Pratsom Skrevet 1. april 2014 #26 Skrevet 1. april 2014 Jeg følte det på akkurat samme måte på 4mndr-gruppen vår. Helsesøster var skikkelig bestemt på at man skulle ikke gi NOE annet en melk før de ble 6 mndr, men fra 6 mndr var det viktig å begynne med fast føde, for eller får de mangel på jern osv. Og her var det nesten for ille å gi litt vann i tillegg til morsmelk. Man SKULLE fullamme til 6 mndr, og fortsette til ett år. Vel, min baby nektet amming fra 3 mndr, og jeg hadde brukt flaska mye. Jeg følte jeg måtte lyve og si at han ved "skjeeeldne" anledninger fikk mme. Og at jeg allereda hadde begynt å prøve med grøt, holdt jeg helt kjeft om. Ungen min nektet melk, drakk ingenting, så selvfølgelig prøvde jeg grøt! Babyen min var skikkelig sterk og ville også stå og "sitte" på fanget for å få med seg mest mulig. Fikk ofte kommentarer på det fra andre mødre, og følte meg dårlig. Vel, han har ikke tatt skade, og er idag veldig aktiv og flink i motorikken. Med neste baby skal jeg ikke gidde å ha dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg klarer å avgjøre selv, så orker ikke la helsesøster diktere.
mams87 Skrevet 1. april 2014 #27 Skrevet 1. april 2014 Jo, du kan begynne med introdusering av fast føde fra de er ca 4 mnd. Og det går helt fint å sitte på vippestolen så lenge han er på den stillingen som er laveste og ikke sitter for lenge av gangen. Ikke vær lei deg. Bytt hs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå