Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 ...han stikker pengene i lomma of kjøper seg 2cola, 2 Grandiosa, sjokolade og sjokolademelk og noe til. 134 kr er igjen til mat i helga for 6 personer og bensin. Jævlig surt å måtte ta av guttungens sykkelpenger for å ha mat på bordet. Brøøøl!! Og jeg som har hatt lyst på sjokolade i 2 uker, men ikke har kjøpt oss noe godt pga særdeles stram økonomi denne mnd. "Unnskyld, jeg vet det var dumt av meg. Jeg skulle ikke gjort det", var hans forsvar. 😒 dustemann... Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Latterlige menn dere har 👼 Anonymous poster hash: a3ec5...00d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Latterlige menn dere har 👼 Anonymous poster hash: a3ec5...00d Jeg vet!!! ⚡️ Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Uansvarlig egoist er vel en bedre beskrivelse! Anonymous poster hash: 0dc13...970
Himmel og hav Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Da ville jeg sendt han tilbake til butikken med de 134 kronene, og bedt han handle inn slik at dere alle har både nok, sunn og god mat i helga. Jeg vil tro han skal slite litt med det, men da ser han kanskje hvor dustete han har vært.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Da får du gjøre det beste for deg og barna rett og slett, også får mannen klare seg selv! Snakk om egotripp av en mann da!!! Anonymous poster hash: 11fd5...92b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Hadde bedt han bytte inn dritten han hadde kjøpt og kjøpt skikkelig mat, eller ringt foreldrene hans og bedt om et lån over helgen siden de tydeligvis ikke har oppdratt sønnen skikkelig. Anonymous poster hash: e2c65...676
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Hva i all verden fikk ham til å ta en slik idiotisk avgjørelse ? vet han dere har lite penger ? Høres ut som en guttunge Anonymous poster hash: 4a5b4...520
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Det er ganske forferdelig at drittmat for 150 kroner er nok til å velte økonomien deres. Om dere har fire barn bør dere virkelig skaffe dere bedre inntekt. Hva om oppvaskmaskinen ryker, eller om du får akutt tannverk og må til tannlegen og rotfylle eller trekke? Du og mannen virker begge uansvarlige som lar det gå så langt... Anonymous poster hash: b0b0d...411
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Det er ganske forferdelig at drittmat for 150 kroner er nok til å velte økonomien deres. Om dere har fire barn bør dere virkelig skaffe dere bedre inntekt. Hva om oppvaskmaskinen ryker, eller om du får akutt tannverk og må til tannlegen og rotfylle eller trekke? Du og mannen virker begge uansvarlige som lar det gå så langt... Anonymous poster hash: b0b0d...411 Hehe, eller kanskje alt dette skjedde på en gang? Det skjedde nemlig her. Oppvaskmaskin, vaskemaskin OG platetoppen gikk, mannen måtte trekke en tann og vi fikk en enorm strømregning. Ting skjer vettu. Anonymous poster hash: e2c65...676
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Hva i all verden fikk ham til å ta en slik idiotisk avgjørelse ? vet han dere har lite penger ? Høres ut som en guttunge Anonymous poster hash: 4a5b4...520 Jeg har tydelig gitt beskjed om at de 500kr som lå i skapet var det siste vi hadde til mandag. 100kr til bensin og 400kr til mat. De var fra salget av vogna til yngstemann. Vi bytter ut vogn med sykkel. Hans største ønske er sykkel med støttehjul slik storebror har. Han er selv 3 år og sykler som en gud, på naboens sykkel... Bytte varene går ikke. Ham har spist det opp da vi var borte på jobb, bhg og skole i dag. Han er arb.ledig. Vært det i snart 1 år, Og har blitt tidenes fjott. Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Det er ganske forferdelig at drittmat for 150 kroner er nok til å velte økonomien deres. Om dere har fire barn bør dere virkelig skaffe dere bedre inntekt. Hva om oppvaskmaskinen ryker, eller om du får akutt tannverk og må til tannlegen og rotfylle eller trekke? Du og mannen virker begge uansvarlige som lar det gå så langt... Anonymous poster hash: b0b0d...411 Har du noen gang hatt skjebnen mot deg?? Fikse bilen- 5000kr Tannlege til mannen- 7000kr Vaskemaskin- 3000kr Miste 40% av inntekt. Nedskjæringer på jobb. Hatt utgifter på 3000kr til sykdom. Høye strømregninger. Og sist men ikke minst 300 000kr i reparasjoner på huset. Eiwrskifteforsikring dekket ikke, utgifter til advokat 30 000kr. Uheldige som få!! Så fra å ha en solid sparekonto og trygge jobber så sliter vi!! Da er 500kr mye!!!! Anonymous poster hash: 574f4...5fe
MammantilNurket Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Latterlige menn dere har 👼 Anonymous poster hash: a3ec5...00d Dere??
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ville sendt han til å stå utenfor Kiwi butikker når de åpner om morgenen og gå inn og leite igjennom butikken etter varer som går ut på dato. Det ville skaffet mat på bordet å det ville vært straff får å ikke tenke samtidig... Anonymous poster hash: a1094...054
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #16 Skrevet 27. mars 2014 Det er ganske forferdelig at drittmat for 150 kroner er nok til å velte økonomien deres. Om dere har fire barn bør dere virkelig skaffe dere bedre inntekt. Hva om oppvaskmaskinen ryker, eller om du får akutt tannverk og må til tannlegen og rotfylle eller trekke? Du og mannen virker begge uansvarlige som lar det gå så langt... Anonymous poster hash: b0b0d...411 Håper ikke du jobber i ett yrke hvor du skal hjelpe folk, feks bank, NAV etc etc! Nesten så jeg håper alt skjer på en å samme gang hos dere sånn at du får kjenne på det å ikke ha så mye penger. Når en ting ryker, så ryker gjerne noe annet også! Typisk uflaks og det kan skje ALLE, uansett økonomi og jobbsituasjon. Anonymous poster hash: 9a041...1fa
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #17 Skrevet 27. mars 2014 OKI, da er det på tide å brette opp ermene og se hva man kan selge av mannens ting! Gamekonsoller, sykkelens hans, dyre klær etc. Det finnes MANGE facebookgrupper hvor du kan legge ut varene med bilde i en gruppe tilhørende deres boområde, og få solg dem på nullkommasvisj. Hadde ikke nølt et sekund på å gjøre dette, med følgende kommentar til husets"herre": når du oppfører deg som en unge, blir du behandlet som en, og dine ting inndras da til fellesskapet! Hadde forøvrig sagt at nå er nok nok, og at han har nøyaktig 3 mnd på seg til å få seg en jobb, og vise totalt annen side av seg selv, ellers er det over og ut. Jeg hadde krevd en likeverdig partner ikke en umoden latsekk å dele mitt liv med. Lykke til HI Anonymous poster hash: f07ad...a76
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #18 Skrevet 27. mars 2014 Det var en ganske god ide Hi Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #19 Skrevet 27. mars 2014 Hvis du skal være så frekk bør du hvertfall kunne regne skikkelig.. De hadde 500, og nå har de 150 igjen - da har han brukt 350 kr... - mye penger for noen! Det er ganske forferdelig at drittmat for 150 kroner er nok til å velte økonomien deres. Om dere har fire barn bør dere virkelig skaffe dere bedre inntekt. Hva om oppvaskmaskinen ryker, eller om du får akutt tannverk og må til tannlegen og rotfylle eller trekke? Du og mannen virker begge uansvarlige som lar det gå så langt... Anonymous poster hash: b0b0d...411 Anonymous poster hash: cafeb...053
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #20 Skrevet 27. mars 2014 Når en voksen person gjør noe så dumt... Tar dere det da opp selv om ungene er våkne? Jeg tok ikke den store tordenralen da jeg fant det ut... Tenkte å vente, men nå har han lagt seg fordi han har blitt syk.. (Manflu) og oppvask må vente til i morgen 😠 Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #21 Skrevet 27. mars 2014 Latterlige menn dere har Anonymous poster hash: a3ec5...00d Hvem 'dere'? Min mann er ikke latterlig i det hele. Og du får deg jo ikke mann, så hvem er du til å snakke liksom? Anonymous poster hash: af223...533
MrsMilla Skrevet 27. mars 2014 #22 Skrevet 27. mars 2014 Hva i all verden fikk ham til å ta en slik idiotisk avgjørelse ? vet han dere har lite penger ? Høres ut som en guttunge Anonymous poster hash: 4a5b4...520 Jeg har tydelig gitt beskjed om at de 500kr som lå i skapet var det siste vi hadde til mandag. 100kr til bensin og 400kr til mat. De var fra salget av vogna til yngstemann. Vi bytter ut vogn med sykkel. Hans største ønske er sykkel med støttehjul slik storebror har. Han er selv 3 år og sykler som en gud, på naboens sykkel... Bytte varene går ikke. Ham har spist det opp da vi var borte på jobb, bhg og skole i dag. Han er arb.ledig. Vært det i snart 1 år, Og har blitt tidenes fjott. Anonymous poster hash: 574f4...5fe Kanskje han kan selge noe han har på finn.no? Eller tilby seg å gjøre noe arbeid hos noen de neste dagene, som å vaske hus, klippe hekk eller liknende? Billig? Sånn siden hver hundrelapp faktisk teller :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #23 Skrevet 27. mars 2014 Jeg tror det beste du kan gjøre for å hjelpe familien er å hjelpe den mannen ut i jobb igjen. Det høres ut som han er kommet inn i en vond sirkel, tafatt og elendig hjemme. Det er viktig for folk å føle mening med livet, ha noe å stå opp til, noen som trenger en, en jobb, noen som venter noe av deg, føle at man betyr noe... Uansett helt tøysete å bruke penger på dritt. Hadde solgt alt jeg kunne og mannen hadde ikke lenger hatt tilgang til familiens penger. Anonymous poster hash: 8cb17...5fb
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #24 Skrevet 27. mars 2014 Hva i all verden fikk ham til å ta en slik idiotisk avgjørelse ? vet han dere har lite penger ? Høres ut som en guttunge Anonymous poster hash: 4a5b4...520 Jeg har tydelig gitt beskjed om at de 500kr som lå i skapet var det siste vi hadde til mandag. 100kr til bensin og 400kr til mat. De var fra salget av vogna til yngstemann. Vi bytter ut vogn med sykkel. Hans største ønske er sykkel med støttehjul slik storebror har. Han er selv 3 år og sykler som en gud, på naboens sykkel... Bytte varene går ikke. Ham har spist det opp da vi var borte på jobb, bhg og skole i dag. Han er arb.ledig. Vært det i snart 1 år, Og har blitt tidenes fjott. Anonymous poster hash: 574f4...5fe Kanskje han kan selge noe han har på finn.no? Eller tilby seg å gjøre noe arbeid hos noen de neste dagene, som å vaske hus, klippe hekk eller liknende? Billig? Sånn siden hver hundrelapp faktisk teller :-) Jeg har ikke klart å se slike løsninger i dag. Blindet av irritasjon og innesperret sinne. Takk for gode ideer. Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #25 Skrevet 27. mars 2014 Hva i all verden fikk ham til å ta en slik idiotisk avgjørelse ? vet han dere har lite penger ? Høres ut som en guttunge Anonymous poster hash: 4a5b4...520 Jeg har tydelig gitt beskjed om at de 500kr som lå i skapet var det siste vi hadde til mandag. 100kr til bensin og 400kr til mat. De var fra salget av vogna til yngstemann. Vi bytter ut vogn med sykkel. Hans største ønske er sykkel med støttehjul slik storebror har. Han er selv 3 år og sykler som en gud, på naboens sykkel... Bytte varene går ikke. Ham har spist det opp da vi var borte på jobb, bhg og skole i dag. Han er arb.ledig. Vært det i snart 1 år, Og har blitt tidenes fjott. Anonymous poster hash: 574f4...5fe Kanskje han kan selge noe han har på finn.no? Eller tilby seg å gjøre noe arbeid hos noen de neste dagene, som å vaske hus, klippe hekk eller liknende? Billig? Sånn siden hver hundrelapp faktisk teller :-) Jeg har ikke klart å se slike løsninger i dag. Blindet av irritasjon og innesperret sinne. Takk for gode ideer. Anonymous poster hash: 574f4...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå