Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #26 Skrevet 5. april 2014 Jeg er helt enig med hun som nevner barnevernet. Hvis du ikke vasker ungen din på flere uker så trenger du tydelig veiledning. En 10 åring er et BARN som trenger råd og hjelp.... Skjerpings! Anonymous poster hash: d65f6...7bd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #27 Skrevet 5. april 2014 Slik er min 10- årige gamle gutt også. Jeg må stadig minne på. Satser på at det går over når han blir eldre og forhåpentligvis litt opptatt av hvordan han fremstår. Anonymous poster hash: 1c2bb...912
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #28 Skrevet 5. april 2014 Jeg skjønner dere reagerer på det med dusjingen. Men dette var for å se om han skulle skjønne det selv, noe han ikke gjorde. Var det læring i det for han, nei desverre. Kommer det til å skje igjen, nei absolutt ikke! Han går for tiden ikke på noen fritidsaktivitet, mn dusjet etter gymmen. Så to dusj på to uker ble det, noe som er altfor lite! Men igjen - håper var at han skulle se selv at han måtte dusje. Han luktet INGENTING! Da hadde jeg selvsagt "slengt" han i dusjen En god avgjørelse fra min side var det nok ikke. (Og ekstra bom i.o.m at han ikke tok lærdom av det heller) Men omsorgssvikt er nok ikke Anonymous poster hash: be887...f8c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #29 Skrevet 5. april 2014 Hva da "mase"? Du maser ikke for at en 10 åring skal i dusjen. Du tar han og sender han i dusjen. Følg han til badet. Si :Nå skal du dusje!" og evt hjelp/assister han. Anonymous poster hash: 02935...d3c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #30 Skrevet 5. april 2014 Hva skal man kalle det om det ikke kan kalles omsorgssvikt? Hvis man forventer at alle barn skal klare alle slike praktiske ting for egen helse og velferd skyld, kan de vel flytte hjemmefa da? Ingen 10 åring får bo alene, så da kan man vel ikke forvente heller da at de klarer alt dette. Noen klarer det - bra! Men ikke alle og det er nok ganske normalt det å! Foreldre skal passe på slikt også. Rene klær, nok og riktig mat, personlig hygiene osv osv er faktisk til syvende og sist foreldrenes ansvar. Jeg skriker ikke om barnevernet, men det er betenklig oppførsel fra mor og vil garantert ikke slå positivt ut på henne om de skulle havne i barnevernets søkelys av andre grunner! Anonymous poster hash: a005d...415
mylittlecat Skrevet 5. april 2014 #31 Skrevet 5. april 2014 Hjelpes, omsorgssvikt?? Barnevernet?? Må dere gi dere! Dere skjønte vel at dette var et engangstilfelle hvor hi prøvde å gi sønnen en oppvekker eller lærepenge om du vil? Hi, han skjønner det nok til slutt, det er helt normalt at hygiene må terpes og terpes til godt og vel inn i tenårene 😉
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #32 Skrevet 5. april 2014 Hva skal man kalle det om det ikke kan kalles omsorgssvikt? Hvis man forventer at alle barn skal klare alle slike praktiske ting for egen helse og velferd skyld, kan de vel flytte hjemmefa da? Ingen 10 åring får bo alene, så da kan man vel ikke forvente heller da at de klarer alt dette. Noen klarer det - bra! Men ikke alle og det er nok ganske normalt det å! Foreldre skal passe på slikt også. Rene klær, nok og riktig mat, personlig hygiene osv osv er faktisk til syvende og sist foreldrenes ansvar. Jeg skriker ikke om barnevernet, men det er betenklig oppførsel fra mor og vil garantert ikke slå positivt ut på henne om de skulle havne i barnevernets søkelys av andre grunner! Anonymous poster hash: a005d...415 Hvor får du det fra at han ikke hadde rene klær og fikk nok og riktig mat??? Et prakteksemplar på at ei fjær blir til ti høns dette Anonymous poster hash: be887...f8c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #33 Skrevet 5. april 2014 Jeg er enig, nå må vi ikke vippe helt av pinnen her og dra inn barnevern og mamma-politi og gud og værmansenDet her er ikke såå innmari dramatisk. Gutten må lære seg hygiene- mor gjorde et forsøk. Forsøket faila, mor har lært. Slapp av mamma-politi, ingen har blitt skada eller dødd!!!!! Anonymous poster hash: 4c169...132
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #34 Skrevet 5. april 2014 Hva skal man kalle det om det ikke kan kalles omsorgssvikt? Hvis man forventer at alle barn skal klare alle slike praktiske ting for egen helse og velferd skyld, kan de vel flytte hjemmefa da? Ingen 10 åring får bo alene, så da kan man vel ikke forvente heller da at de klarer alt dette. Noen klarer det - bra! Men ikke alle og det er nok ganske normalt det å! Foreldre skal passe på slikt også. Rene klær, nok og riktig mat, personlig hygiene osv osv er faktisk til syvende og sist foreldrenes ansvar. Jeg skriker ikke om barnevernet, men det er betenklig oppførsel fra mor og vil garantert ikke slå positivt ut på henne om de skulle havne i barnevernets søkelys av andre grunner!Anonymous poster hash: a005d...415 Hvor får du det fra at han ikke hadde rene klær og fikk nok og riktig mat??? Et prakteksemplar på at ei fjær blir til ti høns dette Anonymous poster hash: be887...f8c Det var eksempler på helt banale ting som faktisk regnes som omsorgspersoners oppgaver. Tror du må roe deg ned før du leser... Anonymous poster hash: a005d...415
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #35 Skrevet 5. april 2014 Hva skal man kalle det om det ikke kan kalles omsorgssvikt? Hvis man forventer at alle barn skal klare alle slike praktiske ting for egen helse og velferd skyld, kan de vel flytte hjemmefa da? Ingen 10 åring får bo alene, så da kan man vel ikke forvente heller da at de klarer alt dette. Noen klarer det - bra! Men ikke alle og det er nok ganske normalt det å! Foreldre skal passe på slikt også. Rene klær, nok og riktig mat, personlig hygiene osv osv er faktisk til syvende og sist foreldrenes ansvar. Jeg skriker ikke om barnevernet, men det er betenklig oppførsel fra mor og vil garantert ikke slå positivt ut på henne om de skulle havne i barnevernets søkelys av andre grunner!Anonymous poster hash: a005d...415 Hvor får du det fra at han ikke hadde rene klær og fikk nok og riktig mat??? Et prakteksemplar på at ei fjær blir til ti høns dette Anonymous poster hash: be887...f8c Det var eksempler på helt banale ting som faktisk regnes som omsorgspersoners oppgaver. Tror du må roe deg ned før du leser... Anonymous poster hash: a005d...415 Er nok ikke jeg som trenger å roes ned Anonymous poster hash: be887...f8c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #36 Skrevet 5. april 2014 Sånn er det med jenter også. Min manns to eldste har ikke blitt opplært fra de er små til å bytte undertøy og tøy som er nær undersrmen hver dag, så nå må vi mase og mase på to fjortiser. Mine to bestemte vi oss (jeg ble sammen med min mann når mine var små) at de skulle lære dette med engang. Også vask under armene hver dag, selv om de ikke trengte det når de var så små. Men vi har fått igjen for det. To to minste som nå er 9 og 11 år skifter tøy og vasker seg hver dag uten at vi må si noe. Dusjing sier vi som oftes ifra om, men vi slipper å mase. Bare å si dusj så dusjer de. Når jeg kom hjem ista maste min mann på sin ene datter at hun måtte i dusjen, mas og kjas. Minsta som satt ved siden av klaget over at hun luktet vondt, så derfor min mann hadde begynt å mase. Hun ble rimelig flau når hun luktet seg under armen, så vi kan jo håpe det var det som skulle til for å få henne til å skjønne at hun må vaske seg hver dag. Må ikke dusje hver dah, men vaske seg under armer og bytte tøy. Anonymous poster hash: 591a8...50d
Gjest thricane Skrevet 5. april 2014 #37 Skrevet 5. april 2014 Har en gutt som blir ti år nå selv og jeg passer alltid på at han gjør det han skal. Trodde det var vanlig..... Hva med å sette opp faste dager han gjør div? Vi har fast dusj etter aktivitet og på søndag dusjer han + klippe negler. Ingen unntak. Håper det sitter en dag. Merker at hygiene er mer fraværende hos gutter enn jenter.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #38 Skrevet 5. april 2014 Det er ikke slik at vi krangler om dusjingen, eller at jeg må hale og fra i han. Men jeg trodde faktisk helt ærlig at etter 10 år med rutinedusjing, ville det være en smule automatikk i det oooog der tok jeg feil Er ikke vanskelig for meg å be han gå i dusjen, for all del. Men trodde han var lat når det kom til renslighet. Det er jo tydelig at dette er et "problem" (i mangel på et bedre ord) hos flere, så da er jo det greit. Er tydeligvis Ikke bare min som må minnes på å vaske seg Anonymous poster hash: be887...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå