Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Det er stadig vekk tråder her inne om hva noen mener om overvektige mennesker. Ting som at noen tenker "æsj, ekkelt, blir kvalm" etc. av å se overvektige mennesker ute. "Hvordan kan de gå med slike klær, magen henger, fettet disser" etc. "Damer som er store er ekle, å være stor er turn-off for menn." Man snakker om "folk som trykker i seg hamburgere så dressingen tyter ut". "Stakkars mennesker" etc. Etter å ha lest diverse tråder har jeg snakket med mannen min om dette, at veldig mange mennesker blir kvalme når de ser meg, syns jeg er ekkel etc. Han mener dette er tull, at det kun er noen enkelte mennesker som tenker slik, eller som liker å si stygge ting til andre og gjør dette anonymt på nett, mens i real life er folk generelt hyggeligere og ikke tenker nedsettende om andre. Hva tenker du, og hva tror du andre tenker? Kan du gå forbi noen på gata som er veldig overvektig uten å legge merke til personen / tenke noe som helst? Eller har du alltid tanker når du ser en stor person? Og når går man egentlig over fra å være "normal" til "ekkelt feit"? Anonymous poster hash: 27728...0db
Tired mama Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Synes det er trist å lese.... Jeg reagerer ikke når jeg ser overvektige. Jeg legger rett og slett ikke så veldig merke til utseendet til folk, jeg. Føler jeg har mer enn nok med å tenke på meg selv. Jeg legger heller mer merke til stemninger. Hva slags humør folk er i, og hva de utstråler.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg har selv vært veldig overvektig JEG følte meg fæl og ekkel Men andre tenkte ikke over det - tror jeg Eller noen gjorde sikkert det.. Men alle kan ikke like alle uansett Anonymous poster hash: e808d...761
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Jeg tenker aldri nedlatende ting om overvektige og jeg synes ikke de er kvalme. Dog er jeg engasjert i slankedebatten da jeg ikke kjøper at folk er tykke pga sykdom. Jeg VET det er vanskelig å gå ned, har selv gått ned 40 kg. I mange år stakk jeg hodet i sanden men til slutt tvang jeg meg til å være ærlig med meg selv. Hvorfor er du overvektig? Svaret er enkel. Du får i deg mer enn du forbrenner. Anonymous poster hash: 2bc45...e2d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Legger stort sett ikke merke til vekta til andre mennesker. Det hender selvfølgelig, men jeg synes ikke tykke mennesker er ekle. Da må de være ekle mot meg...DA tenker jeg det Ellers så tenker jeg kanskje innimellom at jeg lurer på om de hadde klart å gå ned i vekt og hvordan livet deres ville forandret seg, fysisk. Og sånn sykelig overvekt (+134-140 kg) kan jeg kanskje legge mer merke til, men det ligger ren automatikk i det. Og jeg synes igjen ALDRI at det er ekkelt. Kanskje litt synd, men ikke noe annet. Anonymous poster hash: a2936...f9b
Kyllingbein Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 De aller fleste legger ikke merke til det nei. Et du ekstremt stor så ser jeg jo det.. men synes ikke du er ekkel selv om du er overvektig.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Jeg må si jeg blir fasinert over virkelig sykelige overvektige,over at det i det hele tatt er mulig å bli så enormt stor(nå snakker vi i 150 kgs klassen og oppover) Men jeg blir aldri uvel eller kvalm av å se overvektige,jeg er som andre,har mer enn nok med meg selv! Og når jeg ser overvektige folk som trener,går tur ol så tenker jeg "heia dem"! Så bra at de trener! Anonymous poster hash: c303c...906
elinna Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Hør på mannen din, tror de aller fleste tenker på samme måte. Jeg har aldri tenkt at folk er ekle fordi de er tykke.
Gjest Antarctica Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Hvis jeg legger merke til folks vekt, er det de som er sykelig overvektige. Dvs som har vondt for i det hele tatt å stå oppreist fordi kroppen er for tung. Jeg reagerer ikke med vemmelse, men noen ganger føler jeg bekymring. F eks kan tanken slå meg "der har hjertet/knærne/hoftene en tung jobb". Ekstremt overvektige lever kortere enn de slankere, og det er ikke til å komme utenom at et liv i 150-kilosklassen er en belastning for kroppen. Men jeg har og har hatt mange mennesker med spiseproblemer, spiseforstyrrelser og lignende i min omgangskrets. Jeg vet hvor mye angst og plager som ligger bak en spiseforstyrrelse, vekten er bare et resultat av det indre opprøret. Så jeg føler ingen vemmelse, jeg føler vel mer sympati og håper de får det bedre. Ekstrem fedme er jo ofte produkt av enten en avhengighetstilstand der maten blir som narkotika, eller andre typer overspising/feilspising der vedkommende knytter veldig mye følelser til mat og spising. Det er ikke ekkelt eller komisk, men det er jo trist, i noen tilfeller.
valkyrien Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Hvis folk blir kvalme av å se på meg, da får de se en annen vei. Mannen min liker å se på meg, selv om jeg er feit og ting henger og disser i alle retninger. Han maser stadig om å ha lyset på når vi har sex, og han tenner utvilsomt på meg. Så hva folk på gata synes om det de ser, det er revnende likegyldig for meg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Jeg blor aldri kvalm av å se en overvektig, jeg tenker aldri æsj. Men jeg tror ganske sikkert at jenter og gutter i 14-20-års alderen tenker slikt. Ikke lenge siden jeg var i den alderen, husker hvor mye dritt de snakket om folk... En jeg vet om gikk på kokkelinja, og var ganske stor, hun ble mobbet ut av klassen av jevnaldrende pga vekta. 18 år. Anonymous poster hash: 97664...d39
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 De som skriver sånne kommentarer er jo sikkert veldig unge eller litt sosialt dumme. Voksne og modne mennesker tviler jeg på tenker eller ihvertfall sier slikt. Anonymous poster hash: 2640c...06a
LittLykkelig Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Sykelig overvekt er ikke pent synes jeg. Om de i tillegg kler seg stygt, ser skitne ut eller lukter, synes jeg de er ekle. Men mange bærer vekta si bra, kler seg pent osv. Er selv overvektig og kan godt vemmes av egen kropp. Prøver å ikke dømme folk pga vekt, vet selv hvordan det er å bli sett ned på f eks i arbeidslivet.
DaenerysStorm Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Jeg lurer alltid litt på hva som defineres som overvektig... Overvektig er et ganske vidt begrep, jeg er også overvektig! Men jeg er derimot ikke tjukk. Føler at folk ser ordet overvektig og tenker på sånne som er med på Slankekrigen Men sånn generelt tenker jeg ikke noe spesielt om tjukke mennesker med mindre de ser helt jævlige ut ellers også. Vet at folk må få gå med det de vil osv, men det går ei grense. Den grensa er det mange slanke som overgår også forsåvidt Det er derimot et fleskeberg som gjør meg så kvalm at jeg har lyst til å oppsøke mennesket bare for å kaste opp over han: Jørgen Foss! Mer sutrete og motbydelig menneske skal du jaggu lete lenge etter Han kan ta så mange operasjoner han bare vil, tjukk i huet vil han alltid være!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Sykelige overvektige legger jeg nok merke til, men jeg tenker ikke at jeg blir kvalm, mer stakkars de som har så mye å ekstra bære på. Jeg har heller ikke lyst til å sitte midt mellom 2 ekstremt overvektige på et fly.....jeg er nok en av de der som mener de burde ha spesielle seter eller betale for 2 seter. Anonymous poster hash: 5f0df...e8d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #16 Skrevet 25. mars 2014 Jeg synes helt ærlig at fett er ekkelt. Men det er på grunn av at jeg selv har er forvrengt kroppsbilde. Jeg tenker at overvektige mennesker ikke har selvkontroll, men det har streng tatt ikke jeg heller som er undervektig. Anonymous poster hash: 4c6b6...5cb
☆☆☆ Skrevet 25. mars 2014 #17 Skrevet 25. mars 2014 Eg tenker at desse utskudda er ærlige når dei seier dei blir kvalme etc. Men det er då vitterlig deira problem, og deira aleine. Drit i dei.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #18 Skrevet 25. mars 2014 Jeg synes at det er rart at man assosierer tykke folk med å være skitten, ustelt - de aller færreste er vel det. Sykelig overvekt er ikke pent synes jeg. Om de i tillegg kler seg stygt, ser skitne ut eller lukter, synes jeg de er ekle. Men mange bærer vekta si bra, kler seg pent osv. Er selv overvektig og kan godt vemmes av egen kropp. Prøver å ikke dømme folk pga vekt, vet selv hvordan det er å bli sett ned på f eks i arbeidslivet. Jeg synes det er rart at noen assosierer tykke folk, med at de er skitne eller lukter - de aller færreste er det. Sykelig undervekt er heller ikke pent, men det er mindre vanlig at man hører "hvis de er skitne eller lukter i tillegg så er de ekle". Det er vel noen gamle stereotyper som henger igjen... Anonymous poster hash: cc8f1...655
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #19 Skrevet 25. mars 2014 Jeg er overvektig. Bruker str. L i klær, har noen kilo for mye, men jeg verken lukter, svetter i maten eller har dårlig personlig hygiene. Jeg ser verken ustelt eller ekkel ut. Jeg er god og rund Anonymous poster hash: d409a...7cb
DaenerysStorm Skrevet 25. mars 2014 #20 Skrevet 25. mars 2014 Jeg synes at det er rart at man assosierer tykke folk med å være skitten, ustelt - de aller færreste er vel det. Sykelig overvekt er ikke pent synes jeg. Om de i tillegg kler seg stygt, ser skitne ut eller lukter, synes jeg de er ekle. Men mange bærer vekta si bra, kler seg pent osv. Er selv overvektig og kan godt vemmes av egen kropp. Prøver å ikke dømme folk pga vekt, vet selv hvordan det er å bli sett ned på f eks i arbeidslivet. Jeg synes det er rart at noen assosierer tykke folk, med at de er skitne eller lukter - de aller færreste er det. Sykelig undervekt er heller ikke pent, men det er mindre vanlig at man hører "hvis de er skitne eller lukter i tillegg så er de ekle". Det er vel noen gamle stereotyper som henger igjen... Anonymous poster hash: cc8f1...655 Tror jeg skjønner hva h*n mener... Mente vel ikke at alle er det, men det er en god del (særlig menn) som er skitne, ekle og driter i åssen de ser ut - derfor blir de også lett tjukke. Er ikke veldig imponert over disse med t-skjorter som er mer som magetopper med fett hår som står og peller seg i raua jeg heller
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #21 Skrevet 25. mars 2014 Tenker ikke noe mer på overvektige mennesker, enn andre mennesker. Man legger merke til så mye rart med folk...Kan være store ører, stor nese, for tynn, for tykk, tynt hår, tørt hår, rar sveis, rare klær, høy stemme, lys stemme...ja...man ser og hører det jo, men det er ikke noe jeg tenker noe videre over. Det er personligheten som teller. En person som du kanskje syntes var litt rar til å begynne med, kan bli penere og penere for hver dag som går, nettopp fordi personligheten utstråler så masse bra. Det samme kan skje omvendt, at en person du syntes var pen og flott, kan bli styggere og styggere for hver dag, fordi personligheten utstråler mindre flatterende ting. Anonymous poster hash: 6ab0e...dfc
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mars 2014 #22 Skrevet 25. mars 2014 Sykelig overvekt er ikke pent synes jeg. Om de i tillegg kler seg stygt, ser skitne ut eller lukter, synes jeg de er ekle. Men mange bærer vekta si bra, kler seg pent osv. Er selv overvektig og kan godt vemmes av egen kropp. Prøver å ikke dømme folk pga vekt, vet selv hvordan det er å bli sett ned på f eks i arbeidslivet. Men ville du ikke tenkt det samme om en normalvektig person? Om vedkommende var skitten og lukta? Og om personen satt å trøkte i seg en feit hamburger så dressingen tøyt?? For min del er det ekkelt uansett hvordan man ser ut... Jeg er overvektig selv, og tenker i liten grad over hva andre gjør og er. Selvsagt, om de er som du nevner, skitne og lukter, så synes jeg det er ekkelt uansett om de er svære som fjell eller tynn som ei flis
Hippomama Skrevet 25. mars 2014 #23 Skrevet 25. mars 2014 Tenker ikke over det. Kan streife tankene at den personen var stor, men stopper vanligvis der. Kjenner jeg personen kunne jeg ikke brydd meg mindre. Liker jeg personligheten dems så kan de være 1000kg for min del. Er overvektig selv, og mannen min sier han liker meg som jeg er...Enten jeg er tynn eller tykk. Og glad er jeg for det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #24 Skrevet 25. mars 2014 Må innrømme at jeg ikke har den samme respekten for veldig store/feite mennesker som jeg har for "normalvektige". Jeg har veldig problemer med å forstå hvordan man kan bli så stor at man ikke klarer å gjøre noe med det. Det er tegn på lite viljestyrke, det å ikke kunne ta seg sammen og slanke seg. Med mindre man er kronisk syk og går på medisiner som forhindrer en i å slanke seg, så syns jeg at det blir for slapt å gå der med 40 kilo overvekt. Anonymous poster hash: 9b619...614
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #25 Skrevet 25. mars 2014 Tenker ikke noe over det. Og det tror jeg gjelder de fleste. Jeg kjenner ingen som kommenterer, eller prater stygt om overvektige mennesker. Anonymous poster hash: 5074d...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå