Gå til innhold

Overreagerer jeg nå.....?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ny nabo som har flyttet rett ned ved huset mitt, og jeg har sett at han er hjemme hver dag, tror han er sykemeldt, nesten sikker på det. Og han driver ute hele tiden, raker og ordner foran huset sitt. Er ikke det litt frekt? Sykemeldt og driver og ordner rundt huset sitt. Har sett også at kona hans er hjemme hele dagen, usikker på om hun er sykemeldt eller hva, men kanskje naver eller noe.

 

Overreagerer jeg?

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, dette tok jeg ikke seriøst for fem øre. Om dette ikke er en spøk, så er jeg glad for at jeg ikke er naboen din.

Skrevet

Selvfølgelig overreagerer du! Hvorfor blande seg borti at naboene dine er hjemme eller ei? Det var min skrekk når jeg flyttet til et tett nytt nabolag, nettopp slike som deg!

Hvis han er sykemeldt og holder på i Hagen, hva så? Du har vel ikke svaret på hva han er sykemeldt for?

 

Anonymous poster hash: 1ece9...5b7

Skrevet

Det er frekt av deg å legge deg opp i det og du overreagerer. Du vet ikke hvorfor han er sykemeldt, det er mellom han og legen. Flott at han klarer å være ute og jobbe i hagen, kanskje fører det til at han blir fortere frisk :)

 

Anonymous poster hash: 88301...c54

Skrevet

Eeeh ja!

 

Du aner jo ikke hva grunnen til at han er hjemme er. Er han sykemeldt så veit du jo heller ikke diagnosen. Guri malla. Tenk at man skal bry seg om alt!

Jeg blir faktisk litt sint på deg jeg. Mind your own business. Og hvis du er oppriktig interessert i hvordan det går med naboen din får du heller stikke bortom og ta en prat. Kanskje du får tilfredstilt noe av nysgjerrigheten din.

Skrevet

Har du virkelig noe med hva de bruker dagene til? De vet ikke alt om naboen, og hvis det feks er depresjon, angst eller andre psykiske lidelser som er grunnen til at de er hjemme, er det kjempe bra at de bruker dagene aktivt. Eller kansje de har en jobb som er mye mer krevende enn hva det er å jobbe i eget tempo i egen hage. 

Du vet ikke noen ting så er ingen grunn til at du skal ha en mening om det. 



Anonymous poster hash: 6cca5...941
Skrevet

Hva gjør du hjemme hver dag HI. 



Anonymous poster hash: cd079...4a5
Skrevet

Dette er ikke spøk, jeg er seriøs! Syns det er litt teit jeg, sykemeldt og ordner rundt huset. Jeg vet hva han jobber med til vanlig og det er ikke i Nordsjøen. Kona er også hjemme, vet ikke hva hun jobber med, men hjemme hele dagen, handler og kommer hjem med masse poser. Lever sikkert på nav.

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Skrevet

Nei, men du tuller fælt ;)

 

Anonymous poster hash: 3bfb1...efe

Skrevet

Har du virkelig noe med hva de bruker dagene til? De vet ikke alt om naboen, og hvis det feks er depresjon, angst eller andre psykiske lidelser som er grunnen til at de er hjemme, er det kjempe bra at de bruker dagene aktivt. Eller kansje de har en jobb som er mye mer krevende enn hva det er å jobbe i eget tempo i egen hage. Du vet ikke noen ting så er ingen grunn til at du skal ha en mening om det.  Anonymous poster hash: 6cca5...941

Dette er et svar som fortjener ros. High five!

Skrevet

synes det er rart at du i det hele tatt reagerer. hva med å respektere andres privatliv?

Skrevet

Du tuller?

 

Jeg er selv hjemmearbeidende og hva jeg gjør/ ikke gjør har ingen noe med, i hvertfall ikke naboene våre.

 

At jeg jobber på kontoret på formiddagen og kvelden med firmarelaterte papirer, er tilgjengelig 24/7 for kunder og de som jobber for oss vet få.

 

Slutt å trekk konklusjoner HI, uansett ikke noe du har noen ting med.

 

Anonymous poster hash: c8595...e08

Skrevet

Hva gjør du hjemme hver dag HI.  Anonymous poster hash: cd079...4a5

Jeg jobber hjemmefra. Dæææ!

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Skrevet

Dette må jo bare være tull? At man er sykmeldt fra jobben er ikke ensbetydende med at man er sengeliggende. Jeg har i et par-tre perioder de siste årene vært sykmeldt pga migrene, og har blant annet brukt dagene ute i hagen, på fjelltur eller i fysisk aktivitet generelt - etter legens anbefaling!



Anonymous poster hash: 3ba77...9c3
Skrevet

 

Hva gjør du hjemme hver dag HI.  Anonymous poster hash: cd079...4a5

Jeg jobber hjemmefra. Dæææ!Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Og det gjør ikke naboen din? Eller kanskje han er rikere enn deg. Lottomillionær eller no. Dæææææææ

 

Anonymous poster hash: 12da4...87f

Skrevet

Du aner jo ingenting om hva han er sykemeldt for ei heller hva kona er hjemme for. For alt du vet jobber ikke hun pga mannen tjener så godt at det er mulig. Og for alt du vet jobber hun på natta. Du kjenner dem jo ikke i det hele tatt når du ikke en gang aner hva hun jobber med eller går hjemme. Du må jo også gå hjemme ettersom du har mulighet til å holde øye med naboene 24/7.

Synes det er du som er frekk.

Skrevet

 

Hva gjør du hjemme hver dag HI.  Anonymous poster hash: cd079...4a5

Jeg jobber hjemmefra. Dæææ!

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

 

Men du må da jobbe lite ettersom du henger ute av vinduene til en hver tid....

Skrevet

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Skrevet

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

nei.

Skrevet

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Nei jeg ville ikke reagert. Det er vel ikke min sak om naboen er hjemme hele dagen.

 

Naboen min er forresten hjemme, han er en pensjonert enslig mann som måker trappa for meg av og til til og med ;) 

Skrevet

 

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?Anonymous poster hash: 8763e...7ca

 

Nei jeg ville ikke reagert. Det er vel ikke min sak om naboen er hjemme hele dagen.

Naboen min er forresten hjemme, han er en pensjonert enslig mann som måker trappa for meg av og til til og med ;)

Pensjonert ja. De her er ikke sååååå gamle.

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Skrevet

 

 

Ikke drep meg a! La meg formulere meg slik: det flytter en ny nabo ved huset ditt, huset er helt nytt, og du ser at de er hjemme hver dag, vil ikke dere reagere?Anonymous poster hash: 8763e...7ca

Nei jeg ville ikke reagert. Det er vel ikke min sak om naboen er hjemme hele dagen.

Naboen min er forresten hjemme, han er en pensjonert enslig mann som måker trappa for meg av og til til og med ;)

Pensjonert ja. De her er ikke sååååå gamle.

 

Anonymous poster hash: 8763e...7ca

 

Herregud. Poenget er uansett, jeg hadde ikke brydd meg fletta! Jeg ville heller blitt kjent med naboen min jeg. Enn å sitte hjemme å glo ut av vinduet med de dømmende øynene mine.

Skrevet

Selvsagt overreagerer du ikke.

 

Hvordan skal det gå med samfunnet om man raker og steller i hagen, liksom? Ingen bør vise seg ute mellom 7-16! Er man sykemeldt eller hjemmeværende bør man egentlig aldri være i frisk luft.

 

Nei, jeg syns det er veldig bra at du følger med på naboene dine. Tenk h is de skulle finne litt glede i hverdagen! Det skulle virkelig tatt seg ut.

 

Og å handle når man er hjemmeværende? Om man ikke jobber fortjener man heller ikke mat og klær.

Skrevet

Det virker som om du har et kjedelig liv, hi

Skrevet

Morsomt. Jeg og mannen er hjemme mye av dagen. Alle tror vi er hjemme hele tiden. Vi er studenter og har flere jobber ved siden av som vi er på, men vi jobber på kveld/natt så det ser ut for mange som om vi er hjemme hele tiden. Vi har fått kommentarer på det. Vi har også slekt som har egne firma eller som jobber frilans, de får også kommentarer på at de tilsynelatende ikke jobber, likevel jobber de nok mer enn de aller fleste. Og så, om de hadde vært sykemeldt så er det vel fortsatt lov å bevege på seg?



Anonymous poster hash: 65230...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...