Gå til innhold

Vet man når man er ferdig med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i permisjon med nr to nå, og går masse rundt og tenker "dette kan ikke være siste". Har alltid sett for meg to stk, men kjenner på lysten på en til :) trur dere man kjenner når man er ferdig? At dette betyr at jeg må satse på nr tre?:)

Anonymous poster hash: bafe0...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner at jeg er ferdig ja. Har to stk.

Jeg savner overhodet ingenting fra svangerskapet og spedbarnstiden,og vil overhodet ikke oppleve noe av det igjen!

Babyer er flotte vesner de, så lenge jeg kan gi de tilbake til mammaen sin igjen!

Jeg storkoser meg med mine på 2 og 3, og nyter at de vokser til og blir mer mennesker enn bare en liten bylt som enten bare sover eller bare skriker! Definitivt ferdig ja!

Anonymous poster hash: 8177e...313

Skrevet

Jeg vet jeg er ferdig, kjenner det ikke frister det dugg å få en til. Vi var så sikre at gubben snippa når mini var 3mnd..

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: da658...aa4

Skrevet

Jeg venter nr 3 nå og vet at jeg er 100% sikkert ferdig etter det.

Jeg blir sikkert å savne en del av babytiden og denslags, men vet også at det krever en del. For min del er tre barn nok. Savnet etter en til er jeg forberedt på kan komme, men har satt en grense og den grensa er jeg rimelig sikker på :-)

Anonymous poster hash: fdfa7...a62

Skrevet

Jeg har også sett for meg to barn, men nå som jeg har to barn, kjenner jeg at jeg vil ha en til om noen år :)

Skrevet

Når nr 2 kom ble jeg helt sikker på meg selv at dette var siste gang jeg gikk gravid og fødte. Flere barn ønsket jeg meg ikke.

Jeg liker små barn, men for meg holder det med to. Jeg har fått stebarn i ettertid, og ingen anger på at meg om min nye mann ikke skal få noen barn sammen. Vi var begge ferdige med småbarn når vi fikk nr 2 begge to.

Nå venter vi barnebarn, det blir vårt kjærlighets barn. En lånebaby vi kan skjemme bort og dulle med. Være småbarnsmor når barnebarn er på vei vil jeg absolutt ikke, så er enda sikkrere i min avgjørelse.

Anonymous poster hash: 4c55d...4ec

Skrevet

Aner ikke, har nølt i snart 2 år når det gjelder nr 2. Nr 1 er ikke av den enkle sorten, jeg er redd for å angre uansett hva jeg velger.

Men snart vil jeg være ferdig fra naturens side om jeg ikke får fingeren ut.

Anonymous poster hash: 526e6...73a

Skrevet

Jeg var HELT! sikker på 2, men nå er eldste 12år og minste 8år og jeg har kjempelyst på en vi alle kan dulle med. Jeg er 35 år så det er jo ikke for sent.. Eneste hinder er at da vil kanskje nr. 3 føle seg som et enebarn.

Anonymous poster hash: 3fd5e...378
Skrevet

Jeg er også helt sikker.aldri igjen!!elsker ungene over alt på jord og de gir meg det jeg ønsker og trenger

Skrevet

Venter nr to om bare få dager, forhåpentligvis. Men jeg kjenner veldig på at jeg nå er ferdig md barn. Og vil mannen ha flere, så får han enten gå gravid selv, eller finne seg en ny dame :-D

jeg gleder meg til å få kroppen min tilbake. Liker ikke å være gravid, så etter to graviditeter kan jeg virkelig si meg ferdig.

Anonymous poster hash: ba887...098

Skrevet

Jeg har 2 barn hvorav minste er 6 mnd. Her er hodet og hjertet delt- hjertet sier flere barn men logikken nei. Var så dårlig i siste sv.skap av bekkenløsning fra 3 mnd og blodtrykksfall, at jeg ikke klarte å ta meg av 3 åringen.

Så her blir det ingen flere barn!

Anonymous poster hash: 2dd1f...f58

Skrevet

Har fått 3 barn og kjenner meg helt ferdig! Nyter at ungene er større og vi kan finne på andre og flere ting hele familien sammen!

Når venninner får baby holder jeg den gjerne og syns den er søt, men lengter ikke etter min egen baby.

Skrevet

Er i permisjon med nr to nå, og går masse rundt og tenker "dette kan ikke være siste". Har alltid sett for meg to stk, men kjenner på lysten på en til :) trur dere man kjenner når man er ferdig? At dette betyr at jeg må satse på nr tre? :)

Anonymous poster hash: bafe0...943

Hehe, som å høre om meg selv. Skrev denne tråden for noen dager siden:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144127943-fra-2-til-3-barn-skal-skal-ikke/

;)

Anonymous poster hash: f609d...2c7

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Behovet for en til meldte seg når han yngste var 5 år. Så da fikk vi nr 3. Nå er jeg veldig ferdig!

Skrevet

Mannen ville alltid ha 2-3 barn. Jeg ville ha 3-4.

Etter storesøster var født gikk det 6 mnd så var jeg klar som et egg til neste. Mannen holdt litt igjen. Lillebror kom når storesøster var litt over 2 år. Lillebror har hatt og har mange ekstra utfordringer og lysten på en til har aldri kommet. Vi har fullt opp og har begge vært klar på at det egentlig er nok. I starten var vi litt på den at om lysten melder seg senere så har vi fortsatt muligheten. Men etter som årene har gått har lysten på flere ikke kommet. Nå er storesøster snart 9 og lillebror er 6 1/2. Det blir ikke flere barn!

Skrevet

Jeg har også sett for meg to barn, men nå som jeg har to barn, kjenner jeg at jeg vil ha en til om noen år :)

Det er akkuratder jeg er også. Ville egentlig bare ha to, har aldri tenkt på flere før. Nå som jeg har to, vil jeg ha en til! :D

Men så er det det praktiske og økonomiske ved det da…. Tenkeboksen enda..

Anonymous poster hash: f609d...2c7

Skrevet

Vi har to. Jeg tror vi er ferdige med barn. Innimellom tenke jeg at vi kanskje kan få en til om noen år, men jeg tror ikke vi orker å begynne forfra igjen! Det er deilig når barna har kommet seg over babystadiet og klarer mer og mer selv :) 

Anonymous poster hash: fb411...85f
Skrevet

Jeg har ett barn,og ja, jeg er ferdig med barn. Man vet det når man ikke ser en fremtid med flere barn :) man fokuserer på andre ting, f.eks jobb og skole, eller andre prosjekter der det ikke er plass til flere barn.

Og for min del er helsa skrantende.

Skrevet

Jeg visste det i hvert fall. Det var som jeg fikk en indre ro i meg da siste barnet ble født, jeg bare visste at nå var vi ferdig!

Anonymous poster hash: 2d62d...862
Skrevet

Jeg visste det i hvert fall godt at jeg var ferdig. Etter at vi fikk nr tre var vi skjønt enige om at det ikke ble flere barn. Det var nesten en slags indre visshet hos meg, at dette var den siste.

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg kom til å få den følelsen av å være ferdig da tredje ble født, men det gjorde jeg ikke.

Det syns jeg i grunnen er litt trist for det blir sannsynligvis ikke flere her.

Skrevet

Jeg har 3 og føler meg ikke ferdig med barn. Men... Jeg har ingen mann, så det blir nok ingen fler på meg. Dessuten så er eldste 14 år, så det blir litt dumt å begynne på'n igjen nå.. Fornuften er det eneste som stopper meg fra å få flere barn.

Anonymous poster hash: 9b82f...8cd

Skrevet

Jeg vet jeg er ferdig, fordi jeg har 4 barn, er 40 år og mannen er 44 år.

Men jeg KJENNER det ikke, for jeg kunne virkelig tenke meg et barn til. Jeg VET jeg er ferdig pga alderen og pga det antall barn jeg allerede har og de travle hverdagene vi har med å følge dem opp, men jeg FØLER meg ikke ferdig ;)

Jeg gleder meg allerede til barnebarna jeg, for jeg virkelig elsker babytiden og kunne sikkert fått en ungen annenhvert år helt til jeg ikke var fruktbar lenger.....

Anonymous poster hash: a3f8a...a01
Skrevet (endret)

Ja.

Kjente i øyeblikket når nr 3 var født at nå er jeg ferdig.

Fikk et lite flash back i permisjonen om at babyer er så søte at jeg kunne gått for nr 4.

Men kom til fornuft igjen...

3 er nok. Og med bekkenløsning i alle svangerskap har jeg ikke lyst å gå gravid igjen...

Endret av Fomle84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...