Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #26 Skrevet 20. mars 2014 Hun og sambo har jo i det minste (går ut i fra) at de har betalt skatter i flere år, som da skal være med å dekke pappapermisjon. Det har IKKE disse "innvandrerene" gjort. Anonymous poster hash: 8ed0a...2d4 Og hva vet du om det? Du vet at det finnes mange andre- og tredjegenerasjons innvandrere her i landet. De har jobbet og betalt skatt på akkurat samme måte som du og de fleste andre her i landet. Snakk om å dømme folk på jævlig svakt grunnlag. Anonymous poster hash: 0ac30...ba5 Tror du misforsto litt.. Var ikke 2. Og 3 generasjon jeg siktet til. De som kommer rett inn på NAV-kontoret fra gaten. Det er jo gjerne de som er "problemet". Ikke vil de jobbe, ikke lære seg norsk og har null interesse for integrering. Anonymous poster hash: 8ed0a...2d4 Og hvor kom dere inn fra? Direktelinje fra hjemmet deres, eller? Trodde alle måtte gå inn samme veien - døra fra gata Anonymous poster hash: a8482...888
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #27 Skrevet 20. mars 2014 Vært borti det samme. Også artig å være på utlendingsenheten hos politiet. Kryr av feite kjerringer i hijab med 14 unger, og purunge thaijenter med en ekkel gammel gris. Anonymous poster hash: 23936...376
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #28 Skrevet 20. mars 2014 Og du var der for å donere penger til NAV eller for å få penger av NAV? Hvem tror du betaler for permisjonen? Du og utlendingene var der i samme ærend. For å få noe av NAV. Anonymous poster hash: a8482...888 Foreldrepengene har både jeg og mannen jobbet for å fortjene.Utlendingene bare valser inn i Norge, og mottar penger uten P ha gjort noe for å fortjene dem;)HIAnonymous poster hash: aeb37...a17 Da er det neppe dine skattepenger de bruker uansett siden du tar dem ut i trygdeytelser fra staten.Og hva vet du om disse menneskene har jobb eller om de er muslimer? Mange afrikanere har både jobb og er kristne, men det visste du sikkert fra før av. Anonymous poster hash: a8482...888 Glemte å nevne at vi skatter av foreldrepengene våre:)Kliss my ass! HIAnonymous poster hash: aeb37...a17 Hvordan gjør man det? Eller bare glem det, rompa di skal du få ha i fred. Bare husk på at dine usle skattekroner ikke holder til ditt eget livsopphold engang. Hadde det ikke et for oljepengene hadde du hverken hatt så bra helsetjeneste, permisjonsordning eller skolegang til barna dine. Syns du ikke vi bør dele av vår overflod som vi tross alt har fordi vi er så heldige å ha store verdier rett utenfor kysten vår?Anonymous poster hash: 03c1c...fcc Min mann og jeg har skattet ca 400.000 i år! Mener også å ha sett et sted om at 70% av disse går til våre nye venner..Anonymous poster hash: aeb37...a17 Hva tror du det koster pr døgn du ligger på sykehus? Hva tror du det kostermå vedlikeholde veiene du kjører på? Hva tror du det koster å drifte en barnehage eller skole? Enten så vil du ikke skjønne eller så evner du det ikke. Anonymous poster hash: 03c1c...fcc Kjære deg. Har du sett tallene på hvor mye en innvandrer koster oss? Og hvor lite de gir tilbake? Du kan ikke sammenligne en asylsøker med en etnisk nordmann! Anonymous poster hash: 23936...376
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #29 Skrevet 20. mars 2014 Og du var der for å donere penger til NAV eller for å få penger av NAV? Hvem tror du betaler for permisjonen? Du og utlendingene var der i samme ærend. For å få noe av NAV. Anonymous poster hash: a8482...888 Foreldrepengene har både jeg og mannen jobbet for å fortjene.Utlendingene bare valser inn i Norge, og mottar penger uten P ha gjort noe for å fortjene dem;)HIAnonymous poster hash: aeb37...a17 Da er det neppe dine skattepenger de bruker uansett siden du tar dem ut i trygdeytelser fra staten.Og hva vet du om disse menneskene har jobb eller om de er muslimer? Mange afrikanere har både jobb og er kristne, men det visste du sikkert fra før av. Anonymous poster hash: a8482...888 Glemte å nevne at vi skatter av foreldrepengene våre:)Kliss my ass!HIAnonymous poster hash: aeb37...a17 Hvordan gjør man det? Eller bare glem det, rompa di skal du få ha i fred.Bare husk på at dine usle skattekroner ikke holder til ditt eget livsopphold engang. Hadde det ikke et for oljepengene hadde du hverken hatt så bra helsetjeneste, permisjonsordning eller skolegang til barna dine.Syns du ikke vi bør dele av vår overflod som vi tross alt har fordi vi er så heldige å ha store verdier rett utenfor kysten vår?Anonymous poster hash: 03c1c...fcc Min mann og jeg har skattet ca 400.000 i år!Mener også å ha sett et sted om at 70% av disse går til våre nye venner..Anonymous poster hash: aeb37...a17 Hva tror du det koster pr døgn du ligger på sykehus? Hva tror du det kostermå vedlikeholde veiene du kjører på? Hva tror du det koster å drifte en barnehage eller skole?Enten så vil du ikke skjønne eller så evner du det ikke.Anonymous poster hash: 03c1c...fcc Kjære deg. Har du sett tallene på hvor mye en innvandrer koster oss? Og hvor lite de gir tilbake? Du kan ikke sammenligne en asylsøker med en etnisk nordmann! Anonymous poster hash: 23936...376 Tror folk lukker øynene for dette med vilje. Norges giverglede er viden kjent på kloden. Er ikke noe rart at våre nye landsmenn smiler triumferende på vei inn til NAV. "Haha, nå kommer vi med bambusstråene våre og suger ut det vi kan få ut av Norgesglasset med honning!" Anonymous poster hash: aeb37...a17
Gjest lillehi Skrevet 20. mars 2014 #30 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her😔 hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #31 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for! Lenge leve snillismen.. Slike som deg må være lett å utnytte:) Anonymous poster hash: aeb37...a17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #32 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for! Jada, alle som kommer hit trenger masse hjelp og omtanke. Voldtar de er det vår skyld. Stjeler de penger er det vår skyld. Ødelegger de velferdssystemet vårt så er det nok vår feil det også. Vi er jo så slemme som ble født hvite og norske... Anonymous poster hash: 23936...376
Gjest lillehi Skrevet 20. mars 2014 #33 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for!Lenge leve snillismen.. Slike som deg må være lett å utnytte:) Anonymous poster hash: aeb37...a17 Hehe, er ikke dumsnill eller lettlurt, men evner å se litt lenger enn til nesetippen😛
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #34 Skrevet 20. mars 2014 Jeg blir skremt over holdningene dine. Som jordmor møter jeg disse kvinnene og kjenner mange historier. Du skal være glad du for at du er født i Norge og er hvit (mest sannsynlig). Anonymous poster hash: f1291...c0c Vi kan ikke være hele verdens sosialkontor.. Hvorfor i all verden mener du at Norge har en plikt til å fø på utlendinger? HI Anonymous poster hash: aeb37...a17 Norge har vel ikke noe mer plikt til å fø på nordmenn som ikke jobbet heller. Skal vi kutte ut alle stønader kanskje? Fatter ikke hvordan noen kan mene at de kar krav på og fortjener så mye mer enn alle andre bare fordi de har trukket det lengste strået og blitt født i Norge. Anonymous poster hash: fdb98...469
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #35 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er dessverre avhengig av nav for tiden pga langvarig sykdom. Hver eneste gang jeg er innom kontoret så er det ca 3/4 innvandrere. Det er så påtagende at det blir umulig å legge merke til. Anonymous poster hash: 9c8d6...af9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #36 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for! Jada, alle som kommer hit trenger masse hjelp og omtanke. Voldtar de er det vår skyld. Stjeler de penger er det vår skyld. Ødelegger de velferdssystemet vårt så er det nok vår feil det også. Vi er jo så slemme som ble født hvite og norske... Anonymous poster hash: 23936...376 Ja, for det er jo DET som er poenget... Anonymous poster hash: 0ac30...ba5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #37 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er dessverre avhengig av nav for tiden pga langvarig sykdom. Hver eneste gang jeg er innom kontoret så er det ca 3/4 innvandrere. Det er så påtagende at det blir umulig å legge merke til. Anonymous poster hash: 9c8d6...af9 Hvis du selv er avhengig av Nav, hvorfor i all verden kritiserer du andre som er det??? Anonymous poster hash: fdb98...469
Gjest lillehi Skrevet 20. mars 2014 #38 Skrevet 20. mars 2014 Kjenner jeg blir trist og oppgitt over endel holdninger her hva med å vise nestekjærlighet og empati og tenke på at hvert enkelt av "disse" menneskene har en bakgrunn og historie som jeg er sikker på at vi her i Norge skal være glad for at vi er forskånet for! Jada, alle som kommer hit trenger masse hjelp og omtanke. Voldtar de er det vår skyld. Stjeler de penger er det vår skyld. Ødelegger de velferdssystemet vårt så er det nok vår feil det også. Vi er jo så slemme som ble født hvite og norske... Anonymous poster hash: 23936...376 Skjønner ikke helt den konklusjonen basert på det jeg skrev, men hva med å tenke på at alle disse menneskene er enkeltindivider og ikke en homogen gruppe. Blir like feil å si at siden naboen ble tatt for å banke opp kameraten sin er alle nordmenn voldelige😝
skinnfilla Skrevet 20. mars 2014 #39 Skrevet 20. mars 2014 Og du var der for å donere penger til NAV eller for å få penger av NAV? Hvem tror du betaler for permisjonen? Du og utlendingene var der i samme ærend. For å få noe av NAV. Anonymous poster hash: a8482...888 Foreldrepengene har både jeg og mannen jobbet for å fortjene. Utlendingene bare valser inn i Norge, og mottar penger uten P ha gjort noe for å fortjene dem;) HIAnonymous poster hash: aeb37...a17 Så du mener at de bør ha sikret seg jobb her landet før de kommer hit?Mener å ha hørt at NAV driver å hjelper folk ut i jobb.... Eller kanskje de bare ikke trenger mat og andre ting ,sånn som vi skikkelige nordmenn har?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #40 Skrevet 20. mars 2014 Jeg blir skremt over holdningene dine. Som jordmor møter jeg disse kvinnene og kjenner mange historier. Du skal være glad du for at du er født i Norge og er hvit (mest sannsynlig). Anonymous poster hash: f1291...c0c Vi kan ikke være hele verdens sosialkontor..Hvorfor i all verden mener du at Norge har en plikt til å fø på utlendinger? HI Anonymous poster hash: aeb37...a17 Norge har vel ikke noe mer plikt til å fø på nordmenn som ikke jobbet heller. Skal vi kutte ut alle stønader kanskje? Fatter ikke hvordan noen kan mene at de kar krav på og fortjener så mye mer enn alle andre bare fordi de har trukket det lengste strået og blitt født i Norge. Anonymous poster hash: fdb98...469 Så om man kommer fra en familie som har jobbet og skattet til Norge i mangfoldige generasjoner så skal man ikke ha flere rettigheter enn en eller annen som hiver passet sitt når de kommer til Norge? Seriøst? Anonymous poster hash: 23936...376
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #41 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er dessverre avhengig av nav for tiden pga langvarig sykdom. Hver eneste gang jeg er innom kontoret så er det ca 3/4 innvandrere. Det er så påtagende at det blir umulig å legge merke til. Anonymous poster hash: 9c8d6...af9 Hvis du selv er avhengig av Nav, hvorfor i all verden kritiserer du andre som er det??? Anonymous poster hash: fdb98...469 Fordi jeg har jobbet full og kommer til å gjøre det igjen. Fordi sykdomsfraværet mitt skyldes feildiagnostisering fra flere leger over mange år, noe som gjorde at jeg nå en periode må prøve å bli frisk igjen. Hadde jeg fått riktig hjelp av legene (hadde de kunnet det de skulle kunne) så hadde jeg aldri falt ut av arbeidslivet nå. Fordi navkontoret her jeg bor ikke overholder taushetsplikten, slik at når man venter i kø så får man med seg alle detaljer rundt disse menneskenes liv - selv når man virkelig prøver å ikke høre på det som blir sagt. Vanskelig å unngå når navansatte nærmest roper til utlendingene, som ikke er tunghørte, bare snakker litt dårlig norsk... noe de navansatte tydeligvis er det samme som å ha hørselsproblemer. Ikke har de det gjelder jobbet her, ikke skal de jobber her (og dette gjelder svært mange av dem), de får leilighet, alt innbo, flere får sertifikat og hjelp til bil (og det uten store fysiske plager som kanskje kunne forsvart det, og uten at de f.eks. skal kunne ta sjåførjobber) - fordi de skal integreres og kunne komme seg rundt, for det er jo så viktig for psyken deres. Men jobbe skal de altså ikke - for det er som regel avklart allerede. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men et forbausende stort antall - og dette er bare det jeg tilfeldig får med meg, ergo må omfanget være langt større også. Som noen over her skrev - det finnes tall på hvor mye disse faktisk koster det norske samfunnet. Når hverken mor eller far i familien noensinne bidrar i samfunnet ift å jobbe, da går regnskapet ekstremt i minus. Jeg er for at vi skal hjelpe flyktninger, men ser at det begynner å gå i feil retning på mange områder. Anonymous poster hash: 9c8d6...af9
SuperFries Skrevet 20. mars 2014 #42 Skrevet 20. mars 2014 Herregud, er dere gale?! Tror dere virkelig disse menneskene kommer til Norge kun for å snylte? De aller fleste er flyktninger. De frykter fra noe. Jeg kjenner mange av de her jeg bor. Noen har vært barnesoldater under tvang, gjorde opprør og ble nesten drept. Noen har blitt solgt av sine familier, mishandlet og truet på livet. Noen har mistet store deler av sin familie til enten krig eller regelrett drap av noen som misliker de fordi de har feil religion osv, og rømmer så med det lille de har igjen av familie. Det er utrolig mange forferdelige skjebner, så mange tap av liv. Så får de komme til et land med mye penger, og åpenbart en hel haug med rasister. Mange må få hjelp av staten den første tiden de er her. De skal lære seg et nytt språk, en vanskelig kultur, prøve å komme inn på et utrolig vanskelig jobbmarked. Samtidig vil jo de, som oss, få barn. Skal de ikke få lov til det? Har dere i det hele tatt lest om de som søker jobber i fleng, men med "feil" navn? De som ikke får jobb før de skifter navn til et eller annet "norskt"? Forferdelige mennesker dere er, så egoistiske. Vi er tilfeldigvis født i dette landet. Det betyr ikke at det kun er vi som har rett på alle disse godene. Det er lov å dele, man både skal og burde dele. Skam dere.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #43 Skrevet 20. mars 2014 Er stor forskjell på di som kommer hit og juger og snylter, og di som faktisk jobber og er som alle andre. Snylting gjelder uansett hudfarge. Anonymous poster hash: 1dde6...593
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #44 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er ryddet for rasistiske ytringer. Hold dere innenfor reglene når dere diskuterer. Cat. 68 brukermoderator Jeg kan ikke skjønne at min kommentar var en rasistisk ytring. Det er kun fakta at 23% av alle som mottar dagpenger er innvandrere, og den største andelen er polakker. Anonymous poster hash: dbb90...020
Cat.68 Skrevet 20. mars 2014 #45 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er ryddet for rasistiske ytringer. Hold dere innenfor reglene når dere diskuterer. Cat. 68 brukermoderator Jeg kan ikke skjønne at min kommentar var en rasistisk ytring. Det er kun fakta at 23% av alle som mottar dagpenger er innvandrere, og den største andelen er polakker.Anonymous poster hash: dbb90...020 I det innlegget jeg slettet stod det mer en bare det, og det vet du. Å bruke sammenligning mellom folkegrupper og innsekter er å dra den langt over grensa. Cat.68 brukermoderator.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #46 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er ryddet for rasistiske ytringer. Hold dere innenfor reglene når dere diskuterer. Cat. 68 brukermoderator Jeg kan ikke skjønne at min kommentar var en rasistisk ytring. Det er kun fakta at 23% av alle som mottar dagpenger er innvandrere, og den største andelen er polakker. Anonymous poster hash: dbb90...020 De polakkene som mottar dagpenger fra Nav har trolig jobbet ræva av seg på en eller annen luguber arbeidsplass til en lønn som de fleste nordmenn hadde fått lættis av å bli tilbudt. Hvorfor er det mindre riktig at disse mottar dagpenger enn en hvilken som helst nordmann som har mistet jobben? Vi har jo sett plenty av eksempler her inne på nordmenn som helt frivillig har sagt opp jobben sin, for så å senere motta dagpenger. Er det greit mener du? Anonymous poster hash: fdb98...469
Gjest Kira Skrevet 20. mars 2014 #47 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er nok en gang moderert, og det er i henhold til denne reglen: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Vennligst unngå flere regelbrudd i denne tråden! Kira Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #48 Skrevet 20. mars 2014 JA, det er mange innvandrere som snylter. MEN det er mange nordmenn som gjør akkurat det samme! Hva med de? Hvorfor er det så vanskelig å se person og ikke grupper? Bare fordi man selv jobber og skatter betyr ikke det at du dekker ditt livsopphold helt selv. Det koster ca 1,8-1,9 mill for et utdanningsløp fra bhg til du går ut av vgs. Anonymous poster hash: 1524b...2c7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #49 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er ryddet for rasistiske ytringer. Hold dere innenfor reglene når dere diskuterer. Cat. 68 brukermoderator Jeg kan ikke skjønne at min kommentar var en rasistisk ytring. Det er kun fakta at 23% av alle som mottar dagpenger er innvandrere, og den største andelen er polakker. Anonymous poster hash: dbb90...020 De polakkene som mottar dagpenger fra Nav har trolig jobbet ræva av seg på en eller annen luguber arbeidsplass til en lønn som de fleste nordmenn hadde fått lættis av å bli tilbudt. Hvorfor er det mindre riktig at disse mottar dagpenger enn en hvilken som helst nordmann som har mistet jobben?Vi har jo sett plenty av eksempler her inne på nordmenn som helt frivillig har sagt opp jobben sin, for så å senere motta dagpenger. Er det greit mener du? Anonymous poster hash: fdb98...469 Nei, jeg mener ikke at det er greit at nordmenn gjør det. Jeg synes det er greit at polakker mottar dagpenger jeg, har ikke sagt at det ikke er greit. Jeg kom kun med en opplysning og den ble slettet. Anonymous poster hash: dbb90...020
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #50 Skrevet 20. mars 2014 Tråden er nok en gang moderert, og det er i henhold til denne reglen: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Vennligst unngå flere regelbrudd i denne tråden! Kira Brukermoderator Hvorfor er mitt svar om oljepenger, Volvo-avtalen og skattepenger slettet? Det var da ikke noen krenkende eller injurierende utsagn der...? Heller ikke noen årssakssammenhenger som er ukjent heller, så vidt meg bekjent. Alle disse tingene er da offentlig kjente ting Var det pga. innlegget jeg siterte? Anonymous poster hash: 0ac30...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå