Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Dette kan ikke diagnostiseres på bakgrunn av blodprøve, røntgen eller annet. Det må bare observeres, utelukkes andre ting og antas. Kjenner mange foreldre jeg som mener ungene dems har ADHD, MEN jeg har nå aldri sett tegn på slikt. Uansett, medisiner får noen. Hilsen hu med me. Den diagnosen som heller ikke finnes fordi den ikke ses på blodprøver og røntgen. Det uheldige er at vi ikke får noen videre hjelp! Antar mange må være enig i at ADHD ikke finns heller, for det er mange her med den oppfatningen når det gjelder ME har jeg sett.... Og det ene er ikke lettere eller annerledes å diagnostisere enn det andre, men det trodde dere nok kanskje? Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Sikkert derfor Ritalin hjelper. Fordi de ikke har ADHD i det hele tatt. Anonymous poster hash: 299b9...283
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Sikkert derfor Ritalin hjelper. Fordi de ikke har ADHD i det hele tatt. Anonymous poster hash: 299b9...283 Da blir du herved opplyst om at kreftmedisin hjelper for me pasienter, men at vi ikke får det enda... Ting tar tid! Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Dette kan ikke diagnostiseres på bakgrunn av blodprøve, røntgen eller annet. Det må bare observeres, utelukkes andre ting og antas. Kjenner mange foreldre jeg som mener ungene dems har ADHD, MEN jeg har nå aldri sett tegn på slikt. Uansett, medisiner får noen. Hilsen hu med me. Den diagnosen som heller ikke finnes fordi den ikke ses på blodprøver og røntgen. Det uheldige er at vi ikke får noen videre hjelp! Antar mange må være enig i at ADHD ikke finns heller, for det er mange her med den oppfatningen når det gjelder ME har jeg sett.... Og det ene er ikke lettere eller annerledes å diagnostisere enn det andre, men det trodde dere nok kanskje? Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Hva er det du vil? Anonymous poster hash: ef727...34b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Ja og du snakker som du har vett til ser jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 HI, du høres ut som en tenåring som ikke har fått vilje sin.. Anonymous poster hash: 4b773...0ab
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Så fordi at folk ikke tar din diagnose alvorlig så skal du slå ned på barn som sliter med diagnoser? Logisk.. Anonymous poster hash: a0db7...540
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Hahaha, ikke en hersketeknikk i verden funker på meg! Ser dere blir provoserte, føl på det, slik har vi med me det ofte også.... Kan dere norsk klarer dere fin, fint lese dere til meningen i hovedinnlegget! Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Hahaha, ikke en hersketeknikk i verden funker på meg! Ser dere blir provoserte, føl på det, slik har vi med me det ofte også.... Kan dere norsk klarer dere fin, fint lese dere til meningen i hovedinnlegget! Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Provosert?? Hehe det er vel det du ønsker, men jeg for min del, blir mer oppgitt over at forumet er overfyllt med fjortiser , deg selv medregnet.. Anonymous poster hash: 4b773...0ab
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Så lenmge medisinen virker så er det jo ikke noe man "bare har funnet opp". For oss som ikke har adhd viille f.eks. ritalin virket omvendt for oss. Men selvfølgelig er det jo de som får diagnosen uten å ha det, eller feil diagnose. Anonymous poster hash: f6af9...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Så fordi at folk ikke tar din diagnose alvorlig så skal du slå ned på barn som sliter med diagnoser? Logisk.. Anonymous poster hash: a0db7...540 Poenget er nok heller snarere; hvorfor i all verdens dager mener mange at det ene er reel, men ikke det andre? Lider ikke barn av me? Ligger det ikke barn på sykehus og blir tvangsmedisinert for psyken når de egentlig har me og burde fått være i fred og gitt kreftmedisin? Jo det er nettopp det som skjer, men få bryr seg om det.... Me pasienter blir beskyldt for å ha dårlige diagnose metoder og siden noen blir bra er det sikkert ikke noe som heter me...., vel det samme kan vel i grunnen sies om ADHD.... Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Ingenting er mer patetisk enn folk som synes synd på seg selv og må angripe andre. Skam deg!Synd med sykdommen din forresten. God bedring. Anonymous poster hash: 5b84a...165
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Så lenmge medisinen virker så er det jo ikke noe man "bare har funnet opp". For oss som ikke har adhd viille f.eks. ritalin virket omvendt for oss. Men selvfølgelig er det jo de som får diagnosen uten å ha det, eller feil diagnose. Anonymous poster hash: f6af9...f2c kreft medisin virker for de med me å, meeeeeen bare noen svært få får det. Er det pasientenes skyld? Tror du kreftmedisiner vil øre gunstig for de som ikke har me? Tviler på det! Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Hahaha, ikke en hersketeknikk i verden funker på meg! Ser dere blir provoserte, føl på det, slik har vi med me det ofte også.... Kan dere norsk klarer dere fin, fint lese dere til meningen i hovedinnlegget!Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Provosert?? Hehe det er vel det du ønsker, men jeg for min del, blir mer oppgitt over at forumet er overfyllt med fjortiser , deg selv medregnet.. Anonymous poster hash: 4b773...0ab Er ikke fjorten kjære du, men umåtelig lei av bedrevitere uten grepa peiling. Gå noen dager i en me pasients sko og du får ett innsyn på livet du ikke trodde var mulig rett og slett! Mennesker er jammen ikke mye snille! Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Ingenting er mer patetisk enn folk som synes synd på seg selv og må angripe andre. Skam deg!Synd med sykdommen din forresten. God bedring. Anonymous poster hash: 5b84a...165 er det mer patetisk med syke mennesker enn med mennesker som fordømmer de? Artig! Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Hæ ? Har selv Me og ja det er frustrerende at en del ikke vet hv det er og tror de er eksperter. Men vil aldri rakke ned andre sykdommer i min kamp for å gjøre min sykdom mer reell. Det blir helt feil! Nå gjør du akkurat det du ikke liker andre gjør mot deg. Uttaler deg om noe du ikke har peiling på Anonymous poster hash: 2eab2...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Synes HI er inne på noe. Mennesker med ME blir ofte mistenkeliggjort og hengt ut som late fordi det ikke er en blodprøve som viser ja eller nei. Hvorfor kan hun ikke få sammenligne med en annen "sykdom" der diagnostisering er vanskelig? Anonymous poster hash: 4837d...9f4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Så fordi at folk ikke tar din diagnose alvorlig så skal du slå ned på barn som sliter med diagnoser? Logisk.. Anonymous poster hash: a0db7...540 Poenget er nok heller snarere; hvorfor i all verdens dager mener mange at det ene er reel, men ikke det andre? Lider ikke barn av me? Ligger det ikke barn på sykehus og blir tvangsmedisinert for psyken når de egentlig har me og burde fått være i fred og gitt kreftmedisin? Jo det er nettopp det som skjer, men få bryr seg om det.... Me pasienter blir beskyldt for å ha dårlige diagnose metoder og siden noen blir bra er det sikkert ikke noe som heter me...., vel det samme kan vel i grunnen sies om ADHD.... Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Da har du ikke fulgt med særlig mye.. de med ADHD diagnoser får jo like mye pes som dere med ME.. Anonymous poster hash: a0db7...540
Cat.68 Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Men du tar jo feil, så det du ville bevise med innlegget ditt faller dessverre i grus. Ad/hd kan påvises både på MR og gjennom kombinasjon av blodprøve og kognitive tester. At du har en diagnos som fullstendig feilaktig blir uglesett av enkelte gjør ikke angrep på andre diagnosegrupper noe bedre, bare en smule trist og smakløst
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Hæ ? Har selv Me og ja det er frustrerende at en del ikke vet hv det er og tror de er eksperter. Men vil aldri rakke ned andre sykdommer i min kamp for å gjøre min sykdom mer reell. Det blir helt feil! Nå gjør du akkurat det du ikke liker andre gjør mot deg. Uttaler deg om noe du ikke har peiling påAnonymous poster hash: 2eab2...dd0 For det første har vi ADHD på barn så jeg vet meget vel hva det handler om, for det andre er det ubegripelig at folk er blitt så dårlige i norsk at de ikke ser at dette ikke er min personlige mening, men et forsøk på å få folk til å tenke på hvorfor det ene er blitt så akseptert, men ikke det andre. På bakgrunn av det igjen bør faktisk folk forstå at de klokelig bør holde munn, for det er faktisk ikke så mange år siden ADHD medisinering ikke var videre reelt heller og folk (og leger) stilte spørsmålstegn ved om barnet faktsik var sykt eller et resultat av dårlige foreldre. Jeg gleder meg til me pasienter får sin oppreisning og medisiner finnes! Jeg snakker ikke nedlatende om de med ADHD, men om alle de som ikke bruker huet og ser det finnes mange diagnoser som ikke kan ses på første øyekastet, oppdages på blodprøver osv.... Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Cat.68 Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Hæ ? Har selv Me og ja det er frustrerende at en del ikke vet hv det er og tror de er eksperter. Men vil aldri rakke ned andre sykdommer i min kamp for å gjøre min sykdom mer reell. Det blir helt feil! Nå gjør du akkurat det du ikke liker andre gjør mot deg. Uttaler deg om noe du ikke har peiling påAnonymous poster hash: 2eab2...dd0 For det første har vi ADHD på barn så jeg vet meget vel hva det handler om, for det andre er det ubegripelig at folk er blitt så dårlige i norsk at de ikke ser at dette ikke er min personlige mening, men et forsøk på å få folk til å tenke på hvorfor det ene er blitt så akseptert, men ikke det andre. På bakgrunn av det igjen bør faktisk folk forstå at de klokelig bør holde munn, for det er faktisk ikke så mange år siden ADHD medisinering ikke var videre reelt heller og folk (og leger) stilte spørsmålstegn ved om barnet faktsik var sykt eller et resultat av dårlige foreldre. Jeg gleder meg til me pasienter får sin oppreisning og medisiner finnes! Jeg snakker ikke nedlatende om de med ADHD, men om alle de som ikke bruker huet og ser det finnes mange diagnoser som ikke kan ses på første øyekastet, oppdages på blodprøver osv....Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Er du HI? Jeg skjønnte godt hva du prøvde å formidle, men det var en veldig dårlig måte å prøve å få frem poenget med hvor vanskelig det er å leve med en stigmatisert diagnos, gjennom å slenge sleivsparket mot en annen stigmatisert diagnose. Det hadde holdt å skrive at det føles urettferdig å ga en diagnose som ikke blir tatt alvorlig. Trur du hadde fått mer sympati og forståelse av det.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 Hæ ? Har selv Me og ja det er frustrerende at en del ikke vet hv det er og tror de er eksperter. Men vil aldri rakke ned andre sykdommer i min kamp for å gjøre min sykdom mer reell. Det blir helt feil! Nå gjør du akkurat det du ikke liker andre gjør mot deg. Uttaler deg om noe du ikke har peiling påAnonymous poster hash: 2eab2...dd0 For det første har vi ADHD på barn så jeg vet meget vel hva det handler om, for det andre er det ubegripelig at folk er blitt så dårlige i norsk at de ikke ser at dette ikke er min personlige mening, men et forsøk på å få folk til å tenke på hvorfor det ene er blitt så akseptert, men ikke det andre. På bakgrunn av det igjen bør faktisk folk forstå at de klokelig bør holde munn, for det er faktisk ikke så mange år siden ADHD medisinering ikke var videre reelt heller og folk (og leger) stilte spørsmålstegn ved om barnet faktsik var sykt eller et resultat av dårlige foreldre. Jeg gleder meg til me pasienter får sin oppreisning og medisiner finnes! Jeg snakker ikke nedlatende om de med ADHD, men om alle de som ikke bruker huet og ser det finnes mange diagnoser som ikke kan ses på første øyekastet, oppdages på blodprøver osv....Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Er du HI? Jeg skjønnte godt hva du prøvde å formidle, men det var en veldig dårlig måte å prøve å få frem poenget med hvor vanskelig det er å leve med en stigmatisert diagnos, gjennom å slenge sleivsparket mot en annen stigmatisert diagnose. Det hadde holdt å skrive at det føles urettferdig å ga en diagnose som ikke blir tatt alvorlig. Trur du hadde fått mer sympati og forståelse av det. Nei du forsto det ikke! Er ikke ute etter sympati, men at folk bruker huet før de åpner munnen. Trur du på ADHD bør du faktisk tro på feks ME også! Det var ikke så altfor mange som trodde på ADHD for 30 år siden til sammenligning, men i dag så tviler vel de færreste, men enda har man problemer med å svelge feks me kamelen.... Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #24 Skrevet 20. mars 2014 Hæ ? Har selv Me og ja det er frustrerende at en del ikke vet hv det er og tror de er eksperter. Men vil aldri rakke ned andre sykdommer i min kamp for å gjøre min sykdom mer reell. Det blir helt feil! Nå gjør du akkurat det du ikke liker andre gjør mot deg. Uttaler deg om noe du ikke har peiling påAnonymous poster hash: 2eab2...dd0 For det første har vi ADHD på barn så jeg vet meget vel hva det handler om, for det andre er det ubegripelig at folk er blitt så dårlige i norsk at de ikke ser at dette ikke er min personlige mening, men et forsøk på å få folk til å tenke på hvorfor det ene er blitt så akseptert, men ikke det andre. På bakgrunn av det igjen bør faktisk folk forstå at de klokelig bør holde munn, for det er faktisk ikke så mange år siden ADHD medisinering ikke var videre reelt heller og folk (og leger) stilte spørsmålstegn ved om barnet faktsik var sykt eller et resultat av dårlige foreldre. Jeg gleder meg til me pasienter får sin oppreisning og medisiner finnes! Jeg snakker ikke nedlatende om de med ADHD, men om alle de som ikke bruker huet og ser det finnes mange diagnoser som ikke kan ses på første øyekastet, oppdages på blodprøver osv....Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Er du HI? Jeg skjønnte godt hva du prøvde å formidle, men det var en veldig dårlig måte å prøve å få frem poenget med hvor vanskelig det er å leve med en stigmatisert diagnos, gjennom å slenge sleivsparket mot en annen stigmatisert diagnose. Det hadde holdt å skrive at det føles urettferdig å ga en diagnose som ikke blir tatt alvorlig. Trur du hadde fått mer sympati og forståelse av det. Nei du forsto det ikke! Er ikke ute etter sympati, men at folk bruker huet før de åpner munnen. Trur du på ADHD bør du faktisk tro på feks ME også! Det var ikke så altfor mange som trodde på ADHD for 30 år siden til sammenligning, men i dag så tviler vel de færreste, men enda har man problemer med å svelge feks me kamelen.... Anonymous poster hash: 7b813...8b1 Du formulerer deg dårlig, setningene er utydelige og poengene dine billige. Du mislykkes totalt med hensikten. Anonymous poster hash: ef727...34b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #25 Skrevet 20. mars 2014 Men du tar jo feil, så det du ville bevise med innlegget ditt faller dessverre i grus. Ad/hd kan påvises både på MR og gjennom kombinasjon av blodprøve og kognitive tester. At du har en diagnos som fullstendig feilaktig blir uglesett av enkelte gjør ikke angrep på andre diagnosegrupper noe bedre, bare en smule trist og smakløst Vet du, vi er like langt! Det du beskriver er ikke krav for å få stilt diagnosen ADHD og bli forsøkt medisinert. Man kan diagnotisere på utelukkende adferd. Ved Me kan man finne de samme likhetstrekkene på pasienter ved bruk av mr og blodprøver også, men det er ikke et krav og gjøres derfor ikke av alle det heller... Anonymous poster hash: 7b813...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå