Gå til innhold

Ned 40 kilo, men kroppen er fucked.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg som 130 kilo tung dame drømte om å gå ned i vekt så jeg mye på klær. Drømte om hva jeg skulle ha på meg bare jeg gikk ned i vekt.

Og så, etter mye strev gikk jeg ned i vekt.

Gikk ned fra 130 til 80.

-Jo da har 10 kilo igjen.

Men hva skjedde med kroppen?

Ryggen er fortsatt så valkete at det er flaut, og uaktuelt å gå med noe som er tettsittende. Det er trasig å se bilder av andre som går ned, og da forsvinner valkene på ryggen også. Men det har de ikke gjort her.

Jeg har også så mye kvapsete hud på siden av bryst og under armhulen at det å ha bh på gjir en ekstra pølse fra cupen og bak til festet.

Lårene er også ekstremt tjukke, de er "flytende", dissende, og veldig veldig skjemmende, bulkete og fæle.

De er såpass store at det er vanskelig å finne klær som passer.

Jeg trodde at bare jeg gikk ned så kunne jeg ha dongeri. Men nei, det går ikke, og tro meg jeg har prøvd mange, med stretsh og alt. For det første så må jeg ha de høy i livet, så må de ha store lår. Det finnes ikke faktisk.

Og uansett, så siger de ned når jeg går, så jeg må gå der og heise på dem. Og når jeg setter meg ned er de så stram i livet at jeg får vont av de, og så henger magen fra navlen og oppunder brysta ut over linninga.

Jeg har fjernet overflødig hud på magen, men siden det var på statens bekstning får man ikke dekket fettsugine i tilegg, så bare overflødig hun er fjernet, magen er som en gopplete mannet og deiete og lik en muffin mage.

Samt at magen er velgid øm og følsom for stramme linninger osv etter mageheng-operasjonen.

Jeg synes det er verre å kjøpe klær no.

Før var jeg en definnitivt stor str, kunne kjøpe store telt og ferdig med det. Nå er jeg sånn mitt i mellom, det største på normalavdelingen er som regel for lite til meg, og det minste på stor str er for stort for meg.

Veldig veldig vanskelig å finne en mellomtiing.

Kroppen min er så mjuk, bulkete, at den får valker av det minste. Dersom feks trusa er litt trang, ja da får jeg en stor fin bulk over trysekanten. Og tro meg, det er definnitivt ikke flaterende.

I skrivende stund er jeg hjemme og har en rød kjole fra ellos på, str 44/46. Den er såkaldt figurnær. Men jeg kan ikke gå ut blant folk i den.

Jeg overdriver virkelig ikke når jeg sier jeg ligner michelin mannen, for her er det valker fra og med trysekanten, og opp til over bh kanten.

Når jeg løfter ut armen, teller jeg 5 kraftige pølser nedover til hoften når jeg sitter i sofaen.

Jeg føler meg dømt til ett liv i ett antrekk, nemmelig svarte thigts, str L fra h&m, og t-skjorter i str 44/46 fra cellbes.

Hvor disse 40 kiloene er forsvunnet fra vet jeg ikke. Jeg bare ser at jeg er like valkete og buklete no som for 40 kilo siden, og at jeg er bare en ørlittegrann smalere utgave enn den gang.

* Den store magen er der, tross for operasjon av heng/fett forkle.

* Låra er store og dissete, og det er så myyye lår, at det er ille.

* Valkene på ryggen er der alle sammen.

Så drømmen om pene tunikaer, hverdagskjoler, dongeribukser er og blir en drøm.

Jeg er grenseløst skyffet. For jeg trodde kroppen min skulle endre segmer fra 130 kg og ned på 80. Jeg hadde trodd ut fra å ha sett "før og etter"- bilder av andre at jeg også skulle bli flatere.

Min mann får fortsatt ikke stryke meg over ryggen, forde det er grusomt å kjenne hvordan handa hans hopper over valkene mine, og stanger imot en valk osv.

Jeg er fortsatt ikke med barna i svømmehallen, forde låra mine er så store og disser og gnisser sånn når jeg går. Prøvde å kjøpe badedrakt med litt ben på, men låra mine er så tjukke at de bena på badedrakta bare ruller seg opp i skrittet. Sukk.

Jeg vet jeg fortsatt er overvektig, men jeg vet ikke min arme råd, jeg har gått ned 40 kilo, fra 130 til 78, ligger på 78-81 no. Jeg er 169 cm på strømpelesten.

Jeg vet jeg fortsatt er iallefall 10 kg overvektig. Men kroppen min endrer seg jo ikke med 10 kg ned, mer enn den har gjort på 40 kg ned.

Milde måne hvor jeg misunner de som er normalvektige, og som ikke opplever at det er ett trekk uttapå kroppen som er alt for stort, og dissete.

Kirurgen så på lår og armhuler og rygg når han avgjorde om jeg fikk bukplastikk, at det er ikke egentlig overflødig hun, det er fett og vev og det er ikke noe man kan operere. Iallefall ville ikke han gjøre det.Han forsto imidlertig at det var meget skjemmende.

Hva gjør jeg da?

Trene?

Og hvordan trene for at innsiden på låra skal bli strammere?

Hvordan trene for at ryggen skal f"mindre valker?

Jeg kan ta tusen sittups, men det hjelper jo ikke når magen er full av fett som ikke går bort.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir tynn/skrinn/mager, bare bittelitt minfre tjukk.

Dette ble langt og sytete, men jeg er så skuffa, jeg hadde så store drømmer om hvordan kroppen min skulle endre seg når jeg gikk ned i vekt.

Men jeg kan fortsatt ikke kjøpe klær..... ingenting passer kroppen min, bortsett fra svarte thigts og t shirt.

Lange tshirt, for alt av overdeler MÅ dekke rompa og overste del av låra. Og rompa er stor, ergo må toppen være vid nok runt rompa.

Jeg er såskuffa, så indelig skuffa.

Skulle ønske det gikk an å pungt slanke ryggen.

Sukk.

Anonymous poster hash: d6946...bda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg skjønner godt du er skuffa. Mye hard jobbing for å gå ned i vekt og så blir resultatet ikke hva som var forventet.

Det er dessverre vanskelig, eller nesten umulig å bli kvitt overflødig hud uten operasjon.

Du har gjort en god jobb med slankingen, og kanskje du skal prøve å se positivt på det. Tenk at: helsen din er mye forbedret. Sjansen for diabetes er betydelig redusert. Livslengden din er forbedret. Du kan gå opp en trapp uten å bli andpusten.

Du må prøve å flytte fokuset ditt. Tenk på det positive, prøv å ikke svartmale hele tiden. Familien din og vennene dine er glade i den du er, uansett hvordan kroppen din ser ut :) klem

Skrevet

Er du sikker på at det er så ille som du selv tror?

Jeg er omtrent lik som deg, 5 cm høyere og samme vekt. Jeg er jo stor, selv mener jeg at jeg er 10-15 kg for tung, men jeg forsvinner i mengden altså. Vi som er 10-15 kg for tunge er det så mange av at ingen legger merke til oss, og ingen vemmes av en liten bulk over buksekanten vel?

Anonymous poster hash: 84c96...a65
Skrevet

For ordens skyld: du har gått ned 50 kg, ikke 40.

Anonymous poster hash: 63a0a...6d4

Skrevet

Når jeg som 130 kilo tung dame drømte om å gå ned i vekt så jeg mye på klær. Drømte om hva jeg skulle ha på meg bare jeg gikk ned i vekt.

Og så, etter mye strev gikk jeg ned i vekt.

Gikk ned fra 130 til 80.

-Jo da har 10 kilo igjen.

Men hva skjedde med kroppen?

Ryggen er fortsatt så valkete at det er flaut, og uaktuelt å gå med noe som er tettsittende. Det er trasig å se bilder av andre som går ned, og da forsvinner valkene på ryggen også. Men det har de ikke gjort her.

Jeg har også så mye kvapsete hud på siden av bryst og under armhulen at det å ha bh på gjir en ekstra pølse fra cupen og bak til festet.

Lårene er også ekstremt tjukke, de er "flytende", dissende, og veldig veldig skjemmende, bulkete og fæle.

De er såpass store at det er vanskelig å finne klær som passer.

Jeg trodde at bare jeg gikk ned så kunne jeg ha dongeri. Men nei, det går ikke, og tro meg jeg har prøvd mange, med stretsh og alt. For det første så må jeg ha de høy i livet, så må de ha store lår. Det finnes ikke faktisk.

Og uansett, så siger de ned når jeg går, så jeg må gå der og heise på dem. Og når jeg setter meg ned er de så stram i livet at jeg får vont av de, og så henger magen fra navlen og oppunder brysta ut over linninga.

Jeg har fjernet overflødig hud på magen, men siden det var på statens bekstning får man ikke dekket fettsugine i tilegg, så bare overflødig hun er fjernet, magen er som en gopplete mannet og deiete og lik en muffin mage.

Samt at magen er velgid øm og følsom for stramme linninger osv etter mageheng-operasjonen.

Jeg synes det er verre å kjøpe klær no.

Før var jeg en definnitivt stor str, kunne kjøpe store telt og ferdig med det. Nå er jeg sånn mitt i mellom, det største på normalavdelingen er som regel for lite til meg, og det minste på stor str er for stort for meg.

Veldig veldig vanskelig å finne en mellomtiing.

Kroppen min er så mjuk, bulkete, at den får valker av det minste. Dersom feks trusa er litt trang, ja da får jeg en stor fin bulk over trysekanten. Og tro meg, det er definnitivt ikke flaterende.

I skrivende stund er jeg hjemme og har en rød kjole fra ellos på, str 44/46. Den er såkaldt figurnær. Men jeg kan ikke gå ut blant folk i den.

Jeg overdriver virkelig ikke når jeg sier jeg ligner michelin mannen, for her er det valker fra og med trysekanten, og opp til over bh kanten.

Når jeg løfter ut armen, teller jeg 5 kraftige pølser nedover til hoften når jeg sitter i sofaen.

Jeg føler meg dømt til ett liv i ett antrekk, nemmelig svarte thigts, str L fra h&m, og t-skjorter i str 44/46 fra cellbes.

Hvor disse 40 kiloene er forsvunnet fra vet jeg ikke. Jeg bare ser at jeg er like valkete og buklete no som for 40 kilo siden, og at jeg er bare en ørlittegrann smalere utgave enn den gang.

* Den store magen er der, tross for operasjon av heng/fett forkle.

* Låra er store og dissete, og det er så myyye lår, at det er ille.

* Valkene på ryggen er der alle sammen.

Så drømmen om pene tunikaer, hverdagskjoler, dongeribukser er og blir en drøm.

Jeg er grenseløst skyffet. For jeg trodde kroppen min skulle endre segmer fra 130 kg og ned på 80. Jeg hadde trodd ut fra å ha sett "før og etter"- bilder av andre at jeg også skulle bli flatere.

Min mann får fortsatt ikke stryke meg over ryggen, forde det er grusomt å kjenne hvordan handa hans hopper over valkene mine, og stanger imot en valk osv.

Jeg er fortsatt ikke med barna i svømmehallen, forde låra mine er så store og disser og gnisser sånn når jeg går. Prøvde å kjøpe badedrakt med litt ben på, men låra mine er så tjukke at de bena på badedrakta bare ruller seg opp i skrittet. Sukk.

Jeg vet jeg fortsatt er overvektig, men jeg vet ikke min arme råd, jeg har gått ned 40 kilo, fra 130 til 78, ligger på 78-81 no. Jeg er 169 cm på strømpelesten.

Jeg vet jeg fortsatt er iallefall 10 kg overvektig. Men kroppen min endrer seg jo ikke med 10 kg ned, mer enn den har gjort på 40 kg ned.

Milde måne hvor jeg misunner de som er normalvektige, og som ikke opplever at det er ett trekk uttapå kroppen som er alt for stort, og dissete.

Kirurgen så på lår og armhuler og rygg når han avgjorde om jeg fikk bukplastikk, at det er ikke egentlig overflødig hun, det er fett og vev og det er ikke noe man kan operere. Iallefall ville ikke han gjøre det.Han forsto imidlertig at det var meget skjemmende.

Hva gjør jeg da?

Trene?

Og hvordan trene for at innsiden på låra skal bli strammere?

Hvordan trene for at ryggen skal f"mindre valker?

Jeg kan ta tusen sittups, men det hjelper jo ikke når magen er full av fett som ikke går bort.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir tynn/skrinn/mager, bare bittelitt minfre tjukk.

Dette ble langt og sytete, men jeg er så skuffa, jeg hadde så store drømmer om hvordan kroppen min skulle endre seg når jeg gikk ned i vekt.

Men jeg kan fortsatt ikke kjøpe klær..... ingenting passer kroppen min, bortsett fra svarte thigts og t shirt.

Lange tshirt, for alt av overdeler MÅ dekke rompa og overste del av låra. Og rompa er stor, ergo må toppen være vid nok runt rompa.

Jeg er såskuffa, så indelig skuffa.

Skulle ønske det gikk an å pungt slanke ryggen.

Sukk.

Gikk du fort ned? Trente du?

For huden bruker jo mer tid på å komme seg enn resten, noen ganger går det heller ikke.

Men tipper du muligens kan redusere litt av problemet i det minste ved å ikke tenkte på å gå ned de siste kiloene, tenk på å stramme opp kroppen! Tror jeg ville prøvd meg på trening her med fokus på å styrke kroppen, stramme opp og gjøre det du kan med det du har!

Typisk styrketrening, svømming, og annen trening som ikke har fokus vekttap, men heller styrke av kropp.

Og så gi det litt tid. Du trenger jo å få blodpumpa til å gå slik at huden får hjelp her - kanskje det kan bli litt bedre iallefall :-)

Skrevet

Tror du skal ta deg en tur på trenignsstudioet og få noen gode råd fra en P.T, som hjelper deg i gang med disse valkene dine. Er ikke mye som skal til, føre en ser forvandling skjønner du :)

Lykke til og du du har vært råflink med disse kiloene hittil :D

Skrevet

Så FLINK du har vært! *bøyer meg i støvet*

Skjønner at du er skuffet når du har sett for deg en helt annet resultat enn det du faktisk fikk. :(

Jeg tror(vet ikke) at huden bare bruker myyyye lengre tid på seg for å strammes seg opp igjen enn det tar å miste fett.

Dessverre fosvinner nok ikke all den overflødige huden uten operasjon, men om jeg var deg hadde jeg nå fremover satset mest på trening som strammer opp og bygger muskler, fremfor fettforbrenning.

Kanskje du kan spandere på deg en time hos personlig trener som viser deg NØYAKTIG  hva som skal til for akkurat deg? :)

Lykke til da! (og jeg tror du synest du ser myyye verre ut enn det du virklig er altså.... ) ;)

Skrevet

Vet det er vanskelig men....

ELSK DEG SELV. Du har gjort en fantastisk jobb. Og for meg handlet vektnedgang om helse ikke kropp.

Vært stolt av deg selv og vær god med deg selv. Kroppen din er bare en del av deg. Så er du litt bulkete her og der. Det gjør ikke NOENTING skal jeg si deg.

Du er fin nøyaktig slik du er. Spør dine kjære hvorfor de er glad i deg. Ingen sier pga kroppen din.

Jeg er også forfengelig og det er ting jeg ikke liker med kroppen min men vet du hva? Den er 40 år, den er frisk, den kan ta meg ut på tur i skogen som jeg elsker. Jeg har armer jeg kan gi gode klemmer med og mannen min elsker meg.

Skulle ønske kvinner kunne bli litt snillere med seg selv jeg. Fordi du fortjener å bli elsket av deg selv.

Mener ikke å kimse av dine utfordringer men tro du meg. Du er fantastisk. Nøyaktig slik du er.

Anonymous poster hash: 2ff3d...5ae

Skrevet

Tja...litt i overkant sytete :D

Jeg blir litt provosert egentlig(til din fordel..) da jeg ALDRI har vært overvektig, men likevel har stygg kropp. 

Så siden jeg er livredd for å se enda styggere ut har jeg alltid passet på å ikke legge på meg enda mer. Ergo på en evig slankekur/livsstil med kontrollert inntak.

Du har allerede kost deg med masse deilig mat i mange år(derav kraftig overvektig vil jeg tro..), noe jeg har valgt bort - selv uten at det gir endring på min kropp! 

Det eneste jeg må gjøre er å spare penger til plastisk operasjon. Og det ser det ut til at også du må gjøre for å få en tilnærmet normal kropp.

Så!!

Det er de som har det verre enn deg, du har uansett hatt noen gode stunder med godteskåla :)

Anonymous poster hash: 37f92...61c
Skrevet

Tja...litt i overkant sytete :D

Jeg blir litt provosert egentlig(til din fordel..) da jeg ALDRI har vært overvektig, men likevel har stygg kropp. 

Så siden jeg er livredd for å se enda styggere ut har jeg alltid passet på å ikke legge på meg enda mer. Ergo på en evig slankekur/livsstil med kontrollert inntak.

Du har allerede kost deg med masse deilig mat i mange år(derav kraftig overvektig vil jeg tro..), noe jeg har valgt bort - selv uten at det gir endring på min kropp! 

Det eneste jeg må gjøre er å spare penger til plastisk operasjon. Og det ser det ut til at også du må gjøre for å få en tilnærmet normal kropp.

Så!!

Det er de som har det verre enn deg, du har uansett hatt noen gode stunder med godteskåla :)

Anonymous poster hash: 37f92...61c

Det var unødvendig kritikk! Hun ska l liksom få "straff" som fortjent? Nei vettuhva, har du ikke noe konstruktivt å si, la være å si det!!!

Til HI- gratulerer med en bragd, du er superflink!!!!!!! Ta tiden til hjelp og fortsett og trene og leve sunt. Det kommer sikkert til å gå seg litt mer til etterhvert. Førtst og fremst, vær stolt av hva du har fått til!

Skrevet

Åååh, tusen takk kjære kjære dere.

Takk for så gode ord.

Å herres, ja 50 faktisk, ikke førti. Gudhjelpemeg,

Ja da, jeg vet det er i overkant sytete,huff,men innimellom kommer fortvilelsen over meg, når jeg føler at det er ikke noe som kler meg. Jeg takker min herre og skaper for at jeg er 40 år og godt gift. Glad jeg ikke skal ut på mannejakt. For DET hadde blitt vanskelig.

Det er ikke "bareen liten bulk her og der",skulle ønske jeg turte legge bilde her. Men trekk en tettsittende topp over michelinmannen, der har du meg :D Huff.

Men heilt seriøst, kan trening gjøre noe med store lår og valker på ryggen?

Jeg har gått ned over tid, men ikke trent styrke eller noe sik, bare gått mye tur, og kontrolert kost osv.

Skrevet

Takk for så gode ord.

Ja da, jeg vet det er i overkant sytete,huff,men innimellom kommer fortvilelsen over meg, når jeg føler at det er ikke noe som kler meg. Jeg takker min herre og skaper for at jeg er 40 år og godt gift. Glad jeg ikke skal ut på mannejakt. For DET hadde blitt vanskelig.

Det er ikke "bareen liten bulk her og der",skulle ønske jeg turte legge bilde her. Men trekk en tettsittende topp over michelinmannen, der har du meg :D Huff.

Jeg har gått ned over tid, men ikke trent styrke eller noe sik, bare gått mye tur, og kontrolert kost osv.

Styrketrening kan definitivt forme kroppen din ja. men du må stå på og trene hardt! Få deg en PT og sett igang:-)

Anonymous poster hash: ebd1b...8c5

Skrevet

Jo jeg skjønner på en måte at det kan forme kroppen, men hvordan skal ryggen bli kvitt fettet, og valkene? Kan styrketrening gjøre det, og hva betyr det å trene hardt med pt?

Betyr det pt mange ganger pr mnd? Det blir jo så dyrt....sukk.

Og jeg har logistikk messig, barnevakt messig, og alt-for-mye-å-gjøre-messig ikke tid til å fly på treningsstudio stort mer enn to til 3 ganger pr uke.

Så, da er det vel for lite......

Men jo jeg skjønner jo at man forsåvidt kan forme kroppen med styrke, men da er man vel sånn bodybilder da eller sånn der fitnessfreak. Som trener styrke  hele tiden.

Men det høres rått ut med pt, men jeg tror ikke jeg har råd. rett og slett. Eller tid.

-Men nå høres jeg sikkert helt stupiiid ut, syter over slapp kropp men har ikke tid å fikse det.

Jeg ser det jo selv, men.......

Skrevet

Helt ærlig, hvis du ikke har trent i det hele tatt kan du ikke forvente å bli stram heller. Vektnedgang i seg selv er ikke nok. 

Er jaggu nok av oss normaltvektige som ser kvapsete ut nettopp fordi vi IKKE trener;)

Og selvsagt hjelper trening, det er ingenting å lure på. Strammer opp både her og der, men du må gjøre det skikkelig. Å gå tur er bra, men det strammer deg ikke opp noen verdens steder.

Anonymous poster hash: c81b8...ab3
Skrevet

Jo jeg skjønner på en måte at det kan forme kroppen, men hvordan skal ryggen bli kvitt fettet, og valkene? Kan styrketrening gjøre det, og hva betyr det å trene hardt med pt?

Betyr det pt mange ganger pr mnd? Det blir jo så dyrt....sukk.

Og jeg har logistikk messig, barnevakt messig, og alt-for-mye-å-gjøre-messig ikke tid til å fly på treningsstudio stort mer enn to til 3 ganger pr uke.

Så, da er det vel for lite......

Men jo jeg skjønner jo at man forsåvidt kan forme kroppen med styrke, men da er man vel sånn bodybilder da eller sånn der fitnessfreak. Som trener styrke  hele tiden.

Men det høres rått ut med pt, men jeg tror ikke jeg har råd. rett og slett. Eller tid.

-Men nå høres jeg sikkert helt stupiiid ut, syter over slapp kropp men har ikke tid å fikse det.

Jeg ser det jo selv, men.......

Jeg mener ikke at du skal ha pt flere ganger i uken. Men noen timer for  vise deg hva du skal gjøre og hvordan du skal gjøre det.Også kan du ta en pt time en gang i bland for å se på fremgangen og forandre programmet ditt. Man blir ikke automatisk bodybuilder av å trene styrke altså:-)

Om du klarer 2-3 styrkeøkter i uka så er det 100 ganger bedre enn ingenting. Og om du samtidig kan gå/jogge/danse osv litt på egenhånd i tillegg så blir det ennå bedre.

Meld deg inn på livegym.no. Da kan du følge trening på nett og trene hjemme akkurat når det passer deg

Anonymous poster hash: ebd1b...8c5

Skrevet

Prøv 30 days shred ;) 

google det hvis du ikke har hørt om det:)

Anonymous poster hash: c81b8...ab3
Skrevet

Gå inn på youtube og søk opp Jillian Michaels og tren hjemme, du trenger noen vekter og en matte.

Jeg har veid 117 kg, men veier i dag 74 kg takket være JM go et nytt syn på kosthold.

Anonymous poster hash: 02d40...280
Skrevet

Uten klær er kroppen min som din... Fæl!

Veide 135. Veier nå 82 :) Jeg har kjøpt holdin undertøy fra Lindex. Topper som holder inn magen og valkene på ryggen. Bukser har jeg kjøpt på ellos og noen på Lindex. De er høye i livet.  

Med klær ser jeg utrolig bra ut :)

Prøv deg frem, men det finnes klær for deg :)

Skrevet

http://www.ellos.no/ellos-beachwear/badedrakt/415206?N=1z141puZ1z141y9Z1z141od&Nao=0&selArt=120050

Prøv denne badedrakta, føler meg veldig bra i den :) Var i svømmehallen med gutten min for første gang forrige uke pga denne. Han er 18 måneder og gleden i ansiktet hans gjorde det verdt det.

Du må prøve å vri det negative til det positive.., Ikke lett, men den siste uken har jeg sett for meg gutten min i svømmehallen når jeg har telt valker under arma. Det hjelper :)

Skrevet

Trening kan gjøre masse for kroppen din, fettprosenten vil gå ytterligere ned, du får bedre holdning og du blir strammere..

Om du ikke har trent styrke i det hele tatt før trenger du ikke gå 3 ganger i uken til et helsestudio, du vil garantert merke forskjell av å trene 2-3 ganger på stuegulvet hjemme. Ta det om morgenen før ungene står opp eller på kvelden etter at de har lagt seg, alt etter hvordan døgnrytme dere har.

30 days shred er faktisk temmelig effektiv for utrente, jeg tok den med bare tomflasker fylt med vann som manualer. Du kan også gå på apoteket eller sportsbutikken og kjøpe en treningsstrikk, da følger det en DVD med som du kan trene etter. En rokkering gjør også tydelige forandringer med midjen.

Ikke gi opp, med litt innsats kan du forandre mye selv om du nok alltid kommer til å ha litt overflødig hud vil fettprosenten bli lavere og du strammere. Da er det mye lettere å skjule den overflødige huden om du ikke vil operere den vekk.

Anonymous poster hash: 84c96...a65
Skrevet

Dere, takk igjen for tilbakemeldinger.

Dere virker så utrolig sikre.

Og klart, jeg skjønner jo at man ikke blir stram av å bare gå tur.

For noen år siden gikk jeg på helsestudio. Fikk jo ett program, der var det noen øvelser for rygg, noen for mage, og noen for armer, og noen for lår.

Men ga opp, for jeg følte at om jeg gjorde det lår øvelsene, så var det fortsatt like mye fett runt lårmuskelnen.

Likeså har jeg hengt meg opp i den påstanden om at det hjelper ikke med 1000 situps dersom det er fett foraan magemusklene.

Og om jeg sitter på helsestudio og drar ned en sånn der nedtrekk bak, 12 ganger 2, hva gjør det med valkene på ryggen?

Jeg vet det høres ut som om jeg ber om mirakler. og jeg gjør jo på sett og vis det.

Skulle helst vert sylslank i går hahahaha.

Jeg har susanna og trinny sin holdinn body, men den greier virkelig ikke å sjule valkene på ryggen. Seriøst, de er skuffende godt synlig enda.

Dere skjønner det er MYE vakler.

Kanskje jeg skulle skjekke ut den der 30 days greia....... 

Skrevet

Jeg har de siste 9 mnd gått fra 101 kilo til 62 kilo. Trodde jeg skulle bli fin...men nei. Mye slapt og mye valker. Jeg har nå begynt med vekt trening og har pt to ganger i uka som pusher meg. Du bør nok trene litt styrke for å få muskler som kan fylle ut litt og stramme opp. Lykke til og knallbra jobba!

Anonymous poster hash: b9335...96a

Skrevet

Du har jo vært veldig flink som har gått ned 50!! kg! Jeg skjønner at du fortsatt kanskje har litt valker og kvapsete kropp, men er du sikker på at ikke hodet ditt henger litt igjen fra noen kg tilbake? Det er jo ikke uvanlig at man ikke helt ser selv hvor mye man har gått ned. 50 kg er MYE, det er ikke mulig å gå ned 50 kg og bare ha krympet bittelitt, slik du beskriver deg selv.

Skrevet

Få en PT til å sette opp et styrkeprogram for deg og de problemområdene du vil ha bort. finn maksstyrke og ta 10x3 repitisjoner med et halvt minutts pause og et minutts pause før neste øvelse. når du har trent styrken går/jogger/løper du det du maks klarer i jevn fart på mølla i 15-20 minutter. Da forbrenner du enormt mye fett. hard styrketrening gjør at kroppen tømmer glykogenlagrene sine og har dermed ikke annet enn fett å forbrenne når du etterpå løper. :) slik får du bort valker på rygg og lår!

Skrevet

Takk for så gode ord.

Michelin mannen er litt sexy da ;) hehe! 

Du har vært kjempeflink. Tenk det, 50 kilo ned! Skulle ønske jeg var like flink - med 5 kilo... 

Ja, du kan trene! Ikke sikkert valkene vil forsvinne eller lårene bli mindre, men andelen FETT i valker og lår vil minske. Du kan få en veltrent kropp, med store (deilige veltrente) lår, og en sterk rygg med litt michelin-mann-bulker som ingen legger merke til.

Ikke fokuser på de 10 siste kiloene du vil ned, for som "alle" vet; Muskler veier mer enn fett. Begynner du å trene, kan det hende du faktisk går opp i vekt, - men ned i størrelse. Mål deg rundt forbi, rundt armene, brystene, livvidde, midje, rumpe, lår og legger. Det er gøy å se hvor fort man kan strammes opp. 

Anbefaler å prøve 30 day shred, og den utføres hjemme. Har selv brukt denne (kun første level grunnet sykdom), og ble strammere etter bare 10 dager. Skal på'n igjen så snart man er friske her i heimen. 

Her en en motiverende tråd: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144114463-30-days-shred/

Anonymous poster hash: a69dc...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...