Gå til innhold

Hva er egentlig greit å gjøre på en søndag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er kjipt når naboene styrer og bråker når det endelig er fint vær og man kan kose seg ute. Klippe gress osv kan gjøres i uka, evt på lørdag om man må. Syns det er en uting at mange ikke respekterer fridagene til andre

 

Anonymous poster hash: 5afc0...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg bodd i stille villastrøk og noen forstyrret helligdagsfreden med motorisert hagefaanskap hadde jeg meldt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en uting med bråkete arbeid på en søndag, og særlig søndag formiddag. Regelen om at man som minimum holder fred i kirketida, syns jeg er bra. Fra 12 og noen timer utover kan man gjøre litt småtterier, som f.eks. å vaske bilen, også med høytrykksvasker, og kanskje også klippe plenen, men motorsag, traktor og gravemaskin trenger man ikke starte opp på søndag. Og man har søren meg ikke så lite tid i hverdagen at man  klippe plenen akkurat den søndagsettermiddagen sitter på terrassen med gjester. Har man så lite tid disponibel, så bør man nok heller skru noe ned på aktivitetsnivået i hverdagen. 

 

Mannen min bryr seg fint lite om dette, men jeg tillater ikke motorsag eller andre skikkelige bråketing på søndager, verken hjemme eller på hytta. Å henge ut klesvask, male veggen, luke i bed o.l. er helt ok, syns jeg. 



Anonymous poster hash: 65a5c...173
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig. Anonymous poster hash: 3f75f...659
Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting! Anonymous poster hash: 970e2...e19
Hvis du tror at det er stille 'på landet' om søndagen har du ikke tilbragt mye tid utenfor bykjærnen :D gresset må i hus når været tillater det om det så er søndag eller mandag, mange bønder har 7-15 jobb i ukene og må bruke helgene til pløying, vedkløyving, slått osv.

 

Til forskjell fra de aller fleste som bare har en gressplen å slå og som dermed kan bruke de andre dagene på det, så må en bonde nytte tiden maksimalt. Jeg syns faktisk det er en forskjell jeg.

Eit godt gammalt uttrykk som seier det meste om vilkåra i landbruket når det kjem til planlegging: "Det er bedre å sitje på høyvogna og tenke på gud enn å sitje i kyrkja og tenke på høyet". Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg under det er en uting med gressklipping og motoriserte greier på søndag (det er forøvrig også ulovlig egentlig), men det gjør meg ingenting om naboen kløyver ved, vasker bilen (med høytrykksspyler), klipper hekken (uten motor) osv.

Jeg bor også i et rolig strøk, men her er det noe støy også på søndager når folka feks får veden om våren.

Vis skjønn, fint at dere retter dere etter normene i nabolaget, og husk at litt støy er lov :-)

Er det ulovlig å klippe plenen på søndag?

Link?

 

Anonymous poster hash: f7291...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må innrømme at jeg under det er en uting med gressklipping og motoriserte greier på søndag (det er forøvrig også ulovlig egentlig), men det gjør meg ingenting om naboen kløyver ved, vasker bilen (med høytrykksspyler), klipper hekken (uten motor) osv.

Jeg bor også i et rolig strøk, men her er det noe støy også på søndager når folka feks får veden om våren.

Vis skjønn, fint at dere retter dere etter normene i nabolaget, og husk at litt støy er lov :-)

Er det ulovlig å klippe plenen på søndag?

Link?

 

Anonymous poster hash: f7291...33a

 

http://www.ta.no/nyheter/article6722630.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...