Gå til innhold

Tanker om overvektige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge personen er velstelt og har ordnet håret, legger jeg ikke merke til vekta.

De gangene jeg tenker over andre sin vekt er:

- hvis en bekjent har gått mye opp i vekt

- hvis jeg ser en tjukk person, spise MYE og usunn mat.

- Hvis klærene ikke passer til kroppsfasong.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan man kler seg som gjør om jeg legger merke til størrelsen på folk. Min mor har vært overvektig siden hun fikk oss barna. Jeg har aldri brydd meg om det, også mine to søstre er overvektige. Men kler man seg "rett" så blir man ikke lakt sånn merkelig (ikke hos meg)

Anonymous poster hash: 35f08...0c7

Skrevet

Tenker vel egentlig ikke så mye om det. Mange kler jo også ekstra kilo.

Om jeg tenker noe så er det vel typisk " å stakkar så tungt" - fordi det minner meg om når jeg er høygravid og synes da at det er ille med så mange kilo. Fordi jeg da ikke kan løpe fort. Fordi jeg da kan få vondt i knærne og problemer med å ha på meg klær og føle meg fin. Fordi det er tungt å bøye seg ned og ta opp leker etc.

Fordi jeg da ikke føler meg komfortabel selv. Fordi jeg da merker at jeg blir svett av å bevege meg "vanlig" og det er litt ubehagelig. Fordi å ha for mange kilo rett og slett gjør min egen hverdag tung.

Unner ingen å ha det sånn.

Har kun vært stor som gravid og rett etter, så vet ikke hvordan det er forsåvidt, men om det er litt som å gå høygravid eller rett etter - så er det ikke spesielt behagelig, og begrenser helt klart min hverdag.

Skrevet

Jeg kan lett gå forbi en svært overvektig person uten å tenke negativt om h*n.

Skal innrømme at jeg legger merke til personen, men tenker aldri stygge tanker. :)

Skrevet

Synes virkelig ikke at noen kler ekstrakilo. Hva er pent med dobbelhaker og valker? Bare grobunn for sår og vond lukt :(

Anonymous poster hash: 3cb0f...812
Gjest @---;-
Skrevet

Så lenge personen er velstelt og har ordnet håret, legger jeg ikke merke til vekta.

De gangene jeg tenker over andre sin vekt er:

- hvis en bekjent har gått mye opp i vekt

- hvis jeg ser en tjukk person, spise MYE og usunn mat.

- Hvis klærene ikke passer til kroppsfasong.

Denne kan jeg signere, men vil i tillegg legge til familier der alle lider av syklig fedme. Når man som voksen sliter med overvekt, så skjønner jeg ikke hvordan de kan la det gå like langt med barna...

Skrevet

Jeg legger merke til overvektige akkurat like mye (eller lite) som de som er veldig tynne.

Blir ikke verken kvalm eller frastøtt, men som noen over her skriver, hvis de er sykelig overvektige eller sykelig undervektige så kan jeg reagere med bekymring.

Det jeg reagerer på er folk som ikke vasker seg. Som lukter stram svette, urin og det som verre er.

Det spiller da ikke noen rolle hvilken kroppsfasong de har. Jeg tenker at de ikke kan ha det noe bra siden de ikke tar vare på seg selv.

Anonymous poster hash: 0f5c9...0d3
Skrevet

Det beror på... Sånn som dette legger jeg merke til. Jeg blir ikke kvalm, jeg synes bare det er stygt. Og skjønner ikke at personen selv ikke ser at det blir så feil.

845.jpg

Anonymous poster hash: 69c6e...ccb
Skrevet

Men røykere derimot, DE har dere stygge tanker om...

Anonymous poster hash: 0f5da...32e

Skrevet

Jeg blir ikke kvalm, men forstår ikke hvorfor de har latt seg selv ende opp slik.. har selv gått ned en del i vekt, etter å ha komt til et punkt hvor nok var nok. Men en ting jeg virkelig ikke liker er hvordan det hele tiden gjøres forsøk på å normalisere overvekt. Det er ikke normalt eller naturlig å være overvektig. Den utviklingen syns jeg er skremmende!

Anonymous poster hash: 12097...436

Skrevet

Jeg legger absolutt merke til feite personer ja.Blir like overrasket hver gang det viser seg at de faktisk har en kjæreste.

Så smellfeit men får seg likevel kjæreste utrolig!

Å ja jeg blir kvalm av å se folk som gafler i seg seg kilovis med usunn mat og selvsagt en svær cola til.

Møter jeg de på butikken så er det selvsagt nesten bare drittmat som pizza,sjokolade og masse brus.

Likevel klager de etterpå over at de er så feite..

Anonymous poster hash: c57c2...d45
Skrevet

Jeg er overvektig. Bruker str. L i klær, har noen kilo for mye, men jeg verken lukter, svetter i maten eller har dårlig personlig hygiene. Jeg ser verken ustelt eller ekkel ut. Jeg er god og rund :)

Anonymous poster hash: d409a...7cb

Jeg vil ikke si du er så stor om du bruker L i klær. Tror nok ikke du er i den kategorien som folk evt reagerer på.

Når det er sagt så er det fint at det ikke er lov å se ned på overvektige, mens jeg som er litt tynnere enn jeg vil være må tåle kommentarer om at jeg ser syk/anorektisk/spinkel ut og stadig vekk forklare meg for folk som "krever" innsyn i mine matvaner.

Anonymous poster hash: 73baf...ed0

Skrevet

Jeg synes at det er rart at man assosierer tykke folk med å være skitten, ustelt - de aller færreste er vel det.

Sykelig overvekt er ikke pent synes jeg. Om de i tillegg kler seg stygt, ser skitne ut eller lukter, synes jeg de er ekle. Men mange bærer vekta si bra, kler seg pent osv. Er selv overvektig og kan godt vemmes av egen kropp. Prøver å ikke dømme folk pga vekt, vet selv hvordan det er å bli sett ned på f eks i arbeidslivet.

Jeg synes det er rart at noen assosierer tykke folk, med at de er skitne eller lukter - de aller færreste er det. Sykelig undervekt er heller ikke pent, men det er mindre vanlig at man hører "hvis de er skitne eller lukter i tillegg så er de ekle". Det er vel noen gamle stereotyper som henger igjen...

Anonymous poster hash: cc8f1...655

Det er ikke noe jeg assosierer dem med, snakker om de som ER ustelte, fett hår, sjaskete klær og som lukter svette. At de har helt gitt opp om du skjønner. Det gjelder for så vidt tynne ustelte folk også. Og innrøkte. Man merker da om noen lukter vondt?
Skrevet

Jeg legger merke til overvektige barn, og tenker "hva feiler det foreldrene??" Og "stakkars barn!". Nesten uten unntak er minst en av foreldrene overvektige selv.

Anonymous poster hash: 5bb89...f14

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har den samme respekten for veldig store/feite mennesker som jeg har for "normalvektige". Jeg har veldig problemer med å forstå hvordan man kan bli så stor at man ikke klarer å gjøre noe med det. Det er tegn på lite viljestyrke, det å ikke kunne ta seg sammen og slanke seg. Med mindre man er kronisk syk og går på medisiner som forhindrer en i å slanke seg, så syns jeg at det blir for slapt å gå der med 40 kilo overvekt.

Anonymous poster hash: 9b619...614

Hehe, og hvordan vet du årsaken til mennesker du ikke kjenner...?

Anonymous poster hash: 44237...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...