Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde bursdag for et par uker siden og endte opp med å få en printer i gave av samboer'n.Kl 23 på kvelden dagen før bursdagen min tittet jeg på printere på nett, det fikk han med seg.Da han kom hjem etter jobb på bursdagen min så sa han bare at jeg måtte få gave en annen dag, for det var utsolgt.Synes det var fryktelig skuffende, man kan jo kjøpe gave en annen dag enn på vei hjem fra jobb samme dagen.Også viste det seg å være en printer, som jeg jo kunne hatt bruk for, men det viser jo at han ikke akkurat har tenkt så mye på hva han kunne gi meg på forhånd da.I tillegg hadde jeg vasket hele huset, laget kake og laget all maten selv, fordi vi skulle ha gjester på kvelden.Vi har vært sammen i mange år og har 2 barn sammen. Han burde jo kunne gi meg en litt mer personlig gave.Jeg ble i alle fall skuffet, men har fått tenkt meg litt om nå.Og lurer på om jeg er kravstor og utakknemlig eller ikke? Anonymous poster hash: 13ea9...3fc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes du bør være fornøyd. Ikke alle menn er flinke med personlige gaver, og han kjøpte noe han visste at du ønsket deg. En bursdag er ikke en big deal når man er voksen. Anonymous poster hash: 43b21...9fc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Hadde blitt skuffet og gitt beskjed. Anonymous poster hash: bde91...5df
me_87 Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Hadde blitt skuffet over å få en printer i bursdagsgave av kjæresten ja!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Han forsøkte å kjøpe noe han trodde du ville ha bruk for, selv om han var litt sent ute. Jeg hadde satt pris på gaven, men samtidig tenkt at den var litt kjedelig og lite personlig. Selv fikk jeg slangetrommel til hagen av min mann til jul. Jeg satte jo pris på det og jeg har bruk for den, men jeg ble nok likevell mest glad for den pocketboka han hadde plukket ut og lagt ved sidenav. Det var litt mer personlig. Anonymous poster hash: 686a3...071
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Hadde vel blitt litt skuffet selv. Anonymous poster hash: 801ab...71a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Godt å høre at flere ville blitt skuffa da.Greit nok at jeg har mer bruk for en printer enn han, men det er jo likevel en felles greie synes nå jeg. Anonymous poster hash: 13ea9...3fc
*Miss Marple* Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Her inne har man aldri lov å bli skuffet over noen ting, men der hadde eg jammen blitt snurt selv, altså. Mannen har bommet med gaver noen ganger her også. Da ha jeg takket pent mens barna hørte og så har jeg sagt meningen min i enerom. På en fin måte altså - det er jo i utgangspunktet godt ment. Jeg fikk faktisk en stekepanne en gang han gjør ikke det igjen, for å si det sånt
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Her inne har man aldri lov å bli skuffet over noen ting, men der hadde eg jammen blitt snurt selv, altså. Mannen har bommet med gaver noen ganger her også. Da ha jeg takket pent mens barna hørte og så har jeg sagt meningen min i enerom. På en fin måte altså - det er jo i utgangspunktet godt ment. Jeg fikk faktisk en stekepanne en gang han gjør ikke det igjen, for å si det sånt *fnis* en stekepanne av mannen faktisk. Jeg har for øvrig gitt bort en til venninna mi også, men hun ønsket seg det. Jeg fikk en grønn plante av min samboer i fjor. Det ble litt baluba av det
Ugl@ ruger... Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Fkk støvsuger vår første jul, jeg lo, svigermor kjefta og var tydelig flau over sønnen. Han har vært flinkere i ettertid.
Vinterlilje Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Hadde ikke blitt skuffa, men jeg trenger en ny printer
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Jeg skjønner godt at du ble skuffa!Min mann er også helt håpløs på gaver. Jeg syntes det var litt kjipt når jeg hadde kjøpt gave til 4000,- til han, og han bruke 10,- på min gave. Så nå skriver jeg ønskeliste, og har gitt beskjed om at han får holde seg til den. Anonymous poster hash: 8f508...eb6
Påfuglen Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Har fortalt samboer hva som er bra gaver: 1) Noe man virkelig ønsker seg men ikke vil unne seg selv. 2) Noe man ikke har tenkt på å kjøpe/ gjøre selv men som er helt fantastisk. Som man vet den andre "har bruk for". 3) noe man har lyst på men som ikke er så vanlig å kjøpe til seg selv (f.eks smykker, roser, champagne osv). Skjønner man punkt 1 kommer man langt. Feks fallet ikke orientert under det. Det ville du foretrukket å kjøpe selv ikke sant. Et nødvendig onde. Ikke noe hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har skrevet en liste over ting jeg alltid ønsker meg og hengt på innsiden av dørs på mannens klesskap. Så nå kan han aldri klage på at jeg ikke ønsker meg noe eller han ikke vet hva han kan kjøpe til meg. Jeg har: - øredobber, gjerne litt morsomme (ikke dyre, altså diamant og slike ting. Og ikke for store.) - smykker. - pyntegjenstander i glass, slike håndlaga som vi har rundt i huset. Kjeramikk er også fint. - ting til å ha i drivhuset. Potter, frø osv. (Jeg har bursdag på vinteren så kan ikke ønske meg planter. Han er allergisk så blomster til inne kan jeg ikke ønske meg) - hobbyting (vi gjør mye slikt sammen, så han vet litt hva jeg liker å gjøre) - kule verktøy. (Jeg er nok ikke helt jente jente, for jeg kan hoppe av glede av å få en vinkelsliper. Men mannen vil ikke gi meg slike ting, for da får ikke han lov å leke med de, noe han også syns er gøy. Og viktig med kule, for skrutrekkere og slike ting er kjedelig å få. Så kule, gjerne brummende ting.) Det er blandt annet det som står der. Noen ganger setter jeg på noen ting og andre ganger stryker jeg. Fungerer veldig bra og må si han har blitt flink til å kjøpe gaver. Ikke ofte det er noe fra lista, men han har fått mer forståelse av hva jeg ønsker å få. Får jeg øredobber som kostet ti kroner så er jeg fornøyd. Jeg elsker nemlig rare øredobber i alle mulige fasonger, så hadde han kommet med noen rare hadde jeg blitt fornøyd. Skal ikke så mye til for å treffe hos meg. Anonymous poster hash: 8005c...76a
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ville blitt glad for å få en printer, om det var det jeg trengte. Vi gir hverandre ofte praktiske gaver, og ingen i familien letter på øyenbrynet av å få skitrekk, treningstøy, kakeformer eller kjøkkenkniver i gave.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Jeg skjønner godt at du ble skuffa! Min mann er også helt håpløs på gaver. Jeg syntes det var litt kjipt når jeg hadde kjøpt gave til 4000,- til han, og han bruke 10,- på min gave. Så nå skriver jeg ønskeliste, og har gitt beskjed om at han får holde seg til den. Anonymous poster hash: 8f508...eb6 Noe så uromantisk- å nærmest kommandere mannen til kjøpe det du har bestemt i gave... Anonymous poster hash: 8703a...df5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Haha, jeg hadde blitt superglad for både printer og ny stekepanne jeg. Begge er ting jeg trenger, men som jeg ikke har tatt meg råd til. Hadde han derimot kommet med blekkpatroner året etter... Anonymous poster hash: 72da0...660
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Jeg fikk nettopp ny laptop, kan ikke si jeg ble skuffet. Anonymous poster hash: eee8a...a98
☆☆☆ Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Her yadde eg blitt skuffa - ikkkje nødvendigvis fordi han bomma, men fordi han tydelig berre ga ei nødgåve utan omtanke. Printer er ikkje ei gåve med mindre ein har ønskt seg det etter mi meining.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Absolutt lov å bli skuffa! tips til neste bursdag: si to-tre ting du ønsker deg, nevn dem gjerne flere ganger (hvis du har flere, regner jeg med at mannen din også trenger liste..) Vi kjøper også stort sett praktiske gaver til hverandre, men da til personlig bruk. Type treningstøy, ski-utstyr, klær, små-elektronikk osv. Jeg prøvde å ønske meg kjøkkenutstyr til bursdagen, ettersom vi har fått nytt kjøkken, men det nekter mannen å kjøpe i gave til meg. Anonymous poster hash: b9419...0b1
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde blitt kjempeglad for en printer, og kan bli litt skuffet over f.eks smykker. De er jo ikke nyttige for noen ting. Mannen og jeg kommer fra familier med helt motsatt kultur på dette området. Det er litt flaut å bli skuffet over gaver når man er voksen. Si heller rett ut hva du vil ha og hva du blir skuffet over neste jul og bursdag, så går det kanskje bedre Anonymous poster hash: 15082...12c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 Er faktisk overrasket over hvor flink min samboer er. Får med seg ting jeg sier jeg har lyst på iløpet av året. Men tror også jeg hadde blitt skuffet over en printer. Selv om vi har bruk for den. Jeg har aldri kjøpt noe til samboer som ikke var kun til han. Anonymous poster hash: be04e...089
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #24 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde blitt overlykkelig for en ny printer. Synes også han viser omtanke som kjøper noe han har sett at du har kikket på. Ikke alle det er like lett å kjøpe gave til, kanskje han har tenkt mye på det uten å komme på den perfekte gaven. Noen ønsker seg kun praktiske gaver, andre ønsker kun noe som er "unyttig" og personlig. Folk er forskjellige. Anonymous poster hash: 96e78...08d
millemille Skrevet 20. mars 2014 #25 Skrevet 20. mars 2014 Da titter du på noe annet til neste år skjønner at du er skuffa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå