Gjest Helle_Høygir Skrevet 2. april 2014 #26 Skrevet 2. april 2014 Skulle det røine på og man har vondt, så går det an å rett og slett klype muskelen. Nå sliter jeg litt med å kunne klype meg selv mellom skulderbladene, men oppå skuldrene så får de fleste tak. Du tar rett og slett tak i muskelen og klyper til (dra litt opp) - hold til du kjenner at muskelen slapper av. Og så går du videre . Kan også funke i nakken om du får godt nok tak - du må ta i litt og klype - du tvinger rett og slett muskelen til å roe seg ned litt For de som har mye au og muskler som bare ikke vil være med på leken, så funker det for meg med varme over lengre tid. Jeg hamstrer disse når jeg er i England (Boots kan fint overleve omtrent bare på meg), men er jeg tom, så bestilles de lett på Amazon http://www.amazon.co.uk/Cura-Heat-Back-Shoulder-Pain/dp/B0045XDXBQ/ref=sr_1_1?s=drugstore&ie=UTF8&qid=1396434947&sr=1-1&keywords=cura-heat De ligger i tette poser og aktiveres av luft. På den ene siden er det lim og den andre siden varme. Du legger limsiden mot klærne (f.eks på skuldra under bh stroppen) og varmen ned mot huden. Den utsondrer da varme i minst 10 timer! De finnes i andre varianter for bl.a ledd (også til fingre), store pads for f.eks korsryggen (ganske god hvis du har den perioden og aue). Hvis derimot det har satt seg og man har skallebank herfra til månen, så er disse gull verdt; http://www.amazon.co.uk/Kool-Soothe-Migraine-Cooling-Strips/dp/B000KU954M/ref=sr_1_2?s=drugstore&ie=UTF8&qid=1396434904&sr=1-2&keywords=Kool+n+Soothe Det er iskalde gelstrips - jeg legger en sånn på panna og det tar toppen av smerten og gjør at jeg kan funke. Her også har Boots en god kunde i meg.. De var i salg her før, men tror noen skjønte at det var for lurt, så de kuttet det ut...
seigdamererbest Skrevet 2. april 2014 #27 Skrevet 2. april 2014 Elsk: GOD MORGEN! Etter over to uker med sykdom og lite sövn og tur til sykehus og dritt ble begge unger sendt i barnehagen og jeg skulle bare hvile litt lengre.........6 timer senere ;-) Hat: Dagen ble jo ikke fullt så effektiv som den burde. Blir litt å ta igjen i morgen gitt.
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2014 #28 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*.
sug lut Skrevet 2. april 2014 #29 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*. Oj, skremmende! Håper det går tilbake og at det ikke blir verre. Kan være en reaksjon på sol, faktisk, jeg husker min bestemor fikk en sånn runde i påsken et år og fikk beskjed om at det var en slags "solallergi" (het vel neppe det), og det så helt vanvittig ut (selv om vi ungene syntes det var morsomt var hun ikke med på en eneste månemann-spøk...) men var tydeligvis ikke farlig. God bedring!
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2014 #30 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*. Oj, skremmende! Håper det går tilbake og at det ikke blir verre. Kan være en reaksjon på sol, faktisk, jeg husker min bestemor fikk en sånn runde i påsken et år og fikk beskjed om at det var en slags "solallergi" (het vel neppe det), og det så helt vanvittig ut (selv om vi ungene syntes det var morsomt var hun ikke med på en eneste månemann-spøk...) men var tydeligvis ikke farlig. God bedring! Det startet såvidt i går med litt røde kinn så jeg trodde også først det var solrelatert, men legen mente at det var utypisk soleksem. Hun er også veldig rød og varm i kinnene og litt ru i huden. Veldig merkelig. Men syns øynene var litt mere åpne og klare før hun la seg, så satser på at det snur nå. Takk for hilsen
Gjest beef sister Skrevet 2. april 2014 #31 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*. Gutten min hadde også en ekkel allergisk reaksjon for noen måneder siden. Hadde ikke problemer med pusten, men det var ikke mulig å kjenne barnet igjen. Fikk allergimedisin og kortison, først ble det bedre før det blusset skikkelig opp igjen. Måtte ha noen doser før det bedret seg. Han er eldre enn din da, men tester viste ingen allergi. Aner derfor ikke hva det kom av. Det går helst bra når det ikke har vært problemer med pust så langt, men det er skikkelig ekkelt når man ikke vet hva det kommer av.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. april 2014 #32 Skrevet 2. april 2014 Ja - mitt veldige au punkt er det rett mellom hodet og nakken og jeg bakser med ballen baki der titt og ofte Nå fant jeg ingen ball (ungene har tusen, men hvor er de når man trenger dem?), men jeg fant en Brio trelekehund med rundt hode under sofaen, som jeg demonterte sånn at jeg fikk gnura hodet mellom skulderbladene. Men det hjalp ikke det spøtt- det sitter nok lenger inn. For rett etter at jeg gjorde det kjentes det ut som om det satt foran, nærmest i puppen. Nå veksler det. Er ikke så ille når jeg er i bevegelse, men det er rene torturen om jeg har sittet eller ligget stille og så skal røre på meg igjen. Skal til frisøren om en time, det kan jo bli en utfordring..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. april 2014 #33 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*. Åh, gudbedre så skummelt! Håper virkelig det er noe som går fort over, og at det bare var et engangstilfelle. Trur jeg hadde blitt livredd..
LanzaroteJenta Skrevet 2. april 2014 #35 Skrevet 2. april 2014 Elsk: Sol og deilig vær. Lillebror tar seg en lur og jeg har strippa ned til undertøyet og tar meg en halvtime i sola. (Lover å ikke ta bilde av tærne mine, for det er det teiteste jeg vet etter ducfaceselfies og fb statuser som inneholder " noe.... I glasset") Hat: Næsj! Ikke i dag.
Bustetroll Skrevet 2. april 2014 Forfatter #36 Skrevet 2. april 2014 Genialt triks, skal testes! Det funker i følge svigermor! Hun har golfballer i alle lommer og vesker for å alltid ha en for hånden:-) Men.. En golfball, er ikke den litt liten? Tenker hvis man skal gjøre det i nakken, da går det jo innover. Må man ikke da stå i en forferdelig rar posisjon for at golfballen skal være mellom en vegg og nakken?
Bustetroll Skrevet 2. april 2014 Forfatter #37 Skrevet 2. april 2014 Klemmer på til alle som føler de trenger det! Elsk: Vår! Sol! Hat: Mini våknet med strekøyne og dobbelt så stort ansikt! Første tanke var allergiutbrudd, men siden vi har vært velsignet med null allergi i familien er erfaringen og kunnskapen nærmest på minussiden. Tlf til legevakt, i hyrten og styrten til legekontoret i taxi med mor med sovesveis og pysjamastopp (og jeans da, jeg gikk heldigvis ikke bukseløs) og mini med gigahode og pysjamas. Prøver ble tatt, telefoner ble tatt og ingen skjønner hva dette kan være siden mini burde være altfor liten til å få et sånt allergiutbrudd. Sendt hjem med allergimedisin og streng beskjed om å ringe 113 om pusten blir tung eller leppene hovne(re) skummel, skummelt! Men mini selv er i strålende humør. Spiser, tøyser og leker - så da kan det vel neppe være noe farlig *krysser fingre*. Nei uff så skummelt! Kan ikke ha blitt stukket av en veps eller humle i løpet av natta da?
Musemorbr / Skrevet 2. april 2014 #38 Skrevet 2. april 2014 Hat: Jeg er frustrert og sliter med å finne ordene i dag. Nok en gang må vi vurdere å ta ungen ut av barnehagen. Farlig, uansvarlig, voksenstyrt lek, denne gangen. Hadde det vært flere barnehager her hadde vi gjort det, men siden det ikke er det må vi vurdere det litt mer. Elsk: Ungen trygt hjemme, uten skader, på tross av farlig lek. Fin familie. Herlig mann, og fantastiske barn. Ny dvdspiller på plass. Klar for å se favorittserien fra start igjen!
amandine Skrevet 2. april 2014 #39 Skrevet 2. april 2014 Genialt triks, skal testes! Det funker i følge svigermor! Hun har golfballer i alle lommer og vesker for å alltid ha en for hånden:-) Men.. En golfball, er ikke den litt liten? Tenker hvis man skal gjøre det i nakken, da går det jo innover. Må man ikke da stå i en forferdelig rar posisjon for at golfballen skal være mellom en vegg og nakken? Leste kanskje litt fort, - hun bruker dem mellom englevingene, ikke i nakken:-)
Bustetroll Skrevet 2. april 2014 Forfatter #40 Skrevet 2. april 2014 Genialt triks, skal testes! Det funker i følge svigermor! Hun har golfballer i alle lommer og vesker for å alltid ha en for hånden:-) Men.. En golfball, er ikke den litt liten? Tenker hvis man skal gjøre det i nakken, da går det jo innover. Må man ikke da stå i en forferdelig rar posisjon for at golfballen skal være mellom en vegg og nakken? Leste kanskje litt fort, - hun bruker dem mellom englevingene, ikke i nakken:-) Oki, leste ikke gjennom alt selv, jeg bare så noe om nakke, så kom jeg til å fundere på at det må være tricky med en liten golfball:p
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2014 #41 Skrevet 2. april 2014 Hat: Jeg er frustrert og sliter med å finne ordene i dag. Nok en gang må vi vurdere å ta ungen ut av barnehagen. Farlig, uansvarlig, voksenstyrt lek, denne gangen. Hadde det vært flere barnehager her hadde vi gjort det, men siden det ikke er det må vi vurdere det litt mer. Elsk: Ungen trygt hjemme, uten skader, på tross av farlig lek. Fin familie. Herlig mann, og fantastiske barn. Ny dvdspiller på plass. Klar for å se favorittserien fra start igjen! Men i all verden! Er de totalt inkompetente da? Man setter da ikke barn i fare ved "lek". Trodde nesten det var første bud i en bhg jeg. Hva har de å si til sitt forsvar da? De må da ha en tanke bak galskapen?
Musemorbr / Skrevet 2. april 2014 #42 Skrevet 2. april 2014 Hat: Jeg er frustrert og sliter med å finne ordene i dag. Nok en gang må vi vurdere å ta ungen ut av barnehagen. Farlig, uansvarlig, voksenstyrt lek, denne gangen. Hadde det vært flere barnehager her hadde vi gjort det, men siden det ikke er det må vi vurdere det litt mer. Elsk: Ungen trygt hjemme, uten skader, på tross av farlig lek. Fin familie. Herlig mann, og fantastiske barn. Ny dvdspiller på plass. Klar for å se favorittserien fra start igjen! Men i all verden! Er de totalt inkompetente da? Man setter da ikke barn i fare ved "lek". Trodde nesten det var første bud i en bhg jeg. Hva har de å si til sitt forsvar da? De må da ha en tanke bak galskapen? Nei ikke spør meg hva de har tenkt. Vi må snakke med styrer i morgen. Det irriterer meg at vi må det, nå igjen. Vi blir snart kjent som de som reagerer på alt, men det får bare være. Denne gangen var det skikkelig sjansespill. Sånn helt på grensen til at det gikk galt. Tidligere har vi reagert på lignende ting. De ansatte det gjelder trekker bare på skuldrene og mumler javel når de informeres om at ting blir tatt til styrer. Styrer er alltid fryktelig enig i at det ene og det andre ikke skulle ha skjedd og aldri vil gjenta seg, men det hjelper lite når det skjer nye ting hele tiden. Sånn er det når man bor så langt ut i ødemarka at de få ansatte de har klart å få fatt i er de eneste i mange mils omkrets.
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2014 #43 Skrevet 2. april 2014 Hat: Jeg er frustrert og sliter med å finne ordene i dag. Nok en gang må vi vurdere å ta ungen ut av barnehagen. Farlig, uansvarlig, voksenstyrt lek, denne gangen. Hadde det vært flere barnehager her hadde vi gjort det, men siden det ikke er det må vi vurdere det litt mer. Elsk: Ungen trygt hjemme, uten skader, på tross av farlig lek. Fin familie. Herlig mann, og fantastiske barn. Ny dvdspiller på plass. Klar for å se favorittserien fra start igjen! Men i all verden! Er de totalt inkompetente da? Man setter da ikke barn i fare ved "lek". Trodde nesten det var første bud i en bhg jeg. Hva har de å si til sitt forsvar da? De må da ha en tanke bak galskapen? Nei ikke spør meg hva de har tenkt. Vi må snakke med styrer i morgen. Det irriterer meg at vi må det, nå igjen. Vi blir snart kjent som de som reagerer på alt, men det får bare være. Denne gangen var det skikkelig sjansespill. Sånn helt på grensen til at det gikk galt. Tidligere har vi reagert på lignende ting. De ansatte det gjelder trekker bare på skuldrene og mumler javel når de informeres om at ting blir tatt til styrer. Styrer er alltid fryktelig enig i at det ene og det andre ikke skulle ha skjedd og aldri vil gjenta seg, men det hjelper lite når det skjer nye ting hele tiden. Sånn er det når man bor så langt ut i ødemarka at de få ansatte de har klart å få fatt i er de eneste i mange mils omkrets. Huff, det er ingen god følelse når man ikke har følelsen at barna våre er trygge og godt tatt vare på! Om ikke styrer tar tak må dere gå videre opp i systemet. Det skal ikke være sånn. Stå på krava
Musemorbr / Skrevet 2. april 2014 #44 Skrevet 2. april 2014 Litt mer hat: Klikker snart av min mors evige "vend det andre kinnet til" mentalitet, et formanende råd som gjennom livet har kostet meg utrolig mye ekstra juling. Har prøvd å forklare henne om dagens hendelse, og hun henger seg totalt opp i at vi for all del må være forsiktige og ydmyke. Man må jo aldri stikke seg ut, eller gjøre noe som kan irritere de som sitter med makten. "Tenk bare på de fra nyhetene som fikk barnevernet etter seg når de ba om bedre matteundervisning." AAAARGH!!! Takk for støtten Miss Marple. Kjente at jeg trengte det veldig akkurat nå.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 3. april 2014 #45 Skrevet 3. april 2014 Igår var ingen god dag for meg, så hadde jeg møtt på de folka i barnehagen din Musemorbr - jeg hadde vel klikka i vinkel. Og særlig når noen kommer med sånn "riste på skuldrene og si javel". Jeg har innført begrepet løvemor hjemme - størsten vet at hvis noen er slemme mot familien eller ikke passer på mine, så kommer løvemor frem. Det ble spurt om hvordan løvemor høres ut, jeg svarte vil du virkelig vite for det bråker ja, så jeg brølte det jeg kunne egentlig. Da var det rimelig klart i heimen at hu mor er ikke til å spøke med når noen truer flokken. Og det syns de egentlig var ganske ok Jeg er vertikalt utfordret, men du verden å mye bråk jeg kan lage! Legg til at jeg har full forståelse for moderlig klikking ved et sånt svar. Skal man la være å bry seg om ungene fordi noen kan bli sure eller lei seg? Hva skjer når ungen (skriver når og ikke hvis i og med det er sånn du skriver) er på legevakta eller sykehus? Jeg ville tatt en telefon til kommunen - det går jo ikke an. Full bautastøtte herfra også! klikk i vei her om du vil! Ranting (det finnes ikke et godt nok norskt ord) er undervurdert !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå