Gå til innhold

Tør ikke få spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn spiral og kjente ett skarpt stikk(nesten som knivstikk) i livmora i det han satte den, men gynekologen var kjempe fornøyd med seg selv etter innsettinga, sa att det var så enkelt å sette den på meg å den satt perfekt.

En uke etter hadde jeg fortsatt smerter i magen og det stakk forskjellige steder i magen, ene øyeblikket i høyere lysk og en times tid etter under venstre ribbein. Kunne ikke røre meg uten att det gjorde vondt så jeg dro tilbake til han som hadde satt den å sa att den lå i magen å ikke i livmora.

Da lo han av meg å sa att så feil kunne han ikke ha gjort, men han skulle ta en ultralyd får å vise meg att den lå på plass. Innvendig ul viste selvsakt en tom livmor å han nektet å ta utvendig ul der jeg da kjente at det stakk, var helt fast bestemt på att jeg hadde mista den å ikke merka att den hadde kommet ut..

Etter utallige turer på legevakt å til fastlegen som ingen trodde på meg betalte jeg tilslutt selv får røntgen av bukhulen å fikk bevist att det faktisk stemte, der lå spiralen å fløt rundt å stakk meg i indre organer hver gang jeg rørte på meg.

Sykehuset hadde det vist ikke så travelt med å få den ut heller fordi alle legene skulle se å undersøke dette selv først, tydelighvis veldig fascinerende.

Byttet etter dette fastlege å da jeg kom til min nye fastlege får å prate om prevensjon brukte han 5min på å lese sjornalen min og,10 min på å le før han greide å lire ut av seg att vi fikk finne noe annet alternativ enn spiral hvertfal....

Anonymous poster hash: 041ec...b35

Hvordan kan den ha kommet seg fra livmoren til magesekken? Det er jo anatomisk umulig.

Anonymous poster hash: f4e26...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kobberspiral og elsker det. Ingen.hormoner og null stress med prevensjon. Kjæresten merker heller absolutt ikke noe til den. Ja, det var vondt å sette den inn, men litt vondt overlever man for noe så fantastisk bra ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Var så mye skremsel i denne tråden at jeg tenkte jeg skulle poppe innom å si at jeg fikk satt spiral i dag og det gikk helt supert!. Grudde meg som fy og var helt svett og nervøs. Det hele tok TO minutter. Gynekologen jeg var hos var superflink og rask ikke minst. Kjente nesten ingenting, bare et kort "klyp" og har ikke merket noe til den siden. Min anbefaling er å gå til gynekolog å få den satt, de gjør slike ting dagen lang, jeg var hos fastlegen først, hun prøvde men fikk det ikke til og selv om hun ikke engang hadde spiralen inne så var det en mye verre GU enn i dag. Spent videre nå på om det fortsetter like bra og hvilke bivirkninger jeg evt får. Håper på mindre blødninger som hun sa var vanlig eller i beste fall at mensen forsvinner helt. Syk tanke at jeg har en plastdings inni meg uten å merke noe og at jeg nå ikke trenger å tenke på prevensjon i FEM år! :D 

Anonymous poster hash: efc83...8f3
Skrevet

Har også bakliggende livmor. Gruet meg veldig og ble overrasket over hvor kjapt gjort det var. Det mest ubehagelige var å sette inn spekelet. Nå hadde jeg født 8 uker før da og hadde akkurat hatt menstruasjon så det gjorde det nok bedre. Men glad jeg har gjort det. Nå er det 2 mnd siden, og har bare småspotting av og til. Høyst levelig ;-)

Skrevet

Tok paracet før legetimen, og kjente ingenting da de satt den inn. Mistet ikke mensen dessverre, og fjernet den under 1 år senere. Slet med soppinfeksjoner som jeg aldri ble kvitt.

Anonymous poster hash: cffe6...957
Skrevet

P stav jaaaa

Anonymous poster hash: 2eae0...34f

Skrevet

Det er vondt å få satt den inn, i hverfall hos meg. Sist så ble jeg svimmel, men det gikk jo fort over. De trådene blir klipt og samboeren min har aldri kjent dem. Jeg har kobberspiral og har hatt den i fire år nå, og har ingen ubehag med den. Mensen varer jo lengre, men jeg har aldri mensensmerter og den er regelmessig. Og har heller aldri blitt gravid mens jeg har hatt den.

Anonymous poster hash: fd720...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...