Gå til innhold

Mnadag morra hey

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg vil si det er en mnadag... Vet ikke om det er så mye hat, men moro er det ikke;

Trøtt, trøttere, trøttesen - jeg velger å legge ALT på jetlag og ikke det at jeg stilte klokka og jaggu stilte ikke telefonen klokka selv og vips gikk vi 2 timer i minus

Skikkelig vondt i arbeidsløsta

2 kofferter og et par og tyve kolli  av mindre art å pakke opp (innhold er elsk, utpakking er hat)

Men skal vel rusle opp litt elsketi elsk:

Å komme hjem i går kveld og høre minsten som vræler og som blir blid som ei lerke når det er mamma som dukker opp i døra

Ny te som skal testes ut etterpå

Overlevering av helt uventet gave til hjertvenn som ble strålende glad (hyggelig å kunne spre litt glede på en mnadag)

Jeg så ranunkler på vei til jobb - tror de skal bli med hjem etterpå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag morran ja.... her startet vi med å krangle litt, frøkna ville ikke stå opp. Hun slo av lyset, lukket døren sin og sa at jeg ikke fikk komme inn før hun sa det var greit - vi skal nok få myyyye moro når hun blir tenåring (4 1/2 nå...). Hun skulle IKKE i barnehagen nei, skulle ikke ditt og ikke datt... oppsummert en skikkelig knallstart på uka :ironi:

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hos oss har vi begynt med "jeg vil ikke" eller "fordi jeg ikke vil". Så da svarte hu mor at hvis det er sånn du vil ha det, så gjelder det begge veier.

Når du spør om noe, ber om noe, krever noe - så svarer jeg kanskje "jeg vil ikke".

Jeg leiker ikke butikk klokka 7 om morran når jeg er jetlagga altså  :sleeping:

Gjest beef sister
Skrevet

Fornøyd Lykketrollbaby

Finefine gårsdagen

Armbåndet med navnet mitt som jeg fikk av snart femåringen.

Laaaangt, varmt bad

Hat

Alt som står på må gjøre-listen, og det er ikke rent lite. Det stresser meg.

Klær som må ryddes

24 kokosboller på 20 timer = enorm kvalme og ingen matlyst.

Hvor går jetlaggrensen og hvilken te er god? Har enda til gode å oppleve.

Skrevet

Mandag!

I går kveld:

"JEG ER IKKE TRØTT NEI", etterfulgt av argumenter uten hold og forbi fatteevne og med øynene i kryss etter en lang begivenhetsrik dag (kl 20).

I morges på gråten:

"JEG ER SÅ TRØTT, DERE LA MEG FOR SEEEEHEHEHEINT" etterfulgt av genseren under er for stor, genseren utenpå er for stor, genseren utenpå er for liten, sokkene mine er for små, beltet mitt er ikke her osv.

*Christ on a cracker*

Håper på en fredelig ettermiddag med hopping på trampoline og med dette friskt i minnet skal jeg bruke argumentet ved leggetid som tidvis har funket før:

"Husker du vi la deg for seint i går? Det var ikke noe gøy vel?"

Skrevet

Mandag!

I går kveld:

"JEG ER IKKE TRØTT NEI", etterfulgt av argumenter uten hold og forbi fatteevne og med øynene i kryss etter en lang begivenhetsrik dag (kl 20).

I morges på gråten:

"JEG ER SÅ TRØTT, DERE LA MEG FOR SEEEEHEHEHEINT" etterfulgt av genseren under er for stor, genseren utenpå er for stor, genseren utenpå er for liten, sokkene mine er for små, beltet mitt er ikke her osv.

*Christ on a cracker*

Håper på en fredelig ettermiddag med hopping på trampoline og med dette friskt i minnet skal jeg bruke argumentet ved leggetid som tidvis har funket før:

"Husker du vi la deg for seint i går? Det var ikke noe gøy vel?"

Fantastisk at ungen ser det selv da.

Skrevet

Hat: Alt og ingenting.

Elsk: Ååååååååååånnnjaaaaaaaaoooooff, den var vanskelig.

Skrevet

Argh, minien her som holdt fest inatt og dessuten har holdt det gående siden 05.08, for å være helt nøyaktig. Dupp gidder han heller ikke, han sov sånn rundt regna 40 min i sted. Jeg blir gal!

Er bare 2 uker igjen av permen min da, så straks er det pappaen som skal få slite med ham. Moahahahaha!

Fått time til sjekk av kul hos vesla på torsdag. Så det blir vel ikke særlig med søvn på mor før det uansett.

Sånn utover det er det sol. Og jeg har støvsugd hele huset og sofaen grundig, og unnagjort 20 min på crosstraineren. Får vel si oss fornøyd med det.

Skrevet

Huffda. Klemmerpå. <3

Skrevet

Ok, noen elsk da:

- mannen som heier på meg når jeg har løst til å gi opp den dumme, unnskyld, flotte oppgaven min

- barn som får medisinsk hjelp som hun trenger

- byttet til meg en vakt i dag, slik at jeg har fri på torsdag og kan se mellomste på konsert.

- jeg kan gå og kjøpe boller på butikken når jeg henter mellomste, som pga øyedråper ikke ser så mye.

Skrevet

Huffda. Klemmerpå. <3

Takk, det er fantastisk hva en klem gjør. Mannen gav meg en i går, selv om vi egentlig var sure på hverandre. Så ut som jeg trengte en, sa han. Skal kanskje revurdere og hive ham ut gjennom vinduet. 

Skrevet

Lett blanding her ja :o   Høres absolutt ut som en Mnadag :P

Hat:

Migrene som ikke vil gi seg. Har lagt i meg så masse vann at det blir lenge mellom reklamene på tv3...

Dårlig matlyst og uggen i magen.

Travel dag og kveld og lite søvn kommende natt også.

Oversliten og burde ligge i senga i en uke.

Elsk:

Endelig kan jentekattene slippes ut!! En har vært ute i et par timer og kom akkurat inn for å løpe i kassen.. Jada.. En er livredd, etter å ha prøvd å snike seg en tur ut i fler uker, kanskje tom. mnder.

Sol

Vår

2 uker til påske

Lever enda litt på å kjøre med campingvogna på lørdag, det er elsk det :D

Skrevet

Huffda. Klemmerpå. <3

Takk, det er fantastisk hva en klem gjør. Mannen gav meg en i går, selv om vi egentlig var sure på hverandre. Så ut som jeg trengte en, sa han. Skal kanskje revurdere og hive ham ut gjennom vinduet. 

Fnis, jeg bare MÅ: en av de beste og/å-feilene jeg har sett.

Jeg skal revurdere og hive ham ut = han går ut

Jeg skal revurdere å hive ham ut = mulig han skal få bli...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Fornøyd Lykketrollbaby

Finefine gårsdagen

Laaaangt, varmt bad

Hat

Klær som må ryddes

Føler vel strengt tatt at jetlag inntreffer i det jeg beveger meg utenfor fedrelandets grenser, så egentlig tilsier det at svinesund er stedet?

Jeg ramler ut i kaos når vi går over i sommertid - hvert bidige år. Mulig jeg må gjøre som med ungene; ta et kvarter av gangen i noen uker.. Forbanna skit - denne uka her vil jeg gjerne flytte til island hvor de har avskaffet sommertid.

Te - for inntak flere ganger daglig så er det Lipton Pyramide Intense mint som gjelder. For ellers så kjører vi på med Countess Grey fra Fortnum & Mason; en spesial earl grey med sitrus. Den nærmeste jeg kommer den her er Russian earl grey. Har kjøpt ny nå; smoky earl grey med gunpowder i seg! kanskje det blir krutt i stua etterpå og jeg får ryddet vekk alt på nullkommasvisj?

Skrevet

ELSK:

SOL!!

Mannen hjem til lunsj i hagen og dessert innendørs;-)

SOL og ikke på jobb før 15.30

SOL

SOL

Fint å være forelsket i samme mannen nå som da jeg var 20

SOL

Skrevet

Huffda. Klemmerpå. <3

Hahaha, åh herrrlighet. Fnis :D

Gjest beef sister
Skrevet

Fornøyd Lykketrollbaby

Finefine gårsdagen

Laaaangt, varmt bad

Hat

Klær som må ryddes

Føler vel strengt tatt at jetlag inntreffer i det jeg beveger meg utenfor fedrelandets grenser, så egentlig tilsier det at svinesund er stedet?

Jeg ramler ut i kaos når vi går over i sommertid - hvert bidige år. Mulig jeg må gjøre som med ungene; ta et kvarter av gangen i noen uker.. Forbanna skit - denne uka her vil jeg gjerne flytte til island hvor de har avskaffet sommertid.

Te - for inntak flere ganger daglig så er det Lipton Pyramide Intense mint som gjelder. For ellers så kjører vi på med Countess Grey fra Fortnum & Mason; en spesial earl grey med sitrus. Den nærmeste jeg kommer den her er Russian earl grey. Har kjøpt ny nå; smoky earl grey med gunpowder i seg! kanskje det blir krutt i stua etterpå og jeg får ryddet vekk alt på nullkommasvisj?

Håpløst, jeg tror jeg gir opp prosjekt begynne å like te. Har kanskje ikke prøvd Countess Grey, men veldig mye annet fra Fortnum & Mason. Håper på krutt!

Skrevet

Huffda. Klemmerpå. <3

Hahaha, åh herrrlighet. Fnis :D

Ikke undervurder det ubevisste sjeleliv... Freud mente visstnok at forsnakkelser/-skrivelser ikke fantes ;) (jeg vet ikke om han hadde en mening om forskrevelser...).

Skrevet

Morran startar bra...opp tidlig med morgenfriske barn, alt gikk på skinner.

Handlet mer garn, hyggelig prat over en latte med venninner.

Alt var fint til jeg fikk telefon fra sykehuset. Joda, de har time til meg førstkommende onsdag for brystsjekk, slipper å skvise puppene, men UL og muligens ny biopsi blir det, det er jo 6 mnd siden sist.

Drittlei av å ha det brystkreftspøkelset hengende over huet, så nå skal jeg sette meg opp på venteliste for fjerning/ rekonstruering hvis det er mulig. Vel og merke etter fødsel og kansje amming, vet jo ikke hvordan disse puppene " virker" med alt arrvevet og cystene.

I hate my boobs!!! Hjelper ikke at de er ok å se på når de er til evig bekymring!

Skrevet

Alt var fint til jeg fikk telefon fra sykehuset. Joda, de har time til meg førstkommende onsdag for brystsjekk, slipper å skvise puppene, men UL og muligens ny biopsi blir det, det er jo 6 mnd siden sist.

Drittlei av å ha det brystkreftspøkelset hengende over huet, så nå skal jeg sette meg opp på venteliste for fjerning/ rekonstruering hvis det er mulig. Vel og merke etter fødsel og kansje amming, vet jo ikke hvordan disse puppene " virker" med alt arrvevet og cystene.

I hate my boobs!!! Hjelper ikke at de er ok å se på når de er til evig bekymring!

Det er en stor belastning, Ugl@ - er det brystkreftgenet du har?

Skrevet

Jeg vet ikke, tror ikke det, har ikke had mye brystkreft i familien, mamma har trøbbelfrie pupper, samme med mormor og andre damer på mors side. Et par eldre damer på farmors side med brystkreft. Men jeg har noen ulumske celleforandringer de ikke er helt sikre på, masse cyster som gir ubehag og konstant usikkerhet i tillegg. Blir drittlei av kuler støtt og prøver som er "usikre", så skal nå diskutere planen videre med kirurgen etter undersøkelsen i morgen. Håper bare jeg får amme, men hvis ikke aksepterer jeg å bli flaskekoker på fulltid selv om det er noe herk det også ;)

Toppen av alt har jeg i dag blitt tygd øra fulle med hengepupper og silikonpupper osv, tror jeg har et litt annet forhold til pupper en enkelte av mine bekjente har. Man skal være glad hvis man har pupper som virker og er friske!!! At de ikke står rett ut som hos en 17 åring på en40 åring får de lære seg å akseptere. Sukk....

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Klem til de som trenger det ❤️

Her er det blåmandag med strålende sol, merkelig følelse når humør og helse ikke står til været :P

Reddet kvelden med nye blomster i det minste, så i kveld blir det joggebukse, smertestillende, blomster og stearinlys på bordet og Pepsi Max i glasset.

Gi meg styrke frem til kl 19 o.O

Skrevet (endret)

Superknuseklem til alle som trenger det!

Her er det aå mye elsk en hjemmeværende kan ha det en solrik mandag helt på tampen av mars.

I garasjen står fine hagemøblene og skinner så nymalte og fine.

Beste mannen er på tur med mini så jeg får dibbe og spise kokkosboller i fred (litt kvalm nå ja)

Midi er fremdeles forelsker og skal på skidag i morgen *lykke*

Fikk kompliment fra en litt perifer bekjent i dag - jeg var visstnok nydelig *juhuuu* (ikke hverdagskost som dere skjønner)

Og så er jeg kåret til månedens bruker, og jeg er så barnslig at det er superstas :)

En god dag å være miss Marple på :)

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Jeg vet ikke, tror ikke det, har ikke had mye brystkreft i familien, mamma har trøbbelfrie pupper, samme med mormor og andre damer på mors side. Et par eldre damer på farmors side med brystkreft. Men jeg har noen ulumske celleforandringer de ikke er helt sikre på, masse cyster som gir ubehag og konstant usikkerhet i tillegg. Blir drittlei av kuler støtt og prøver som er "usikre", så skal nå diskutere planen videre med kirurgen etter undersøkelsen i morgen. Håper bare jeg får amme, men hvis ikke aksepterer jeg å bli flaskekoker på fulltid selv om det er noe herk det også ;)

Toppen av alt har jeg i dag blitt tygd øra fulle med hengepupper og silikonpupper osv, tror jeg har et litt annet forhold til pupper en enkelte av mine bekjente har. Man skal være glad hvis man har pupper som virker og er friske!!! At de ikke står rett ut som hos en 17 åring på en40 åring får de lære seg å akseptere. Sukk....

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...