Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Har hørt om mange som har blitt frastjålt klær i barnehagen. Hvor vanlig er det? Anonymous poster hash: bafd6...0bd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Det er visstnok ikke uvanlig. Selv har jeg ikke opplevd at noe har blitt borte i barnehagen og ikke kommet til rette igjen. Anonymous poster hash: e1289...0a5
SuperFries Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Har hørt om det, men ikke opplevd det de snart 3 årene vi har hatt barn i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Men er et vanligst i byene? Unnskyld hvis jeg generaliserer eller tråkker på noen tær, men må bare spørre; har det en sammenheng med andel etnisk norske og ikke etnisk norske foreldre? Stjeler etnisk norske foreldre mer? Mindre? Er det mindre vanlig med stjeling på landet? Anonymous poster hash: bafd6...0bd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Her er det bare etnisk norske barn i barnehagen, og har nettopp fått frastjålet helt nye sko. Brukt 1 dag! Forbannet så det holder. Anonymous poster hash: a5d1c...15f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 På guttungens 5 år i barnehage har det aldri blitt stjålet noe. Dette har blitt informert om på foreldremøte, da styrer var veldig glad for det. En gang forsvant regnbuksa til guttungen, men da var det en pappa som hadde tatt feil og den kom kjapt til rette. Barnehagen har ca 140 barn, norske og utenlandske. Denne barnehagen ligger i en storby. Anonymous poster hash: fb6ca...d2e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Nesten så det frister å kjøpe billig dritt å ha i bhg da.. Anonymous poster hash: bafd6...0bd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Hørt om det men ikke opplevd det selv. Klær har blitt borte et par dager men alltid dukket opp igjen. Var en sløv pappa som tok sko en gang men de kom tilbake dagen etterpå Anonymous poster hash: 94433...eea
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Har opplevd det 2 ganger, forferdelig irriterende
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Men er et vanligst i byene? Unnskyld hvis jeg generaliserer eller tråkker på noen tær, men må bare spørre; har det en sammenheng med andel etnisk norske og ikke etnisk norske foreldre? Stjeler etnisk norske foreldre mer? Mindre? Er det mindre vanlig med stjeling på landet? Anonymous poster hash: bafd6...0bd Unnskyld hvis du tråkker noen på noe tær...? Jeg bor i et oppsiktsvekkende hvitt nabolag i Oslo, er selv svært norsk og blir således ikke "tråkket på tærne" av innlegget ditt. Men det hindrer meg ikke i å bli nedslått av den frekke og dumme insinueringen. For øvrig tror jeg tyverier flest har sammenheng med at noen tar med feil. Stort sett dukker tingene opp igjen. Anonymous poster hash: 2f707...1de
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Men er et vanligst i byene? Unnskyld hvis jeg generaliserer eller tråkker på noen tær, men må bare spørre; har det en sammenheng med andel etnisk norske og ikke etnisk norske foreldre? Stjeler etnisk norske foreldre mer? Mindre? Er det mindre vanlig med stjeling på landet? Anonymous poster hash: bafd6...0bd Unnskyld hvis du tråkker noen på noe tær...? Jeg bor i et oppsiktsvekkende hvitt nabolag i Oslo, er selv svært norsk og blir således ikke "tråkket på tærne" av innlegget ditt. Men det hindrer meg ikke i å bli nedslått av den frekke og dumme insinueringen. For øvrig tror jeg tyverier flest har sammenheng med at noen tar med feil. Stort sett dukker tingene opp igjen. Anonymous poster hash: 2f707...1de Nei, du er nok noe for deg selv... Jeg snakler ikke om i tilfeller der ting dukker opp, det er ikke stjeling, stjeling er når noen bevisst tar andre sine barn sine ting eller klær, og beholder dem. Anonymous poster hash: bafd6...0bd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Min samboer jobber i barnehage, og der blir det stjålet med jevne mellomrom. Han har selv blitt frastjålet dyre klær der, og en pappa kom i buksen hans å hentet sønnen sin (Ja, buksen var merket). Så, det finnes MANGE frekke og gærne folk!!! Anonymous poster hash: 4946d...26d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Jeg bor på østkanten i Oslo, og har barn i en privat bhg her. Det er en salig blanding av etnisiteter, og en veldig fin bhg. Har aldri opplevd at noe har blitt stjålet. Men alt av plaggene våre er godt merket, også sko (vet ikke om det er spesielt dyre sammenlignet med andre som har fått frastjålet klær, men nå i vinter gikk det i Kavat og Viking vintersko). Har derimot mange ganger opplevd at ting har blitt borte og kommet tilbake igjen. Så utrulig viktig at ting er merket godt. Litt tusj som ikke sees fungerer ikke. Det er mange foreldre som ikke har oversikt, og plagg havnet ofte i feil barns hylle. Opplever ukentlig at plagg som ikke er havner våre er i vår hylle. Sånn går det når barna kler av seg selv. Anonymous poster hash: 48177...020
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Har hørt om mange som har blitt frastjålt klær i barnehagen. Hvor vanlig er det? Anonymous poster hash: bafd6...0bd I vår barnehage tok de for noen år siden en fremmed dame på fersken i garderoben i ferd med å stjele klær. Hun hadde ikke barn i barnehagen. Anonymous poster hash: c040b...670
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Men er et vanligst i byene? Unnskyld hvis jeg generaliserer eller tråkker på noen tær, men må bare spørre; har det en sammenheng med andel etnisk norske og ikke etnisk norske foreldre? Stjeler etnisk norske foreldre mer? Mindre? Er det mindre vanlig med stjeling på landet? Anonymous poster hash: bafd6...0bd Unnskyld hvis du tråkker noen på noe tær...? Jeg bor i et oppsiktsvekkende hvitt nabolag i Oslo, er selv svært norsk og blir således ikke "tråkket på tærne" av innlegget ditt. Men det hindrer meg ikke i å bli nedslått av den frekke og dumme insinueringen. For øvrig tror jeg tyverier flest har sammenheng med at noen tar med feil. Stort sett dukker tingene opp igjen. Anonymous poster hash: 2f707...1de Enig i det. Tror særlig mye kan komme med hjem ved en feil der besteforeldre, steforeldre eller annen familie henter i blant, dersom de ikke er helt kjent med hva som er barnets klær og mye legges på gal plass av barnehagen selv. Det har jeg selv opplevd. Men da sender man det jo med tilbake til barnehagen så snart det er oppdaget. Anonymous poster hash: c040b...670
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Vi har aldri opplevd at noe har blitt stjålet. Det er ting som har forsvunnet, men det som har vært merket, har dukket opp igjen etter en stund og det som har blitt helt borte, har ikke vært merket. Antagelig er det noen som har hatt like klær og trodd det har vært deres. Det har jeg gjort med en genser en gang, men fant det heldigvis ut med en gang ettersom den like genseren lå i skuffen hjemme. Anonymous poster hash: f7f8b...a51
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Her har det ikke skjedd på de årene vi har hatt barn i bhg. Men så har vi barn i en bhg der alle foreldrene kjenner hverandre. Er 17 barn i hele barnehagen. Har heller ikke skjedd på skolen, men også her liten skole, med tilsammen 51 elever. Mange fordeler med liten plass og liten bhg og skole. Anonymous poster hash: cfcaa...1cd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Har aldri skjedd oss Anonymous poster hash: 9abf3...7f2
Appelsinpiken Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Aldri opplevd. Og halvparten av barna i barnehagen har foreldre fra østeuropa, ordentlige folk alle sammen
MrsMilla Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Kjøp plagg med særegen farge, typisk knall-grønn etc. Alltid ha på navnelapp, selv på sko. Vis barna de fine nye skoene/lua/dressen - da kan de ikke stjæles, for alle ungene vet at denne er xxx`s nye sko/lue/dress...........
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #21 Skrevet 3. april 2014 Har snart 10 år barnehageerfaring, og det eneste som har forsvunnet er en Fleecejakke for flere år siden. Velger å tro at noen har tatt feil. Eldste går i 4 klasse, og vi har heller ikke opplevd at ting forsvinner på skolen. Og dette er en skole med barn fra alle samfunnslag og verdenshjørner. Anonymous poster hash: b0688...249
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #22 Skrevet 3. april 2014 Jeg har flere ganger tatt med feil bukse, lue, våtter ol hjem fra barnehagen, som oftes fordi de annsatte har kledd det på mitt barn ved en feil eller noen ganger fordi det er tøy som mitt barn har helt likt, men med en gang jeg ser att det ikke er mine barns navn på tøyet så vasker jeg det å leverer det tilbake til barnehagen... Min søn brukte faktisk lua til en annen gutt i flere uker, selv om jeg hver dag sa ifra att den ikke var hans, han hadde nesten lik å den fikk ligge i fred på hylla hans. Var egentlig litt redd får att foreldrene til denna andre gutten skulle se lua å tro jeg hadde stjelt den. Anonymous poster hash: 0a919...de7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 Opplevd. Bare de dyreste plaggene forsvant hos mange. En ansatt ble mistenkt. Anonymous poster hash: 44709...c18
MissMagica Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Aldri opplevd at noe ikke har kommet til rette. Både votter, jakke og sko har "forsvunnet", men kommet tilbake etter få dager så da regner jeg med noen har stresset og tatt feil. Bor i Oslo indre øst
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #25 Skrevet 3. april 2014 12 år totalt med barn i bhg, aldri blitt frastjålet så mye som en vott. Min mann er ikke etnisk norsk, og mistenker ham heller ikke for å stjele når han henter barna i bhg......... Anonymous poster hash: b97dd...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå