Gå til innhold

Blir ikke slank av amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem fokuserer på å slanke seg når man har en liten baby? Trodde dessuten slanking var frarådet mens man ammer, fordi det frigir miljøgifter som går rett i melka til ungen din. Gud bedre... Jobb med selvbildet ditt, det er dét det er noe alvorlig galt med!

Anonymous poster hash: cac1c...162
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo ikke overvektig i den forstand og det gjør kanskje at kroppen holder på kiloene nå mens du ammer?

Anonymous poster hash: 9ed1b...421

Skrevet

Jeg er som du, og går aldeles ikke ned av amming i seg selv.

Må bruke godt med tid, syv uker er ikke spesielt mye heller, og det eneste som hjelper er sunn mat uten å telle kalorier og gode treningsøkter.

Tar dette langsomt og gradvis for å ikke  få giftstoffer i melken ved amming.

Skrevet

Jeg slet også med vekta når jeg ammet. men jeg satt jo mye mer i ro fordi jeg måtte amme så ofte pluss at jeg ble så sulten.

Var lettere å gå ned ivekt da jeg fikk andremann. Han fikk flaske.

Anonymous poster hash: f5c1c...d60

Skrevet

Hvem fokuserer på å slanke seg når man har en liten baby? Trodde dessuten slanking var frarådet mens man ammer, fordi det frigir miljøgifter som går rett i melka til ungen din. Gud bedre... Jobb med selvbildet ditt, det er dét det er noe alvorlig galt med!

Anonymous poster hash: cac1c...162

Det er ikke noe galt med selvbildet mitt annet enn at jeg tross alt veier 12 kg mer enn jeg er vant til. Har ingen klær som passer denne kroppen og jeg trives best som slank. Det gjør ikke meg til noen dårligere mor så dropp den der "hvem gjør dette", det er en tåpelig hersketeknikk på forum. Ha en fin dag da!!

Skrevet

Jeg gikk ned all babyvekten da jeg ammet, men la på meg omtrent det samme igjen da jeg sluttet å amme.... Ikke akkurat drømmesituasjon det heller :-/

Skrevet

Med meg raste kiloene av, gikk turer og ammet masse. Men når jeg sluttet å amme gikk de raskt på igjen

Anonymous poster hash: 9000d...083

Skrevet

Gå tur i 4-7 timer hver dag?? 😱😱

Skrevet

Jeg er i helt andre enden, jeg blir undervektig av å amme. Hverken bra for meg eller baby med tanke på miljøgiftene som blir i melken.

Jeg skulle faktisk ønske jeg holdt på kiloene under ammeperioden slik som du :-)

Skrevet

Med nr 1 raste kiloene av meg. Ammet i ett år. Nå med nr 2 går jeg ikke ned 1 gram. God knows Why. Han er 6 mnd og jeg må ned ca 15 kilo for å være der jeg var før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg har først begynt å gå ned nå 10 mnd etter fødsel, og det har vel noe med å gjøre at jeg ammer mindre og mindre. Men frustrerende når man ser så mange der kiloene raser av iløpet av den første tiden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gå tur i 4-7 timer hver dag??

Babyen sover bare i vogna på dagtid så vi er ute å går hele dagen. Noen ganger i høyt tempo og i oppoverbakker, men som regel bare rundt omkring i byen. 

Skrevet

De første månedene gikk jeg ikke ned så mye. 10 kg som bare "hang seg fast".  Men etter noen måneder så raste de plutselig av og mer til. Veide en periode litt for lite og måtte hele tiden spise for å ikke bli for tynn. Så det kan tydeligvis plutselig skje.

Skrevet

Er jeg den eneste kvinnen i dette landet som IKKE går ned i vekt av amming? Det er så utrolig frustrende for jeg går virkelig ikke ned ett eneste gram! Og jeg går tur i 4-7 timer hver eneste dag, masse i oppoverbakker og blir ordentlig svett. I tillegg spiser jeg utrolig sunt og teller kalorier så jeg alltid ligger på rundt 1500-1800 om dagen. Jeg er 170 cm høy og veier 70 kg, veide 58 da jeg ble gravid. Jeg gikk opp 20 kg, så har jo gått ned litt, men det var kun den første uka etter fødselen. Det har ikke skjedd en dritt på 7 uker!!!

Er det bare slik at kroppen holder på fettet til jeg slutter å amme eller?

Det kan høres ut som du kanskje får i deg litt lite kalorier? At kroppen rett og slett tviholder på det lille den får. Når du beveger deg så mye i tillegg har kroppen kanskje gått litt i sultemodus siden du ammer.

Anonymous poster hash: fdf77...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...