Gå til innhold

Av ren nysgjerrighet...Hadde du reagert dersom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

da skole du sett meg med ulike elever på bussturer, butikkturer, bibliotek osv...

Dette er nok snakk om et barn med en diagnose. Hadde ikke reagert overhodet. Tenker heller så fint at hun som var med han forholdt seg rolig så han ikke ble mer stresset.

Anonymous poster hash: 5d1d9...32c

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ville ikke ha reagert.  Men samtidig synes jeg ikke det er noe rart om noen reagerer og kikker litt "rart" på barnet og kanskje også tenker at moren burde ha bedt barnet om å sette seg.  Det finnes en god del mennesker som ikke er så kjent med forskjellige diagnoser og forskjellige typer barn.  

Skrevet

Hadde trukket litt på smilebåndet. Synes verden blir mer fargerik når folk gjør uforutsette ting :) Mulig tanken diagnose hadde slått meg, men ville beundret denne moren som lot gutten utfolde seg siden han ikke plagde noen. Jeg selv er mer redd for å forstyrre andre og hadde sikkert irettesatt barnet mitt..

Skrevet

Jeg hadde også tenkt at barnet har en diagnose, og hatt forståelse for det.

Hvis det ble litt voldsom oppførsel eller mye lyd, ville jeg håpet du ba han ta det med ro for å vise hensyn til andre syke.

Jeg er selv i den kategorien at jeg tåler dårlig lyd og inntrykk, og vet at det er meg det er noe galt med. Har selv gått fra venteværelset for å skjerme meg for urolige barn. Jeg vet det høres helt teit ut, og jeg hadde ikke trodd det om jeg ikke hadde vært i den situasjonen selv pt. Før ville jeg blåst av det og tenkt at såpass får folk tåle. Nå vet jeg bedre. Trolig er det noe feil med nervesignalene, så det føles som om hele meg blir angrepet. Jeg krymper meg og har bare lyst til krype sammen i fosterstilling og gråte. Jeg kunne da vært en som satt på venterommet og sendte et blikk hvor jeg håpet du snakket til sønnen din, samtidig som jeg visste at det var meg det var noe galt med.

Jeg syntes det er spesielt viktig å vise hensyn på et venterom for syke mennesker siden syke må være der.

Anonymous poster hash: 5f7b4...d2b

Skrevet

Mest sannsynlig hadde jeg kommet i prat med barnet. "Venting er veldig kjedelig" osv. Synes vel ikke oppførselen var så voldsomt å reagere på. Noen barn har mark i rumpa uten diagnose også.

Anonymous poster hash: 94046...945

Skrevet

Hvorfor må alle urolige barn automatisk være diagnose-barn? dette kunne vært min datter dette var snakk om, hun kjeder seg fort og da kommer det noen dansetrinn el, hun er 7 år og har ingen diagnose!

Skrevet

Hvorfor må alle urolige barn automatisk være diagnose-barn? dette kunne vært min datter dette var snakk om, hun kjeder seg fort og da kommer det noen dansetrinn el, hun er 7 år og har ingen diagnose!

Man forventer litt mer av en 12-13 åring enn en 7 åring! Jeg ville ikke tenkt diagnose om datteren din på 7 år tok noen dansetrinn.

Anonymous poster hash: 5f7b4...d2b

Skrevet

Jeg som kun har små barn foreløpig ville tenkt "å hjelpes, roer dem seg aldri".

Anonymous poster hash: b5794...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...