Gå til innhold

har du eller dine barn hatt lus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det er så mange som sier at de har hatt lus. jeg er 27 år har aldri hatt lus ikke mine søsken heller. eller min datter på nesten 5. har aldri vært noen epidemi heller

Anonymous poster hash: 00963...cfc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri. Heller ikke mannen. Vi har tre barn som alle har hatt to ganger hver. På skolen blir de ikke kvitt det. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: 81497...81d

Skrevet

Aldri hatt lus. 

Jeg tror faktisk ikke håret mitt tar til seg lus :P

Jeg og broren min har gått i samme park, der mamma også jobbet. Det var flere runder med lus, men ingen av oss fikk.

Vært lus senere i barnehage, og skole. Ingen av oss har fått da heller.

En god venninne bodde hos meg i noen mnd da vi var 15-16, hun fant ut senere at hun hadde lus. Hadde hatt det en god stund. Vi hadde da delt både hodepute, klær, hårbørste osv i mange uker.

Fortsatt ingen lus på meg ! :D

Har masse masse tjukt hår.

Skrevet

Jeg oppdager for første gang at jeg hadde lus når jeg lå på barselavdelingen faktisk.

Plutselig fant jeg en lus oppi håret på sønnen min også,for han hadde en god del hår med fødsel.

Heldivis viste det seg at han ikke har lus,at den må bare ha havnet der når jeg har bøyd meg over han.

Da var jeg 24 år.

Nå er han 2.5 år å jeg syns nesten det er utrolig at han ikke har fått lus enda,for barnehagen roter med luene hele tiden!

Enten går han i en lue som ikke er hans eller så er det en annen unge som bruker hans lue.

Det er bare slurvefeil ettersom alle luene hans er merket.

Anonymous poster hash: 66a33...ef2
Skrevet

Jeg hadde det engang på slutten av barneskolen. Ingen her i huset har hatt det tror jeg. Tror halvsøsken til mine stebarn har hatt det, for min mann sier han har hatt lus i hus men ikke med sine.

I barnehagen hos oss startet de en kampanje for å få litt bukt med lusa. Alle fikk lusekam og skriv når det var lusetid (da det pleide å være lus, men nå helt usvhengi om det var oppdaget lus eller ei) så alle måtte sjekke ungene for lus. Alt tøy skulle hjem for en helg, for da skulle barnehagen vaskes ned.

Dette gjorde de tre ganger i løpet av høst/vinter og det første året var det ett tilfelle av lus som ble oppdaget pga dette, og ikke noe utover det. Andre året ingen lus. Så det virket, lus kom det siden men aldri vært mye.

På skolen har det vært litt lus, men det er de største klassene det har vært mest i. Etter barnehagene her begynte med luseprosjektet sitt så merket skolen at lusa forsvant mer fra skolen også. Så i år fikk vi brev før luseseongen at det var på tide å sjekke barna for lus, også info om lus. De to minste ungene har vi bare fått ett srk fra at det er lus på fær, hun eldste som er eldre enn da barnehagene startet med dette har vi fått fem lapper om lus siden nyttår.

Vi har lusekammen liggende på badet, så klør noen seg eller vi syns det klør sjekker vi. Jeg hater lus, og om det skulle komme herr vil jeg finne det ut så fort som mulig. Ikke hysterisk, men lus er ækkelt.

Anonymous poster hash: 54392...45e

Skrevet

Begge mine og jeg selv har hatt en runde i vinter. For min del er det første gang på over 40 år. Ungene går på barneskolen.

Anonymous poster hash: 7d201...d74

Skrevet

Jeg har aldri hatt det. Eldste av mine 5 barn har hatt det for 8 år siden. Hun fikk det nok av bestevenninnen som også hadde det på den tiden.

Anonymous poster hash: 2bb5a...d0b
Skrevet

Jeg oppdager for første gang at jeg hadde lus når jeg lå på barselavdelingen faktisk.

Plutselig fant jeg en lus oppi håret på sønnen min også,for han hadde en god del hår med fødsel.

Heldivis viste det seg at han ikke har lus,at den må bare ha havnet der når jeg har bøyd meg over han.

Da var jeg 24 år.

Nå er han 2.5 år å jeg syns nesten det er utrolig at han ikke har fått lus enda,for barnehagen roter med luene hele tiden!

Enten går han i en lue som ikke er hans eller så er det en annen unge som bruker hans lue.

Det er bare slurvefeil ettersom alle luene hans er merket.

Anonymous poster hash: 66a33...ef2

Det er ekstremt sjeldent at lus går over på luer, eller kryper fra en lue over på en annen. Lus kryper stort sett bare over på et annet hår. Skulle de "falle" eller krype av håret på noe annet, er de sannsynligvis døende og ikke særlig farlige.

Lus lever heller ikke særlig lenge uten tilgang på mat (blod), toppen et døgn.

Måten lus smitter på er ved direkte hårkontakt. Ved at man sitter tett inntil hverandre, eller gir klemmer.

Skrevet

Jeg har fått lus som voksen, smittet av datteren min, men jeg hadde det aldri som barn. Har fått jevlige lusevarsler fra barnehage og skole opp igjennom, men bare en gang har datteren min faktisk fått det ( og da ble jeg også smittet).

Anonymous poster hash: ce063...39f

Skrevet

Jeg hadde jobbet 6 år i barnehage før det dukket opp hos meg, to ganger på rappen!

Helt grusomt ekkelt! Ikke fått noe siden ;)

Anonymous poster hash: 54c9e...9fb
Skrevet

Har en datter på 9 år som aldri har hatt lus. Det har aldri jeg heller. Har vært lusepdemi flere ganger men aldri satt seg hos oss. Velger å tro at det er fordi datteren min har tynt glatt hår. Dvs lusen får ikke satt seg....

Anonymous poster hash: e3664...a1c

Skrevet

Vi hadde det i sommer, holdt på å freake helt ut!

Skrevet

Guttungen på 6 fikk før jul og nå i vår. Verken jeg eller pappaen har hatt.

Anonymous poster hash: e3a13...863

Skrevet

Aldri hatt lus. Tror ikke håret mitt tar lus. Oppgjennom årene har det vært flere rundt meg som har hatt det. Men har aldri blitt smittet,

Skrevet

Jeg er 40 år og har aldri hatt det.

Vi hadde det i hus en gang, da fant vi lus i hodet til 3 av 4 barn. Var nok eldstemann som var smittekilden for han hadde mange, også viste det seg at bestekameraten hans også hadde det, pluss flere andre i klassen hans...

Anonymous poster hash: 77fef...d68
Skrevet

Har hatt til sammen TO hele lus i håret. En da min søster fikk en dose da vi var små, og en nå for et års tid siden da min datter tok det med hjem fra barnehagen. Det er en skikkelig ulekker ting å få i hus. Linicin hjalp ikke en dritt, men den sterke lusekuren hjalp med en gang :-)

Skrevet

Nei, hverken jeg eller barna har had lus, mannen har heller aldri had lus. ( bank i bordet)

Er 35 år foresten....

Skrevet

Nei, vi har aldri hatt lus, noen av oss(mann, barn og kjerring). Men det har vært flere runder i både barnehage og skole. 

Anonymous poster hash: 62392...690
Skrevet

Nei, vi har aldri hatt lus, noen av oss(mann, barn og kjerring). Men det har vært flere runder i både barnehage og skole. 

Og ja, bank i bordet. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste har hatt det en gang. Jeg fikk en over på meg når jeg plukket ut hennes og tok en kur i full panikk :-P

Skrevet

Jeg har en gutt med ganske kort hår, så håper han ikke får noe da det er mange med lus i klassen hans. Veldig kjipt.  

Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Hverken meg, søsknene mine eller mine to barn. Bank i bordet. Det har gått lus på avdelingen til minstemann i hele vinter, så vi klipper håret hans kort-kort og sjekker jevnlig. Jeg har veldig tykt hår selv og synes det er vanskelig å få sjekket meg selv, men får mannen til å sjekke med jevne mellomrom. ;)

Skrevet

Nei, hverken vi eller barnet vårt har hatt. Vi er begge over 40 år.

Anonymous poster hash: 8d9ad...3d2
Gjest Beatrix Potter
Skrevet

Jeg og søstern min hadde det da jeg var 5 og hun 8. Mamma kasta oss i fryseren da! xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...