Tired mama Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 OK, nå sitter jeg her med veldig dårlig samvittighet. Jeg er alene med ett av barna hele helgen og var så sliten i dag at jeg MÅTTE bare få sovet ut. Så jeg plasserte altså 5-åringen foran TVen med en bolle potetgull til frokost!! Og jeg spiste opp resten da jeg sto opp. Slapp derfor å lage frokost, men sitter her med ekstremt dårlig samvittighet. For det første, hvem er det som gir barna sine potetgull til frokost? Og for det andre så føler jeg at alt dette potetgullet har lagt seg rett på magen. Æsj, nå føler jeg meg bare jævlig.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Hehehehe, det er da ikke krise! Bøt på med sunn lunch på kafé eller noe Ungene her elsker søndagsmorninger med restegodis fra lørdag og det tenker jeg ikke ta fra de! Anonymous poster hash: 6e4b4...36b
Mikkemafian Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Pytt! Det er sånn som skjer... Så lenge det er noe som skjer veldig sjelden, så er det jo ikke noe problem. Du fikk sovet ut, 5-åringen er kanonfornøyd med at han for en gangs skyld fikk godis til frokost, vinn-vinn. Hadde ikke hatt dårlig samvittighet på en flekk!
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Sånt skjer! Du gjør jo ikke dette ofte.. Du har dårlig samvittighet, men for barnet ditt er nok dette bare et supert minne Husker selv en gang eller to hvor min mor gjorde det samme, hun var alene med to barn, og det hendte vi sto opp litt for tidlig, da gjorde hun sånn, vi kosa oss utrolig mye! Det var jo ikke ofte, og ellers fikk vi vanlig mat, ble folk av oss også
Tessa3 Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Ikke ha dårlig samvittighet😊 Gi barnet og deg selv noe annet til lunch, lek og nyt dagen:) Det er lørdag😊 Potetgull til frokost en gang tar nok ingen skade av😊
Soon to be mum Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Nesj! Potetgull til frokost en gang skader ingen. Og det å ha dårlig samvittighet for noe sånt er i alle fall ikke fruktbart. Gjort er gjort og spist er spist. Nå kan dere stikke it å leke eller noe, og så kan dere spise noe sunt og godt til lunsj etterpå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Stakkars barn, tenk så fælt han hadde det der han satt ;-) går nok skrekkelig fint skal du se!
Ivf-prøver86 Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 hehe det var det beste jeg visste når jeg var liten.. :-) Vi snek oss opp dagen etter at mamma&pappa hadde hatt gjester, og mumsa i oss alle potetgull restene som sto igjen.. Det er fordelen med å være barn det ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Her fikk begge grandis fra i går og part-mix til frokost Anonymous poster hash: 18073...0f9
Tired mama Skrevet 5. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2014 Takk for svar dere! Skal prøve å ikke tenke mer på det. Er bare jeg som lider av syndromet dårlig-samvittighet-for-alt-selv-om-man-ikke-trenger-å-ha-det
Nullstress;) Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Du får se det fra den andre side: hvor kul mamma har ikke jeg, som fikk potetgull til frokost!!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Sønnen min spiser nesten alltid godteri til frokost på søndager han.. Vi setter frem lørdagsgodt på bordet etter sen middag, så da blir det ikke spist noe blir stående og spist opp neste morgen.. Anonymous poster hash: f0ce5...ff7
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Er det virkelig vanlig å gi sånt til frokost siden så mange skriver det er ok... Har jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: fb307...f1d
LittLykkelig Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Det er sånt man husker fra barndommen da. Minner der foreldrene gjorde noe kult helt ute av karakter. Som en gang vi kjørte fra butikken og yndlingssangen til mamma kom på radioen. Da skrudde hu opp lyden, sang av full hals mens hun kjørte rundt og rundt i oppkjørselen.. Eller når pappa kom hoppende ned trappa i bare trusa og sa "tarzan i underbuksa!" Osv. I et vanligvis strengt hverdagsregime er det befriende for barn når voksne gjør noe crazy En fredag når jeg hadde lagt poden på snart 4, lot jeg han se film og spise litt chips i senga. Det var stas! Plutselig være våken til 21.30 med snacks og film. Tror det er viktig å score litt kulhets-poeng iblant jeg. Så lenge det blir unntaket og ikke regelen
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Tipper du har verdens lykkeligste 5-åring idag! Hvorfor skal man alltid gjøre alt etter boken? Ingenting er vel mere stas enn å få starte en lørdagsmorgen alene forran tven med ei stor skål potetgull! Heldige barnet ditt som har ei mor som deg, det er slike minner barn husker- når ting blir litt utenom det vanlige. Ser selv det jeg husker best er de gangene mamma og pappa har gjort ting som egentlig er fy-fy. F.eks en sommerdag jeg var dritsur, så tok pappa hageslangen og spylte meg ned Akkurat der og da var jeg rystet, for sånn skal ikke foreldre gjøre. Men syntes det var dritkult at dem var med på slike "ulovlige" ting. Og de gangene vi spiste middag på gulvet. Absolutt ikke ofte, men det er de øyeblikkene som sklir ut fra det normale som man ser på som gode minner ifra barndommen Vær heller glad for dagens glede du sannsynligvis har gitt 5-åringen, og ta med et smil om munnet over at du klarer å rive deg litt løs fra a4-livet Anonymous poster hash: ecd5f...244
Gjest meg&mini Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 Du burde meldes til barnevernet....... Neida, vet du, det er lørdag og det er vår. Hvorfor ikke☺️ Og bare så du vet det, det har min også fått og da har det ikke vært vår..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Hihih Godt at du deler, for det virker til tider som om alle her vil fremstå som utelukkende perfekte. Litt potetgull skader ingen barn, selv om det er servert som frokost. Mine foreldre var ganske strenge, men noen få ganger ble det gjort unntak enten ved at vi hadde barnevakt eller ved at de hadde litt mindre energi en morgen. Da fikk vi restegodt, pannekaker osv Bare veldig koselig. Er det man husker nå som voksen Anonymous poster hash: 1e904...5b3
Mikkemafian Skrevet 5. april 2014 #19 Skrevet 5. april 2014 Er det virkelig vanlig å gi sånt til frokost siden så mange skriver det er ok... Har jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: fb307...f1d Det er ikke nødvendigvis vanlig selv om det er ok. Jeg har aldri gjort det, men hadde jeg gjort det, så hadde det være ok!!
MrsMilla Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Er det virkelig vanlig å gi sånt til frokost siden så mange skriver det er ok... Har jeg aldri gjort. Anonymous poster hash: fb307...f1d Nei, det handler ikke om at det er normalt å gi potetgull til frokost. Det handler om at de sjeldne, få gangene man er helt gåen, så kanskje det var bedre for familien samlet sett at det ble slik, sånn at mor fikk kommet seg litt til hektene. Dessuten lider ikke barna noen nød av nødløsninger en gang her og der! Heller motsatt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #21 Skrevet 5. april 2014 Min 8 åring sparer ofte halvparten av lørdagssnopet til søndag morgen. Han står tidlig opp og koser seg u der pleddet i stua med tv og snop. Dermed får vi sovet lengre også. Når vi står opp er det frokost. Anonymous poster hash: 48848...20f
I scream for icecream! Skrevet 5. april 2014 #22 Skrevet 5. april 2014 Du skal ikke se bort ifra at sønnen din kommer til å huske på dette som "den gangen jeg fikk potetgull til frokost". Ofte er det sånne små ting som gir barna de beste minnene.
Tired mama Skrevet 5. april 2014 Forfatter #23 Skrevet 5. april 2014 Hihih Godt at du deler, for det virker til tider som om alle her vil fremstå som utelukkende perfekte. Litt potetgull skader ingen barn, selv om det er servert som frokost. Mine foreldre var ganske strenge, men noen få ganger ble det gjort unntak enten ved at vi hadde barnevakt eller ved at de hadde litt mindre energi en morgen. Da fikk vi restegodt, pannekaker osv Bare veldig koselig. Er det man husker nå som voksen Anonymous poster hash: 1e904...5b3 Jeg er en av dem som er langt fra perfekt, og som absolutt ikke er redd for å dele akkurat den siden av meg... ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #24 Skrevet 5. april 2014 Husker når jeg var lita, sto jeg opp nøyaktig kl 08.00 hver helg for å se barnetv. Jeg satt oppe helt alene med litt godis og dyna rundt meg. Det er så koselig å tenke tilbake på. Når barnetv var ferdig sto mamma og pappa opp Anonymous poster hash: f2d02...4e5
Gjest Løvemusene Skrevet 5. april 2014 #25 Skrevet 5. april 2014 Herlig Spiser potetgull til frokost noen ganger selv jeg..... kremt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå