Gå til innhold

Oslo-damer, hvor bor dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er født og oppvåkst overalt i byen, flyttet mye men ikke utenfor Oslo grensa. Ble sammen med en fra øvre Romerike å han flyttet inn til meg, holdt ut noen få mnd før han måtte ut på bygda igjen så da måtte jeg ofre meg får han. Savner byen veldig, men har vendt meg bygda å trives med å bo i en blindvei med stort hus og stor hage. Det er masse unger og få biler i gata så barna mine våkser opp i ett fint miljø...

 

Anonymous poster hash: 21ccf...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enebolig i Østensjø bydel. Vil ikke bo noe annet sted, for her har vi det så bra!

 

Anonymous poster hash: dcd80...d54

Skrevet

Hadde en stund en kjæreste som bodde på/i (?) Bygdøy allé, så har tilbragt litt tid der..

Det var veldig koselig der, men jeg vil ha et sted med hage/gressplen. Så midt i Oslogryta tror jeg ikke jeg ville bodd. 



Anonymous poster hash: e8a15...9e4
Skrevet

Bor på Ensjø i Gamle Oslo og stortrives her :) 

 

Om jeg måtte flytte herfra vil jeg gjerne fortsette å bo i området; Kampen, Vålerenga, Helsfyr, Etterstad.. 

Kunne også bodd i område rundt Tonsenhagen/Årvoll eller Grefsen/Kjelsås. 

Og vi har sett på større leilighet/rekkehus i områdene rundt Østensjø/Skullerud/Oppsal. (og utenfor Oslo; Bærum, Skedsmo, Nittedal, Skjetten, Lørenskog) 

 

Har også bodd i Ullern bydel og på Røa. 

Syns i grunnen Oslo har mange flotte steder å bo :) 



Anonymous poster hash: 28e81...c02
Skrevet

Oslo er ingen by for en småbarnsfamilie!



Anonymous poster hash: 3d26e...f48
Skrevet

 

 

Oslo er plassen jeg aldri ville ha bodd på! :)

Stress, tog, trikk, buss, mennesker, kaos, skittent, travelt, osv....Anonymous poster hash: 3d26e...f48

Det sier veldig mye om hvor utrolig lite du faktisk vet om Oslo... Anonymous poster hash: 5ba1c...31a
Jeg har bodd i Oslo i 9 år. Har bodd 3 ulike plasser (bl.a på et av stedene som er nevnt ofte i innleggene her i denne tråden). Jeg kan si at jeg nå absolutt ikke ville bodd i Oslo. Er kjempeglad i å besøke byen, men ville aldri bosatt meg der igjen. Eller vet jeg også for lite om Oslo? Er det slik at alle som ikke vil bo i Oslo er uvitende?

 

Anonymous poster hash: 23ac5...ad3

 

Nei. Det er helt fair å ikke ønske å bo i Oslo. Det er ikke derfor jeg kommenterte det innlegget. Det jeg sier er at når man påstår at hele Oslo er ensbetydende med stress, bråk, trikker osv, og at det er skittent over alt her, så betyr det at man ikke kjenner byen godt nok. Det er en typisk uttalelse fra folk som har vært på Karl Johan og tre gater utenfor den, for å sette det på spissen.

 

Jeg bor feks pt på øvre Bekkelaget. Det tar meg ca 10 min å komme meg til Jernbanetorget med off kommunikasjon (så ikke veldig usentralt), og her er det stort sett bare koselige trehus med hager, trivelige naboer med veldig godt naboskap seg i mellom. Mye likt mitt gamle nabolag i Nord-Norge. Slik har det også vært andre steder jeg har bodd her i byen (vil ikke nevne alle stedene nå, for vil ikke bli gjenkjent).

 

Det finnes også flere flotte steder i byen hvor man bor så nært marka at man kan oppleve å få elg i hagen (har opplevd dette selv) og kan spenne på seg skiene og gå rett ut på tur fra døra.

 

Ingenting av det jeg har nevnt faller inn under kategorien stressende, masete og skittent spør du meg...

 

Jeg har også bodd på Frogner, som jeg vil anse som rimelig sentralt, og da bodde jeg parallellt med Bygdøy Allé, som er en fin gate (for all del), men unektelig ganske bråkete pga all trafikken. Likevel, i parallellgaten hørte vi knapt trafikken og hadde også der utrolig hyggelige og sosiale naboer, og følte ikke at det heller var spesielt preget av stress eller skitt.

 

Og for å svare på andre del av spørsmålet i HI, når jeg først er i gang:

Hvis jeg skulle flytte igjen (hvilket nok ikke ville skje med det aller første mistenker jeg), så måtte det bli feks Sagene/Torshov eller Bislet tror jeg.

 

Anonymous poster hash: 5ba1c...31a

Skrevet

Hvis du har penger er Oslo helt topp for småbarnsfamilier. Man må ikke bo midt i sentrum. Vi bor på Bygdøy med nærhet til sjø og skog og bondegård, og kort vei til sentrum. Helt perfekt! Skulle jeg flyttet et annet sted måtte det blitt f.eks rundt Holmenkollen eller Røa hvor man kan ha hus med hage.

 

Anonymous poster hash: d778e...a37

Skrevet

 

Oslo er ingen by for en småbarnsfamilie!

 

Anonymous poster hash: 3d26e...f48

 

Pisspreik fra ende til annen.

 

Anonymous poster hash: 5ba1c...31a

Skrevet

Jøss, ingen fra Østkanten her inne? Bor selv i bydel Alna, og trives supergodt;)



Anonymous poster hash: f6d68...639
Skrevet

Bor på Sagene. Blir vel regnet som østkanten, selvom prisen på leiligheten var ca 6 mill.. :-)

 

Anonymous poster hash: 6bd4f...1ad

Skrevet

Enebolig i bydel Østensjø her også:) Her er det så stille, trygg skolevei, rett ved en bondegård og store friområder. På sommeren er de lydene vi hører på terrassen skrålende barn, klask fra tennisbanen og et og annet hestevrinsk:)



Anonymous poster hash: 52567...acd
Skrevet

 

Jøss, ingen fra Østkanten her inne? Bor selv i bydel Alna, og trives supergodt;)

 

Anonymous poster hash: f6d68...639

 

Bekkelaget er da østkanten...

 

Anonymous poster hash: 5ba1c...31a

Skrevet

Bor i Søndre Nordstrand og stortrives :) 

Har skogen rett utenfor døra og ungene kan løpe fritt i nabolaget. 

Skrevet

Haugenstua, rolig og fint her oppe, utrolig utsikt, kanskje bortover til Høybråten etterhvert :-)

 

Anonymous poster hash: f7700...933

Skrevet

Jeg bor på Grunerløkka med to barn. Trives godt der. Har også bodd på Frogner og Torshov, og kunne godt bodd der igjen også. Elsker sentrumsbydelebe, og vil ikke utenfor ring 3

Skrevet

Jeg er oppvokst på lambertseter og bodd med barn på Tveita.

Nå har jeg flyttet langt langt unna:)

 

Anonymous poster hash: 0f435...2c4

Skrevet

Bor i bydel Østensjø :) trives veldig, men vil flytte til økern, risløkka eller til et større hus i området vi bor :)

 

Anonymous poster hash: f7e4b...949

Skrevet

Lambertseter.

Jeg synes at Kjelsås virker som et trivelig sted.

Skrevet

Jeg bor også på Røa! :) trives kjempe godt. Hvis jeg skal velge et annet sted i Oslo må det være Nordberg.

 

Anonymous poster hash: d25cd...9cd

Skrevet

Bor på Nordstrand og stortrives!

Er oppvokst på Oslo vest, men trives bedre her :)

Skulle jeg valgt et annet sted måtte det bli Tåsen.

 

Anonymous poster hash: 2cc58...e6f

Skrevet

Bor i enebolig på Mortensrud! Vi stortrives. Bor i stort bilfritt område, så barna kan leke forholdsvis fritt. Masse gode naboer. Stenbråten skole ligger rett ved, kan gå gangvei hele veien. Blir nok boende her frem til ungdomsskole for eldstemann, da får vi se hva vi gjør.

 

Anonymous poster hash: 14894...486

Skrevet

Jeg bor i Sørkedalen :)

 

Anonymous poster hash: ed218...999

Skrevet

Bor også i Gamle Oslo. Her er det grønt og fint, godt naboskap, avslappet atmosfære og kort vei til alt (også Østmarka). Vi kan gå til bhg på fem minutter, eier ikke bil en gang.

 

Skulle bare ønske meg litt flere kvadratmeter, men det er DYRT! Så i valget mellom sentralt og trangt eller perifert og romslig, har vi valgt det første - foreløpig.

 

Anonymous poster hash: ce4f4...c17

Skrevet

Hovseter. Kunne også bodd på Oppsal og tåsen.

 

Anonymous poster hash: b1710...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...