Gå til innhold

Overreagerer jeg nå.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Nei jeg ville ikke reagert. Det er vel ikke min sak om naboen er hjemme hele dagen.

Naboen min er forresten hjemme, han er en pensjonert enslig mann som måker trappa for meg av og til til og med ;)

Pensjonert ja. De her er ikke sååååå gamle.

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Førtidspensjonert? Psykisk syk? Jobber seg gjennom en livskrise? Midlertidig arbeidsledige?

Anonymous poster hash: 65230...b2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de jobber som agenter som er ansatt til å spionere på deg?

Du er nemlig mistenkt av en annen nabo for å være nav-svindler, eller en annen form for svindler, fordi de har sett at du er hjemme hver dag...

Anonymous poster hash: c46b3...180
Skrevet

Har ny nabo som har flyttet rett ned ved huset mitt, og jeg har sett at han er hjemme hver dag, tror han er sykemeldt, nesten sikker på det. Og han driver ute hele tiden, raker og ordner foran huset sitt. Er ikke det litt frekt? Sykemeldt og driver og ordner rundt huset sitt. Har sett også at kona hans er hjemme hele dagen, usikker på om hun er sykemeldt eller hva, men kanskje naver eller noe.

Overreagerer jeg?

Ja, du overreagerer. Hva vet du om grunnen til at han er sykemeldt?

Skrevet

Synes egentlig slike tråder blir litt pinlige, jeg. De viser hvor korttenkt og uvitende mange er om sykdom.

I dette tilfellet er det personer som nettopp har flyttet inn, det du gjør, HI, er å spekulere i at de kanskje snyter, sniker seg til en ufortjent sykemelding. Har du gjort noe for å bli kjent med dine nye naboer i steden for å spekulere om dem?

Hvorfor ikke gå ut og slå av en liten prat når du ser naboen i hagen? Ikke for å grave i livet til naboen, men for å være en god nabo. Og kanskje får du også en god forklaring.

Mange sykdommer er ikke synlige på utsiden. Hva om mannen f.eks. har hatt kreft og er i opptrening etter dette?

Enkelte yrker har en pensjonsalder på 58, og noen av de som jobber i slike yrker holder seg så uforskammet godt at de ser langt yngre ut - fordi de har måttet trene og holde seg i form i jobben.

En ting til slutt, HI.... har du tenkt på at naboen din kanskje tror du naver eller faker en sykemelding siden du alltid er hjemme på dagtid? ;)

Anonymous poster hash: b3f54...c7e
Skrevet

Jeg hadde reagert også

Anonymous poster hash: 98816...c9a

Skrevet

Jeg hadde reagert også Anonymous poster hash: 98816...c9a

Takk, endelig noen som er enig med meg. Hi

Skrevet

Hehe, tror du tuller litt med oss nå altså ;) Eller kanskje ikke, har trådene om bilen i en annen garasje, brannøvelse, undulatene osv, osv friskt i minnet :fnise:

Skrevet

Hehe, tror du tuller litt med oss nå altså ;) Eller kanskje ikke, har trådene om bilen i en annen garasje, brannøvelse, undulatene osv, osv friskt i minnet :fnise:

Hæ?

Skrevet

At man er sm fra jobb betyr ikke at man er sm fra livet. Du er frekk.

Skrevet

Ja du overreagerer og legger det litt for mye bort i hva andre gjør. Pass dine egne saker.

Anonymous poster hash: bcbd3...65b
Skrevet

Dere er så fisefine, her på forumet ja, men in the real life, tror ikke det.

Skrevet

Jeg hadde reagert også Anonymous poster hash: 98816...c9a

Takk, endelig noen som er enig med meg. Hi

Her inne har vel ca alle ME eller fibromagi (eller hva det heter) så de er hellige

Anonymous poster hash: 98816...c9a

Gjest Beatrix Potter
Skrevet (endret)

Faren min har vært ufør i snart 14 år pga. en operasjonsfeil i høyre armen. Legen kappa over 3 nerver og det gjør vondt for faren min bare å skrelle en potet og kjøre bil. Så han sitter hjemme hele dagene, prøvd flere ganger å få passelige jobber, men foreldrene mine bor i gokk-i-voll, og slike jobber er som regel 2-3 timer vekke.
Så han går jo nesten på veggene siden det er så kjedelig å vær hjemme hele tiden. Så han liker å være ute å jobbe litt i blomster bedet og rydde i hagen, selv om han får vondt i armene. Utrolig hva kjedsomhet kan få en til å gjøre, gjøre ting hvor de ofrer armene og verker lenge.

Endret av Zarandy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...