Gå til innhold

Tunisia??? Er det trygt feriested?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stått stort i avisen de siste dagene om ei lokal (herifra byen)mor som er "fanget" i Tunisia, for hun prøvde å hente tilbake sin datter som barnefaren hadde kidnappet. Da kvinner har ingen rettigheter der, er moren selv dømt for kidnapping, for mannen fikk automatisk foreldrerett.

Ville ikke brukt feriepenger på et land med slike verdier, nei

Anonymous poster hash: 44905...506

Huff, man har jo Martine saken. Har en barndoms bekjent som ble drep i utlandet av kjæresten sin. Kjempe fin Norsk jente med bein i nesa. Veldig trist og tragisk! Håper UD får mor og barn hjem til Norge i den saken du har lest om HI. Verden er mye rart, men også mye fint!

Anonymous poster hash: d0817...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har stått stort i avisen de siste dagene om ei lokal (herifra byen)mor som er "fanget" i Tunisia, for hun prøvde å hente tilbake sin datter som barnefaren hadde kidnappet. Da kvinner har ingen rettigheter der, er moren selv dømt for kidnapping, for mannen fikk automatisk foreldrerett.

Huff, man har jo Martine saken. Har en barndoms bekjent som ble drep i utlandet av kjæresten sin. Kjempe fin Norsk jente med bein i nesa. Veldig trist og tragisk! Håper UD får mor og barn hjem til Norge i den saken du har lest om HI. Verden er mye rart, men også mye fint!

Det var jeg som postet innlegget om den saken, men jeg er ikke HI.

Grusomt det som skjedde med venninna di. Det var jo ei annen norsk på ferie i Dubai som ble fengslet for utroskap da hun anmeldte en voldtekt.

Ville aldri reist til et muslimsk land, om det skulle skje noe har en ingen rettigheter

Skrevet

merkelige kommentarer på denne lenken! Om man ønsker seg europeisk mat, europeisk standard, og bare vil være inne på resorten for varme og bading, da kan man reise til Kanariøyene eller Teneriffe.

For noe tull! Jeg er slett ikke avhengig av norsk standard, og reiser svært gjerne til nye og spennende steder. Men da til steder der kvinner likestilles med menn, og kan bevege seg fritt uten å bli beglodd og beropt, og kan besøke de samme kafeene og stedene som mannen hun har med seg. Jeg er heller ikke spesielt interessert i ekstremt innpåslitne og frekke selgere og kjedelig mat. Av disse grunnene, besøker jeg aldri mer Tunisia.

Anonymous poster hash: 4ac09...ca2

Skrevet

Det var jeg som postet innlegget om den saken, men jeg er ikke HI.

Grusomt det som skjedde med venninna di. Det var jo ei annen norsk på ferie i Dubai som ble fengslet for utroskap da hun anmeldte en voldtekt.

Ville aldri reist til et muslimsk land, om det skulle skje noe har en ingen rettigheter

Tusen takk, nå forsvant den tøffe fasaden min. Det var helt uvirkelig da en annen venninne sa det. Hun var alltid den tøffe, hoppet i fallskjerm og mye mye annet. Når hun traff på en så var det god klem og et dytt i siden ikke vær så redd, kom igjen hopp i det hele tiden. Hun ble kvalt pga hun ikke ville, huff ja. Opplevde det samme rett før selv, men lot meg heller, ja det du vet :( Hun var ikke i et Muslimsk land og heller ikke jeg.

Savner henne så mye! Nydelig menneske en solståle av de få!  

Skrevet

Nå er det 16 år siden jeg dro dit, men fy for noen fæle folk.

Menn satte seg å runket under solsengene våre, syntes det var morsomt å dytte oss av bademadrasser, kaste sand på oss, rive av oss bikinien i vannet, ta fra oss volleyballen vi spilte med osv.

Venninnen min ble spyttet på av ei eldre dame da vi gikk på marked. Selv om vi hadde prøvd å kle oss etter anbefaling, reagerte de på at ikke hele skulderen hennes var dekt av skjorten hun hadde på. Apelyder, plystring og slibrige kommentarer hele tiden. Som dyr i bur....

Anonymous poster hash: 3ac78...007
Skrevet

Menn satte seg å runket under solsengene våre, syntes det var morsomt å dytte oss av bademadrasser, kaste sand på oss, rive av oss bikinien i vannet, ta fra oss volleyballen vi spilte med osv.

Venninnen min ble spyttet på av ei eldre dame da vi gikk på marked. Selv om vi hadde prøvd å kle oss etter anbefaling, reagerte de på at ikke hele skulderen hennes var dekt av skjorten hun hadde på. Apelyder, plystring og slibrige kommentarer hele tiden. Som dyr i bur....

Så avskyelig. Rev de faktisk av dere bikiniene?!

Dyr i bur, der har du det,ja

Skrevet

Så avskyelig. Rev de faktisk av dere bikiniene?!

Dyr i bur, der har du det,ja

Ja, de syntes det var morsomt å "tulle" med oss. Vi var to jenter alene, så vi var fritt vilt. Jeg har en del vannskrekk, så det var skikkelig ubehagelig å være i vannet til tider. Dersom jeg lå på bademadrassen, kom de flere i slengen, omringet meg, dyttet meg av den, stakk av med madrassen, dyttet meg under vann og det gikk sport i hvem som fikk av meg bikinien. Dette skjedde flere ganger og ikke bare med meg. Single jenter var fritt vilt. Aldri vært så sint, forbannet og redd noen ganger på ferie før. Det endte faktisk med at jeg sprang etter den ene plageånden og ga ham bank nest siste dagen i ferien. Da hadde jeg fått nok av terror. Hadde vært ekstremt tålmodig de 14 dagene vi var der....

Skrevet

merkelige kommentarer på denne lenken! Om man ønsker seg europeisk mat, europeisk standard, og bare vil være inne på resorten for varme og bading, da kan man reise til Kanariøyene eller Teneriffe. Altså: Syden. Tunisia er anderledes, på samme måte som Marokko og Egypt. Dette er jo genuine reisemål med mye spennende å se, lukte, smake og se.

Vi reiste omkring i Tunisia i to uker, helt fra nord med gamle Kartago, til vest med den nydelige avslappede byen Madhia, og helt til ørkenen i sør. Du bør kunne litt fransk, og innse at du ikke skal inngå i handelspruting hvis du ikke kan spillereglene.

Nå har vi småbarn, og for noen år framover holder vi oss til Alicante, Mallorca etc. altså Syden. Men så snart ungene er store nok til det, drar vi til skikkelige reisemål igjen.

For et merkelig svar. Det betyr da ikke automatisk at vi ønsker europeisk mat og standard selv om vi synes Tunisia er et møkka-land å feriere i.

Jeg elsker eksotisk mat og stedere som er alt annet enn europeisk, men jeg ønsker også å bli respektert og spise uten risiko for matforgiftning hver gang.

Skrevet

Dra heller til Marokko!!

Er du rett person kler deg etter forholdene og kommuniserer så er Nord-Afrika kjempe spennende. Litt naiv nordmann er det like ille å være der som i Tailand. Hvor mange nordmenn er det som kommer opp i trøbbel der? Enkelte bør bare holde seg hjemme i trygge Norge og dra på Svenske handel til "multikulturelle" Sverige!

Dra til et land der NAV ikke ruler og lær litt, du blir så mer glad i NAV etter å ha sett virkeligheten!

Skrevet

merkelige kommentarer på denne lenken! Om man ønsker seg europeisk mat, europeisk standard, og bare vil være inne på resorten for varme og bading, da kan man reise til Kanariøyene eller Teneriffe. Altså: Syden. Tunisia er anderledes, på samme måte som Marokko og Egypt. Dette er jo genuine reisemål med mye spennende å se, lukte, smake og se.

Vi reiste omkring i Tunisia i to uker, helt fra nord med gamle Kartago, til vest med den nydelige avslappede byen Madhia, og helt til ørkenen i sør. Du bør kunne litt fransk, og innse at du ikke skal inngå i handelspruting hvis du ikke kan spillereglene.

Nå har vi småbarn, og for noen år framover holder vi oss til Alicante, Mallorca etc. altså Syden. Men så snart ungene er store nok til det, drar vi til skikkelige reisemål igjen. 

Så du mener at jeg skulle bare godta å bli klådd på, bli dårlig av maten og at barnet nesten ble kidnappet bare fordi det ikke er "norsk standard"?

NEK!

Anonymous poster hash: e6066...325

Skrevet

Var også på sousse(eller hvordan de skrives), aldri i mitt liv vert med på værre innpåslitne mennesker! I medinaen var det rett og slett livsfarlig! De blikkene man fikk, og alle som ville kjøpe deg! Grusom mat, ble itilleg matforgiftet. Om du drar dit- hold deg på hotellet/hotellområdet. Skal aldri tilbake, det er vertfall sikkert!

Skrevet

Var også på sousse(eller hvordan de skrives), aldri i mitt liv vert med på værre innpåslitne mennesker! I medinaen var det rett og slett livsfarlig! De blikkene man fikk, og alle som ville kjøpe deg! Grusom mat, ble itilleg matforgiftet. Om du drar dit- hold deg på hotellet/hotellområdet. Skal aldri tilbake, det er vertfall sikkert!

Det var trist å høre. Var i Medina i Marrakech i Marokk og det ble et minne for livet for meg. Trange gater uten biler, krydder, lave hus så man så himmelen og et yrende liv. Om noen glodde må det ha vært oss, synes folk var åpen og hyggelig for oss fremmede. Guiden som var lokal sa at vi måtte bare føle oss fri til å snakke og se på ting om noen presset på så ville han stoppe det. Vi drakk te i en teppebutikk og betalingen ble at vi tok et bilde sammen med selgeren og et løfte om å komme tilbake. Det eneste vi ikke kunne gjøre var å gå inn i Mosken. Guiden tullet og sa at om vi absolutt ville inn så kunne vi konventer til muslimer. Det ble det bare humor av :) 

Virkelig lyst å dra til Egypt, men det kan kanskje vente til ting roer seg. Tror aldri Nord-Afrika blir som Europa og jeg håper heller ikke de blir det, men litt mer individuelle rettigheter må på plass for at man skal føle seg trygg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...