Fru vims Skrevet 22. mars 2014 #26 Skrevet 22. mars 2014 Hva med å bruke et helseteppe av ull under barnet ? Hadde et som jeg brukte masse. Både over og under barnet.
Salvador Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #27 Skrevet 22. mars 2014 Ok, 10 mnd- da er jo ikke temperatur reguleringen så veldig bra hos barnet. Derfor er det viktig at du sørger for at han ikke blir kald om natta. Høres ut som at det trekker langs gulvet, og at madrassen er for kald rett og slett.. Jeg hadde sørget for at senga ikke står inntil kald vegg, ikke langs vegg med trekk(altså hvor det er vindu eller luke), sett senga oppå et teppe, legg et tykt ullteppe under madrassen, og under laken, og sørg for at ungen har en god og varm pysj! Siden han er mest kald på rygg/nakke tyder det jo på at det er der varmen blir tappet, så isoler under så godt som mulig! Om barnet sparker av seg dyna, så prøv sovepose. Har respekt for at du ikke vil bruke saueskinnsfelle, ullteppe burde jo holde.. Hadde tatt en temp sjekk på han jeg, og sørget for at han ikke ligger å blir kald hver natt. Du kan jo ta han opp til deg om han våkner hyppig. Blokker senga med tunge puter, så ligger han trygt inntil deg. Anonymous poster hash: 46556...2c5 Herlig, her var det masse jeg kan prøve tusen takk!
Salvador Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #28 Skrevet 22. mars 2014 Hva med å bruke et helseteppe av ull under barnet ? Hadde et som jeg brukte masse. Både over og under barnet. Skal prøve på det
Fru vims Skrevet 22. mars 2014 #29 Skrevet 22. mars 2014 http://www.englebarn.no/ullpysj-uten-fot-32.aspx Disse pysjene er helt supre. Dyre men veldig gode. Vet nøstebarn sine også er bra. Men har bare brukt disse.
Salvador Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #30 Skrevet 22. mars 2014 Og her ligger eldste på snart 3 og sover i bare bleia uten noe over seg, med radiatoren skrudd av, og han er varm... De er virkelig forskjellige disse barna! Hvis ungen din våkner av at han er frossen om natta så hadde jeg skrudd opp temperaturen på soverommet hans og sørget for at han hadde på seg tykk ullpysjamas, ullsokker, flanellsengesett og frottèlaken. Begge mine hadde svettet i hjel med slike tiltak men igjen, alle barn er jo ulike... Takk, mange gode tips her
Salvador Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #31 Skrevet 22. mars 2014 http://www.englebarn.no/ullpysj-uten-fot-32.aspx Disse pysjene er helt supre. Dyre men veldig gode. Vet nøstebarn sine også er bra. Men har bare brukt disse. Så fine!! Jeg har en pysj i ullfrotte med fot, den er så utrolig myk og god.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #32 Skrevet 22. mars 2014 Babyen min har alltid hatt samme problemet når jeg og han overnatter med min mor, han blir iskald. Jeg har funnet ut at det er madrassen som er problemet. Anonymous poster hash: 4ed63...ce2
Salvador Skrevet 22. mars 2014 Forfatter #33 Skrevet 22. mars 2014 Babyen min har alltid hatt samme problemet når jeg og han overnatter med min mor, han blir iskald. Jeg har funnet ut at det er madrassen som er problemet. Anonymous poster hash: 4ed63...ce2 at den er for tynn da eller?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #34 Skrevet 22. mars 2014 Hvor gammel er barnet? Har du tatt tempen på babyen? Er hele babyen kald? Eller kun hender/armer? Når du skiver du har prøvd ullbody uten hell- er ungen like kald? Hvorfor liker du ikke saueskinnsfeller- verdt å prøve!! Ha ungen i senga sammen med deg- kanskje kroppsvarme vil hjelpe,.. Er barnet unormalt kald så hadde jeg bestilt time hos legen! Anonymous poster hash: 46556...2c5 Han er 10mnd. Har ikke tatt tempen. Det er hele kroppen som er kald, men kun på nettene. Med ullbody/-dress er han ikke like kald, men nok til at han våkner. Liker ikke saueskinn/lammeskinn fordi jeg er vegetarianer og liker ikke å ha noe med huden til døde dyr å gjøre. Han blir varmere av å være i sengen sammen med meg, men det er ikke trygt lenger siden han ruller og kryper rundt. Nei, men hallo! Huden til døde dyr? Greit nok for meg at du er vegetarianer, selv om jeg ikke følger den tankegangen heller, men du er klar over at man må slakte dyr, eller? Hva tror du skjer hvis mennesket slutter å slakte dyr, egentlig? Og en annen ting; bruker du kun gummistøvler og tøysko selv da, eller? Tenk på hva som er bra for barnet ditt, ikke til ditt egne noe snevre syn på verden. Ungen fryser, og du nekter ham å ligge på saueskinn, og lar ham heller ligge på fleece? Fleece er plast, ikke verdens reneste og beste produkt, spør du meg. Nei, vet du hva, ta fram vettet og la ungen få en sauefell i senga slik at han slipper å fryse. Anonymous poster hash: cb0bb...edf Idiot. Heldigvis tenker noen som HI. Slike som deg eter opp verden. Anonymous poster hash: af948...436
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #35 Skrevet 22. mars 2014 Babyen min har alltid hatt samme problemet når jeg og han overnatter med min mor, han blir iskald. Jeg har funnet ut at det er madrassen som er problemet.Anonymous poster hash: 4ed63...ce2 at den er for tynn da eller? Den var ikke så tynn, men den var laget av et merkelig materiale. Du vet svamper, omtrent samme materiale... Anonymous poster hash: 4ed63...ce2
Well hello there! Skrevet 23. mars 2014 #36 Skrevet 23. mars 2014 Tenker også det kan være noe med madrassen. Har du overmadrass over madrassen? Det varmer litt. Tisselaken gjør forresten at det blir kaldt. Mini her var også en del kald. Måtte gjøre noe med madrassen og det jeg hadde over den. Hadde madrass, tisselaken(klippet det i to og hadde det kun der jeg måtte for den tykke plasten gjorde nok sitt til at mini ble kald) overmadrass og så babyullteppet. Så lå mini på det med dyne over. Det funket:-)
appelsin Skrevet 23. mars 2014 #37 Skrevet 23. mars 2014 Har også en baby på 10 mnd. Hun sover under et vindu som ikke er tett og er ofte kald på kinnet og hendene når hun våkner - men har ullpysj og sovepose og dermed er hun deilig og varm på hele kroppen hele natten... Så anbefaler ullpysj og sovepose!! Da blir temperaturen regulert og stabil og hun kan ikke sparke av seg noe som helst:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #38 Skrevet 23. mars 2014 20 grader er ikke særlig varmt. Anonymous poster hash: 5f86d...42c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #39 Skrevet 23. mars 2014 Varmeflaske i sengen. Legg en varmeflaske ved fotenden, og bytt vann før du selv går og legger deg. Om du er redd for at baby skal "bredde seg" på flasken finnes det trekk man kan ha utenpå flasken Er en "kald" person selv, og har ofte varmeflaske med meg i sengen (tom på sommeren!). Anonymous poster hash: 392b0...ccd
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #40 Skrevet 23. mars 2014 En sånn dynrpose. Gjerne med dun. Lammeskinn under . Og ullpysj. Da burde han holde seg varm. Kan ikke ha dynepose lenger, han blir helt hysterisk for den vrir seg og blir ubehagelig. Han ligger mye på siden og snur seg over på magen på natten. hvis han sover på magen bør du styre unna lammeskinn, det skapes "luftlommer" av utpustet luft, slik at han kan kveles av oksygenmangel.. Anonymous poster hash: b86bb...08c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2014 #41 Skrevet 23. mars 2014 Jeg ville lagt et tykt ullpledd (lammeskinn er selvfølgelig varmest, men ser det byr deg imot) under lakenet i sengen hans. Da er han ikke direkte i kontakt med ulla, i tilfelle det skulle klø på noen måte (jeg klør av all slags ull bare det er nær huden lenge nok). Ullpledd over ham, og så dyne over der igjen. Eventuelt dyne, og så en litt tyngre ullpledd-variant for å "wrappe" dynen litt rundt babyen. Babydyner er veldig lette, så det skapes fort litt åpninger her og der. Anonymous poster hash: 30651...2ac
Salvador Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #42 Skrevet 23. mars 2014 Tenker også det kan være noe med madrassen. Har du overmadrass over madrassen? Det varmer litt. Tisselaken gjør forresten at det blir kaldt. Mini her var også en del kald. Måtte gjøre noe med madrassen og det jeg hadde over den. Hadde madrass, tisselaken(klippet det i to og hadde det kun der jeg måtte for den tykke plasten gjorde nok sitt til at mini ble kald) overmadrass og så babyullteppet. Så lå mini på det med dyne over. Det funket:-) aha, har nylig startet med tisselaken siden han har noen netter tisset så mye at det har kommet ved siden av. Kan jo egentlig bare kutte det ut, det har jo ikke skjedd uhell så ofte egentlig.
Salvador Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #43 Skrevet 23. mars 2014 Babyen min har alltid hatt samme problemet når jeg og han overnatter med min mor, han blir iskald. Jeg har funnet ut at det er madrassen som er problemet.Anonymous poster hash: 4ed63...ce2 at den er for tynn da eller? Den var ikke så tynn, men den var laget av et merkelig materiale. Du vet svamper, omtrent samme materiale... Anonymous poster hash: 4ed63...ce2 da skal jeg se etter en litt bedre madrass.
Salvador Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #44 Skrevet 23. mars 2014 20 grader er ikke særlig varmt. Anonymous poster hash: 5f86d...42c er heller ikke kaldt. mellom 17-20 grader er anbefalt temp på soverom
Salvador Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #45 Skrevet 23. mars 2014 Varmeflaske i sengen. Legg en varmeflaske ved fotenden, og bytt vann før du selv går og legger deg. Om du er redd for at baby skal "bredde seg" på flasken finnes det trekk man kan ha utenpå flasken Er en "kald" person selv, og har ofte varmeflaske med meg i sengen (tom på sommeren!). Anonymous poster hash: 392b0...ccd ååå, varmeflaske, ja. Gode minner! Det må jeg selvfølgelig prøve
Catlady Skrevet 23. mars 2014 #46 Skrevet 23. mars 2014 Hvor gammel er barnet? Har du tatt tempen på babyen? Er hele babyen kald? Eller kun hender/armer? Når du skiver du har prøvd ullbody uten hell- er ungen like kald? Hvorfor liker du ikke saueskinnsfeller- verdt å prøve!! Ha ungen i senga sammen med deg- kanskje kroppsvarme vil hjelpe,.. Er barnet unormalt kald så hadde jeg bestilt time hos legen! Anonymous poster hash: 46556...2c5 Han er 10mnd. Har ikke tatt tempen. Det er hele kroppen som er kald, men kun på nettene. Med ullbody/-dress er han ikke like kald, men nok til at han våkner. Liker ikke saueskinn/lammeskinn fordi jeg er vegetarianer og liker ikke å ha noe med huden til døde dyr å gjøre. Han blir varmere av å være i sengen sammen med meg, men det er ikke trygt lenger siden han ruller og kryper rundt. Nei, men hallo! Huden til døde dyr? Greit nok for meg at du er vegetarianer, selv om jeg ikke følger den tankegangen heller, men du er klar over at man må slakte dyr, eller? Hva tror du skjer hvis mennesket slutter å slakte dyr, egentlig? Og en annen ting; bruker du kun gummistøvler og tøysko selv da, eller? Tenk på hva som er bra for barnet ditt, ikke til ditt egne noe snevre syn på verden. Ungen fryser, og du nekter ham å ligge på saueskinn, og lar ham heller ligge på fleece? Fleece er plast, ikke verdens reneste og beste produkt, spør du meg. Nei, vet du hva, ta fram vettet og la ungen få en sauefell i senga slik at han slipper å fryse. Anonymous poster hash: cb0bb...edf Jeg er veldig klar over at dyr slaktes. Og ja, jeg bruker tøysko og syntet-sko, ikke noe skinn.Jeg kommer nok til å kjøpe saueskinn for hans skyld, har bare veldig motforestillinger for å gjøre det, derfor har jeg villet prøve andre ting først for å se om det fungerer. Jeg kommer også til å kjøpe skinnsko til han, og jeg lar han spise kjøtt, for jeg vil ikke tvinge på han mine tanker og følelser rundt temaet, jeg vil at han skal å bestemme det helt selv om det er noe han vil følge eller ikke. Hvis det er flere som vil diskutere temaet "døde dyr" foreslår jeg at dere lager en ny tråd. vi står ganske likt i tanker om utnyttelse av dyr. Så jeg kan hvertfall komme med et lite tips om du vil kjøpe skinn. Kjøp skinn fra nøstebarn. De kommer fra økologiske bruk. De er heller ikke tilsatt kjemikalier. Ullpysjene fra nøstebarn er også veldig fine og varme. Jeg er VELDIG nøye på hvor ulla kommer fra og hvordan dyrene har det/har hatt det. Nøstebarn er flinke til å informere om dette, og jeg føler de er til å stole. Sønnen min på litt over ett er også en frossenpinn om natten
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. mars 2014 #47 Skrevet 23. mars 2014 Det MÅ jo ikke være en pyjamas i ull, de er ganske dyre, du kan jo bruke andre ullklær som du også kan bruke på dagen, så er du mer økonomisk og miljøbevisst Hva med en sånn ulldress fra Nøstebarn, som kan brukes ute også? Vi har en som vi bruker i vogna/bilen. Er du redd det skal bli for varmt er det jo bare å bytte dyna med et pledd for eksempel. Og dropp tisselaken, det blir klamt og dermed kaldt. Kjøp heller en madrassbeskytter i bomull som du kan vaske på 60 grader ved uhell. Jeg byttet alltid bleie på størstemann her før jeg la meg, da unngikk vi som regel at han tisset igjennom eller våknet 05.30 fordi bleia var så full. Og han tisset ganske mye om natten. Vet ikke om det kan være et tips?
Salvador Skrevet 23. mars 2014 Forfatter #48 Skrevet 23. mars 2014 Det MÅ jo ikke være en pyjamas i ull, de er ganske dyre, du kan jo bruke andre ullklær som du også kan bruke på dagen, så er du mer økonomisk og miljøbevisst Hva med en sånn ulldress fra Nøstebarn, som kan brukes ute også? Vi har en som vi bruker i vogna/bilen. Er du redd det skal bli for varmt er det jo bare å bytte dyna med et pledd for eksempel. Og dropp tisselaken, det blir klamt og dermed kaldt. Kjøp heller en madrassbeskytter i bomull som du kan vaske på 60 grader ved uhell. Jeg byttet alltid bleie på størstemann her før jeg la meg, da unngikk vi som regel at han tisset igjennom eller våknet 05.30 fordi bleia var så full. Og han tisset ganske mye om natten. Vet ikke om det kan være et tips? Har masse ullundertøy. Bruker f.eks. ull strømpebukse og ullbody når ulldressen er til vask/lufting. Har tatt bort tisselakenet og byttet med selv-heklet ullteppe som er lagt dobbelt, og så laken oppå der. Han pleier å spise sånn ca når jeg legger meg, så da kan jeg jo skifte bleie da, har bare aldri tenkt at jeg kan gjøre det slik. Nå sover han foreløpig godt, og er fortsatt varm Håper det holder seg gjennom natten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå