Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Min største feil er nok at lunta kan bli litt kort til tider. Anonymous poster hash: 1fa74...f98
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Har altfor liten tolmodighet med han og blir altfor sint. Gjør han selvsagt aldri noe men en voksen person burde klare å unngå å bli så sint. Anonymous poster hash: 8e9f0...81b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Lar henne smake godteri og kaker (men aldri i mengder, dagligkosten er sunn) - hun er 17 mnd. Og sove ut i helgene selv om døgnrytmen kan bli en time eller to forskjøvet... Også kan jeg noen ganger surfe på mobilen mens vi leker Anonymous poster hash: e293d...276
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Har tålmodighet til et viss punkt men da raser det, er flink å forklare og prøver å ordne og få barna blidere men sutrer og sutrete de eller maser og maser selv om jeg tydelig sier flere ganger hvorfor de ikke får lov...ja da eksploderer jeg og da kan jeg være veldig streng å sende dem på rommet . Anonymous poster hash: a8bbf...c43
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Feil? Nei, det har jeg ikke, jeg er tross alt dibber og gjør alt perfekt ut til fingerspissene. Anonymous poster hash: 1c218...bb8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Er ikke helt sikker på hva det er jeg gjør feil, men noe er det - for jeg har klart å skape et til tider veldig bortskjemt barn. 6-åringen min GRÅTER hvis han kjeder seg om ettermiddagene, og det etter vi har laget trolldeigfigurer sammen og laget og spist vafler sammen. Ca ett minutt etter siste vaffelen er fortært, sier han at han kjeder seg og vil at jeg eller faren skal finne på noe sammen med ham. Da har han og lillebroren altså fått vår fulle oppmerksomhet hele ettermiddagen. Han KLARER ikke å leke alene, vil ikke leke med lillebroren (som er plagsom, jeg ser den) og maser og maser på oss til vi til slutt blir irriterte. Jeg ignorerer og går på kjøkkenet og styrer med oppvask osv, mens faren må ta gråtinga som jeg visste ville komme. Jeg synes ikke han har noe å gråte for, og blir kald og sur. Mulig det gjør meg til en dårlig mor, men ærlig talt. Nå sitter pappaen og spiller dataspill med ham, fordi han synes så synd på gutten. Pappaen avlyste også planene sine han hadde med kompiser for å tekkes sutreungen. Er jeg kjip, eller? Anonymous poster hash: e0315...a77
Honningmelon Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 For kort lunte. Jobber med det kontinuerlig.
☆☆☆ Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Synes det er eit ork å mate babyen (og toåringen), har mest lyst å leige inn nokon til å mate henne fram til måltida blir raskare, og igjen frå ho skal byrje å ete sjølv og fram til ho handterar kniv og gaffel som folk. Utrulig nok plagar det meg ikkje å hjelpe demente som har glømt heile prossessen og brukar ein god halvtime på måltidet om ikkje meir, slagpasientar med svelgparese etc. Det er berre det å mate barna som får meg til å misse alt som heiter tålmod.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er skoleflink, reflektert, tolerant, tålmodig, omsorgsfull, raus og god i fotball, men jeg er helt grønn når det kommer til alle praktiske ting. Jeg vil, men får det ikke til.... Jeg skulle ønske jeg kunne lære barna å snekre alt mulig, legge gulv, lage gapahuk og overleve i naturen, kjøre båt, sy og strikke, fikse rør, bli gode svømmere, fikse gressklipperen med det man har for hånden, stå på slalåm, fjellklatring, sette opp telt, mekke bil osv.... I teorien vet jeg hvordan alt dette skal gjøres, men det blir bare rot når jeg prøver. Alt dette er det som begrenser meg som mor og som jeg irriterer meg over at jeg ikke får "gitt" dem. Anonymous poster hash: 083a4...d5b
Chl85 Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Synes at jeg har en kort lunte til tider og at jeg i tillegg noen ganger ikke er like konsekvent(noe som sikkert forvirrer). Dette jobber jeg med hele tiden for å gjøre bedre Også... sukk... er jeg litt sånn "Gjør som jeg sier! Ikke som jeg gjør"... Nei du skal vel selvfølgelig ikke ha noe sjokolademelk i dag, det er ikke lørdag!... Sier jeg mens jeg sitter å propper i meg etter at hun har lagt seg... Sånn er det med mange ting egentlig.. :s
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Slitenhet. Trenger veldig mye hvile Anonymous poster hash: 239ee...2c8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har verdens beste unger, som leker masse sammen og kan holde på i timevis alene både inne og ute. Jeg benytter da anledningen iblant til å se på TV, sove eller lese en bok Jeg kunne jo ha lagt på plass klesvasken når de ikke trenger meg der likevel... Anonymous poster hash: 3bd38...d3f
Gjest lillehi Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Kan nok være litt for ettergivende avogtil🙊
Honningmelon Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Synes at jeg har en kort lunte til tider og at jeg i tillegg noen ganger ikke er like konsekvent(noe som sikkert forvirrer). Dette jobber jeg med hele tiden for å gjøre bedre Også... sukk... er jeg litt sånn "Gjør som jeg sier! Ikke som jeg gjør"... Nei du skal vel selvfølgelig ikke ha noe sjokolademelk i dag, det er ikke lørdag!... Sier jeg mens jeg sitter å propper i meg etter at hun har lagt seg... Sånn er det med mange ting egentlig.. :s Du, det med sjokolademelka er et privilegie en har lov til å lyve om som voksen Når jeg og minste er på butikken spør hun om å få sjokolade, og jeg sier nei, for det er ikke lørdag. Samtidig sniker jeg en sjokolade til meg selv ned i handlekurven Og litt senere står jeg leeeenge å kikker i kjøleskapet etter pålegg når jeg egentlig gjemmer meg bak kjøleskapdøra og spiser sjokolade...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Alvorlig morgengretten og morgen-utålmodig. Også er jeg veldig sløv med tannpussen (kan gå dager der vi ikke pusser tennene). Det fins sikkert flere, men det er disse jeg prøver å forbedre meg på. Anonymous poster hash: ffc53...159
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er ikke glad i å leke, jeg foretrekker å sitte i sandkassen å bygge sandslott fremfor å løpe rundt å ha sisten osv. Evnt. bare lese bok i sofaen. Anonymous poster hash: 3fd26...ce3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Alvorlig morgengretten og morgen-utålmodig. Også er jeg veldig sløv med tannpussen (kan gå dager der vi ikke pusser tennene). Det fins sikkert flere, men det er disse jeg prøver å forbedre meg på. Anonymous poster hash: ffc53...159 at det kan gå flere dager uten tannpuss er forferdelig syns jeg! Dette er alvorlig! Anonymous poster hash: 8e9f0...81b
Plutselig_gravid Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Synes at jeg har en kort lunte til tider og at jeg i tillegg noen ganger ikke er like konsekvent(noe som sikkert forvirrer). Dette jobber jeg med hele tiden for å gjøre bedre Også... sukk... er jeg litt sånn "Gjør som jeg sier! Ikke som jeg gjør"... Nei du skal vel selvfølgelig ikke ha noe sjokolademelk i dag, det er ikke lørdag!... Sier jeg mens jeg sitter å propper i meg etter at hun har lagt seg... Sånn er det med mange ting egentlig.. :s Du, det med sjokolademelka er et privilegie en har lov til å lyve om som voksen Når jeg og minste er på butikken spør hun om å få sjokolade, og jeg sier nei, for det er ikke lørdag. Samtidig sniker jeg en sjokolade til meg selv ned i handlekurven Og litt senere står jeg leeeenge å kikker i kjøleskapet etter pålegg når jeg egentlig gjemmer meg bak kjøleskapdøra og spiser sjokolade... Kjenner meg veldig igjen i å snikspise sjokolade bak kjøleskapsdøra. Det hender jeg brenner meg litt, og det er hvis jeg har glemt å kaste bevismaterialet etter sjokoladen har blitt konsumert.... Da blir det leven da! Endret 25. mars 2014 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 For liten tolmodighet og kan blir veldig sint. Ellers er jeg nok en litt stressa person. Anonymous poster hash: 221f3...c97
LittLykkelig Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 Hvor skal jeg begynne? Hater når jeg blir sint. At jeg ikke er så tålmodig som jeg kunne ønske. Når jeg tyr til lette middager. At jeg ofte er sliten og synes treåringen snakker og spør altfor mye. At jeg synes det er litt kjedelig å leke med biler og den slags og derfor sier nei ofte. At jeg ikke har råd til å jobbe redusert for å få tid med dem. At jeg kan ta meg selv i å forskjellsbehandle når babyen er så søt og god mens treåringen er trassig og "vanskelig". At jeg nyter at de sover. At jeg kan være ukonsentrert og bruke mobil, ipad osv. Nok å ta av altså Nå må du lage en tråd der vi sier hva vi er flinke på
Klønemor Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 For kort lunte. Glemmer av og til at han bare er 4, forventer til tider litt for mye av han. Kjeder meg ofte når det blir laange dager med babyen. Takler lite søvn svært dårlig, blir veldig irritert. Hater å stå på kjøkkenet å lage mat, og ellers andre husmorting som sying, vasking, rydding etc. Burde vært en bedre kjæreste for mannen. Og burde vært bedre på å verdsette hvor bra vi egentlig har det. Fakerten, var visst mye feil med meg som mor! Har vel hatt flax da, siden barna er verdens beste Er heldigvis flink til å skjule at jeg er dårlig til alle disse tingene, og hver eneste dag gjør jeg så godt jeg kan for at familien skal ha det så bra som mulig! Så selv om jeg absolutt kunne vert bedre, så er det viktig å ikke være for streng mot seg selv. Vi gjør da alle så godt vi kan med det vi har!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #22 Skrevet 25. mars 2014 Jeg også spiser sjokolade bak ryggen på toåringen min,men nå funker det ikke lengre! Når jeg bøyer meg ned for å hjelpe han med noe så kjenner han lukten av sjokolade å sier: "Nicklas vil også ha sjokolade" Anonymous poster hash: 8e9f0...81b
LittLykkelig Skrevet 25. mars 2014 #23 Skrevet 25. mars 2014 Er ikke helt sikker på hva det er jeg gjør feil, men noe er det - for jeg har klart å skape et til tider veldig bortskjemt barn. 6-åringen min GRÅTER hvis han kjeder seg om ettermiddagene, og det etter vi har laget trolldeigfigurer sammen og laget og spist vafler sammen. Ca ett minutt etter siste vaffelen er fortært, sier han at han kjeder seg og vil at jeg eller faren skal finne på noe sammen med ham. Da har han og lillebroren altså fått vår fulle oppmerksomhet hele ettermiddagen. Han KLARER ikke å leke alene, vil ikke leke med lillebroren (som er plagsom, jeg ser den) og maser og maser på oss til vi til slutt blir irriterte. Jeg ignorerer og går på kjøkkenet og styrer med oppvask osv, mens faren må ta gråtinga som jeg visste ville komme. Jeg synes ikke han har noe å gråte for, og blir kald og sur. Mulig det gjør meg til en dårlig mor, men ærlig talt. Nå sitter pappaen og spiller dataspill med ham, fordi han synes så synd på gutten. Pappaen avlyste også planene sine han hadde med kompiser for å tekkes sutreungen. Er jeg kjip, eller? Anonymous poster hash: e0315...a77 Kjip nei, men du bør venne dem til å leke uten dere voksne. Man må kunne skru av sympatien av og til og la dem klage litt
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #24 Skrevet 25. mars 2014 Er ikke så flink til å leke. Jeg kan gjerne leke gjemsel, perle osv, men føler meg bare teit når jeg liksom skal "nå er jeg en prinsesse,vil du leke med meg'. Og så er jeg ikke så flink på huslige ting,som å stryke eller lage mat fra bunnen av,så hun får dra til mormor for å lære det Anonymous poster hash: cdd2c...f6b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #25 Skrevet 25. mars 2014 Alvorlig morgengretten og morgen-utålmodig. Også er jeg veldig sløv med tannpussen (kan gå dager der vi ikke pusser tennene). Det fins sikkert flere, men det er disse jeg prøver å forbedre meg på. Anonymous poster hash: ffc53...159 Håper du tuller. Synes det er langt forbi drøyt å slurve med tannpussen. Hvordan er hygienen ellers hos dere? Anonymous poster hash: 0ba1c...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå