Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #26 Skrevet 5. april 2014 Nei. Hos oss er det umulig. Rett å slett... Kanskje vanskelig å forstå for andre iom at min mann har en ganske spesiell jobb, men det lar seg ikke gjøre med mindre han slutter i jobben og legger ned firmaet. For vi kan ikke si at uke sånn og sånn er han hjemme og skal ha perm når vi ikke vet om han er hjemme eller på reise da. Men kvinner som har dette yrket og driver kan heller ikke ha permisjon. Derfor er dette et meget mansdominert yrke. Sykemelding er helt krise med mindre man er veldig godt etablert og har flere ansatte. Uansett: poenget mitt er at det passer ikke for alle å ha kvote til mor og far. Samme hvilken av de. Derfor er det dumt å ha kvote for det er våre barn det går ut over! De mister tid med mor eller far. Og hvorfor skal vi egentlig måtte forsvare hvorfor vi ikke kan bruke a4 løsningen? Alle er ikke like.Anonymous poster hash: 52334...998 Veldig interessert i hvilket yrke dette er, hvor man ikke kan være borte 1 av 5 dager over en liten periode. Uten pappapermkvote vil andelen fedre som tar ut sin del av perm synke drastisk. Min mann jobber i en sektor der man ikke ser positivt på pappaperm (finans). Han er svært glad for kvoten fordi han ellers ville hatt vanskelig for å få gjennomført den. Arbeidsgiver godtar det når konsekvensen ellers blir at ukene forsvinner (selv om noen arbeidsgivere forsøker seg med å betale mannen fri fra perm!).Med mindre du forteller hva din mann driver med, velger jeg å tro at pappaperm er litt trøblete å få til, men ikke umulig. Og å fjerne pappakvoten for at en bitte bitte liten andel av befolkningen ikke får det til med resultat at fedre igjen dropper perm ikke på noen måte er ønskelig. Nei, si tusen takk for den generøse permisjonsordningen vi har her i landet og kutt ut sutringen over pappakvoten! Anonymous poster hash: 1bb0e...416 Jaja, du får tro hva du vil.Men mener du at når vi kan dokumentere hvorfor det ikke passer for oss så skal vi miste de 14 ukene med barnet, i steden for at det kan brukes skjønn i vurderingen av vår søknad? Fordi flertallet kan ordne seg fri til permisjon? Hvis det var din familie, hva hadde du ment da? Det er lett å si slutt å sytnår man selv ikke har noe forhold til hva det sutres om. Anonymous poster hash: 52334...998 Jeg synes faktisk ikke noe synd på dere. Det er mange muligheter til ar fedrekvoten kan tas ut fleksibelt, og til og med til barnet fyller tre år. Synes dere virker vanskelige og tverre som ikke en gang kan få til å løse det i løpet av tre år. Er glad for at det er vanskelig å få overført fedrekvoten til mor på grunn av sånne sytere som dere. Anonymous poster hash: c5312...7de
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #27 Skrevet 5. april 2014 Enig med HI. Alle familier er forskjellige, og vi trenger ikke at regjeringen skal bestemme hvordan vi skal leve. Ja til FULL valgfrihet!! Anonymous poster hash: d292f...008 Da regner jeg med at du mener at ingen ytelser fra staten og fra NAV skal komme med føringer slik at alle som mottar ytelsene skal kunne bestemme selv Anonymous poster hash: 14770...75b Hvorfor regner du me det da? Vi snakker om en bestemt ytelse her... "....vi trenger ikke at regjeringen skal bestemme hvordan vi skal leve. Ja til FULL valgfrihet!!" Det burde vel gjelde alle som mottar ytelser fra NAV, og ikke bare dere? Anonymous poster hash: 14770...75b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #28 Skrevet 5. april 2014 Mannen din pleier vel å ta ut noen uker ferie? Han kan ta pappaperm-uker som sommerferie/vinterferie/høstferie. Og fordelt over tre år. Alle passer ikke inn i A4-normen, nettopp derfor er dagens løsning fleksibel. Som selvstendig styrer han vel litt selv når han reiser? Da må han jo selv sette grenser og planlegge for fri iblant. Legger til at kvinnelige artister, advokater og andre selvstendig næringsdrivende tar mammaperm som en selvfølge. Ingen stiller spørsmålstegn ved det. Anonymous poster hash: c30c4...f39
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #29 Skrevet 5. april 2014 Nei. Hos oss er det umulig. Rett å slett... Kanskje vanskelig å forstå for andre iom at min mann har en ganske spesiell jobb, men det lar seg ikke gjøre med mindre han slutter i jobben og legger ned firmaet. For vi kan ikke si at uke sånn og sånn er han hjemme og skal ha perm når vi ikke vet om han er hjemme eller på reise da. Men kvinner som har dette yrket og driver kan heller ikke ha permisjon. Derfor er dette et meget mansdominert yrke. Sykemelding er helt krise med mindre man er veldig godt etablert og har flere ansatte. Uansett: poenget mitt er at det passer ikke for alle å ha kvote til mor og far. Samme hvilken av de. Derfor er det dumt å ha kvote for det er våre barn det går ut over! De mister tid med mor eller far. Og hvorfor skal vi egentlig måtte forsvare hvorfor vi ikke kan bruke a4 løsningen? Alle er ikke like.Anonymous poster hash: 52334...998 Veldig interessert i hvilket yrke dette er, hvor man ikke kan være borte 1 av 5 dager over en liten periode. Uten pappapermkvote vil andelen fedre som tar ut sin del av perm synke drastisk. Min mann jobber i en sektor der man ikke ser positivt på pappaperm (finans). Han er svært glad for kvoten fordi han ellers ville hatt vanskelig for å få gjennomført den. Arbeidsgiver godtar det når konsekvensen ellers blir at ukene forsvinner (selv om noen arbeidsgivere forsøker seg med å betale mannen fri fra perm!).Med mindre du forteller hva din mann driver med, velger jeg å tro at pappaperm er litt trøblete å få til, men ikke umulig. Og å fjerne pappakvoten for at en bitte bitte liten andel av befolkningen ikke får det til med resultat at fedre igjen dropper perm ikke på noen måte er ønskelig. Nei, si tusen takk for den generøse permisjonsordningen vi har her i landet og kutt ut sutringen over pappakvoten! Anonymous poster hash: 1bb0e...416 Jaja, du får tro hva du vil.Men mener du at når vi kan dokumentere hvorfor det ikke passer for oss så skal vi miste de 14 ukene med barnet, i steden for at det kan brukes skjønn i vurderingen av vår søknad? Fordi flertallet kan ordne seg fri til permisjon? Hvis det var din familie, hva hadde du ment da? Det er lett å si slutt å sytnår man selv ikke har noe forhold til hva det sutres om. Anonymous poster hash: 52334...998 Jeg synes faktisk ikke noe synd på dere. Det er mange muligheter til ar fedrekvoten kan tas ut fleksibelt, og til og med til barnet fyller tre år. Synes dere virker vanskelige og tverre som ikke en gang kan få til å løse det i løpet av tre år. Er glad for at det er vanskelig å få overført fedrekvoten til mor på grunn av sånne sytere som dere. Anonymous poster hash: c5312...7de Så empatisk av deg...Gidder ikke å svare mer enn det. Anonymous poster hash: 52334...998
mammsien Skrevet 5. april 2014 #30 Skrevet 5. april 2014 Enig med HI. Alle familier er forskjellige, og vi trenger ikke at regjeringen skal bestemme hvordan vi skal leve. Ja til FULL valgfrihet!! Anonymous poster hash: d292f...008 Da regner jeg med at du mener at ingen ytelser fra staten og fra NAV skal komme med føringer slik at alle som mottar ytelsene skal kunne bestemme selv Anonymous poster hash: 14770...75b Hvorfor regner du me det da? Vi snakker om en bestemt ytelse her... "....vi trenger ikke at regjeringen skal bestemme hvordan vi skal leve. Ja til FULL valgfrihet!!" Det burde vel gjelde alle som mottar ytelser fra NAV, og ikke bare dere? Anonymous poster hash: 14770...75b Det bør gjelde fordelingen av foreldre permisjon.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #31 Skrevet 5. april 2014 Mannen din pleier vel å ta ut noen uker ferie? Han kan ta pappaperm-uker som sommerferie/vinterferie/høstferie. Og fordelt over tre år. Alle passer ikke inn i A4-normen, nettopp derfor er dagens løsning fleksibel. Som selvstendig styrer han vel litt selv når han reiser? Da må han jo selv sette grenser og planlegge for fri iblant. Legger til at kvinnelige artister, advokater og andre selvstendig næringsdrivende tar mammaperm som en selvfølge. Ingen stiller spørsmålstegn ved det. Anonymous poster hash: c30c4...f39 Joda han tar ut ferie når det passer seg slik, men det er utenom sesong og nav godtar ikke at det ikke kan fastsettes lengre tid i for veien enn det han kan. Når han er hjemme så har han eldste hjemme fra bhg osv så han er med familien sin. Men nav godtar det ikke som permisjon fordi det er for kort varsel og for sporadisk. Anonymous poster hash: 52334...998
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #32 Skrevet 5. april 2014 Nei. Hos oss er det umulig. Rett å slett... Kanskje vanskelig å forstå for andre iom at min mann har en ganske spesiell jobb, men det lar seg ikke gjøre med mindre han slutter i jobben og legger ned firmaet. For vi kan ikke si at uke sånn og sånn er han hjemme og skal ha perm når vi ikke vet om han er hjemme eller på reise da. Men kvinner som har dette yrket og driver kan heller ikke ha permisjon. Derfor er dette et meget mansdominert yrke. Sykemelding er helt krise med mindre man er veldig godt etablert og har flere ansatte. Uansett: poenget mitt er at det passer ikke for alle å ha kvote til mor og far. Samme hvilken av de. Derfor er det dumt å ha kvote for det er våre barn det går ut over! De mister tid med mor eller far. Og hvorfor skal vi egentlig måtte forsvare hvorfor vi ikke kan bruke a4 løsningen? Alle er ikke like.Anonymous poster hash: 52334...998 Veldig interessert i hvilket yrke dette er, hvor man ikke kan være borte 1 av 5 dager over en liten periode. Uten pappapermkvote vil andelen fedre som tar ut sin del av perm synke drastisk. Min mann jobber i en sektor der man ikke ser positivt på pappaperm (finans). Han er svært glad for kvoten fordi han ellers ville hatt vanskelig for å få gjennomført den. Arbeidsgiver godtar det når konsekvensen ellers blir at ukene forsvinner (selv om noen arbeidsgivere forsøker seg med å betale mannen fri fra perm!).Med mindre du forteller hva din mann driver med, velger jeg å tro at pappaperm er litt trøblete å få til, men ikke umulig. Og å fjerne pappakvoten for at en bitte bitte liten andel av befolkningen ikke får det til med resultat at fedre igjen dropper perm ikke på noen måte er ønskelig. Nei, si tusen takk for den generøse permisjonsordningen vi har her i landet og kutt ut sutringen over pappakvoten!Anonymous poster hash: 1bb0e...416 Jaja, du får tro hva du vil.Men mener du at når vi kan dokumentere hvorfor det ikke passer for oss så skal vi miste de 14 ukene med barnet, i steden for at det kan brukes skjønn i vurderingen av vår søknad? Fordi flertallet kan ordne seg fri til permisjon? Hvis det var din familie, hva hadde du ment da? Det er lett å si slutt å sytnår man selv ikke har noe forhold til hva det sutres om.Anonymous poster hash: 52334...998 Jeg mener at dere da skal miste den. Anonymous poster hash: 1bb0e...416
Rivjernet Skrevet 5. april 2014 #33 Skrevet 5. april 2014 Mannen din pleier vel å ta ut noen uker ferie? Han kan ta pappaperm-uker som sommerferie/vinterferie/høstferie. Og fordelt over tre år. Alle passer ikke inn i A4-normen, nettopp derfor er dagens løsning fleksibel. Som selvstendig styrer han vel litt selv når han reiser? Da må han jo selv sette grenser og planlegge for fri iblant. Legger til at kvinnelige artister, advokater og andre selvstendig næringsdrivende tar mammaperm som en selvfølge. Ingen stiller spørsmålstegn ved det. Anonymous poster hash: c30c4...f39 Noen av oss er opptatt av at barn ikke skal måtte begynne i barnehagen før de er 1år. Dette er vel først og fremst en ordning til barnets beste?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #34 Skrevet 5. april 2014 Mannen din pleier vel å ta ut noen uker ferie? Han kan ta pappaperm-uker som sommerferie/vinterferie/høstferie. Og fordelt over tre år. Alle passer ikke inn i A4-normen, nettopp derfor er dagens løsning fleksibel. Som selvstendig styrer han vel litt selv når han reiser? Da må han jo selv sette grenser og planlegge for fri iblant. Legger til at kvinnelige artister, advokater og andre selvstendig næringsdrivende tar mammaperm som en selvfølge. Ingen stiller spørsmålstegn ved det. Anonymous poster hash: c30c4...f39 Noen av oss er opptatt av at barn ikke skal måtte begynne i barnehagen før de er 1år. Dette er vel først og fremst en ordning til barnets beste? Ja, men hvis far ikke kan ta sine 14 uker rett etter mors permisjon tar slutt, kan du jo risikere at barnet må begynne i bhg når det er kun 8 mndr gammelt. Da virker det jo mot sin hensikt. Anonymous poster hash: 3bd3b...f90
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #35 Skrevet 5. april 2014 Nei. Hos oss er det umulig. Rett å slett... Kanskje vanskelig å forstå for andre iom at min mann har en ganske spesiell jobb, men det lar seg ikke gjøre med mindre han slutter i jobben og legger ned firmaet. For vi kan ikke si at uke sånn og sånn er han hjemme og skal ha perm når vi ikke vet om han er hjemme eller på reise da. Men kvinner som har dette yrket og driver kan heller ikke ha permisjon. Derfor er dette et meget mansdominert yrke. Sykemelding er helt krise med mindre man er veldig godt etablert og har flere ansatte. Uansett: poenget mitt er at det passer ikke for alle å ha kvote til mor og far. Samme hvilken av de. Derfor er det dumt å ha kvote for det er våre barn det går ut over! De mister tid med mor eller far. Og hvorfor skal vi egentlig måtte forsvare hvorfor vi ikke kan bruke a4 løsningen? Alle er ikke like.Anonymous poster hash: 52334...998 Veldig interessert i hvilket yrke dette er, hvor man ikke kan være borte 1 av 5 dager over en liten periode. Uten pappapermkvote vil andelen fedre som tar ut sin del av perm synke drastisk. Min mann jobber i en sektor der man ikke ser positivt på pappaperm (finans). Han er svært glad for kvoten fordi han ellers ville hatt vanskelig for å få gjennomført den. Arbeidsgiver godtar det når konsekvensen ellers blir at ukene forsvinner (selv om noen arbeidsgivere forsøker seg med å betale mannen fri fra perm!).Med mindre du forteller hva din mann driver med, velger jeg å tro at pappaperm er litt trøblete å få til, men ikke umulig. Og å fjerne pappakvoten for at en bitte bitte liten andel av befolkningen ikke får det til med resultat at fedre igjen dropper perm ikke på noen måte er ønskelig. Nei, si tusen takk for den generøse permisjonsordningen vi har her i landet og kutt ut sutringen over pappakvoten!Anonymous poster hash: 1bb0e...416 Jaja, du får tro hva du vil.Men mener du at når vi kan dokumentere hvorfor det ikke passer for oss så skal vi miste de 14 ukene med barnet, i steden for at det kan brukes skjønn i vurderingen av vår søknad? Fordi flertallet kan ordne seg fri til permisjon? Hvis det var din familie, hva hadde du ment da? Det er lett å si slutt å sytnår man selv ikke har noe forhold til hva det sutres om.Anonymous poster hash: 52334...998 Jeg mener at dere da skal miste den. Anonymous poster hash: 1bb0e...416 Og det hadde du ment om du sto i mine sko også? Anonymous poster hash: 52334...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå