Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #1 Skrevet 29. mars 2014 Venter barn mot slutten av året, og lurer på hvor i Oslo det er best å føde? Er førstegangsfødende, og ikke spesielt glad i sykehus etter noen kjipe opplevelser tidligere. Kunne tenke meg et sted med en så rolig og hyggelig atmosfære som mulig, ikke masse stress og mas eller mange sammen på rommene osv. Hvor ville dere valgt av Ullevål, Rikshopsitalet, Ahus, andre? Anonymous poster hash: 4cc4a...a42
setima Skrevet 29. mars 2014 #2 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har født både på ahus og Bærum. Et veldig fornøyd med ahus
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #3 Skrevet 29. mars 2014 Har bare født på Ahus, men det var utrolig bra! Alle som jobbet der var fantastiske både før, under og etter fødselen. Ville ikke ha epidural, og der får man sjansen til å få lystgass. Hadde ikke klart å føde uten det når jeg ikke hadde epidural. Anonymous poster hash: 27b3d...e56
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #4 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har bare vært på Ullevål selv, men har hørt mest positivt om ahus. Ullevål har flinke leger, men er overfylt og kaotisk. Fint med hotellet, men jeg måtte ligge på delt rom på barsel. Ikke noe dårlig opplevelse altså, men tror jeg ville valgt ahus:) Anonymous poster hash: 108a6...abf
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #5 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har akkurat født på Rikshospitalet, kom hjem i dag. Er kjempefornøyd med oppfølgingen jeg fikk som førstegangsfødende med risikosvangerskap der. Lå på dobbeltrom, men det var ikke noe problem i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9affe...267
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Ahus. Hadde en helt forferdelig fødselsopplevelse på Ullevål Anonymous poster hash: 34a7d...b39
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56 Det tror jeg, Ullevål har ihvertfall ikke, og tror ikke riksen har heller. Anonymous poster hash: 108a6...abf
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Takk for svar alle sammen da blir det kanskje Ahus på første plass. Eneste dumme er at jeg bor ved Sagene og det er mye nærmere til både Ullevål og Riksen ikke har jeg bil heller. Men går kanskje ganske kjapt til Ahus med taxi, eller? Anonymous poster hash: 4cc4a...a42
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Rikshospitalet hvis du er førstegangsfødende. Fantastisk barselavdeling der, selv om man må bo på dobbeltrom. Man får myyye bedre oppfølging enn på barselhotell! Da ligger man også vegg i vegg med landets fremste barneavdeling dersom noe skulle skje. Men man må søke tidlig. Anbefaler også veldig ABC på Ullevål. Når du bor på Sagene, ville jeg valgt Ullevål. Dårlige fødselsopplevelser kan man få hvor som helst! Unødvendig å reise så langt som til Ahus, mener nå jeg.
Berta_78 Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Har hatt to kjempefine fødsler på Ullevål. Man kan ha flaks og uflaks overalt. Hadde valgt Ullevål eller Riks - størst fødeavdelinger med mest kompetanse dersom noe skulle skje.
uhhuhher Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Har født på Riksen to ganger og har følt meg trygg der. Hvis du ikke har noe imot å dele rom med en annen person, går det fint. Det er også muligheter for at du får dobbeltrom alene, hvis det ikke er travelt (slutten av året er ikke travleste tidspunkt). Det fikk jeg med nummer to, og det var herlig. Rolig og fint der, ikke besøk opp på rommene (bare av far/partner, og søsken kan komme opp i visittiden). Det er og en kjensgjerning at jordmødrene har bedre tid på seg på Riksen enn på Ullevål, da det er færre fødende der. Dette kommer fra naboen min som er jordmor på Ullevål, det er ikke synsing fra min side. :-) Men som en annen her sier, man kan ha flaks og uflaks overalt, du har ingen garantier for at forholdene er rolige akkurat når du kommer.
Blondzilla Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Jeg har hatt både vanlig fødsel og ks på Ullevål. Fornøyd begge gangene. Etter vanlig fødsel lå jeg på hotellet, og det et kjempefint dersom du har en partner som kan være med deg. Etter ks lå jeg på barsel, det var svært hektisk der fordi det var midt på sommeren, mange fødende og få på jobb. Men helt greit altså. I svangerskapet som endte med ks, gikk jeg til kontroller på Abc, noe som var helt fantastisk. Nå ble det ikke Abc fødsel på meg grunnet seteleie, men hadde absolutt søkt meg til Abc igjen om jeg kunne.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #14 Skrevet 29. mars 2014 Riksen var utrolig møkkete,- både fødestue og barsel. Gammelt blodsøl på både forheng, gardiner, hodepute, i dusjen og på do! Denne gangen skal jeg føde på ABC klinikken på Ullevåll, og det virker veldig frecht der,- liten avdeling og ikke noe sykehuspreg. Anonymous poster hash: 7dd2f...c5b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #15 Skrevet 29. mars 2014 ABC på Ullevål er best! Rolig, store rom, store badekar, store familierom. Sist jeg fødte der var midt på natta, i et varmt badekar, med dempet belysning og masse stearinlys. Aldri stress! Absolutt best! Anonymous poster hash: d63d4...7a5
Bustetroll Skrevet 29. mars 2014 #16 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56 Bærum og ullevål har også lystgass..
Oslomama Skrevet 29. mars 2014 #17 Skrevet 29. mars 2014 Fødte på ahus forrige gang og var stor fornøyd har fått der denne gangen også og er kjempe glad for det det er også det eneste sykehuset i Oslo området som har lystgass som jeg vet om
Bustetroll Skrevet 29. mars 2014 #18 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56 Det tror jeg, Ullevål har ihvertfall ikke, og tror ikke riksen har heller. Anonymous poster hash: 108a6...abf Har Ullevål sluttet med dette de siste 4 årene da? For de hadde det for 4 år siden ialle fall.. Bærum og også lystgass. Føden på Bærum var forøvrig grei, men barselavdeling var et stort grøss.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #19 Skrevet 29. mars 2014 Veldig fornøyd med ABC! Anonymous poster hash: c2fc3...df3
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #20 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56 Det tror jeg, Ullevål har ihvertfall ikke, og tror ikke riksen har heller. Anonymous poster hash: 108a6...abf Har Ullevål sluttet med dette de siste 4 årene da? For de hadde det for 4 år siden ialle fall.. Bærum og også lystgass.Føden på Bærum var forøvrig grei, men barselavdeling var et stort grøss. Ja de sluttet med det for et år eller to siden. Jeg var der i år, ikke noe lystgass. Pga ventilasjonen. Anonymous poster hash: 108a6...abf
Bustetroll Skrevet 29. mars 2014 #21 Skrevet 29. mars 2014 Stemmer det forresten at Ahus er det eneste sykehuset i Oslo området hvor man kan få lystgass? Ikke Hi, men bare lurer. Anonymous poster hash: 27b3d...e56 Det tror jeg, Ullevål har ihvertfall ikke, og tror ikke riksen har heller. Anonymous poster hash: 108a6...abf Har Ullevål sluttet med dette de siste 4 årene da? For de hadde det for 4 år siden ialle fall.. Bærum og også lystgass.Føden på Bærum var forøvrig grei, men barselavdeling var et stort grøss. Ja de sluttet med det for et år eller to siden. Jeg var der i år, ikke noe lystgass. Pga ventilasjonen. Anonymous poster hash: 108a6...abf ah oki Bærum hadde i Nov 2012 i alle fall , vet ikke om de også har sluttet
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #22 Skrevet 29. mars 2014 Hatt to fødsler på Ullevål, en på ABC og en på vanlig. Veldig fornøyd, ABC var fantastisk!! Hvis du bor på Sagene er det jo bare tullete å dra til Ahus? Hold deg hjemme til du ikke klarer mer, og bruk to min til sykehus, det er mitt råd! Anonymous poster hash: 4e4af...6de
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #23 Skrevet 29. mars 2014 Fødte på Bærum i januar, de tilbyr lystgass. Barsel er helt nyoppusset høst 13, og alle får familierom. Veldig god opplevelse. Anonymous poster hash: 119ec...c52
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2014 #24 Skrevet 29. mars 2014 Riksen var utrolig møkkete,- både fødestue og barsel. Gammelt blodsøl på både forheng, gardiner, hodepute, i dusjen og på do! Denne gangen skal jeg føde på ABC klinikken på Ullevåll, og det virker veldig frecht der,- liten avdeling og ikke noe sykehuspreg. Anonymous poster hash: 7dd2f...c5b Det er MØKKETE på Ullevål. Har født der 3 ganger. Er sjokkert hvor møkkete det var... Anonymous poster hash: 56995...dd9
Bustetroll Skrevet 29. mars 2014 #25 Skrevet 29. mars 2014 Fødte på Bærum i januar, de tilbyr lystgass. Barsel er helt nyoppusset høst 13, og alle får familierom. Veldig god opplevelse. Anonymous poster hash: 119ec...c52 Tror du er den første jeg har hørt har snakket positivt om barsel på Bærum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå