Gå til innhold

Kjenner en som sluttet å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi hun ville ha friheten sin, hun fortalte meg at ammingen gikk helt fint, men hun bare ville ikke mer. Var så greit for nå har hun vært en lang helg borte fra sin 2 snart 3 mnd gammle baby. Er stadig på byen og drikker. Både hun og barnefar.

Syns dette er forferdelig egoistisk

Anonymous poster hash: 4af70...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fei for din egen dør.

Skrevet

Så bra for henne! Noen trenger friheten sin og da er det sikkert det som er best for dem! Og hvorfor i all verden skal det være så galt å ikke ha lyst til å amme?!? Jeg mener det er er personlig valg... Litt sånn som om vi selv velger om vi vil bruke bind eller tamponger ;)

Anonymous poster hash: a66a0...be3

Skrevet

Noen vil ikke gi barna sukker, noen vil ikke amme, andre vil ikke ha barna i barnehage før de er to år. Det blir barn av de barna og skal du se. Foreldre vet selv hva som er best for dem og barnet.

Så kan du gjøre det du mener er best for dere :)

Skrevet

Spesielt å ha en baby på knappe 3 måneder og å stadig fly på byen for å drikke.....

Skrevet

Så deilig for henne da!

Anonymous poster hash: a3dcc...88b

Skrevet

Jeg mener man må få velge om man vil amme eller ikke når vi har så god erstatning. Personlig ammer jeg fordi jeg synes det er kos og viktig at barnet får mm. Jeg synes det er rarere at både hun og BF vil ut og feste hele tiden. Da kan jeg ikke helt forstå hvorfor man har fått barn, men kanskje de er veldig unge og baby ikke var planlagt?

Anonymous poster hash: 31906...c07
Skrevet

Blæææhh boring! Hvem bryr seg vel om det??  Hvorfor henger andre seg så opp i om naboen/vennen/bekjente ammer eller ikke???? Er for meg ubegripelig. :sleeping:

Anonymous poster hash: 13651...715
Skrevet

Jeg syns du er forferdelig dum som bryr deg om sånt.

Hver sin smak.

Fordi hun ville ha friheten sin, hun fortalte meg at ammingen gikk helt fint, men hun bare ville ikke mer. Var så greit for nå har hun vært en lang helg borte fra sin 2 snart 3 mnd gammle baby. Er stadig på byen og drikker. Både hun og barnefar.

Syns dette er forferdelig egoistisk

Anonymous poster hash: ed429...b0d

Skrevet

Ammingen er jo et eget valg. det er ikke for alle.

Det jeg der i mot reagerer på er festingen. Uansett alder på barnet men spesielt fordi barne er så lite.

Kunne aldri falt meg inn å dra fra barna mine når de var så små og så ofte.

Jeg er alene med 2. ble alene da minsten var 2mnd hadde ikke barnepass mer enn noen få timer. Og var ikke borte over natta før de var nesten året. Men det var mitt valg.

Reagerer på at foreldre må ha så mye frihet når de har fått barn. Ja man trenger litt fri inni mellom, en kjærestehelg eller venne helg osv. Men noen har jo pokker meg barnefri 2-3 helger i mnd

Anonymous poster hash: a7b5f...065
Skrevet

Misunnelig alenemor ja? ;) Nyter en kjærestehelg flere ganger i mnd jeg. Må være slitsomt å være en stakkars alenemor gitt.

Ammingen er jo et eget valg. det er ikke for alle.

Det jeg der i mot reagerer på er festingen. Uansett alder på barnet men spesielt fordi barne er så lite.

Kunne aldri falt meg inn å dra fra barna mine når de var så små og så ofte.

Jeg er alene med 2. ble alene da minsten var 2mnd hadde ikke barnepass mer enn noen få timer. Og var ikke borte over natta før de var nesten året. Men det var mitt valg.

Reagerer på at foreldre må ha så mye frihet når de har fått barn. Ja man trenger litt fri inni mellom, en kjærestehelg eller venne helg osv. Men noen har jo pokker meg barnefri 2-3 helger i mnd

Anonymous poster hash: a7b5f...065

Anonymous poster hash: ed429...b0d

Skrevet

Veldig trist, HI.

Anonymous poster hash: 14eb1...471

Skrevet

selve det med ammingen er jo greit nok, men er all festingen. det å overlate en 3 mnd gammel baby så hun kan feste og reise, det er det jeg reagerer på

Skrevet

Jeg sluttet å amme etter 2 mnd, pga en helt forferdelig brystbetennelse, med feilbehandling etc, som førte til sykehusinnleggelse for intravenøs behandling til slutt. Valgte å stoppe melka, selv om jeg hadde mer enn nok melk, fordi jeg ikke orket mer, og var redd for å gå til grunne om jeg fortsatte. Syntes selv det var kjedelig at det endte sånn, men elsket friheten jeg fikk av at ungen fikk flaske!

Det var ikke snakk om å stikke på byen og feste, men gud, så deilig det var å kunne ta et par-tre timer ute på cafe eller restaurant med venner, uten melkespreng... 

Er jeg enig i at festing bør prioriteres når man har en bitteliten baby? Nei...

Er min mening av betydning....? Nei...egentlig ikke. Folk får gjøre hva de vil.

Selv skulle jeg gjerne sett at min ammehistorie hadde endt annerledes, for jeg ville jo så gjerne....men jeg respekterer jo at andre prioriterer annerledes enn meg, og at noen kanskje ikke trives med å amme! :)

Folk må bare bry seg mindre om hva alle andre gjør, og feie for sin egen dør.

Folk som ikke visste hvor mange tårer og tenners gnissel som lå bak årsaken til min ammeslutt så tidlig, har sikkert himlet med øynene og tenkt at jeg er en forbanna egoistisk kjerring, som bare ville beholde puppene mine for meg selv, og gjøre som jeg selv vil....dem om det...

Anonymous poster hash: 72f36...11d
Skrevet

Jeg reagerer heller på at hun og barnefaren stadig er på byen når barnet er så lite, enn at hun har avsluttet ammingen.

Jeg håper det er snakk om en bytur som er blåst opp til flere byturer av "bygdeormen".

Anonymous poster hash: daa8e...2e7

Skrevet

Fei for egen dør? Det er en privatsak litt som om vi selv velger om vi vil bruke bind eller tamponger?? Eh, her har dere misforstått litt, eller kanskje dere selv har sluttet å amme av egoistiske grunner og får ut forsvarspiggene?

MM er best for barnet, og har man mulighet til å amme (jada, jeg vet alle ikke har det, det er en annen sak) så bør man det. Det er ikke en privatsak, derimot er det forferdelig egoistisk, kritikkverdig og bekymringsverdig at noen slutter å amme babyen sin fordi man vil ut på byen å drikke seg full!

Skrevet

Hennes kropp og hennes liv så hennes valg.

Anonymous poster hash: 16efa...b2a
Skrevet

Fei for egen dør? Det er en privatsak litt som om vi selv velger om vi vil bruke bind eller tamponger?? Eh, her har dere misforstått litt, eller kanskje dere selv har sluttet å amme av egoistiske grunner og får ut forsvarspiggene?

MM er best for barnet, og har man mulighet til å amme (jada, jeg vet alle ikke har det, det er en annen sak) så bør man det. Det er ikke en privatsak, derimot er det forferdelig egoistisk, kritikkverdig og bekymringsverdig at noen slutter å amme babyen sin fordi man vil ut på byen å drikke seg full!

Selvfølgelig er det en privatsak om man vil amme eller ikke! Mener du virkelig at alle har rett til å legge seg borti det valget fordi mm er sunnere for barnet enn mme? Har alle rett til å legge seg opp i at en mor gir barna pølser til middag i stedet for brokkoli? Seriøst.

Vi vet jo heller ikke noe om at mammaen det var snakk om her faktisk sluttet å amme fordi hun ønsket å drikke seg full på byen. Er ikke sikkert hun fortalte om den egentlige grunnen til hvem som helst. Hun kan f.eks. ha vært utsatt for overgrep eller ha svært dårlig kroppsbilde, uten at det er noe hun ønsker å dele. 

Skrevet

Min ammehistorie er ikke gøy å fortelle til folk når de spør om hvorfor jeg ikke ammer. Jeg sleit med betennelser, såre brystvorter, elendig melkeproduksjon, en rasende baby som ikke klarte å sutte riktig, så jeg hatet å amme. Gruet meg til hver gang siden det var så smertefullt og babyen ble så sint. Måtte pumpe hver tredje time døgnet rundt og en pumping tok en time hver gang, så det var veldig tidkrevende og jeg fikk ut sånn 30-40 ml mm som ikke er mye når babyen trenger 80 ml. Ammeprøvingen tok ca 20 min, og resten av tiden frem til neste ammimg&pumping så satt jeg og gruet meg. Fikk nesten aldri til å sove, var utslitt og hatet å være mamma. Ble deprimert og tenkte at kanskje babyen hadde det bedre uten håpløse meg, fikk skumle tanker om å ta livet mitt. Jeg var totalt mislykket som mor tenkte jeg. Jeg bare gråt og gråt. Så ble han alvorlig syk og jeg kunne ikke amme han lenger, jeg fikk en brystbetennelse samtidig med en farlig bakterie og siden imunnforsvaret hans ikke var bra så fikk jeg ikke lov til å gi han melka mi. Eller de kunne ikke nekte meg det men frarådet det på det sterkeste i flere uker frem i tid. Da ga jeg opp ammingen og pumpingen. Gutten fikk mme og ENDELIG kunne jeg være mamma og kose meg med babyen, han ble ikke lenger rasende og jeg kunne slappe av og kose meg med han. Først da ble jeg mamma, før det var jeg en melkemaskin følte jeg, hele døgnet handlet om å pumpe og mislykket amming. Hadde ammingen vært vellykket så jadde jeg selvfølgelig følt det helt annerledes og ammet så mye ungen ville.

Gidder jeg å fortelle denne historien til alle som spør om hvorfor jeg ikke ammer? Gidder jeg begynne å gråte pga historien til folk? Nei. Så jeg sier bare at jeg aldri fikk melk. Kanskje venninna di lyver og? Føler meg ennå litt mislykket så ingen av mine venninner kjenner til min historie. Veldog mange ammemødre ser ned på oss som ikke fikk det til, vi er late og egoistiske.

MEN helt klart galt å dra på byen når , an har en sånn liten baby. Min er 6 mnd og jeg har ennå ikke vært borte fra han mer enn et par timer.

Anonymous poster hash: 902b0...9d1

Skrevet

Noen vil ikke gi barna sukker, noen vil ikke amme, andre vil ikke ha barna i barnehage før de er to år. Det blir barn av de barna og skal du se. Foreldre vet selv hva som er best for dem og barnet.

Så kan du gjøre det du mener er best for dere :)

Ikke alle foreldre vet og gjør hva som er best for barnet. Da hadde ikke barnevernet hatt mange saker.

Anonymous poster hash: 8ae63...d0c

Skrevet

Jeg reagerer heller på at hun og barnefaren stadig er på byen når barnet er så lite, enn at hun har avsluttet ammingen.

Jeg håper det er snakk om en bytur som er blåst opp til flere byturer av "bygdeormen".

Anonymous poster hash: daa8e...2e7

Vet om flere som gjør dette. Og blir overasket når andre ikke gjør det. Kan jo lure på hvordan de trodde det å ha barn egentlig var.

Skrevet

Synes det er så spesielt å "sladre" her inne om noe en bekjent gjør.. Det reflekterer alltid verre tilbake på den som ønsker å fråtse og baksnakke en "venn" synes jeg. Forstår bare ikke vitsen i å dele slik, virker ikke som du er ute etter noen råd eller noe, bare å baksnakke?

Skrevet

Så bra for henne! Noen trenger friheten sin og da er det sikkert det som er best for dem! Og hvorfor i all verden skal det være så galt å ikke ha lyst til å amme?!? Jeg mener det er er personlig valg... Litt sånn som om vi selv velger om vi vil bruke bind eller tamponger ;)

Anonymous poster hash: a66a0...be3 [/acron

Greit nok at alle mødre må få velge det som fungerer best for dem og babyen, det skal de selvfølgelig få gjøre, men å sammenligne det valget med å velge mellom bind og  tamponger. Virkelig!? Det er ikke et uvesentlig valg. Det er et viktig valg som man bør tenke nøye gjennom og så ta et overveid valg. Det skal ikke være like lett som å velge mellom to helt uvesentlige produkter som bind/tamponger. Dessuten. Leser du hva som står her? Hun slutter å amme for å ha frihet til å feste og å dra bort i helgene. NEI, det er ikke greit når man nettopp har valgt å få baby. Da er det ikke lenger sånn at det som er best for mamma/pappa er også best for babyen.Da gjør man det som er best for babyen så langt  det lar seg gjøre. Man går ikke ut på byen hele tiden og man reiser ikke bort på langweekend med et lite spedbarn hjemme. Hvis man ikke klarer å legge sånne ting på hylla for en tid så burde man ventet litt med det barnet. Nå høres jeg sikkert skikkelig kjip ut, men det får nå så være. 

Anonymous poster hash: 2134b...9c4

Skrevet

Greit nok at alle mødre må få velge det som fungerer best for dem og babyen, det skal de selvfølgelig få gjøre, men å sammenligne det valget med å velge mellom bind og  tamponger. Virkelig!? Det er ikke et uvesentlig valg. Det er et viktig valg som man bør tenke nøye gjennom og så ta et overveid valg. Det skal ikke være like lett som å velge mellom to helt uvesentlige produkter som bind/tamponger. Dessuten. Leser du hva som står her? Hun slutter å amme for å ha frihet til å feste og å dra bort i helgene. NEI, det er ikke greit når man nettopp har valgt å få baby. Da er det ikke lenger sånn at det som er best for mamma/pappa er også best for babyen.Da gjør man det som er best for babyen så langt  det lar seg gjøre. Man går ikke ut på byen hele tiden og man reiser ikke bort på langweekend med et lite spedbarn hjemme. Hvis man ikke klarer å legge sånne ting på hylla for en tid så burde man ventet litt med det barnet. Nå høres jeg sikkert skikkelig kjip ut, men det får nå så være. 

Enn oss som ikke valgte babyen, men hadde et uhell og plutselig måtte bli foreldre? Min var ikke planlagt og jeg var ikke klar for å gi opp hele livet mitt for en liten klump som bare krevde masse og ikke ga noe tilbake. Fikk til ammingen men vurderte lenge å slutte, fikk helt klaus av at babyen skulle henge i puppen hele tiden og at jeg ikke kunne dra noe sted og være for meg selv i mer enn to timer.

Dere skal få synse og mene så mye dere vil. Jeg er sikker på at de fleste velger det som er best for sin situasjon, med hensyn til både baby og mor. Da svangerskapsdepresjonen min tok slutt hadde jeg plutselig ikke et behov for å være borte fra babyen min lengre, nå savner jeg henne med en gang hun er lagt for kvelden. Fullammer fortsatt og elsker det, gruer meg til denne tiden er over. Men kan relatere veldig til andre mennesker som tar andre valg. 

Anonymous poster hash: 6cf11...eeb

Skrevet

Enn oss som ikke valgte babyen, men hadde et uhell og plutselig måtte bli foreldre? Min var ikke planlagt og jeg var ikke klar for å gi opp hele livet mitt for en liten klump som bare krevde masse og ikke ga noe tilbake. Fikk til ammingen men vurderte lenge å slutte, fikk helt klaus av at babyen skulle henge i puppen hele tiden og at jeg ikke kunne dra noe sted og være for meg selv i mer enn to timer.

Dere skal få synse og mene så mye dere vil. Jeg er sikker på at de fleste velger det som er best for sin situasjon, med hensyn til både baby og mor. Da svangerskapsdepresjonen min tok slutt hadde jeg plutselig ikke et behov for å være borte fra babyen min lengre, nå savner jeg henne med en gang hun er lagt for kvelden. Fullammer fortsatt og elsker det, gruer meg til denne tiden er over. Men kan relatere veldig til andre mennesker som tar andre valg. 

Anonymous poster hash: 6cf11...eeb

Er vanlig å føle det sånn selv om babyen er veldig planlagt. Men likevel så gjør man det som er best for barnet sitt. Ikke hva som er best for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...