skjotta Skrevet 24. mars 2014 #26 Skrevet 24. mars 2014 Så lenge bonden har dyrevelferd (høner som får gå ut/inn som de vil, i STOR hønsegård med godt fôr og stell, reint og fint), griser som går løse ute på svære områder med strømgjerde rundt og kuer som får gå inn/ut av fjøset som de vil, godt stell og melking, medisiner når det trengst osv), kan jeg tenke meg det, ja. Men da må dyrevelferden være tilstede. Anonymous poster hash: 4aadd...33e Ja, det er klart. Det vi kjøper i butikken aner vi ikke noe om iallfall Anonymous poster hash: 66528...a17 etter å ha lest her inne om bønder som bedriver hjemmeslakt med strupekutt setter jeg veldig pris på mattilsynets regler for norskt kjøtt. Trodde det var forbeholdt de som gjør sånn ut fra religiøs overbevisning jeg.. Anonymous poster hash: 66528...a17 jeg og, men så viser det seg at der faktisk finnes bønder som synes kuler er for dyre....
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #27 Skrevet 24. mars 2014 Hei, ja absolutt, så sant det er gode produkter og dere satser spesielt på dyrevelferd. Klarer ikke å kjøpe de stakkars prior kyllingene, betaler heller ekstra!! Anonymous poster hash: 9aaab...c55
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #28 Skrevet 24. mars 2014 Jeg hadde ønsket å kjøpe mest mulig fra lokal bonde såsant det ble drevet økologisk. Der jeg bodde før kjøpte jeg hele lam som jeg parterte selv, kjøpte rømme fra samme bonde på sommeren. Jeg kunne også tenkt meg å kjøpe meg inn i en ku slik at jeg kunne bruke melken direkte fra kuen, ubehandlet. Blodprøver hos lege viser at jeg ikke tåler melkeprotein eller laktose. Og jeg tåler ikke melkeprodukter som kjøpes i butikken. Men melk direkte fra kua har jeg alltid tålt uten å få problemer med det. Ellers vil også grønnsaker og frukt og bær også være interessant. Anonymous poster hash: 0ede0...d31
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #29 Skrevet 24. mars 2014 Jeg dyrker grønnsaker selv, men kunne gjerne tenkt meg å kjøpe hele dyr for å lage til selv. Liker å lage pølser osv selv Anonymous poster hash: 0c52e...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå