Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Ja - dere leste riktig. Jeg er samboer, og gravid, med en som ruser seg. Han klarer virkelig ikke å gi slipp på det. Han har også mista lappen etter og ha kjørt i rusa tilstand. Han klarer heller ikke å slutte og kjøre uten lappen, for i hans øyne så har han ikke mista den (fordi han ikke husker det). Hver dag så slenger han dritt til meg. Må fortelle meg hvor dum jeg er, hvilken hore jeg er (fordi jeg har hatt sex med andre enn han, og fordi jeg ikke har vært sammen med de), at jeg er skada i hue, at jeg må gå til psykolog. Det er ikke rart at jeg blir det av å være sammen med han!? Jeg har et håp om at han skal slutte å ruse seg, men noen ganger (i skrivende stund), så tror jeg ikke det kommer til å skje. Han sier også at han ikke trenger hjelp til å slutte, det er ikke noe problem for han. Også er det jo selvsagt min skyld at han ruser seg da. Når vi krangler så er det alltid min feil og da sier han alltid til meg at han ikke føler seg noe bra. Er det rart jeg reagerer på at han ruser seg nå som jeg er gravid og prøver å skape et hjem og litt trygge rammer? Anonymous poster hash: 7de7f...89a
Nettie+jentungen Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg ville tatt beina fatt og løpt! Du vil få det mye bedre enn han, og barnet i magen fortjener et trygt hjem uten rus og et stabilt familieliv.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Bare et par små spørsmål.. Fordi jeg oppriktig lurer. Ikke ment frekt. Men hvorfor elsker du denne gutten? (For han oppfører seg ikke som en mann) og hvorfor valgte du å bli gravid med en som ikke engang greier å ta vare på seg selv? Er du klar over hvor skadelig det er for barn å vokse opp med foreldre som ruser seg og far som mishandler mor psykisk? Blir litt provosert over slikt.. Du nå ta ansvar for eget og ikke minst ungen sitt liv og tro at du faktisk kan finne deg noe bedre! Endret 20. mars 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Dette er dødfødt. Skjønner du virkelig ikke det selv? Kommer du deg ikke bort for godt har du barnevernet på døra rimelig kjapt. Barn skal IKKE vokse opp med rusa foreldre. Han kommer ikke til å slutte å ruse seg, hvor dum går det an å bli? Anonymous poster hash: fe535...d39
Fru vims Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Sier bare en ting: løp!! Men vet det er lettere sagt en gjort. Tror du også selv vet at dette ikke er et bra forhold, og ihvertfall ikke når det snart kommer et barn.
Fru vims Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Vet at du venter på at han skal forandre seg. Men sjansen for det er ikke så stor.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner virkelig hvorfor flesteparten her inne poster som anonyme brukere, og jeg setter virkelig pris på å bli kalt "dum" i den situasjonen jeg er i nå. Det er på ingen måte lett, og han er til behandling for rusproblemet sitt hos psykolog. Og han har fått seg en jobb. I mine øyne er det positivt og en fremgang, fordi han har trappa ned med rusen. Men det er tydeligvis bare meg her som er villig til å gi folk en sjanse? Anonymous poster hash: 7de7f...89a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Ser meg frabedt å bli kalt dum, hvis du, frøken perfekt, skal rakke ned på noen så kan du ta det et annet sted. Opprett din egen tråd. Dette er dødfødt. Skjønner du virkelig ikke det selv?Kommer du deg ikke bort for godt har du barnevernet på døra rimelig kjapt.Barn skal IKKE vokse opp med rusa foreldre.Han kommer ikke til å slutte å ruse seg, hvor dum går det an å bli?Anonymous poster hash: fe535...d39 Anonymous poster hash: 7de7f...89a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Ja - dere leste riktig. Jeg er samboer, og gravid, med en som ruser seg. Han klarer virkelig ikke å gi slipp på det. Han har også mista lappen etter og ha kjørt i rusa tilstand. Han klarer heller ikke å slutte og kjøre uten lappen, for i hans øyne så har han ikke mista den (fordi han ikke husker det). Hver dag så slenger han dritt til meg. Må fortelle meg hvor dum jeg er, hvilken hore jeg er (fordi jeg har hatt sex med andre enn han, og fordi jeg ikke har vært sammen med de), at jeg er skada i hue, at jeg må gå til psykolog. Det er ikke rart at jeg blir det av å være sammen med han!? Jeg har et håp om at han skal slutte å ruse seg, men noen ganger (i skrivende stund), så tror jeg ikke det kommer til å skje. Han sier også at han ikke trenger hjelp til å slutte, det er ikke noe problem for han. Også er det jo selvsagt min skyld at han ruser seg da. Når vi krangler så er det alltid min feil og da sier han alltid til meg at han ikke føler seg noe bra. Er det rart jeg reagerer på at han ruser seg nå som jeg er gravid og prøver å skape et hjem og litt trygge rammer? Anonymous poster hash: 7de7f...89a Hvis dette er et seriøst spørsmål, så er svaret: nei, det er ikke rar. Det ville ikke vært rart om du reagerte på det selv om du ikke var gravid. Nå som du er det er det din plikt som foreldre å reagere og å gjøre noe med det. Du må først og fremst tenke på barnets beste. Anonymous poster hash: 2f24b...316
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Han høres akkurat ut som min eks. Han havnet virkelig på kjøret når jeg gikk gravid. Ble så ille at jeg måtte anmelde han og ordne besøksforbud. Kom deg unna han før barnet blir født. Ikke la et barn vokse opp med en rusa pappa. Du får det mye bedre alene. Anonymous poster hash: 12b19...b84
Fru vims Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner virkelig hvorfor flesteparten her inne poster som anonyme brukere, og jeg setter virkelig pris på å bli kalt "dum" i den situasjonen jeg er i nå. Det er på ingen måte lett, og han er til behandling for rusproblemet sitt hos psykolog. Og han har fått seg en jobb. I mine øyne er det positivt og en fremgang, fordi han har trappa ned med rusen. Men det er tydeligvis bare meg her som er villig til å gi folk en sjanse? Anonymous poster hash: 7de7f...89a Du er ikke dum. Jeg syntes ihvertfall ikke det. Er lett å komme opp i den situasjonen du er nå. Og vanskelig å komme ut. Og selvfølgelig skal man gi folk en sjanse. Men du har det ikke bra, og du har også et barn å tenke på.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Hvis du ikke vil bli kalt dum og hore, så gå fra ham som kaller deg det. Husk du og barnet ditt fortjener mye mer enn det han kan gi dere når han ikke kutter ut å ruse seg. Anonymous poster hash: 3e6e5...12e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner virkelig hvorfor flesteparten her inne poster som anonyme brukere, og jeg setter virkelig pris på å bli kalt "dum" i den situasjonen jeg er i nå. Det er på ingen måte lett, og han er til behandling for rusproblemet sitt hos psykolog. Og han har fått seg en jobb. I mine øyne er det positivt og en fremgang, fordi han har trappa ned med rusen. Men det er tydeligvis bare meg her som er villig til å gi folk en sjanse? Anonymous poster hash: 7de7f...89a Du må gjerne gi han så mange sjanser du bare lyster, men du må også ta ansvar for det livet du bærer på. Ingen barn har fortjent den oppveksten det ser ut for at dere klarer gi dette barnet nå. Flytt, skap gode og trygge rammer for deg og barnet. Støtt barnefaren på avstand, si han alltid er velkommen tilbake til dere, men det først når han er rusfri og har klart å leve som normalt en periode. Han kan komme når han er frisk. Ikke utsett deg og barnet for sykdommen hans!!! Ta videre vare på alt som kan styrke din sak, ellers risikerer du en dopa pappa alene med barnevogna.... Utrolig situasjon du har satt deg i! Graviditeten burde helt klart ventet!! Anonymous poster hash: c4a0d...f73
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Mener du at barnet ditt skal vokse opp slik? Hva gjør du den dagen han ruser seg med barnet tilstede, eller kjører i rusa tilstand med ungen i baksetet? Du kan ikke hjelpe en som ikke vil hjelpe seg selv. Det er dessuten din fordømte plikt som mor å beskytte barnet ditt mot dette.
madame Mim Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Oj vil du virkelig ha barn med noen som behandler deg slik. Enn om han kjører med barnet deres i ruset tilstand. Eller om han er ruset i nærheten av barnet deres? Det er din plikt som mor å beskytte barnet. Bryt kontakten med han. Og skaff deg selv og barnet en fremtid dere fortjener
PRobert Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Du er jo dum som et brød når du bor med en slik mann, og atpåtil velger å få barn med ham. Hva forventer du egentlig? Jeg hadde aldri latt en slik person være alene med ungen min. Han kan få en sjangse alene, og komme hjem når han klarer å oppføre seg og kutte ut rusen.
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Jeg skjønner at det ligger mye kjærlighet bak det at du ønsker å gi han en sjanse, og at du nok ser mange gode ting i han som vi som leser her inne ikke ser. Men prøv å se det utenfra en liten stund. Om det var din søster eller din beste venninne som bodde sammen med og ventet barn med en mann som ruser seg, kjører i ruspåvirket tilstand, trakasserer og antagelig bare er en fartsdump unna en fengseslsstraff eller enda verre, å kveste eller ta livet av noen i trafikken. Hva ville du sagt til henne? Ville du oppfordret henne til å holde ut og tåle, i påvente av den mannen han kanskje, muligens en dag vil bli? Alt det du har fortalt om han, viser at han, der han er nå, er en mann som kun ser og agerer ut fra egne behov. Han treger nok en redning, men det er ikke sikkert at den redningen er deg. Det er kanskje flott at du ikke forlater han når han sliter, men tenk på det barnet som du er i ferd med å legge på vektskålen. Er dette den pappa'n du har sett for deg til barnet ditt? Vil du noensinne kunne stole på han? Jeg tenker kanskje at det ville være klokt av deg å sette forholdet på en liten vent, og at du gjerne kan støtte han i den prosessen han er i gang med, men det høres ikke ut som det er sunt for deg å bo i samme hus som han. Om du var min søster, så ville jeg bedt deg om å flytte, og se an forholdet når du har fått det litt på avstand. Snakk med, og lytt til de menneskene som er glade i deg. De ser antagelig ting du ikke ser selv akkurat nå.
sug lut Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Om du ikke vil bli kalt dum får du la være å tro på julenissen. Endret 20. mars 2014 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Dersom han ruser seg etter at barnet er født, og han feks blir stoppet av politiet kjørende i ruset tilstand, blir barnevernet koblet inn og de kommer til å gå etter dere begge! Velger du å fortsette samlivet med en mann som elsker å ruse seg, er risikoen stor for at du må velge mellom denne idioten av en mann eller ditt eget barn.Det beste du kan gjøre for barnet ditt, er å flytte fra han. Hvis han slutter å ruse seg, leverer rene prøver i en god stund og virkelig endrer adferd kan du jo forsøke igjen. Men bare da, og ikke før. Anonymous poster hash: 07cb1...577
Subwoofer Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Skjønner virkelig hvorfor flesteparten her inne poster som anonyme brukere, og jeg setter virkelig pris på å bli kalt "dum" i den situasjonen jeg er i nå. Det er på ingen måte lett, og han er til behandling for rusproblemet sitt hos psykolog. Og han har fått seg en jobb. I mine øyne er det positivt og en fremgang, fordi han har trappa ned med rusen. Men det er tydeligvis bare meg her som er villig til å gi folk en sjanse? Anonymous poster hash: 7de7f...89a Jeg har ikke telling på hvor mange sjanser jeg ga bf over tre år. Han var ikke like ille som din, men han klarte aldri slutte. Så jeg vil anbefale deg å avslutte ditt forhold med ham, og vurdere om dere kan være sammen etter at han har vært nøktern en god stund. Jeg holdt ut for lenge, og den dag i dag avskyr jeg fyren.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Hva kan han finne på å gjøre barnet deres i ruset tilstand. Dersom han ruser seg slik at han får blacout. Uff jente, kom deg derfra!!!! Anonymous poster hash: 5a466...155
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Ser meg frabedt å bli kalt dum, hvis du, frøken perfekt, skal rakke ned på noen så kan du ta det et annet sted. Opprett din egen tråd. Dette er dødfødt. Skjønner du virkelig ikke det selv? Kommer du deg ikke bort for godt har du barnevernet på døra rimelig kjapt. Barn skal IKKE vokse opp med rusa foreldre. Han kommer ikke til å slutte å ruse seg, hvor dum går det an å bli? Anonymous poster hash: fe535...d39 Anonymous poster hash: 7de7f...89a Etter dette svaret fremstår du i hvertfall som dum. Du gir ham en sjanse på bekostning av barnet deres, og du svarer som en snurt jentunge. Dersom du var en ansvarlig voksen, hadde du gått fra denne mannen, og krevd at han kuttet ut rusen dersom han ville flytte tilbake til deg og barnet. Hvis han ikke vil det, så har han ikke noe i hus med et barn å gjøre. Vær klar over at du selv kan komme i søkelyset for omsorgssvikt dersom du ikke klarer å skjerme barnet ditt mot en far som ruser seg. Anonymous poster hash: 727f4...e51
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 Gi meg EN god grunn til at du er sammen med han... (Egentlig tror jeg du er et troll...) Anonymous poster hash: e2832...252
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #24 Skrevet 20. mars 2014 Gi meg EN god grunn til at du er sammen med han... (Egentlig tror jeg du er et troll...) Anonymous poster hash: e2832...252
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #25 Skrevet 20. mars 2014 Ser meg frabedt å bli kalt dum, hvis du, frøken perfekt, skal rakke ned på noen så kan du ta det et annet sted. Opprett din egen tråd. Dette er dødfødt. Skjønner du virkelig ikke det selv? Kommer du deg ikke bort for godt har du barnevernet på døra rimelig kjapt. Barn skal IKKE vokse opp med rusa foreldre. Han kommer ikke til å slutte å ruse seg, hvor dum går det an å bli? Anonymous poster hash: fe535...d39 Anonymous poster hash: 7de7f...89a Etter dette svaret fremstår du i hvertfall som dum. Du gir ham en sjanse på bekostning av barnet deres, og du svarer som en snurt jentunge. Dersom du var en ansvarlig voksen, hadde du gått fra denne mannen, og krevd at han kuttet ut rusen dersom han ville flytte tilbake til deg og barnet. Hvis han ikke vil det, så har han ikke noe i hus med et barn å gjøre. Vær klar over at du selv kan komme i søkelyset for omsorgssvikt dersom du ikke klarer å skjerme barnet ditt mot en far som ruser seg. Anonymous poster hash: 727f4...e51 Dette er et troll,ingen er slik Anonymous poster hash: e2832...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå