Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hvor mye gikk dere opp og hvor mye gikk dere ned når dere ammet? Dere som bare gikk opp 10-12 kg trenger ikke skryte her. Anonymous poster hash: 6b76a...500
sug lut Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 30 første gang. Det var dritskremmende i seg selv, men mesteparten viste seg å være vann og unge - 17 av dem forsvant i løpet av to uker etter fødsel, det kan jo være en trøst om du føler deg som ballong. Det som er kjipt som nøkken er at de resterende 13 måtte jobbes for, gram etter gram, og ingenting gikk av seg sjøl bare pga amming, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp fra 64kg til 87kg. Mesteparten kom på slutten og mye vann. Da jeg startet i jobb etter 8mnd veide jeg 58kg dvs mindre enn før jeg ble gravid. Amming og trilleturer samt en baby som nesten ikke sov var årsaken. Mesteparten av kg forsvant de første to mnd etter fødsel. Anonymous poster hash: a77b1...767
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Huff. Jeg er i uke 13 og har gått opp fem alt. Kriiiise. Ser for meg jeg kommer til å ese ut. Jeg er avhengig av å trene for å holde vekta men har fått forbud. Får bare lov å drive med lett mosjon. Gikk ned 40 kg for tre år siden og holdt vekta stabil med trening til nå. Blir matt av å tenke på å måtte gjøre den enorme slankejobben på nytt. Anonymous poster hash: 6b76a...500
Babykilo Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp ca 20-25 kg med begge to. Gikk ned 10 kg automatisk i forbindelse med fødsel. Deretter gikk jeg slett ikke ned, men opp, så jeg er en av de 'heldige'. Grunnen til det er nok sammensatt; jeg er en type som reagerer på søvnmangel og nedstemthet med å spise, og det er jo ikke heldig. Førstemann var gråte-baby, så lange turer i vogn funka ikke før babyen var ganske stor. Generelt er jo jeg en type som legger lett på meg, derav nicket. ;-) Mitt råd er at det er itt'no som kjæm ta seg sjøl, alt må jobbes for.
Gustav Klitt Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 30 kg, akkurat som luten, men her var det ikke en milliliter med vann. Det var grusomt. Selv om jeg så ikke selv hvor ille det var, før på bilder i ettertid. Husker jeg postet en tråd her om ikke det vsr dårlig gjort at mammabukser er så mye mindre i strl enn vanlige bukser, siden jeg plutselig måtte ha 46, mot normalt 40. Da hadde jeg gått i haremsbukser en stund. Fikk ikke særlig gehør i den tråden Slanket meg ned igjen, det gikk forholdsvis fort og greit. Gravid igjen nå, gått opp fem-seks kg etter fjorten uker. Må vel bare godta at jeg er en typisk gravid-tjukkas. Heldigvis har jeg noen cm å fordele kiloene på! Ungen ble forresten helt passe stor forrige gang, for den som måtte lure
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp ca 20-25 kg med begge to. Gikk ned 10 kg automatisk i forbindelse med fødsel. Deretter gikk jeg slett ikke ned, men opp, så jeg er en av de 'heldige'. Grunnen til det er nok sammensatt; jeg er en type som reagerer på søvnmangel og nedstemthet med å spise, og det er jo ikke heldig. Førstemann var gråte-baby, så lange turer i vogn funka ikke før babyen var ganske stor. Generelt er jo jeg en type som legger lett på meg, derav nicket. ;-) Mitt råd er at det er itt'no som kjæm ta seg sjøl, alt må jobbes for. Jeg er som deg. Legger lett på meg og jeg vet veldig godt at ekstra kilo må jeg jobbe for å få av. Jeg spiser sunn mat nå men spiser for mye. Jeg er så drit sulten hele tiden. Har kuttet ut snop og feite matvarer men hjelper lite når jeg spiser to brødskiver ekstra. Legen sier jeg skal lytte til kroppen og siden maten er sunn skal jeg ikke stresse. Jeg var 68 kg når jeg ble gravid (171 høy) Anonymous poster hash: 6b76a...500
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 30 kilo ca. Etter nr 1 hadde jeg gått ned 40 kilo etter ca 4 måneder. Etter nr 2 tok det ca 5-6 måneder å gå ned alt. Ammet, gikk tur i noen timer hver dag og spiste sunt. Lange turer var avgjørende for meg. Begynte allerede tre dager etter fødsel begge gangene, og økt tempo og lengde. Så gikk jeg vel i snitt 2-3 timer hver dag, ir askt tempo når baby sov Anonymous poster hash: 4ff5d...a5d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 25 og 30. Uten å ligge på sofaen i 9 mnd og spise, så noen bare er sånn tror jeg. Mer enn 15 kg var borte første uken, ammingen tok det meste av resten de neste ukene, og de siste 5 måtte jeg jobbe litt for. Men de siste var også melkepupper (de må ga veid et par kg...). Jeg kan vel også si at vektøkningen sjokkerte meg, men det gikk også overraskende greit å komme tilbake til utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7d08...3c3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 20 og 25 kg begge gangene. Og begge gangene var det meste borte rett etter fødsel, de resterende kiloene raste av etter noen uker. Ammingen tok sånn på her at jeg ble undervektig. Spiste som en hest, men var mange kg under startvekt, og syltynn. Brukte ett år på å få stabilisert vekten etterpå, spesielt ille var det siste gang. Nå er jeg veldig tynn naturlig, er 174 cm og 55 kg til vanlig. Ikke heng deg opp i kiloene, spis sunt og lev som normalt. Alt annet kan fikses på etter fødsel, og graviditet er ikke tiden for å bekymre seg for det også Anonymous poster hash: 938f7...ba9
Håper<3 Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Gikk opp i underkant av 30 kilo og gikk ikke ned noe ved å amme. 10 av dem forsvant riktig nok rett etter fødsel men dette var nok baby (4+ kg), morkake, vann, osv. og ikke ammingen. Resten av kiloene har vært et skikkelig slit å få av, og jeg har fortsatt rundt 15 kg igjen før jeg veier det jeg gjorde før jeg ble gravid..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 30 første gang. Det var dritskremmende i seg selv, men mesteparten viste seg å være vann og unge - 17 av dem forsvant i løpet av to uker etter fødsel, det kan jo være en trøst om du føler deg som ballong. Det som er kjipt som nøkken er at de resterende 13 måtte jobbes for, gram etter gram, og ingenting gikk av seg sjøl bare pga amming, dessverre. Akkurat som å lese om meg selv. Amming hjalp ikke i det hele tatt, så her måtte det jobbes også. Ca et år etter fødselen hadde jeg vel gått ned de 30+ 7 kg til. Er veldig glad jeg fikk av alt før jeg ble gravid igjen hvertfall. Anonymous poster hash: 799d1...8be
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 18 kg. Gikk også ned de 18 kg mens jeg ammet. Ammet i tre mnd. Fornøyd!!! :-) Så gikk jeg opp 10 kg med nummer to, og fem kilo sitter som støpt enda... Anonymous poster hash: 69d16...e67
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #14 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 25 og 30. Uten å ligge på sofaen i 9 mnd og spise, så noen bare er sånn tror jeg. Mer enn 15 kg var borte første uken, ammingen tok det meste av resten de neste ukene, og de siste 5 måtte jeg jobbe litt for. Men de siste var også melkepupper (de må ga veid et par kg...). Jeg kan vel også si at vektøkningen sjokkerte meg, men det gikk også overraskende greit å komme tilbake til utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 Jeg må bare legge til en ting. Det er ofte en konkurranse om å legge på seg minst mulig, men jeg ville nok heller hatt 5 kg for mye enn for lite. Ikke der og da, men når jeg tenker tilbake og ser hvor fort vekten forsvant. hadde jeg kun lagt på meg 8-12 kg ville jeg blitt altfor mager. Det kommer selvsagt an på utgangspunktet, men jeg som var i nedre sjiktet av normalen trengte nok litt ekstra. Anonymous poster hash: c7d08...3c3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #15 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 25 og 30. Uten å ligge på sofaen i 9 mnd og spise, så noen bare er sånn tror jeg. Mer enn 15 kg var borte første uken, ammingen tok det meste av resten de neste ukene, og de siste 5 måtte jeg jobbe litt for. Men de siste var også melkepupper (de må ga veid et par kg...). Jeg kan vel også si at vektøkningen sjokkerte meg, men det gikk også overraskende greit å komme tilbake til utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 Jeg må bare legge til en ting. Det er ofte en konkurranse om å legge på seg minst mulig, men jeg ville nok heller hatt 5 kg for mye enn for lite. Ikke der og da, men når jeg tenker tilbake og ser hvor fort vekten forsvant. hadde jeg kun lagt på meg 8-12 kg ville jeg blitt altfor mager. Det kommer selvsagt an på utgangspunktet, men jeg som var i nedre sjiktet av normalen trengte nok litt ekstra. Anonymous poster hash: c7d08...3c3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2014 #16 Skrevet 30. mars 2014 Nå la ikke jeg på meg så mye med førstemann, men jeg gikk heller ikke ned under fullammingen. Tvert imot, jeg gikk opp. Både fordi jeg fikk "oksehunger" når jeg ammet og var sulten hele tiden, og fordi hormonene køddet med stoffskiftet mitt. Det samme skjedde med nestemann, da la jeg på meg mer i svangerskapet også. Eller, forsåvidt gikk jeg ikke så mye opp i fullammeperioden da, fordi jeg var veldig bevisst på dette- men jeg gikk heller ikke ned noe før det ble mindre amming når minsten begynte med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #17 Skrevet 30. mars 2014 I første svangerskapet gikk jeg opp 22 kg. Det meste var vann og forsvant rett etter fødselen. I dette svangerskapet har jeg gått ned 10 kg pga kvalme, er i uke 13 nå. Det kommer vel tilbake regner jeg med, tipper det blir mye vann denne gangen også... Anonymous poster hash: 6b2f7...4e9
Monajenten Skrevet 30. mars 2014 #18 Skrevet 30. mars 2014 Jeg la på meg mest med første, da la jeg på meg 23 kg. Ammingen slukte kiloene og jeg gikk ned 30 kg, men de 7 ekstra kom på igjen etter amming. Med tredje la jeg på meg 16 kg, men han er født prematur og vi fikk ikke til ammingen så denne gang har jeg virkelig jobbet for å få av kiloene. Jeg pumpet i seks mnd men det var langt i fra like effektiv for min del som ammingen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #19 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 25 og 30. Uten å ligge på sofaen i 9 mnd og spise, så noen bare er sånn tror jeg. Mer enn 15 kg var borte første uken, ammingen tok det meste av resten de neste ukene, og de siste 5 måtte jeg jobbe litt for. Men de siste var også melkepupper (de må ga veid et par kg...). Jeg kan vel også si at vektøkningen sjokkerte meg, men det gikk også overraskende greit å komme tilbake til utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 Jeg må bare legge til en ting. Det er ofte en konkurranse om å legge på seg minst mulig, men jeg ville nok heller hatt 5 kg for mye enn for lite. Ikke der og da, men når jeg tenker tilbake og ser hvor fort vekten forsvant. hadde jeg kun lagt på meg 8-12 kg ville jeg blitt altfor mager. Det kommer selvsagt an på utgangspunktet, men jeg som var i nedre sjiktet av normalen trengte nok litt ekstra. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 For min del handler det ikke om å gå opp minst mulig men som tidligere overvektig må jeg hele tiden passe på. Jeg ser jo hvorfor jeg legger på meg. Ekstremt sulten og delvis treningsforbud. Går jeg opp 25 kg så er det viktigste den lille, selvsagt. Men jeg juger om jeg sier at jeg driter i vekt. Jeg har "lidd" i mange år pga selvforskyldt overvekt og jeg sliter med å balansere livet og kostholdet. Graviditet er jo en unntakstilstand. Og det aller viktigste for meg er selvsagt at jeg skal bli mor. Det er et mirakel. Jeg klarer bare ikke å se det hele tiden foreløpig. Anonymous poster hash: 6b76a...500
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #20 Skrevet 30. mars 2014 Med første var jeg flinkisgravid; trente hele svangerskapet og spiste bare sunt. Gikk opp 20 kg. Andre svangerskap lå jeg stort sett på sofaen og spiste is. Gikk opp 20 kg. Begge gangene mistet jeg 15 kilo ganske raskt. De siste fem ble borte da jeg begynte å jobbe igjen. Anonymous poster hash: 7afeb...b0c
Plutselig_gravid Skrevet 30. mars 2014 #21 Skrevet 30. mars 2014 Gikk opp 32 kg med førstemann. Var på grensen til undervektig da jeg ble gravid. Kiloene (bortsett fra 5 av dem) forsvant med en gang uten at jeg løftet en finger. Var ikke særlig mobil de første 3 mnd pga ruptur og knekt halebein. De 5 kg som ikke forsvant beholdt jeg med glede. Dessverre forsvant de da jeg ble skamdårlig av kyssesyken 6 mnd etter fødsel. nr 2 derimot.......
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #22 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp ca 20 kilo. Brukte ca 1 år etter fødsel før jeg kom tilbake til min normale kroppsvekt. Tok lang tid å gå ned 1 kilo om gangen. Slitsomt. Neste svangerskap kommer jeg til å være opptatt av å ikke gå så mye opp i vekt. Jeg gikk mye på trilleturer, var meget aktiv, spist sunt og likevel tok det tid. Anonymous poster hash: 22bfd...d97
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #23 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp mellom 25 og 30. Uten å ligge på sofaen i 9 mnd og spise, så noen bare er sånn tror jeg. Mer enn 15 kg var borte første uken, ammingen tok det meste av resten de neste ukene, og de siste 5 måtte jeg jobbe litt for. Men de siste var også melkepupper (de må ga veid et par kg...). Jeg kan vel også si at vektøkningen sjokkerte meg, men det gikk også overraskende greit å komme tilbake til utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 Jeg må bare legge til en ting. Det er ofte en konkurranse om å legge på seg minst mulig, men jeg ville nok heller hatt 5 kg for mye enn for lite. Ikke der og da, men når jeg tenker tilbake og ser hvor fort vekten forsvant. hadde jeg kun lagt på meg 8-12 kg ville jeg blitt altfor mager. Det kommer selvsagt an på utgangspunktet, men jeg som var i nedre sjiktet av normalen trengte nok litt ekstra. Anonymous poster hash: c7d08...3c3 For min del handler det ikke om å gå opp minst mulig men som tidligere overvektig må jeg hele tiden passe på. Jeg ser jo hvorfor jeg legger på meg. Ekstremt sulten og delvis treningsforbud. Går jeg opp 25 kg så er det viktigste den lille, selvsagt. Men jeg juger om jeg sier at jeg driter i vekt. Jeg har "lidd" i mange år pga selvforskyldt overvekt og jeg sliter med å balansere livet og kostholdet. Graviditet er jo en unntakstilstand. Og det aller viktigste for meg er selvsagt at jeg skal bli mor. Det er et mirakel. Jeg klarer bare ikke å se det hele tiden foreløpig. Anonymous poster hash: 6b76a...500 Jeg kan jo si at jeg ikke akkurat driter i det jeg heller, så skjønner jo hvordan du tenker. Og man skal jo være relativt sunn tross alt. Jeg mente mer at det er så mye fokus på det (mine slanke venninner er livredde for å gå opp, mye mer opptatt av det enn de som har litt ekstra fra før), og jeg var ikke noe avslappet til det da jeg så tallet på vekten, men nå i ettertid så ser jeg jo at det gikk helt fint:) Anonymous poster hash: c7d08...3c3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #24 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp tett mot 30 kg med nr 1 og 26 kg med nr 2. Mistet all babyvekt innen ca 4 mnd begge gangene. Med nr 3 gikk jeg bare opp 14 og sliter enda med de siste kg snart 1 år etter. Blæh. Anonymous poster hash: a62e2...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #25 Skrevet 30. mars 2014 Jeg gikk opp 18-20 kg med tredjemann, men det meste var visst baby (4858g), fostervann, morkake, vann i kroppen o.l. for da jeg kom hjem fra sykehuset var 15 av de allerede vekk. Anonymous poster hash: 38c11...829
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå