Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Han kom inn i stad, haltende. Så på bakbenet hans og det er kjempe hovent. Prøver jeg å ta på det, så mjauer han av smerte. Snakka med dyrlegevakten og hun sa jeg skulle vente til i morgen og dra rett til dyrlegen. Er så redd for hva legen vil si, har bare hatt han i 6 måneder, men er så glad i han. Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Huff,stakkar pusen... håper inderlig du slipper å avlive den og at det kan behandles!! Er så vondt... Vi måtte ta hunden vår etter 4 år og jeg savner den enda...snart 2 år siden.. Blir så enormt glad i disse dyra! Lykke til i morra!! Anonymous poster hash: c7696...e6e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Det ble så stille i huset når katten ble borte her. Man er så vant med at den kommer smygende, strykende, vil ha kos innimellom. Stillheten er grusom... Føler med deg og krysser fingrene for at det er noe som lett kan fikses av vetrinæren. Anonymous poster hash: 655a2...bd3
Brennheite Badeand Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Ikke ta noen sorger på forskudd. Sjelden de avliver en katt pga hoven fot. Min pus hadde noe lignende, viste seg at det var et rottebitt. Et par dager på antibiotika så var han tilbake i toppform. Lykke til og god bedring til pus!
Saud Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Få på grønnsåpe vann på foten til pus. En kork grønnsåpe i lunket vann i en kopp
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Har han sår da? SKal ganske mye til for at de ikke klarer fikse det. Min pus- som jeg kan stille klokken etter når det gjelder å komme inn/gå ut, ble for 2 år siden borte i 2 dager. Når han kom hjem var foten kjempehoven og han hadde et fælt sår. Måtte dra til dyrlegevakta(var helg) og han hadde fått et voldsomt bitt der som det hadde gått infeksjon i. Dyrlegen klarte klemme ut gugge- og jeg er var både sjokkert og kvalm over hvor mye dritt som var inni der. Foten var veldig skadet og dyrlegen var en stund redd for at foten ikke skulle bli reddet- han var redd nerver ol var ødelagt. Noen dager med bandasje, medisinering og masse kos gjorde underverker og han har ikke hatt plager siden. Kom deg til dyrlegen i morra så fort som mulig. Han kan ha fått noe inn i den som har gått infeksjon i han også. Anonymous poster hash: 6b485...efe
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 En brukket fot kan også fikses, men det er dyrt uten forsikring. Støtter opp under grønnsåpe og vann! Anonymous poster hash: b1cc6...411
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 Jeg kan nesten garantere deg at det er bittsår fra en annen katt. Det går så bra!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Det jeg har fått sett, så er det ingen bitemerker. Han har jo så vondt, så jeg tør nesten ikke å ta i benet. Men krysser alt for at det ikke er vanskelig brudd, har også ei jente på 3 som er så glad i han. Skal ringe med en gang det åpner i morgen, også håper jeg at jeg kan få time fort som mulig. Han lider, han måtte tisse i stad, og siden han ikke klarer å gå, så sleiket han seg mens han han tisset i munnen, litt dårlig forklart, men etter å ha hatt katt i 20år har jeg aldri opplevd noe sånt. hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Det jeg har fått sett, så er det ingen bitemerker. Han har jo så vondt, så jeg tør nesten ikke å ta i benet. Men krysser alt for at det ikke er vanskelig brudd, har også ei jente på 3 som er så glad i han. Skal ringe med en gang det åpner i morgen, også håper jeg at jeg kan få time fort som mulig. Han lider, han måtte tisse i stad, og siden han ikke klarer å gå, så sleiket han seg mens han han tisset i munnen, litt dårlig forklart, men etter å ha hatt katt i 20år har jeg aldri opplevd noe sånt. hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b Katter vil av instinkt ikke etterlate seg spor. Kattemor gjør det samme med sine kattunger (altså tar imot med munnen alt som kommer ut... Grøss!) Jeg har ikke sett det du så selv, men vil tro det er "normalt" for en katt som ikke føler seg bra. Min katt haltet en dag, kjentes ut som hele bakbenet var ut av ledd. Da vi kom til dyrlegen haltet katten ikke lenger, og fikk bare en sprøyte som skulle hjelpe mot betennelse og smerter. Hun hadde da mest sannsynlig forstuet låret. Katter kan også leve fint med amputerte ben. Dette har de forsket på. Håper det går bra med pusen din! Anonymous poster hash: 45ad8...f24
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Har dere forresten huggormer rundt der du bor? Anonymous poster hash: 45ad8...f24
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #12 Skrevet 24. mars 2014 Det der er faktisk normalt hos katter, spesielt hos unge. De er litt ville og kan bli lettere skadd. Men å avlive pga foten? Det har jeg aldri hørt om. Katten min hadde sånn en gang, gikk over etter 2 dager og han ble helt fin igjen. Vi har hatt mange katter, og mange skader. Store skader som stort bitt på hodet at det nærmest ble et helt hull inn til munnen, katten ble frisk etter flere behandlinger. Nåværende katt har nettopp amputert halen sin pga stor skade. Det går fint med katten din, bare ta med til veterinæren i morgen så vil katten få hjelp Anonymous poster hash: 3324c...ce5
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 Nå er han og spiser, det må være ett godt tegn. Vet ikke om vi har hoggorm, bare bodd her i 7 måneder. Hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Mye som kan fikses på pusekatter. Min ene katt fikk koldbrann i halen, den ble halseløs. Gikk rundt med en lampeskjerm rund halsen noen uker før hun ble seg selv igjen. Den gratis katten ble igrunn ganske dyr. En hale som måtte amputeres, livmor som måtte fjernes pga betennelse og litt andre småting. Men kun lommerusk i forhold til hvor mye glede vi fikk av pusekatten i over de 20årene den levde. Den ene pusen vår brakk beinet, så den fikk rosa gips på poten sin. Ungene var så missunelig påden lille pusekatten, fikk rosa gips. Pus fikk kos og pleie og ble bra igjen. Andre pusen vår har hatt så mangesår og skrammer at jeg ikke kan telle lengre. Jeg stelt sårene hver gang, jeg syns det er greit å se om jeg enkelt kan fikse det eller om vi må til dyrlegen. Og det har fungert. Hr mye til sårstrll i skapet, så prøve en dag med behandling hjemme før vi drar om ikke det er noe mer enn jeg kan gjøre. Skal mye til for at de avliver pus. Den haleløsepusen min ville dyrlegen finne ut hva som var galt når vi kom til dyrlegen for å avive den. For oss så virket det som pus bare hadde skrudd av bryteren og var lei livet, og var gammel og vondt overalt.så vi syns pus skulle slippe, den var gammel(og med mine barn som fikk lov å gjøre akkurat hva de ville med den, så var jeg ikke veldig overrasket om den hadde fått seg en skramme. Minsta kunne krabbe over den, legge seg på den for å kose. Oss andre fikk såvidt lov å løfte den uten å bli klort ned, den var aldri kosete før mine to unger kom. Rar dyr altså) Anonymous poster hash: 52ef7...5f0
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #15 Skrevet 24. mars 2014 Mye som kan fikses på pusekatter. Min ene katt fikk koldbrann i halen, den ble halseløs. Gikk rundt med en lampeskjerm rund halsen noen uker før hun ble seg selv igjen. Den gratis katten ble igrunn ganske dyr. En hale som måtte amputeres, livmor som måtte fjernes pga betennelse og litt andre småting. Men kun lommerusk i forhold til hvor mye glede vi fikk av pusekatten i over de 20årene den levde. Den ene pusen vår brakk beinet, så den fikk rosa gips på poten sin. Ungene var så missunelig påden lille pusekatten, fikk rosa gips. Pus fikk kos og pleie og ble bra igjen. Andre pusen vår har hatt så mangesår og skrammer at jeg ikke kan telle lengre. Jeg stelt sårene hver gang, jeg syns det er greit å se om jeg enkelt kan fikse det eller om vi må til dyrlegen. Og det har fungert. Hr mye til sårstrll i skapet, så prøve en dag med behandling hjemme før vi drar om ikke det er noe mer enn jeg kan gjøre. Skal mye til for at de avliver pus. Den haleløsepusen min ville dyrlegen finne ut hva som var galt når vi kom til dyrlegen for å avive den. For oss så virket det som pus bare hadde skrudd av bryteren og var lei livet, og var gammel og vondt overalt.så vi syns pus skulle slippe, den var gammel(og med mine barn som fikk lov å gjøre akkurat hva de ville med den, så var jeg ikke veldig overrasket om den hadde fått seg en skramme. Minsta kunne krabbe over den, legge seg på den for å kose. Oss andre fikk såvidt lov å løfte den uten å bli klort ned, den var aldri kosete før mine to unger kom. Rar dyr altså) Anonymous poster hash: 52ef7...5f0 Oi det var mye, godt at det gikk bra Er mye mer positiv i dag. I går, så hadde han så vondt så jeg tenkte bare negativt. Men i dag, så har han spist og tisset i kassen sin. Bare 25 min igjen, så jeg kan ringe. Tvi tvi hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #16 Skrevet 24. mars 2014 Hvordan går det med pus? Anonymous poster hash: 45ad8...f24
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 Han har blitt bitt, dette må ha skjedd for noen dager siden. Benet er full av en kraftig infeksjon. Hun hadde ett navn, men husker det ikke i farta. De skulle ta røntgen og ringe meg hvis infeksjonen hadde spredd seg til indre organer. Skal hente han kl fem. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal klare å gi han penicillin, han spiser jo ikke noe annet enn hard mat..hehe hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. mars 2014 #18 Skrevet 24. mars 2014 Det går helt sikkert bra med pusen, de har overraskende gode evner til å heles disse kattedyra. Det er ikke uten grunn de har "ni liv". Ang å gi medisin så er det ingen nåde her i gården; kjeven holdes opp og pilla stikkes så langt bak i svelget som mulig. Lukker igjen munnen og stryker nedover halen. Dermed tvinges pus/hund til å svelge. Funker både på katt og små og store hunder. Vondt skal vondt fordrive.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #19 Skrevet 24. mars 2014 Det går helt sikkert bra med pusen, de har overraskende gode evner til å heles disse kattedyra. Det er ikke uten grunn de har "ni liv". Ang å gi medisin så er det ingen nåde her i gården; kjeven holdes opp og pilla stikkes så langt bak i svelget som mulig. Lukker igjen munnen og stryker nedover halen. Dermed tvinges pus/hund til å svelge. Funker både på katt og små og store hunder. Vondt skal vondt fordrive. Samme jeg gjorde når han fikk mark kur, da får jeg bare gjøre meg klar for kamp i noen dager ;-) Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Gjest usababy Skrevet 24. mars 2014 #20 Skrevet 24. mars 2014 Håper det går bra med ham! Ang medisin kan du ha det i f eks leverpostei om du ikke får gitt det vanlig. Det pleier de å like.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #21 Skrevet 24. mars 2014 Da har jeg fått snakket med veterinæren, og fått riktig opplysninger. Det var ingen bitt, men en stor infeksjon. Røntgen så bra ut, han har fått kortison og væske intravenøst. Og antibiotika Skal fortsette med kortison og antibiotika hjemme og mat som het id. Etterkontroll på onsdag, og har ikke hevelsen gått ned, så blir det evt avliving. hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #22 Skrevet 24. mars 2014 Det samme skjedde med katta vår, han ble banket av en annen katt og fikk infeksjon over hele magen, Det var store "klumper" og hovent over hele magen. Bra det gikk bra med pus Anonymous poster hash: 7fa81...4ed
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2014 #23 Skrevet 24. mars 2014 Så flott! Da var det jo slettes ikke ille likevel! Glad for å høre det går bra nå. Anonymous poster hash: 655a2...bd3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #24 Skrevet 25. mars 2014 Da har jeg fått snakket med veterinæren, og fått riktig opplysninger. Det var ingen bitt, men en stor infeksjon. Røntgen så bra ut, han har fått kortison og væske intravenøst. Og antibiotika Skal fortsette med kortison og antibiotika hjemme og mat som het id. Etterkontroll på onsdag, og har ikke hevelsen gått ned, så blir det evt avliving. hi Anonymous poster hash: 9662a...b6b Hvorfor avliving? Er ikke amputasjon et bedre alternativ? Håper pusen din blir frisk igjen! Anonymous poster hash: 45ad8...f24
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2014 #25 Skrevet 25. mars 2014 Høres ut som om infeksjoner har spredd seg. Håper det går bra! Har hatt mye rart på mine, ene måtte skru (!) på plass beinet som gikk ut av ledd, levde med en metallpinne i beinet til det var grodd skikkelig på plass. Han lever enda. En fikk infeksjon etter sterilisering som din og lever enda. Har til og med en spm lever godt med en hjertefeil. Katter overlever mye rart. Anonymous poster hash: a8fd2...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå