Gå til innhold

Iskald baby... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med at barnet mitt blir så kald på natten. Det er 20,5 grader i rommet som i seg ikke er noe kaldt, men den måleren ligger jo ikke nedi sengen hans. Føles ut som madrassen er kald. Han våkner i hvert fall flere ganger på natten og er iskald i nakken og på ryggen. Har tatt et tykt flisteppe og brettet slik at det er 4 lag og lagt under madrassen i et forsøk på å isolere mot evt kaldt gulv, men madrassen føles fortsatt kald ut.. Han sparker ikke av seg dynen, så synes det er rart han skal være så kald hele tiden. :( Ullbody hjelper heller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han ligge på lammeskinn, og bruk evt. pyjamas i ull. 

Anonymous poster hash: ffd0c...6e6
Skrevet

uff, liker ikke lammeskinn... :( og har forsøkt sparkedress i ull uten hell. Finnes det ikke andre løsninger?

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Pass på at sengen ikke står mot en iskald yttervegg. Da blir også madrassen kald.

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Har du tatt tempen på babyen? Er hele babyen kald? Eller kun hender/armer? Når du skiver du har prøvd ullbody uten hell- er ungen like kald? Hvorfor liker du ikke saueskinnsfeller- verdt å prøve!! Ha ungen i senga sammen med deg- kanskje kroppsvarme vil hjelpe,.. Er barnet unormalt kald så hadde jeg bestilt time hos legen!

Anonymous poster hash: 46556...2c5

Skrevet (endret)

Hvorfor liker du ikke saueskinn? Min sønn har ligget på det frem til nå (18mnd) og har vært superfornøyd med det! Han har vært veldig til å kave om natten, sparke av seg dynen og slikt, men likevel ikke blitt så veldig kald siden han har ligget på dette saueskinnet :) Nå har han i midlertidig sett seg lei på saueskinnet og kaster det til stadig ut av sprinkelsengen. Så jeg tar det som et hint om at han ikke vil ha det i sengen lengre  :P

(Så noen skrivefeil som hadde sneket seg inn, måtte redigere de bort før rettskrivningpolitiet så dem :P )

Endret av lowe+spire
Skrevet

Legg babyen på lammeskinn. Legg gulpeklut under hodet, slik at ikke babyen får nesen nedi hvis du er redd for det. Pakk babyen inn i et teppe først og ha dyna over.

Du kan også kle på babyen en liten lue hvis det andre ikke er nok. De mister mye varme fra hodet.

Skrevet

En sånn dynrpose. Gjerne med dun. Lammeskinn under . Og ullpysj. Da burde han holde seg varm. 

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Har du tatt tempen på babyen? Er hele babyen kald? Eller kun hender/armer? Når du skiver du har prøvd ullbody uten hell- er ungen like kald? Hvorfor liker du ikke saueskinnsfeller- verdt å prøve!! Ha ungen i senga sammen med deg- kanskje kroppsvarme vil hjelpe,.. Er barnet unormalt kald så hadde jeg bestilt time hos legen!

Han er 10mnd. Har ikke tatt tempen. Det er hele kroppen som er kald, men kun på nettene. Med ullbody/-dress er han ikke like kald, men nok til at han våkner. Liker ikke saueskinn/lammeskinn fordi jeg er vegetarianer og liker ikke å ha noe med huden til døde dyr å gjøre. Han blir varmere av å være i sengen sammen med meg, men det er ikke trygt lenger siden han ruller og kryper rundt.

Skrevet

En sånn dynrpose. Gjerne med dun. Lammeskinn under . Og ullpysj. Da burde han holde seg varm. 

Dynepose skulle det stå :)

Skrevet

For både min egen del og barnas del, så er det varmere med frottélaken enn Jerseylaken. Merker stor forskjell.

Anonymous poster hash: 970db...c2a

Skrevet

Hvordan er rommet ellers? Er madrassen nær gulvet? Trekker det? Om du ikke liker ullfeller så bruk ullpledd, ikke fleece. Ull varmer mer. Og legg ham gjerne rett på, altså pleddet oppå madrassen.

Anonymous poster hash: f7bd0...cd9

Skrevet

Huden til døde dyr?? da foreslår jeg høy. tror jesus lå i høy når han var nyfødt. Lunt og godt og dyrevennlig :-)

Anonymous poster hash: 66a2f...057

Skrevet

Kanskje et ullpledd under dynen er tingen?

Skrevet

Pass på at sengen ikke står mot en iskald yttervegg. Da blir også madrassen kald.

kjente på veggen nå, den er ikke kald...

Skrevet

Kan ikke ha dynepose lenger, han blir helt hysterisk for den vrir seg og blir ubehagelig. Han ligger mye på siden og snur seg over på magen på natten.

Skrevet

Ullbody under ullpysj:) og eller dytt dobbelsenga inntil veggen og la baby ligge innerst da ramler han ikke ut. Det måtte vi gjøre da tuppa våres også var en kald baby. Hun sov foresten i armkroken min de første 6 mnd av hennes liv. Nå er hun 2,5 år og heldigvis blitt varmere:)

Anonymous poster hash: 6d916...c1e

Skrevet

Hvordan er rommet ellers? Er madrassen nær gulvet? Trekker det? Om du ikke liker ullfeller så bruk ullpledd, ikke fleece. Ull varmer mer. Og legg ham gjerne rett på, altså pleddet oppå madrassen.

Kjenner det "blåser" litt inni rommet, men klarer ikke helt skjønne fra hvor. Madrassen er akkurat flyttet til ned til nederste posisjon, så den er ganske nær gulvet. Skal teste med ullpledd. :) Kanskje ett under og ett over, i tillegg til ulldress.

Skrevet

Han er 10mnd. Har ikke tatt tempen. Det er hele kroppen som er kald, men kun på nettene. Med ullbody/-dress er han ikke like kald, men nok til at han våkner. Liker ikke saueskinn/lammeskinn fordi jeg er vegetarianer og liker ikke å ha noe med huden til døde dyr å gjøre. Han blir varmere av å være i sengen sammen med meg, men det er ikke trygt lenger siden han ruller og kryper rundt.

Nei, men hallo! Huden til døde dyr? Greit nok for meg at du er vegetarianer, selv om jeg ikke følger den tankegangen heller, men du er klar over at man må slakte dyr, eller? Hva tror du skjer hvis mennesket slutter å slakte dyr, egentlig? Og en annen ting; bruker du kun gummistøvler og tøysko selv da, eller? 

Tenk på hva som er bra for barnet ditt, ikke til ditt egne noe snevre syn på verden. Ungen fryser, og du nekter ham å ligge på saueskinn, og lar ham heller ligge på fleece? Fleece er plast, ikke verdens reneste og beste produkt, spør du meg. Nei, vet du hva, ta fram vettet og la ungen få en sauefell i senga slik at han slipper å fryse. 

Anonymous poster hash: cb0bb...edf

Skrevet

Huden til døde dyr?? da foreslår jeg høy. tror jesus lå i høy når han var nyfødt. Lunt og godt og dyrevennlig :-)

Anonymous poster hash: 66a2f...057

hehe, tenkte kanskje noen kom til å kommentere :P jeg har masse rare ideer og tanker om masse rart, og skinn er en ting som jeg ikke klarer å bruke. Tror ikke jesus likte å ligge i høy, det stikker og varmer ikke særlig mye heller :P

Skrevet

Skjønner ikke logikken i at ull er greit men ikke lammeskinn som kan gjøre at ungen din ikke fryser. Tenk litt på barnet ditt du! Har ingen andre tips enn de du har fått da vi har motsatt problem. Har 17 grader på soverommet, ingen ull el lammeskinn og babyen svetter hver eneste natt. Å bytte til en tynn dyne hjalp litt. Prøvd en tykk dyne?

Anonymous poster hash: a43b1...7b0

Skrevet

Nei, men hallo! Huden til døde dyr? Greit nok for meg at du er vegetarianer, selv om jeg ikke følger den tankegangen heller, men du er klar over at man må slakte dyr, eller? Hva tror du skjer hvis mennesket slutter å slakte dyr, egentlig? Og en annen ting; bruker du kun gummistøvler og tøysko selv da, eller? 

Tenk på hva som er bra for barnet ditt, ikke til ditt egne noe snevre syn på verden. Ungen fryser, og du nekter ham å ligge på saueskinn, og lar ham heller ligge på fleece? Fleece er plast, ikke verdens reneste og beste produkt, spør du meg. Nei, vet du hva, ta fram vettet og la ungen få en sauefell i senga slik at han slipper å fryse. 

Anonymous poster hash: cb0bb...edf

Jeg er veldig klar over at dyr slaktes. Og ja, jeg bruker tøysko og syntet-sko, ikke noe skinn.

Jeg kommer nok til å kjøpe saueskinn for hans skyld, har bare veldig motforestillinger for å gjøre det, derfor har jeg villet prøve andre ting først for å se om det fungerer. Jeg kommer også til å kjøpe skinnsko til han, og jeg lar han spise kjøtt, for jeg vil ikke tvinge på han mine tanker og følelser rundt temaet, jeg vil at han skal å bestemme det helt selv om det er noe han vil følge eller ikke.

Hvis det er flere som vil diskutere temaet "døde dyr" foreslår jeg at dere lager en ny tråd. ;)

Skrevet

Skjønner ikke logikken i at ull er greit men ikke lammeskinn som kan gjøre at ungen din ikke fryser. Tenk litt på barnet ditt du! Har ingen andre tips enn de du har fått da vi har motsatt problem. Har 17 grader på soverommet, ingen ull el lammeskinn og babyen svetter hver eneste natt. Å bytte til en tynn dyne hjalp litt. Prøvd en tykk dyne?

Anonymous poster hash: a43b1...7b0

Ull tas fra dyret når det er i live, skinnet kan man bare ta når det er dødt...

Anonymous poster hash: f0d11...6d1

Skrevet

Tusen takk for alle innspill, jeg har fått masse å tenke på nå. :)

Skrevet

Ok, 10 mnd- da er jo ikke temperatur reguleringen så veldig bra hos barnet. Derfor er det viktig at du sørger for at han ikke blir kald om natta. Høres ut som at det trekker langs gulvet, og at madrassen er for kald rett og slett.. Jeg hadde sørget for at senga ikke står inntil kald vegg, ikke langs vegg med trekk(altså hvor det er vindu eller luke), sett senga oppå et teppe, legg et tykt ullteppe under madrassen, og under laken, og sørg for at ungen har en god og varm pysj! Siden han er mest kald på rygg/nakke tyder det jo på at det er der varmen blir tappet, så isoler under så godt som mulig! Om barnet sparker av seg dyna, så prøv sovepose. Har respekt for at du ikke vil bruke saueskinnsfelle, ullteppe burde jo holde.. Hadde tatt en temp sjekk på han jeg, og sørget for at han ikke ligger å blir kald hver natt. Du kan jo ta han opp til deg om han våkner hyppig. Blokker senga med tunge puter, så ligger han trygt inntil deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...