Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 I går da gubben og jeg skulle på butikken for og handle, så reagerte han/vi på et par som stod og røyka utenfor bilen sin etter at de hadde handlet, og det er greit nok det! Men det som sjokkerte var at de stod på hver sin side av handlevognen, hvor det lå en bitteliten baby, og blåste i vei! Det var ikke snakk om 1 meters avstand engang, begge rett ved siden av den stakkars babyen. I tillegg var det sent på kvelden, og ganske så kaldt ute! Nei, fysj sier jeg, makan til prioriteringer sier jeg bare! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Men i helvete da. Jeg kommer ALDRI til å gå utafor døra igjen sammen med ungen min. Og jeg røyker ikke en gang. Anonymous poster hash: 822d3...625
Gjest Perfektmamma Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Tror nok absolutt ikke barnet tok skade av det gitt. Pass på dine egne saker isteden du.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Så dere hadde syntes at det var greit at foreldrene blåser røyk på sitt nyfødte barn, for det var det de gjorde! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Snakk om å være opptatt av hva andre gjør. Du er nok helt perfekt selv. Jeg røyker ikke, og trodde egentlig jeg var streng, men at noen står og røyker ute, ved siden av vognen... helt alvorlig. Anonymous poster hash: 1ee21...594
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Så dere hadde syntes at det var greit at foreldrene blåser røyk på sitt nyfødte barn, for det var det de gjorde! Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Men jeg har jo ikke noe med det å gjøre! Selvom JEG synes det er galt, selvom JEG ikke ville ha gjort det så kan jeg for fader ikke kontrollere og bestemme hva alle andre skal gjøre her i verden. Anonymous poster hash: 822d3...625
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Tror nok absolutt ikke barnet tok skade av det gitt. Pass på dine egne saker isteden du.Babyen lå i en handlevogne med sånn sete, i høde med foreldrene, ikke oppe i sin egen vogn, da hadde vi ikke reagert! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Snakk om å være opptatt av hva andre gjør. Du er nok helt perfekt selv. Jeg røyker ikke, og trodde egentlig jeg var streng, men at noen står og røyker ute, ved siden av vognen... helt alvorlig. Anonymous poster hash: 1ee21...594 Seriøst, perfekt? Hva har det med saken og gjøre? Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 kakle-kakle høne Anonymous poster hash: efd0f...972
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Tydelig at jeg ikke har noe med dette og gjøre, for en reaksjon da! Men tror nok at de fleste hadde reagert når de ser at en nyfødt baby, ligger i en handlevogn ( ihøyde med foreldrene), det er bikkjekaldt ute, og foreldrene prioriterer og røyke på hver sin side av ungen, framfor og sette ungen i bilen! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Gjest Ingen skal få! Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Men i helvete da. Jeg kommer ALDRI til å gå utafor døra igjen sammen med ungen min. Og jeg røyker ikke en gang. Anonymous poster hash: 822d3...625 Hahah nei. Men ikke vær for mye inne - det er også galt;-)
Gjest Ingen skal få! Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Tydelig at jeg ikke har noe med dette og gjøre, for en reaksjon da! Men tror nok at de fleste hadde reagert når de ser at en nyfødt baby, ligger i en handlevogn ( ihøyde med foreldrene), det er bikkjekaldt ute, og foreldrene prioriterer og røyke på hver sin side av ungen, framfor og sette ungen i bilen! Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Men seriøst da... Er ikke sikkert barnet var kaldt.. Og uansett hvor mye tilleggsopplysninger du kommer med er ikke dette graverende med mindre ungen røyket selv
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Tydelig at jeg ikke har noe med dette og gjøre, for en reaksjon da! Men tror nok at de fleste hadde reagert når de ser at en nyfødt baby, ligger i en handlevogn ( ihøyde med foreldrene), det er bikkjekaldt ute, og foreldrene prioriterer og røyke på hver sin side av ungen, framfor og sette ungen i bilen!Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Men seriøst da... Er ikke sikkert barnet var kaldt.. Og uansett hvor mye tilleggsopplysninger du kommer med er ikke dette graverende med mindre ungen røyket selv Snakk om egosentriske foreldre!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Gjest Ingen skal få! Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Hvorfor er de det da? Fordi de røyket? Fordi babyen var ute sent? Fordi du syns det var atomvinter?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Hvorfor er de det da? Fordi de røyket? Fordi babyen var ute sent? Fordi du syns det var atomvinter?Å blåse røyk over trynet på et nyfødt barn er overhodet ikke ok! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Hadde også reagert på det. Men ikke så veldig mye jeg fikk gjort med det. Har sett flere gangerhadde moren og gjerne en vennine skal stå rett foran vogna og blåse røyken rett inn til barnet. Godt mulig de ikke tenker over det. De kan da i det minste gå litt til siden ikke og stå rett foran. Har selv vært røyker (storøyker dessverre) og hadde aldri blåst røyk rett i ansiktet på babyen min. Sluttet heldigvis lenge før jeg fikk barn. Anonymous poster hash: a7ce1...67b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Hadde også reagert på det. Men ikke så veldig mye jeg fikk gjort med det. Har sett flere gangerhadde moren og gjerne en vennine skal stå rett foran vogna og blåse røyken rett inn til barnet. Godt mulig de ikke tenker over det. De kan da i det minste gå litt til siden ikke og stå rett foran. Har selv vært røyker (storøyker dessverre) og hadde aldri blåst røyk rett i ansiktet på babyen min. Sluttet heldigvis lenge før jeg fikk barn. Anonymous poster hash: a7ce1...67b Takk for et ordentlig svar, og ikke fordi du faktisk er enig i hva jeg skriver om :-) Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde reagert så det er ikke bare hi. Min mor røyker, men aldri når hun triller ungene. Er vi på tur sammen går hun et stykke fra. Anonymous poster hash: 47901...e83
Gjest Perfektmamma Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Tydelig at jeg ikke har noe med dette og gjøre, for en reaksjon da! Men tror nok at de fleste hadde reagert når de ser at en nyfødt baby, ligger i en handlevogn ( ihøyde med foreldrene), det er bikkjekaldt ute, og foreldrene prioriterer og røyke på hver sin side av ungen, framfor og sette ungen i bilen!Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Men seriøst da... Er ikke sikkert barnet var kaldt.. Og uansett hvor mye tilleggsopplysninger du kommer med er ikke dette graverende med mindre ungen røyket selvSnakk om egosentriske foreldre!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Å hva er du? En forbanna slarve kjerring! Foreldrene gjorde ikke noe galt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Men herregud, det er da lov å tenke inni hodet sitt "det der så ikke bra ut"Det blir noe annet når man må skrive her hva man har sett en mor gjøre. Er det rart at vi lever i konstant frykt for å gjøre noe feil, og at vi til enhver tid må være perfekte mødre, kjæreste og kollega? Anonymous poster hash: 822d3...625
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #21 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde også reagert på den. Å røyke oppi unger er en uting! Tviler på at voksne ville likt å bli tvunget til å puste inn røyk. Enten sier man fra eller så flytter man seg bort fra røyken. En baby har ikke den muligheten og det er dårlig omsorg å guffe babyen full av røyk. Æsj!!!! Anonymous poster hash: ab710...0e8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #22 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde reagert så det er ikke bare hi. Min mor røyker, men aldri når hun triller ungene. Er vi på tur sammen går hun et stykke fra. Anonymous poster hash: 47901...e83 Og da hadde selvsagt ikke jeg reagert heller, har ikke noe i mot røykere her altså, sånn at det er sagt! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 Men herregud, det er da lov å tenke inni hodet sitt "det der så ikke bra ut"Det blir noe annet når man må skrive her hva man har sett en mor gjøre. Er det rart at vi lever i konstant frykt for å gjøre noe feil, og at vi til enhver tid må være perfekte mødre, kjæreste og kollega? Anonymous poster hash: 822d3...625 Jeg har lest mye verre ting her inne på forumet enn dette, syntes overhodet ikke noe gale i det HI skriver her!!!! Anonymous poster hash: 1fc47...c11
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde også reagert på den. Å røyke oppi unger er en uting! Tviler på at voksne ville likt å bli tvunget til å puste inn røyk. Enten sier man fra eller så flytter man seg bort fra røyken. En baby har ikke den muligheten og det er dårlig omsorg å guffe babyen full av røyk. Æsj!!!! Anonymous poster hash: ab710...0e8 ja fordi en baby kan ikke flytte seg selv og har heller ikke valgt å røyke. Derfor er det en uting. Ingen liker vel å bli blåst røyk på. Anonymous poster hash: a7ce1...67b
verve Skrevet 3. april 2014 #25 Skrevet 3. april 2014 Tydelig at jeg ikke har noe med dette og gjøre, for en reaksjon da! Men tror nok at de fleste hadde reagert når de ser at en nyfødt baby, ligger i en handlevogn ( ihøyde med foreldrene), det er bikkjekaldt ute, og foreldrene prioriterer og røyke på hver sin side av ungen, framfor og sette ungen i bilen!Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Men seriøst da... Er ikke sikkert barnet var kaldt.. Og uansett hvor mye tilleggsopplysninger du kommer med er ikke dette graverende med mindre ungen røyket selvSnakk om egosentriske foreldre!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 1fc47...c11 Å hva er du? En forbanna slarve kjerring! Foreldrene gjorde ikke noe galt i det hele tatt. Du vet at alle barn har rett på et "røykfritt miljø"? Nå er jo lufta for alle, men jeg vil tro at de fleste oppegående foreldre ville satt barnet i bilen først....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå