Gå til innhold

Hva er egentlig greit å gjøre på en søndag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat flyttet til ett nytt nabolag som består av hus med hager. Vi har skjønt at man såklart ikke klipper plen, hekk og bruke løvblåser osv på søndager, men er det noe vi kan gjøre bortsett fra å rake og luke blomster?

 

Samboeren vil gjerne vaske bilen idag, kan han bruke høytrykkspyleren?

 

Hvor går grensa på hva som er lov på søndager?

 

 



Anonymous poster hash: a94fa...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vi har akkurat flyttet til ett nytt nabolag som består av hus med hager. Vi har skjønt at man såklart ikke klipper plen, hekk og bruke løvblåser osv på søndager, men er det noe vi kan gjøre bortsett fra å rake og luke blomster?

 

Samboeren vil gjerne vaske bilen idag, kan han bruke høytrykkspyleren?

 

Hvor går grensa på hva som er lov på søndager?

 

 

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Eeh ?? Hvorfor kan dere ikke gjøre de andre tingene ? Vi lever ikke i gamledager.

Klipp plenen, blås løv gjør det dere føler for :-)

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har akkurat flyttet til ett nytt nabolag som består av hus med hager. Vi har skjønt at man såklart ikke klipper plen, hekk og bruke løvblåser osv på søndager, men er det noe vi kan gjøre bortsett fra å rake og luke blomster?

 

Samboeren vil gjerne vaske bilen idag, kan han bruke høytrykkspyleren?

 

Hvor går grensa på hva som er lov på søndager?

 

 

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Eeh ?? Hvorfor kan dere ikke gjøre de andre tingene ? Vi lever ikke i gamledager.

Klipp plenen, blås løv gjør det dere føler for :-)

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

 

Fordi ingen andre gjør det. Hehe.Vi er helt nye i området, og prøver å følge "normene" her. Men vi blir litt rastløse av å ikke gjøre noe, og det er grusomt stille her på søndager!

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi har akkurat flyttet til ett nytt nabolag som består av hus med hager. Vi har skjønt at man såklart ikke klipper plen, hekk og bruke løvblåser osv på søndager, men er det noe vi kan gjøre bortsett fra å rake og luke blomster?

 

Samboeren vil gjerne vaske bilen idag, kan han bruke høytrykkspyleren?

 

Hvor går grensa på hva som er lov på søndager?

 

 

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Eeh ?? Hvorfor kan dere ikke gjøre de andre tingene ? Vi lever ikke i gamledager.

Klipp plenen, blås løv gjør det dere føler for :-)

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Fordi ingen andre gjør det. Hehe.Vi er helt nye i området, og prøver å følge "normene" her. Men vi blir litt rastløse av å ikke gjøre noe, og det er grusomt stille her på søndager!

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Hehe :-) nå midt på dagen er det helt sikkert greit for naboene at dere lager litt lyd. Det er jo ofte lørdager og søndager som blir brukt til hagearbeid , spesielt nå i fin været som er enkelte plasser.

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen her har stått og klippet hekken sin i flere timer. Bråker masse men plager ikke meg :) Syns det skal være sånn jeg, må være litt lyd selv på søndager!

 

Vask bilen dere ;)

 

Anonymous poster hash: 67be1...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi har akkurat flyttet til ett nytt nabolag som består av hus med hager. Vi har skjønt at man såklart ikke klipper plen, hekk og bruke løvblåser osv på søndager, men er det noe vi kan gjøre bortsett fra å rake og luke blomster?

 

Samboeren vil gjerne vaske bilen idag, kan han bruke høytrykkspyleren?

 

Hvor går grensa på hva som er lov på søndager?

 

 

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Eeh ?? Hvorfor kan dere ikke gjøre de andre tingene ? Vi lever ikke i gamledager.

Klipp plenen, blås løv gjør det dere føler for :-)

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Fordi ingen andre gjør det. Hehe.Vi er helt nye i området, og prøver å følge "normene" her. Men vi blir litt rastløse av å ikke gjøre noe, og det er grusomt stille her på søndager!

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Hehe :-) nå midt på dagen er det helt sikkert greit for naboene at dere lager litt lyd. Det er jo ofte lørdager og søndager som blir brukt til hagearbeid , spesielt nå i fin været som er enkelte plasser.

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

 

Ja det er akkurat det. Og igår var det mange som holdt på med det meste. Idag ser vi de fleste ute, men ingen gjør noe, annet enn å gå seg en tur og drikke kaffe i sola:s

 

Men det er jo enda tidlig vår (egentlig), så får håpe folk støyer litt mer på søndager når sesongen kommer litt mer igang. Hehe. 

 

Nærmeste nabo sto med bøtter og vasket bilen nå la jeg merke til, så vi droppet høytrykkspyleren og bruker heller hageslangen idag. Men jeg kjenner jeg blir gal om det skal være så stille her på søndager. Med fulle jobber og to barn trenger vi begge helgedagene for å få gjort alt som trengs!

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rake løv og klippe hekk?? He he, jeg har måket snø, masse også 😉 det gikk ihvertfall helt fint selv med min superkonservative og svært kristne svigerfar som nærmeste nabo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rake løv og klippe hekk?? He he, jeg har måket snø, masse også det gikk ihvertfall helt fint selv med min superkonservative og svært kristne svigerfar som nærmeste nabo!

Rake løv er vi ferdig med, hekken klippet vi igår og det spirer og gror i det fleste bed;) 

 

Anonymous poster hash: a94fa...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens moderne samfunn ( :P hoho) , så må det faktisk være greit å jobbe litt med både hus og hage på søndager og det trur jeg faktisk de aller fleste er inneforstått med, alle jobber jo fullt opp hele uka og jeg trur det er mer akseptert at man klipper plenen eller spyler bilen en søndags formiddag enn klokka 22 på en mandags kveld, etter at ungene er lagt og huset rydda.



Anonymous poster hash: a49c5...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg under det er en uting med gressklipping og motoriserte greier på søndag (det er forøvrig også ulovlig egentlig), men det gjør meg ingenting om naboen kløyver ved, vasker bilen (med høytrykksspyler), klipper hekken (uten motor) osv.

Jeg bor også i et rolig strøk, men her er det noe støy også på søndager når folka feks får veden om våren.

Vis skjønn, fint at dere retter dere etter normene i nabolaget, og husk at litt støy er lov :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et deilig med stillhet i hagen på eit tidspunkt, gjerne frå laurdag kl 17 og ut søndagen. Vaske bilen kan vel gjerast utan høytrykksspyler?

 

Her kan vi bråke medan naboguten er ute med ATV, dvs nesten alltid. Ingen lyd overdøver den uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noko med "etter kirketid" også, dvs at når ein kan forvente at sjølv dei mest innbitte b-mennesker er oppe er det meir akseptert med litt støy enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva du vil som ikke bråker. Men bråker du skal du få et helsikes naboliv her, det lover jeg deg.



Anonymous poster hash: 543b0...43b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

 

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag .

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en uting at man ikke kan vise hensyn med begrunnelse at om man har valgt å bosette seg nær folk må man godta alt.

 

Vanlig folkeskikk tilsier at man ikke bråker unødig på en søndag. Om det er den eneste dagen å klippe plenen på, gjør man det, men man prøver å unngå det. Ikke fordi man må, men fordi man er hyggelig og ikke ønsker å forstyrre naboene mer enn nødvendig.

 

Jeg syns det er greit å vaske bil, henge ut tøy, luke og rydde, men helst ikke klippe gress og sage ved (med motorsag).

 

Og så skulle jeg gjerne skutt den der jæ....a hanen som galer fra soloppgang til solnedgang. På slutten av dagen er det såvidt den har stemme igjen av alt bråket sitt! DET hører ihvertfall ikke hjemme i et tettbygd boligfelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 3f75f...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 3f75f...659

Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting!

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig. Anonymous poster hash: 3f75f...659
Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting! Anonymous poster hash: 970e2...e19

Hvis du tror at det er stille 'på landet' om søndagen har du ikke tilbragt mye tid utenfor bykjærnen :D gresset må i hus når været tillater det om det så er søndag eller mandag, mange bønder har 7-15 jobb i ukene og må bruke helgene til pløying, vedkløyving, slått osv.

 

Til forskjell fra de aller fleste som bare har en gressplen å slå og som dermed kan bruke de andre dagene på det, så må en bonde nytte tiden maksimalt. Jeg syns faktisk det er en forskjell jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 3f75f...659

Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting!

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

 

Hvorfor skal hun flytte på landet? De kan jo heller flytte på landet de som på død og liv må bruke motoriserte gjenstander på søndager som er hviledag!

 

Anonymous poster hash: c54c9...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig. Anonymous poster hash: 3f75f...659
Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting! Anonymous poster hash: 970e2...e19
Hvis du tror at det er stille 'på landet' om søndagen har du ikke tilbragt mye tid utenfor bykjærnen :D gresset må i hus når været tillater det om det så er søndag eller mandag, mange bønder har 7-15 jobb i ukene og må bruke helgene til pløying, vedkløyving, slått osv.

 

Til forskjell fra de aller fleste som bare har en gressplen å slå og som dermed kan bruke de andre dagene på det, så må en bonde nytte tiden maksimalt. Jeg syns faktisk det er en forskjell jeg.

Hehe. Jeg mener jo så langt ut på landet at de ikke har naboer :-P

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Ooh shit! Bra dere ikke bor i nærheten av her, jeg hører en nabo som banker på huset de holder på å bygge. Tenk på en SØNDAG!! Kriiise! Burde jeg gå å fortelle de hvilke dag det er? Og reglene mange av dere har??

Jeg skjønner meg ikke på folk. Selvfølgelig er det deilig med stillhet. Men når man bor i nærheten av folk kan man ikke annet å regne med lyd. Om det heter søndag eller torsdag . Anonymous poster hash: 970e2...e19

Det er vel tvert imot derfor man skal ta hensyn; fordi man bor i nærheten av folk. Det er en forbannet uting å begynne med boring, banking og gressklipping på en søndag da folk gjerne vil slappe av på sin egen eiendom. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 3f75f...659

Flytt på landet da. Så slipper du å irritere deg for filleting!

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Hvorfor skal hun flytte på landet? De kan jo heller flytte på landet de som på død og liv må bruke motoriserte gjenstander på søndager som er hviledag!

 

Anonymous poster hash: c54c9...37a

Fordi hun ikke tåler lyd fra naboer på en søndag ? Hvorfor skal de som lager lyd fra seg flytte? De tåler nok lyder fra andre naboer og så lenge de holder seg innenfor tidene de har lov å lage lyd, så gjør de jo ingenting feil.

 

Jeg syntes ikke de som banker og styrer på her jeg bor er irriterende. Jeg bryr meg fint lite i grunnen.

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg Norges Lover skal det på helligdager være rolig fra kl 00.00 til kl 24.00. Dvs ikke motorsag, gressklipper etc på søndag. Ta iallefall hensyn, omom naboen sitter ute og koser seg kan du kanskje droppe bråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nabolaget at jeg hørt både motorsag og høytrykksspyler i dag. Plenen er for våt til å klippes nå, men flesteparten er bruker søndagen til slikt ;) 



Anonymous poster hash: 8eedf...a44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her i nabolaget at jeg hørt både motorsag og høytrykksspyler i dag. Plenen er for våt til å klippes nå, men flesteparten er bruker søndagen til slikt ;)

 

Anonymous poster hash: 8eedf...a44

Og syntes du det er så irriterende at du faktisk blir sur på naboene? :-P

 

Anonymous poster hash: 970e2...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med at man ikke bråker unødig på søndager, dvs man klipper plene på lørdag i stedet. Søndag er hvile dag:) Men nå bor vi langt utpå landet med nærmeste nabo 3 km bort så nå kan vi klippe midt på natta om vi vil:)



Anonymous poster hash: 2fbf6...465
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...