Gå til innhold

Venter fortsatt på denne karmaen jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nattens utblåsning.

Jeg har vært en av dem som har vært snill hele livet. Jeg har alltid stilt opp for andre og aldri krevd noe i retur. Har aldri tatt stor plass og er litt sjenert. Det jeg sitter og føler på nå er sikkert rimelig teit Men jeg skriver nå uansett.

Største mobberen på skolen har 3 barn, mann, hus, 2 biler og siste post på face i dag var at nå skulle de kjøpe hytte.

Eksen som banket meg, ignorerte barna sine og kun så seg selv har fått foreldrerett og skal nå kjøpe eget hus.

Nesten alle fra skolen har nå eget hus.

Og her sitter jeg. Alene med to barn. leier. Skyhøyt studielån og kun mindre og korte vikariater. Når skal karma komme til meg?

Og JA! Jeg vet jeg syter. Men av og til må det være lov.

Anonymous poster hash: efbc3...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne skrevet omtrent akkurat det samme, jeg også.

Jeg har rett og slett bestemt meg for å bli mer ego, jeg skal få skarpere albuer, jeg skal rope høyere og jeg skal gi mer f...

Det er tydeligvis det som lønner seg.

Jeg kommer ikke til å endre personlighet, men skal absolutt bli skarpere ift andre enn jeg har vært før!

Anonymous poster hash: 42e82...b51
Skrevet

Ha ha, ler av dere. Jeg er den med enebolig til 4,7, der snittet er på 2,6. 2 biler, hytte ved vannet og på fjellet. 2 friske barn, en flott mann. Har vært den mange har fryktet, men alle har ønsket å være. Bryr meg om ingen andre, enn mine to barn og min mann. Har ingen høy utdanning, men manipulert meg til en bra stilling. Karma, bite my ass!

Anonymous poster hash: 42907...213

Skrevet

Ha ha, ler av dere. Jeg er den med enebolig til 4,7, der snittet er på 2,6. 2 biler, hytte ved vannet og på fjellet. 2 friske barn, en flott mann. Har vært den mange har fryktet, men alle har ønsket å være. Bryr meg om ingen andre, enn mine to barn og min mann. Har ingen høy utdanning, men manipulert meg til en bra stilling. Karma, bite my ass!

Den kommer når du minst venter det!

Skrevet

Beklager folkens, men denne kjøper jeg ikke!

Hvor mange vokse mennesker er det som bare har vært snill eller slem i livet sitt? Når jeg møter folk som sier å det gikk sånn pga den og den, så er personen bitter i mine øyne! Shit happens tenker jeg, noen ganger så kan en episode være så mye at man bare ikke klarer å stole på en person igjen slik at man gir seg med noen man liker. Da kan man føle savn og sorg til noe nytt og "bedre" dukker opp.

På skolen hadde jeg heldigvis bare noen få lærere som sa: den som er med på leken må tåle steken. Resten var reflekterte mennesker som motiverte og delte på livserfaring. Har man negative opplevelse som man sliter med så er det hjelp å få til å endre tankemønstre. Er man bevist en drittsekk og er stolt av det så har man neppe et godt selvbilde, hvem synes det er kult å skremme andre? Barnslig!

Kom dere ut av offer boblen den er selvpålagt!

Hev hodet og move on!

Anonymous poster hash: d46a2...6e9
Skrevet

Karma er bare overtro, det vet du vel. Du er din egen lykkes smed.

Skrevet

Vel, livet er ikke rettferdig. Karma finnes ikke, og man må selv ta grep for å endre livet sitt.

Ingenting ramler i hodet på deg om du ikke står på. Og det å være "snill" er ingen kvalifikasjon god nok i seg selv til å få seg en god jobb, tjene penger og kunne kjøpe hus. Det må mer til enn som så.

Lik det eller ikke, men det er nå sånn det er.

Skrevet

Du høres ut som ei sjarmerende dame! Lykke til

Anonymous poster hash: d1a92...0c7

Skrevet

Nå virker jeg kanskje krass, men man kommer seg ingen vei bare ved å føle at livet skylder deg noe! Jeg har opplevd mye dritt i barndommen, ble mishandlet daglig, voldtatt av stefar, kastet ut av min mor på dagen da jeg var 17, hadde generelt foreldre som ikke var tilstede, om jeg skulle satt meg ned den dagen og tenkt at "nå har jeg opplevd nok dritt, kom karma og hjelp meg!" (Satt på spissen) da hadde jeg vært ferdig for lenge siden. Det finnes ingen enn du selv som kan endre livet ditt. Fortsett å vær den personen du er, men still krav til deg selv og andre. Sett deg mål, og gå for det!

Anonymous poster hash: 44eff...64c

Skrevet

Du har full rett til å ha en klagenatt, HI - og så går du videre og gjør det beste utav det.

Skrevet

Karma, fungerer best den ene veien.

Skrevet

Nå virker jeg kanskje krass, men man kommer seg ingen vei bare ved å føle at livet skylder deg noe! Jeg har opplevd mye dritt i barndommen, ble mishandlet daglig, voldtatt av stefar, kastet ut av min mor på dagen da jeg var 17, hadde generelt foreldre som ikke var tilstede, om jeg skulle satt meg ned den dagen og tenkt at "nå har jeg opplevd nok dritt, kom karma og hjelp meg!" (Satt på spissen) da hadde jeg vært ferdig for lenge siden. Det finnes ingen enn du selv som kan endre livet ditt. Fortsett å vær den personen du er, men still krav til deg selv og andre. Sett deg mål, og gå for det!

Anonymous poster hash: 44eff...64c

Så motiverende å lese! Heia deg du er flott ;)

Anonymous poster hash: d46a2...6e9

Gjest lillehi
Skrevet

Du må huske på at ingenting,utenom familien selvfølgelig, teller noe særlig hvis man er en usympatisk person som tror man har rett til å tråkke på andre i prosessen med å få det en ønsker seg! Og som en annen skrev, karma kan komme når en minst venter det😆

Skrevet

Du har full rett til å ha en klagenatt, HI - og så går du videre og gjør det beste utav det.

Faktisk enig med luten her...
Skrevet

Vel, for å komme langt i livet må man gjerne være mye mer enn bare snill og grei.

Anonymous poster hash: c0640...7ed

Skrevet

Jeg har ofte tenkt som deg, HI. Selv om jeg har hatt et veldig godt liv sånn alt i alt, har livet servert meg og oss mye harde utfordringer de siste årene. Da er det lett å tenke at det er fryktelig urettferdig, særlig hvis man er en person som vil gjøre alle til lags, og som ikke krever noe særlig av andre. I svake øyeblikk har jeg til og med prøvd å skaffe karmapoeng ved å gjøre ekstra snille ting. Det har ikke hjulpet noe særlig..

Det som uansett er verdt å tenke over er at de fleste mennesker har opplevd vonde ting i livet sitt, mange har utfordringer og problemer man ikke vet om. Jeg har også sittet på Facebook og tenkt på at "den og den har det jammen bra". Når jeg snakker med personene det gjelder er det kanskje ikke slik i det hele tatt. Et hus eller en bil er ikke alltid en kompensasjon for andre problemer i livet. Jeg har også fått tilbakemeldinger på at jeg har kommet langt, at jeg er heldig og at det ser ut til at jeg har det veldig fint, og det er også det inntrykket jeg gir utad. Det er bare de nærmeste vennene og familien min som vet om alt det andre.

Skrevet

Man får ikke hus, bil og sletta gjelda av å være snill. Gå ut og gjør noe aktivt (jobb hardere og mer), og fortsett å være snill men ikke dumsnill.

Anonymous poster hash: ba8cc...d46

Skrevet

Nattens utblåsning.

Jeg har vært en av dem som har vært snill hele livet. Jeg har alltid stilt opp for andre og aldri krevd noe i retur. Har aldri tatt stor plass og er litt sjenert. Det jeg sitter og føler på nå er sikkert rimelig teit Men jeg skriver nå uansett.

Største mobberen på skolen har 3 barn, mann, hus, 2 biler og siste post på face i dag var at nå skulle de kjøpe hytte.

Eksen som banket meg, ignorerte barna sine og kun så seg selv har fått foreldrerett og skal nå kjøpe eget hus.

Og her sitter jeg. Alene med to barn. leier. Skyhøyt studielån og kun mindre og korte vikariater. Når skal karma komme til meg?

Utblåsning er lov, det trengs en gang i blant. :) Men "karma" er ikke det samme som den "gode fe", og det er ingen som får alt ramlende i fanget bare fordi de er "snille". Man må stå steilt i motbakke, ha mål og jobbe for dem skal man oppnå noe.

Anonymous poster hash: e571d...64f

Skrevet

Nattens utblåsning.

Uff, hadde det likt for et år siden. Gjeld, leide leilighet, dårlig råd, tilkallingsvikar med lite jobb, alene med et barn. MEN så fikk jeg kjæreste. Ble uplanlagt tidlig gravid med han, vi flytta inn sammen, betalte ned masse av gjelda, flytta inn et sted hvor jeg faktisk trives med mye bedre plass og nå kommer snart pode nummer to ( om ca to uker). Han er verdens beste stepappa også! Og tenk, for bare et år siden var livet mitt SÅ mye mer annerledes enn idag, så det er faktisk mulig at ting snur. Jeg har aldri flaks, men føler jeg har har hatt det. Lykke til, tenk positivt :- ) 

Anonymous poster hash: e36db...b62

Skrevet

Mitt favorittsitat: Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter kommer dit de vil!

Jeg er overhode ikke slem altså, jeg er omsorgsfull, hjelpsom og empatisk. Men det betyr IKKE at man må utslette seg selv. Man kan fint komme langt i livet og få ting til, uten å tråkke på andre.

Det å være bedre enn andre til noe, det er faktisk helt greit. Janteloven er latterlig. Jenter er altfor lite flinke til å opphøye og tro på seg selv.

F.eks er det sjeldent man hører noen jenter si at de er kjempegod i jobben sin. Vel, jeg er det. Og det lønner seg økonomisk.

Anonymous poster hash: a1643...829

Skrevet

Har ingen tro på karma overhode.

Livet blir som det blir dels av tilfeldigheter og dels av valg man tar og så spiller visse forutsetninger som gener, arv og miljø inn i det hele.

Har selv had svært tøffe tider, opplevd mobbing i barndommen og vært alenemor, men nå er livet godt. Jeg har en flott mann som elsker meg uansett, tre friske barn, gravid med nr 4, har enebolig, to biler, båt, tilgang til en flott bobil og hytte på fjellet, herlig familie på begge sider og noen gode venner, spennende framtidsplaner og trygghet. Men jeg tar ingenting for gitt. Jeg har vært " snill", men alt dette har ikke " ramlet i fanget på meg" bare fordi jeg "fortjener" det av min godhet, men fordi jeg har gjort gunstige valg, stått på og vært på " rett sted til rett tid".

Man kommer ingen vei med bitterhet eller ved å bebreide andre, man må selv karre seg opp og fram!

Skrevet

Viktig å tenke på hva man faktisk har enn å være deppa for det man ikke har. De fleste som har hus , biler og andre ting har nok ikke fått det gratis. Vi har god økonomi og et godt forhold , men har hatt mye tøft i livet også. Men det er godt å få klaget litt noen ganger og så går man videre. Er det noe du vil ha ? Sett deg mål og jobb mot det:)

Skrevet

Hei du med "hus" til 4.7. Du høres bra dum ut. Og ærlig talt,hus til 4.7, snakker vi om en koie i indre Østfold eller? Tror jeg ler meg ihjel av sånne idioter som deg. Du er liten og ynkelig, stakkars barn....

Anonymous poster hash: b1fa2...420

Skrevet

Kan forstå hvorfor du tenker sånn. Men man må gjøre det beste man kan selv, for å få et bra liv.

Jeg har selv hatt en jævlig barndom, vært syk, er alenemor med dårlig økonomi og opplevd alt for mye i mitt liv. Men jeg har det bra. Og jeg studerer, sånn så jeg skal få bra økonomi. Og koser meg masse med mine 2 flotte barn. Jeg ser muligheter der andre ser hindringer. Og det er utrolig hva vi får til og.

Anonymous poster hash: 5cb91...7c3
Skrevet

Karma kommer når man minst venter det :)

Anonymous poster hash: 68191...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...