Gå til innhold

Torsdagshat - og bittelitt elsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hat:

• vondt overalt (prøv å ligge på kne og gnikke neglelakk fra gulvflisfuger under badeskapet når du ikke kan støtte deg på den armen du ikke gnikker med)
  • vond rygg
  • vonde skuldre
  • vond nakke
  • vond arm
  • vonde bein
  • 103 netter sittende på sofa (se over, pkt 1)
  • kaldt
  • snø
  • is på fortauene igjen så man må gå med alle muskler i helspenn hvis man vet at man faktisk ikke bare må unngå å falle men også alle nesten-fall og småglipp som fører til rykk i halvgrodde brudd (se over, pkt 1)

elsk:

legemiddelindustrien

Men stakkars deg! Hvor lenge skal du ha vondt i armen din da? Det må da være tidenes seigeste brudd? Og det er slett ikke alle rekorder det er kult å ha!

Takket være deg så kom jeg på en ganske stor elsk igrunn - jeg er helt frisk og bortsett fra litt stiv nakke (som jeg snart skal få knadd) har jeg ikke vondt en plass. I tillegg er begge trollungene friske og glade. Dette oppveier mye av hatet, altså.

Vel, armen må trenes opp igjen fra bunnen, ingenting er en selvfølge - ingen styrke, ingen bevegelighet og ingen særlig motorikk - så selv om den er tilnærmet smertefri om den holdes i ro MÅ jeg provosere den og få den til å bli arm igjen, og der koster hver millimeter. En dag med trening (vi snakker om pidletrening, "løft armen så høyt du kan", "prøv å ta på øret", "kommander armen til å bli med og bevege seg når du går", gjenta så mange ganger du kan) koster minst en dag med tannverkmigrene fra skuldra og ned. Å få armen til å automatisk gå diagonalt med bena når jeg går tok tre uker... og fortsatt stanser den opp om jeg snur meg brått for å se bak meg og så begynner å gå igjen. Så i går trente jeg - i dag hater jeg...

Uff, det er ille å drive med den form for trening. Syns aldri jeg ble bra igjen etter mitt benbrudd. Kjente folk som kom seg raskere enn meg, og skjønte ikke hvorfor jeg slet og måtte ha krykker lenger enn dem. Hadde en lege som overbeviste meg om at jeg bare måtte gå på det, og bruke det selv om jeg trengte smertestillende og plutselig så løsnet det og ble så bra det kunne bli. Det blir nok bra til slutt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke akkurat noe enkelt brudd, sug lut.

Hat:

Pappa døde i går

Jeg var alene med ham da det skjedde

Så mange avgjørelser som må tas når gravferd skal planlegges

Grått, kaldt og ekkelt ute - matcher innsiden

Elsk:

eBay gjør at fine ting detter ned i postkassa også på dager hvor man ikke kunne drømt om å shoppe

Åh, kjære vennen.. Kondolerer, så fryktelig leit. Føler med deg og sender gode tanker, lys og klemmer til deg. 

<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...