Gå til innhold

Tenåringer og husarbeid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lag en liste. Hvilken/hvilke oppgaver vil barna ha hver uke? La dem velge! Gjerne eldste først! Kanskje kjekkere om de føler de får være med å bestemme!

Hvilken dag ønsker de å gjøre det på? La dem velge og tenke selv!

Glemte å si at hver lørdag (eller søndag om noe skjer lørdagen) vasker vi huset alle 4! Har laget en liste over feks badet:

Vask do, vask og badekar

Vask speil

Mopp gulv, vask gulv

Tøm søppel

Dermed slipper jeg å mase hva som skal gjøres i hvert rom.

Vi bruker ca 2 timer. Har på musikk og jobber godt. Etterpå spiser vi en god lunsj. Hver helg gjør vi noe som belønning for husvasken! Sier klart ifra at dette er fordi alle hjalp til osv.

Belønninger hos oss er feks: svømmehallen, klatresenter, spille brettspill, spille Xbox hele familien! Ungene får kjøpe MYE smågodt, kino, sykkeltur, lager kake osv

Anonymous poster hash: 665a5...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 15. Kunne da og måtte gjøre alt husarbeid selv. Klart du kan forlange at de skal bidra hjemme. Det er ikke urimelig å be dem støvsuge eller rydde kjøkken, osv. Lykke til

Skrevet

Orket ikke lese alle svarene, men tar tipset jeg fikk av min sjef med to tenåringsjenter: Gå ut i streik!

Og regelen var at da fikk INGEN komme innom på besøk.. Gikk noen dager, så fikk jentene fart på seg ja...

Dette et også jenter som trener mye utenom skole, men plutselig fant de ut at de ville jo ha besøk... Stå på ditt!!

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 704ed...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...