Gå til innhold

Rante/eder, galle og helvetes tråd

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Enkelte ganger har jeg lyst til å gå opp til mennesker og skrike litt i øra på dem

Det er jo som kjent litt lite sosialt akseptert, så da tenkte jeg det kunne gjøre seg med en "skrik i øra på folk" tråd hvor man kan få ut det som måtte has av eder, galle, møkk og faen!

Mitt bidrag idag

Først retter jeg det mot DE IDIOTENE som ikke kan gå i rulletrapper eller rullefortau.

Man går til venstre og står til høyre. Hvis du skal dasse deg oppover i ruslefart og bare lalle, så får du ordne deg i høyrefila.

Og du ditt mehe som blir sur fordi vi ber deg (pent) om å tre til siden når vi kommer ned rulletrappa - du kan bare ta deg en aketur på litt piggtråd.

Så til de sopphuene i kommunen som bestemte at det skulle være "torg" ved togstasjonen og designet "torget" klin likt som ei rundkjøring med det utfall at ALLE kjører helt kanakas der inne og det er hakket før bulk hver bidige dag. Men svaret fra kommunen var at de hadde ikke registrert ulykker der, så det var ikke noe poeng å endre det.. kjøss meg mitt i planetariet vil du??

Og ikke minst min ytringsfrihet har blitt innskrenket og det gnager meg så inni gamperæva... Jeg freeeeeeeeeeeeeser over dette og sliter med å slippe taket..

Sånn - eder og galle ut, litt te inn og muligens litt mer smil :)

tråden er herved åpen for alskens utfresninger, rantinger og kjefting - kjør show!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til alle med et par studiepoeng i ped, ledelse eller tilsvarende og doktorgrad i "modell"runking: nei, det betyr ikke en dritt om de to sirklene overlapper to eller tre cm, om det er tre søyler eller fire, om pilene går i ring eller vi setter på en ekstra pil som går motsatt vei. Det ENESTE som betyr noe er hva som FAKTISK kommer ut av dette, ikke hvordan modellen er tegnet og om det er rød eller grønn trekant. Inntil dere tar innover dere dette, er og blir dere bare forsinkere og bør ta spagaten i brennesle

Endret av sug lut
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Til kopimaskinen/printeren - kan du se til helvete å gi faen med disse forbanna papirstoppene dine som ikke eksisterer????? jeg har sjekket opp og ned i mente - alle papirene er der de skal være. Gjør du dette bare for å fyre meg opp? eller er du bølle???

Happyslapping eller gladvold på godt norsk er et ord jeg tenker mye på når jeg ser deg ditt stygge plastmonster

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Til helvete med sure, bitre og vanskelige helsepersonell som egentlig skal skal hjelpe og støtte i vanskelige situasjoner, ikke overkjøre og være nedlatende mot en pasient! Til helvete med mennesker som lar andre lide for sin egen dårlige dag!

Faen ta de som ikke klarer å parkere mellom de hvite linjene, som på død og liv må parkere millimetere fra min førerdør så jeg må gå inn på motsatt side! Hva skjedde med kjøreskolene egentlig? Har de lagt død hele parkeringsprinsippet? "I dag fokuserer vi kun på å kjøre forover dere, vi skal jo tross alt ikke se oss tilbake!"

Og hva skjedde med medmenneskelighet? Har folk sluttet å bry seg om andre enn seg selv? Jeg kjenner at jeg gremmes over hvor lite folk er villig til å gjøre for hverandre, samfunnet er blitt så enveiskjørt... Vi svømmer med innovertak, skal ha mer, skal ha mer! 

Jeg sier ja takk til å ha mer, men jeg vil ha mer omsorg, kjærlighet, sympati, empati, lykke og god helse!

Og til sist; Takk skal dere ha for at dere gadd å lese min utblåsning :sukk:

Skrevet

Til mennesker som heter "meg" på telefonen.

Når du ringer så er du så klart den eneste som ringer hit. Så klart jeg kjenner igjen nummeret ditt og husker navnet ditt fra forrige gang du ringte, for du er jo ikke en av flere tusen telefoner pr år?!? Neida...

Jeg pirker på deg med en lang påk og bare nevner at jeg noen ganger tilogmed later som jeg ikke kjenner deg igjen på stemmen bare for å få spurt: "Hvem er "meg"?"

Få hue ut av kaviarstjerna et ørlite øyeblikk, hev blikket og kanskje du vil oppdage at det er flere her i verden.

Først meg så meg og så meg en gang til og kanskje enda en gang gitt.

Skrevet

Hah, dumme Skoringen, dere lurte ikke meg! Fin tv-reklame med info om at man kan få 2 barneskopar til prisen av 1par i disse dager. Jaggu! Trodde jo da at det gjald ALLE skoa, men neida.

Min lokale butikk er stor, men med forespørsel om tilbudet ble jeg henvist til et liiiite bord og 1 hylle meter (av 15). "De skoa som står der er de som er med i tilbudet". Jammen glad jeg ikke hadde dratt ens ærend for det altså, og nei, jeg handlet ikke. Kjørte heller til noen andre og handlet det jeg trengte der (inklusiv et par dritdyre til meg selv) - så æddæbæddæ!

Skrevet

Kjære syklister,

Jeg synes det er kjempefint at dere tenker miljø og har byttet ut bilen med en rompegnager. Det er også helt greit at noen velger sykling som treningsmetode.

Men se til svarte helvete å bruke sykkelveien som faktisk har to -2- felt. Ja, det er den asfalterte stripen ved siden av fortauet. Der hvor det er malt en sykkel på bakken hver x meter i tilfelle man ikke skulle forstå hva denne skulle brukes til.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor dere ALDRI bruker denne. Jeg har prøvd den selv. Den virker!

Jeg skjønner at det er noen strekninger som ikke har sykkelsti, men da går det an å holde seg inne langs kanten og ikke MIDT i veien. Det verste er når dere som trener på fort-avgårde-sykling er tre - fire stykker som kjører sammen og på død og liv må sykle ved siden av hverandre.

Det er alltid klager på at bilistene tar lite hensyn til dere, men det er faen ikke rart! Pass dere, for blir jeg forbanna nok kommer jeg til å " ta dere med døra"!

Grrrrr...

Skrevet

Jfr mitt tidligere innlegg i denne tråden og bare bytt ut med folk som ikke bruker blinklys.

Evt la være å bytte ut, det er sikkert de samme folka uansett. 

Først meg så meg og så meg en gang til og kanskje enda en gang gitt

Skrevet

Jeg er ikke sint i dag, bare lei meg. Det er allikevel herlig befriende å lese deres utblåsninger. Midt i skrivingen av minneordet til pappa, ler jeg av dere. Sorry hvis det gjør dere enda sintere, men jeg ler altså. 

Skrevet

Jeg er ikke sint i dag, bare lei meg. Det er allikevel herlig befriende å lese deres utblåsninger. Midt i skrivingen av minneordet til pappa, ler jeg av dere. Sorry hvis det gjør dere enda sintere, men jeg ler altså. 

Kjære deg!

Du får lov til å le av hva som faller seg helt naturlig nå. Hadde jeg kunnet skulle jeg vist meg i bikini. Da hadde du fått ledd litt til og det er helt greit. Sender deg en klem!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Det er helt lov å le - det er medusin det også! Og kanskje noe du trengte nå?

En klem fra meg også til deg

Skrevet

Bare glad om vårt sinne kan muntre opp noen. Og være lei seg tar tid, du må ha noe annet innimellom. Klem til deg.

Skrevet

Jfr mitt tidligere innlegg i denne tråden og bare bytt ut med folk som ikke bruker blinklys.

Evt la være å bytte ut, det er sikkert de samme folka uansett. 

Først meg så meg og så meg en gang til og kanskje enda en gang gitt

Åh, de uten blinklys har jeg også tenkt på. Jeg synes så synd på de! Det er jo gjerne de dyre bilene som mangler blinklys har jeg lagt merke til. Tenk å ha brukt så mye penger på ny bil også virker ikke blinklyset! Har jo lyst til å stoppe for å si i fra til de, men det blir ofte litt vanskelig der jeg står og prøver å komme meg inn i rundkjøringa....

Skrevet

Vi er jo her for å underholde! ;)

(selv begynte jeg å tenke på boka om Ludde og den rampete bamsen, kniis)

Klem foresten!

Skrevet

Hva med de forbannade hobbysjåförene som ligger akkurat litt under fartsgrensen og ikke slipper deg forbi?? Eller slipper deg forbi for så i det öyeblikket du kommer opp langs siden på bilen deres gasser opp??! Hva faen feiler det de? Har de ikke nok underholdning i livet så de finner de på uskyldige medtrafikkanter?

Skrevet

Vi er jo her for å underholde! ;)

(selv begynte jeg å tenke på boka om Ludde og den rampete bamsen, kniis)

Klem foresten!

Ludde har noen herlige fortellinger! 

Skrevet

Til den stygge kjærringa som nesten kjørte over meg i dag, du kunne ha sett til begge sider selv om det var rundkjøring! Det er en grunn til at det er en stripplet felt der du kjørte, og der gikk jeg, men ikke faen om du skulle se til begge sider, du var en halvmeter unna meg!

Og dere bilister som tror dere har overkjøringsrett på syklister, dere har faktisk ikke det. Jeg bruker hjelm, refleks og går av sykkelen når jeg skal over veien,(og ser til begge sider) jeg forventer respekt tilbake! Og nei, det er heller ikke greit at dere spruter meg ned når det har regnet ute, spesielt da jeg har datteren min bak på sykkelen. Slutt! Det er ikke kult å være døden nær hver eneste gang jeg er ute å sykler.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Kjære deg!

Du får lov til å le av hva som faller seg helt naturlig nå. Hadde jeg kunnet skulle jeg vist meg i bikini. Da hadde du fått ledd litt til og det er helt greit. Sender deg en klem!

Jeg kan stille opp i bikini med vin i hånda hvis det hjelper. Sender en god klem og kondolerer så mye.

Skrevet

Faen i helvete til Jehovas Vitner som synes det er en god ide å ringe på døra akkurat i det jeg har strevd meg halvt ihjel for å få minien til å duppe.

Og nå vil de skrive et brev til meg også. Spør meg ikke hva de skal skrive, annet enn et eller annet om Jesu gjenkomst, for det kommer jeg ikke til å gidde finne ut av selv engang.

Klemmer på iiiik i samme slengen.

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Iiiiik - klem til deg.

Dere med dyre biler som MÅ kline dere opp i ræva mi når jeg følger fartsgrensa - faen ta dere.

Og JA, jeg bremser. Med vilje. Om du tror jeg kommer til å skru opp til 90 i 70-sonen, tar du jævelig feil. Jeg reduserer faktisk ned til 60, så kan du få høyt blodtrykk der du med noen centimeter mellom din front og min bak blinker med lysene. Faen ta deg.

Skrevet

Iiiiik - klem til deg.

Dere med dyre biler som MÅ kline dere opp i ræva mi når jeg følger fartsgrensa - faen ta dere.

Og JA, jeg bremser. Med vilje. Om du tror jeg kommer til å skru opp til 90 i 70-sonen, tar du jævelig feil. Jeg reduserer faktisk ned til 60, så kan du få høyt blodtrykk der du med noen centimeter mellom din front og min bak blinker med lysene. Faen ta deg.

Du måtte jo bare være et mareritt i Spania...... for oss spanjoler som kan å kjøre fort mener jeg... ser deg for meg i 119 på motorveien der det er 120 mens resten av oss freser forbi deg i 140-150.... jau....   :)  :)

Jeg spyr min eder og galle ut over personalpolitikken i Bufetat, de kan ta seg bak. Og treffer jeg øverste leder i Bufdir på gata en dag så spytter jeg på henne! Greit å være leder og med et pennestrøk ødelegge arbeidsplassene til over 250 (og flere kommer) på et par sekunder liksom......

Skrevet (endret)

Til deg som satte "blikket" i meg då eg etter ei halv evighet med venting endelig kom først i køa på Posten. Eg fekk pakken min og skulle ha 2 flaxlodd men etter høglytt sukking, himling med augene og utallelige spydspissar frå deg, lot eg deg få gå først i køa og informerte at eg kunne vente med å betale for lodda til du var ferdig. Jauda, 15 min etter sto eg der framleis med halvtina middag i rema posen og venta, fordi DU ikkje klare å finne fram den *%#<^! hentelappen medan du var opptatt med å irritere deg over meg. Og NEI, Posten veit ikkje kven du er, kva pakke du skal ha og kva nummer den evt har!!

Og masse glatankar og klem til Iiiiik

Endret av Nebbdyret
Skrevet

Jeg spyr min eder og galle ut over personalpolitikken i Bufetat, de kan ta seg bak. Og treffer jeg øverste leder i Bufdir på gata en dag så spytter jeg på henne! Greit å være leder og med et pennestrøk ødelegge arbeidsplassene til over 250 (og flere kommer) på et par sekunder liksom......

Hmm, hva slags tiltak er det som legges ned nå? Jeg har jobbet i bufetat i flere år, i et tiltak jeg tror lever godt. Er ikke der nå da. Liker Mari Trommald jeg. Det er ikke hennes feil at KS har krevd at flere ressurser overføres til kommunene og at departement og politikere har hørt på dem. Skulle gjerne hudflettet den prosessen, for jeg tror ikke det blir bra i det hele tatt.

Takk for alle klemmer!

Skrevet

#¤@&?"<>#%

Folk som skal detaljstyre deg når de har tid, men ellers "gives a flying fart" i hvordan ting blir gjort når de har dårlig tid. Dette i kombinasjon med munndiare uten å komme til poenget og man bare sitter igjen med spørsmålet: Hva mente han/hun egentlig?

Fordelen er jo at man bare trenger å riste litt på hodet etterpå og fortsette som før...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Dritt, møkk og alt som er svart svartere svartest.

Jeg er sur, lei meg og vil bare grine. Så enkelt er det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...