Gå til innhold

Til alle ammefanatikerne her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang tenkt på at ikke alle kan amme og å få spydige kommentarer på dette er sårende?

Skal man heller la barnet sulte enn å få mme? Dere får det til å høres ut som om mme er gift jo!

Det er ikke alltid tilfelle at man velger bort amming for å beholde puppene sine eller drikke alkohol skjønner dere.

Anonymous poster hash: c3243...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada jada. Men det er ingen tvil om at mange ikke gidder, syns det er slitsomt, får ikke drukket vin osv osv...

Anonymous poster hash: 76ec2...f64

Skrevet

Ammefanatiker, faktisk....

Jeg er fullt for amming såsant det er mulig. Har mor ingen mulighet til å amme så kan hun selvfølgelig ikke noe for det, sånn er det bare. Da må man velge den beste erstatningen.

Men hvis mor velger bort amming fordi hun ikke gidder eller fordi hun er redd for formen på puppene sine, ja da synes jeg det er forkastelig og egoisme på høyt plan, faktisk såpass at jeg setter spørsmålstegn ved om hvorfor de får barn når de ikke setter barnets helse først.

Jeg ser på amming som så naturlig at min første respons sikkert ville vært "hæ, ammer du ikke, hvorfor det?"... før jeg fikk tenkt meg om. Og så ville jeg trolig fortet meg til å legge til "åh, unnskyld, det har jeg ikke noe med" umiddelbart. Om du ville si noe eller ikke så hadde jeg ikke sagt noe mer. Hvis du hadde sagt at du ikke ammet fordi du ville beholde puppene dine fine, eller at du ønsket å drikke alkohol - ja, da hadde jeg sagt meningen min. Hvis du hadde fortalt at du ikke kunne amme, ikke hadde melk, så ville jeg støttet deg fullt ut. Men jeg går ikke rundt og spør folk uten at det er et tema som kommer på banen.

Men de som av ulike årsaker ikke har melk eller av andre grunner ikke er i stand til å amme, de kritiserer jeg selvfølgelig ikke. Veldig synd om du opplever det, HI.

Anonymous poster hash: 34197...26b
Skrevet

Nedlatende ammefanatikere som dømmer alle over en kam har null respekt hos meg. Tror det er meget få som dropper amming fordi de ikke gidder eller vil drikke vin. De aller fleste forsøker og av ulike årsaker får det ikke til. Det må respekteres.

Anonymous poster hash: 87d01...0b9
Skrevet

Jada jada. Men det er ingen tvil om at mange ikke gidder, syns det er slitsomt, får ikke drukket vin osv osv...

Anonymous poster hash: 76ec2...f64

Ja det og er nok sant det. Syns bare det er trist at man drar alle under en kam. For noen er det en følelse av å ha mislykkes når man ikke kan amme.

Skrevet

Synes faktisk folk skal få lov til å velge å la være å amme selv om de kan også jeg. Det er INGEN andre sin business. I de fleste andre land ammes det i mye mindre utstrekning. Sist jeg sjekket var det likevel ikke nordmenn som hadde høyest levealder. Synes det er direkte uforskammet å "si meningen sin" om noe så personlig.

Anonymous poster hash: 94884...aa2

Skrevet

.... å skjære alle over én kam.....

Anonymous poster hash: 34197...26b
Skrevet

Nedlatende ammefanatikere som dømmer alle over en kam har null respekt hos meg. Tror det er meget få som dropper amming fordi de ikke gidder eller vil drikke vin. De aller fleste forsøker og av ulike årsaker får det ikke til. Det må respekteres.

Anonymous poster hash: 87d01...0b9

Ikke greit å dømme noen under en kam nei...

Anonymous poster hash: e7aeb...457

Skrevet

Synes faktisk folk skal få lov til å velge å la være å amme selv om de kan også jeg. Det er INGEN andre sin business. I de fleste andre land ammes det i mye mindre utstrekning. Sist jeg sjekket var det likevel ikke nordmenn som hadde høyest levealder. Synes det er direkte uforskammet å "si meningen sin" om noe så personlig.

Hvorfor velge bort noe som er det beste for barnet?

Skrevet

Synes faktisk folk skal få lov til å velge å la være å amme selv om de kan også jeg. Det er INGEN andre sin business. I de fleste andre land ammes det i mye mindre utstrekning. Sist jeg sjekket var det likevel ikke nordmenn som hadde høyest levealder. Synes det er direkte uforskammet å "si meningen sin" om noe så personlig.Anonymous poster hash: 94884...aa2

Det har vel strengt tatt ikke du noe med?

Skrevet

slutt å bli provosert over noe du overhodet ikke kan gjøre noe med likevel..!

Anonymous poster hash: dac61...161
Skrevet

Fordi det som helhet ikke er det beste kanskje?

Skrevet

Jeg tenker at hver og en må få lov til å vurdere hva som passer best for seg og sitt barn. Det blir rett og slett tullete nå noen starter en tråd om f.eks. praktiske spørsmål i tilknytning til MME også kommer en surmaget anonym inn med et innlegg i stil med "morsmelk er best ingen protest" :P

For noen dager siden hadde en bruker spørsmål om hvordan best løse flaskemåltider om natten. En anonym fyrte løs med at amming var så mye greiere.

Det viste seg at HI ikke kunne amme da hun gikk på medisiner.

Dere damer som skuler på oss flaskemammaer: Rull inn puppen og trå litt varsomt før dere dømmer noen.

Skrevet

Jeg tenker at hver og en må få lov til å vurdere hva som passer best for seg og sitt barn. Det blir rett og slett tullete nå noen starter en tråd om f.eks. praktiske spørsmål i tilknytning til MME også kommer en surmaget anonym inn med et innlegg i stil med "morsmelk er best ingen protest" :P

For noen dager siden hadde en bruker spørsmål om hvordan best løse flaskemåltider om natten. En anonym fyrte løs med at amming var så mye greiere.

Dere damer som skuler på oss flaskemammaer: Rull inn puppen og trå litt varsomt før dere dømmer noen.

Ja er akkurat det jeg mener! Det kommer så mange unødvendige svar angående amming i tråder om mme..

Skrevet

Ja til MME! Idiotiske ammegale, hønemødre.

Har dere noen gang tenkt på at ikke alle kan amme og å få spydige kommentarer på dette er sårende?

Skal man heller la barnet sulte enn å få mme? Dere får det til å høres ut som om mme er gift jo!

Det er ikke alltid tilfelle at man velger bort amming for å beholde puppene sine eller drikke alkohol skjønner dere.

Anonymous poster hash: a0d94...7d5

Skrevet

Nå drar jo dere alle ammende kvinner under en kam? Så fordi vi ammer er vi hønemødre? Og hysteriske og må rulle inn puppen? Jeg bryr meg fint lite hvordan baby får mat, så lenge barnet har det godt, får nærkontakt og kos. Men at jeg som ammende kvinne skal hetset er unødvendig

Anonymous poster hash: 10249...ff5

Skrevet

Har hatt både et flaskebarn og ammet et barn. Og aldri opplevd noe negativt med å gi flaske. Verken fra helsevesenet eller andre mennesker. Prøvde hardt men det gikk ikke, og følte at alle skjønte det. Opplevde aldri det ammepresset alle snakker om.  Begynte med flaske allerede på barsel. Var faktisk en jordmor som anbefalte meg det. Selvfølgelig er det best å amme, og syntes personlig det er lettest også (om man får det til). Men fungerer med mme om man ikke klarer å amme av en eller annen grunn.

Skrevet

Men har faktisk fått flere kommentarer om ammingen. At man ammer for mye, for lenge, hvor slitsomt det sikkert er, at det er lettere med flaske osv. 

Skrevet

Men har faktisk fått flere kommentarer om ammingen. At man ammer for mye, for lenge, hvor slitsomt det sikkert er, at det er lettere med flaske osv.

Jeg tror vi bare kan slå oss til tåls med at alle blir dømt hele tiden, og jaggu blir det tydelig når man får barn. Jeg ammer, lar ikke babyen se på tv, går trilleturer og lager egen babymat. Skikkelig praktmor etter boka, men jaggu får jeg mange kommentarer på det også.

Tror flaskemødre tenker at alle blikk og innblandinger de får handler om mme. I virkeligheten handler det om at som foreldre er vi omtrent fritt vilt fra nære og fremmede.

Anonymous poster hash: ab4a6...f49

Skrevet

Jeg fikk ikke til ammingen og ga opp fort. Det gikk jo ikke. Ekkelt var det og. Og makan til mas har jeg aldri vært borti. Har aldri blitt såret for kommentarer ang det, kun irritert over maset. Mitt barn, min kropp, mitt valg.

Anonymous poster hash: 4ab48...50b

Skrevet

Jeg har faktisk ikke opplevd kommentarer om det, bortsett fra på nettet :) og ingen direkte til meg fordi jeg gir mme istedet for å amme.

Anonymous poster hash: fc312...ac1

Skrevet

Eneste gangen jeg har reagert på at noen ikke ammet var da hun fyrte løs at "brystene var til mannen, ikke en unge!". Den syns jeg var litt for dum :laugh:

Men ellers får folk gjøre som de vil. Det er mange situasjoner som gjør amming umulig, og det er mildt sagt uforskammet av andre å legge seg opp i dette. Vi har god ernæring i Norge, med eller uten brystmelk.  

Skrevet

Har ammet barna mine selv, men om noen velger å ikke amme fordi de er redde for fasongene på brystene, har lyst til å drikke vin eller hva som helst annet så er det virkelig ikke min sak.

Så lenge folk holder seg innenfor loven så er ikke jeg i en posisjon der jeg kan fortelle dem hva de skal gjøre.

Anonymous poster hash: 62798...d2a

Skrevet (endret)

Jeg tror vi bare kan slå oss til tåls med at alle blir dømt hele tiden, og jaggu blir det tydelig når man får barn. Jeg ammer, lar ikke babyen se på tv, går trilleturer og lager egen babymat. Skikkelig praktmor etter boka, men jaggu får jeg mange kommentarer på det også.

Tror flaskemødre tenker at alle blikk og innblandinger de får handler om mme. I virkeligheten handler det om at som foreldre er vi omtrent fritt vilt fra nære og fremmede.

Anonymous poster hash: ab4a6...f49

Ja helt enig i dette. Folk skal faktisk kommentere alt mulig. Selv om det er etter boka. Bortsett fra når jeg ga flaske. da skulle alle fortelle meg hvor mye lettere det var med flaske. Syntes ikke det selv da. Syntes det var et styr. Men må mann så mann. :)

Endret av Fru vims
Skrevet

Jeg husker hvor ammefanatisk du var før du fikk barn, og rett etter at nurket var født. Du skulle amme i seks måneder, lage all mat selv og aldri gi Nestléprodukter.

Det snudde fort når ammingen ikke passet med dine behov for cava og spahelger.

Anonymous poster hash: 3365c...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...