Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 En bekjent av meg har siden hun var liten vært kraftig overvektig, sånn man lå merke til! Det ble sagt at hun hadde en sykdom! I voksen alder klarte hun og ta av hele 70 kg med beinhard trening og sunt kosthold, og hun ble normalvektig. Hun fikk da dekket operasjon for overflødig hud, noe jeg da mener er en fortjeneste etter så hard jobbing! Men Så møtte hun sin bedre halvdel og de levde det gode liv med god mat og drikke, kiloene raste på igjen, og hun ble like stor som tidligere,enorm stor! Og hva får hun da? Jo, dekket slankeoperasjon!!! Jeg kjenner jeg blir rimelig irritert at en person som tidligere har klart og ta av såpass mange kilo , får dekket en slankeoperasjon! Trodde at dette var en siste løsning for de som har prøvd ALT! Så nå er hun tynn igjen da,naturligvis, men stadig dukker det opp bilder på facen av mat hun og mannen skal kose seg meg! Er jeg smålig som ikke unner denne personen dette, eller hadde dere reagert også??! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg syns du ikke skal bry deg om dette i det hele tatt! Hva pokker vet vel du om hva hun har prøvd av metoder for å gå ned i vekt? Hvis du tror slankeoperasjon er en "easy fix" så sier det mest om hvor mye du vet om den saken. Jeg blir rett og slett oppgitt av hele dette innlegget Anonymous poster hash: e1473...6a1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Enig med deg. Tydelig at problemet er regnskapet inn-ut. Som med 90% av alle overvektige! Anonymous poster hash: 615a9...bd0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Ja du er smålig. Det er bevist at det å holde vekten nede etter store vekttap er så og si umulig. Kroppen vil hele tiden opp i vekt igjen. Anonymous poster hash: 829b8...943
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Smålig, ja, det synes jeg faktisk. Og slankeoperasjon er ingen enkel løsning. Selv om det gir et raskt vekttap har det langtidssvirkninger som du ikke ønsker deg frivillig, tror jeg. Du kan aldri mer spise de store deilige måltidene, og gjør du det likevel og over tid igjen utvider magesekken din, ja da legger du jo på deg som før? Jeg tror ikke du vet hva som kreves for å gå så mye ned i vekt, og hvorfor i alle dager skal du være misunnelig? Hold henne istedet som et skrekkeksempel for deg selv, som alltid vil minne deg på hvorfor du ikke spiser for mye. Anonymous poster hash: f7387...c2e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Ja du er smålig.Det er bevist at det å holde vekten nede etter store vekttap er så og si umulig.Kroppen vil hele tiden opp i vekt igjen. Anonymous poster hash: 829b8...943 For noe tull! Det er slettes ikke bevist. Anonymous poster hash: 39ee8...885
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Nei, jeg er egentlig enig med deg, men bare dersom dette er hele saken uten at noe ikke er nevnt. Jeg synes ikke at slike operasjoner skal belaste det offentlige helsebudsjettet dersom holdningene ikke følger helt med, slik som du beskriver. Anonymous poster hash: 39ee8...885
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Smålig, ja, det synes jeg faktisk. Og slankeoperasjon er ingen enkel løsning. Selv om det gir et raskt vekttap har det langtidssvirkninger som du ikke ønsker deg frivillig, tror jeg. Du kan aldri mer spise de store deilige måltidene, og gjør du det likevel og over tid igjen utvider magesekken din, ja da legger du jo på deg som før? Jeg tror ikke du vet hva som kreves for å gå så mye ned i vekt, og hvorfor i alle dager skal du være misunnelig? Hold henne istedet som et skrekkeksempel for deg selv, som alltid vil minne deg på hvorfor du ikke spiser for mye. Anonymous poster hash: f7387...c2e Misunnelig er jeg ikke, har selv klart og gå ned 30 kg for 7 år siden, og har holdt meg på samme vekt siden! Jeg mener at jeg har lov og ragere når man nesten daglig legger ut det (usunne) man lager av mat, daSier det seg selv at man legger på seg igjen! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Enda flere som lever i en verden som ikke er heilt som vår virkelige. JAAA du er smålig, patetisk, og smålig. Du burde få deg nye briller å se verden med. Huff. Anonymous poster hash: 73788...3fb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Nei, jeg er egentlig enig med deg, men bare dersom dette er hele saken uten at noe ikke er nevnt. Jeg synes ikke at slike operasjoner skal belaste det offentlige helsebudsjettet dersom holdningene ikke følger helt med, slik som du beskriver. Anonymous poster hash: 39ee8...885 Det er det jeg vil fram til også :-) Anonymous poster hash: eaa2f...10a
*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Ja, du er veldig smålig og en dårlig venninne! Når man har tatt av så mange kilo er likevel bare halve jobben gjort. Utfordringen er å klare å holde seg der og det er der de fleste overvektige sliter mest. De fleste har klart å gå ned en eller ti ganger. En overvektsoperasjon er et hjelpemiddel til 1.å gå ned i vekt og 2.klare å holde den vekten. Man SKAL spise normal mat med hovedvekt på proteiner, men selvsagt i mye mindre mengder enn før. Mange sliter med å få i seg nok kcal og da kan det være at de må prioritere litt mer kaloririk mat enn hva man forbinder med slankekurer. Hva med å glede seg på andres vegne?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Enda flere som lever i en verden som ikke er heilt som vår virkelige. JAAA du er smålig, patetisk, og smålig. Du burde få deg nye briller å se verden med.Huff. Anonymous poster hash: 73788...3fb Og hvilke grunnlag har du for og si at jeg er smålig og patetisk. Så du syntes det er helt ok at en person som klarer og slanke seg såpass mye, skal få dekket kosmetisk inngrep, for så og legge på seg igjen, og da dekket slankeoperasjon! Jeg understreker IGJEN at personen spiste mye usunt etter at hun slanket seg, og da er det naturlig at kiloene øker på! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Ja, du er veldig smålig og en dårlig venninne! Når man har tatt av så mange kilo er likevel bare halve jobben gjort. Utfordringen er å klare å holde seg der og det er der de fleste overvektige sliter mest. De fleste har klart å gå ned en eller ti ganger. En overvektsoperasjon er et hjelpemiddel til 1.å gå ned i vekt og 2.klare å holde den vekten. Man SKAL spise normal mat med hovedvekt på proteiner, men selvsagt i mye mindre mengder enn før. Mange sliter med å få i seg nok kcal og da kan det være at de må prioritere litt mer kaloririk mat enn hva man forbinder med slankekurer. Hva med å glede seg på andres vegne? Jeg har tatt av 30 kg, jeg var også stor! Men jeg har holdt meg stabil siden,j jeg endret holdning til kostholdet! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
MrsMilla Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Ja du er smålig.Det er bevist at det å holde vekten nede etter store vekttap er så og si umulig.Kroppen vil hele tiden opp i vekt igjen. Anonymous poster hash: 829b8...943 For noe tull! Det er slettes ikke bevist. Anonymous poster hash: 39ee8...885 Jo, det er bevist at kroppen ønsker tilbake til kiloene, men allikevel kommer det ikke av seg selv, man må jo bekjempe lysten til å overspise/spise det man ikke trenger. Poenget er vel at man må ha selvdisiplin og holde stand, noe som er mer problematisk etter en slankekur enn etter en varig endring av livsstil.... Kanskje derfor man bør endre livsstil, ikke ha en kortvarig slankekur...
MrsMilla Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Ja, du er veldig smålig og en dårlig venninne! Når man har tatt av så mange kilo er likevel bare halve jobben gjort. Utfordringen er å klare å holde seg der og det er der de fleste overvektige sliter mest. De fleste har klart å gå ned en eller ti ganger. En overvektsoperasjon er et hjelpemiddel til 1.å gå ned i vekt og 2.klare å holde den vekten. Man SKAL spise normal mat med hovedvekt på proteiner, men selvsagt i mye mindre mengder enn før. Mange sliter med å få i seg nok kcal og da kan det være at de må prioritere litt mer kaloririk mat enn hva man forbinder med slankekurer. Hva med å glede seg på andres vegne? Enig i at utfordringen er å holde på vekttapet - men det viser seg faktisk nå at denne operasjonen ikke er noen garanti for at man holder ny lav vekt - magesekken er såpass tøybar at veldig mange med en slik operasjon begynner å legge på seg igjen fordi de sakte tøyer denne ut....Så nettopp en dokumentar om dette - og desverre så var ikke denne operasjonen nødvendigvis nok. I tillegg var det mange komplikasjoner som kunne oppstå forstod jeg, så det var ikke akkurat noen lettvindtløsning... Sjokolade gir jo endel kalorier uten å ta plass - og du skal spise temmelig mye kål for å få samme kalorinivå.... Varig livsstilsendring er vel det eneste som hjelper på sikt.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Enten man slanker seg 70 eller 10 kg kg så kreves det selvdisiplin for og holde på den nye vekten. Har man lett for og legge på seg, så vet man at man må kontrollere det man putter i munnen! Når trådstarter sier at denne personen gikk tilbake til gamle vaner igjen etter at hun hadde gått ned i vekt, så vil jo sier jo det seg selv at kiloene vil øke på igjen! Det er hodet og tankegangen som styrer hva man putter i kjeften! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
MrsMilla Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Reagert og reagert.... tja, nei, men jeg hadde nok tenkt mitt om jeg visste at det var livsstilen. Mener man er ansvarlig selv, så det er nok din venninne som nå må gjennom en stor operasjon i troen om at ja-nå-bli-det-bra-for-alltid - og så gjør det nok sannsynligvis ikke det. Livsstilen må nok endres uansett, forskjellen er vel å gå gjennom operasjon og de konsekvenser det har+ varig endring eller den vanlige lange veien+ varig endring. Alternativt fortsette å være overvektig. Som venninne ville jeg nok advart og bedt henne tenke over livsstilen da en operasjon ikke er en ufarlig og lett sak - og de samme problemene kommer uansett etter noen år, helt klart best fysisk for henne å endre tankegang og livsstil, men om hun har bestemt seg så får det bare bli som det blir.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 Reagert og reagert.... tja, nei, men jeg hadde nok tenkt mitt om jeg visste at det var livsstilen. Mener man er ansvarlig selv, så det er nok din venninne som nå må gjennom en stor operasjon i troen om at ja-nå-bli-det-bra-for-alltid - og så gjør det nok sannsynligvis ikke det. Livsstilen må nok endres uansett, forskjellen er vel å gå gjennom operasjon og de konsekvenser det har+ varig endring eller den vanlige lange veien+ varig endring. Alternativt fortsette å være overvektig. Som venninne ville jeg nok advart og bedt henne tenke over livsstilen da en operasjon ikke er en ufarlig og lett sak - og de samme problemene kommer uansett etter noen år, helt klart best fysisk for henne å endre tankegang og livsstil, men om hun har bestemt seg så får det bare bli som det blir. Operasjonen tok hun for noen år siden, og hun har gått ned i vekt igjen, men som overnevnt så er det tilbake til gamle vaner med usunn mat, selv om jeg vil tro at hun ikke kan spise så mye av det! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
MrsMilla Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 Reagert og reagert.... tja, nei, men jeg hadde nok tenkt mitt om jeg visste at det var livsstilen. Mener man er ansvarlig selv, så det er nok din venninne som nå må gjennom en stor operasjon i troen om at ja-nå-bli-det-bra-for-alltid - og så gjør det nok sannsynligvis ikke det. Livsstilen må nok endres uansett, forskjellen er vel å gå gjennom operasjon og de konsekvenser det har+ varig endring eller den vanlige lange veien+ varig endring. Alternativt fortsette å være overvektig. Som venninne ville jeg nok advart og bedt henne tenke over livsstilen da en operasjon ikke er en ufarlig og lett sak - og de samme problemene kommer uansett etter noen år, helt klart best fysisk for henne å endre tankegang og livsstil, men om hun har bestemt seg så får det bare bli som det blir. Operasjonen tok hun for noen år siden, og hun har gått ned i vekt igjen, men som overnevnt så er det tilbake til gamle vaner med usunn mat, selv om jeg vil tro at hun ikke kan spise så mye av det! Anonymous poster hash: eaa2f...10a Tja, da går det jo som det gikk sist vil jeg tro. Det er jo faktisk desverre så enkelt at man legger på seg av å spise usunt.... jeg er slank, men kan jo heller ikke hive innpå sjokolade, spise lasagne hver dag og pizza. Da kommer jeg også til å legge på meg.... Men mener fortsatt det er hennes valg å da ha denne livsstilen, med de konsekvenser den har. Synes ikke synd på henne, hun er voksen nok til å stå for det hun velger :-)
*Miss Marple* Skrevet 25. mars 2014 #22 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Ja, du er veldig smålig og en dårlig venninne! Når man har tatt av så mange kilo er likevel bare halve jobben gjort. Utfordringen er å klare å holde seg der og det er der de fleste overvektige sliter mest. De fleste har klart å gå ned en eller ti ganger. En overvektsoperasjon er et hjelpemiddel til 1.å gå ned i vekt og 2.klare å holde den vekten. Man SKAL spise normal mat med hovedvekt på proteiner, men selvsagt i mye mindre mengder enn før. Mange sliter med å få i seg nok kcal og da kan det være at de må prioritere litt mer kaloririk mat enn hva man forbinder med slankekurer. Hva med å glede seg på andres vegne? Jeg har tatt av 30 kg, jeg var også stor! Men jeg har holdt meg stabil siden,j jeg endret holdning til kostholdet! Anonymous poster hash: eaa2f...10a Og likevel har du ikke forståelse for at det kan være verre for andre? Du spør om du er smålig, og svaret mitt er at det syns jeg du er. Veldig! Endret 25. mars 2014 av *Miss Marple*
Cat.68 Skrevet 25. mars 2014 #23 Skrevet 25. mars 2014 Men hvis hun får dekket gastric bypass så følger det med ernæringsfysiolog og psykolog samtaler før hun blir godkjent. Det var nok der feilen lå første gangen til at hun ikke klarte å holde vekten nede. Nå får hun hjelp å snu tankemønstret rundt maten FØR operasjonen. Så ja jeg synes du er smålig, ønsk henne lykke til heller.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #24 Skrevet 25. mars 2014 Reagert og reagert.... tja, nei, men jeg hadde nok tenkt mitt om jeg visste at det var livsstilen. Mener man er ansvarlig selv, så det er nok din venninne som nå må gjennom en stor operasjon i troen om at ja-nå-bli-det-bra-for-alltid - og så gjør det nok sannsynligvis ikke det. Livsstilen må nok endres uansett, forskjellen er vel å gå gjennom operasjon og de konsekvenser det har+ varig endring eller den vanlige lange veien+ varig endring. Alternativt fortsette å være overvektig. Som venninne ville jeg nok advart og bedt henne tenke over livsstilen da en operasjon ikke er en ufarlig og lett sak - og de samme problemene kommer uansett etter noen år, helt klart best fysisk for henne å endre tankegang og livsstil, men om hun har bestemt seg så får det bare bli som det blir. Operasjonen tok hun for noen år siden, og hun har gått ned i vekt igjen, men som overnevnt så er det tilbake til gamle vaner med usunn mat, selv om jeg vil tro at hun ikke kan spise så mye av det!Anonymous poster hash: eaa2f...10a Tja, da går det jo som det gikk sist vil jeg tro. Det er jo faktisk desverre så enkelt at man legger på seg av å spise usunt.... jeg er slank, men kan jo heller ikke hive innpå sjokolade, spise lasagne hver dag og pizza. Da kommer jeg også til å legge på meg.... Men mener fortsatt det er hennes valg å da ha denne livsstilen, med de konsekvenser den har. Synes ikke synd på henne, hun er voksen nok til å stå for det hun velger :-) Poenget er at en får dekket operasjon til fjerning av hud etter å ha klart og slanke seg med ren viljestyrke, og når henlegges på seg igjen etter fråtsing, så får hun søren meg dekket slankeoperasjon også! Hva koster ikke dette liksom?? Anonymous poster hash: eaa2f...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #25 Skrevet 25. mars 2014 Ja, du er veldig smålig og en dårlig venninne! Når man har tatt av så mange kilo er likevel bare halve jobben gjort. Utfordringen er å klare å holde seg der og det er der de fleste overvektige sliter mest. De fleste har klart å gå ned en eller ti ganger. En overvektsoperasjon er et hjelpemiddel til 1.å gå ned i vekt og 2.klare å holde den vekten. Man SKAL spise normal mat med hovedvekt på proteiner, men selvsagt i mye mindre mengder enn før. Mange sliter med å få i seg nok kcal og da kan det være at de må prioritere litt mer kaloririk mat enn hva man forbinder med slankekurer. Hva med å glede seg på andres vegne? Jeg har tatt av 30 kg, jeg var også stor! Men jeg har holdt meg stabil siden,j jeg endret holdning til kostholdet!Anonymous poster hash: eaa2f...10a Og likene har du ikke forståelse for at det kan være verre for andre? Du spør om du er smålig, og svaret mitt er at det syns jeg du er. Veldig! Nei,fordi det handler om REN viljestyrke! Spise med måte! Anonymous poster hash: eaa2f...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå