Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Hav tenker dere om det å få fire barn? Hva tenker dere eventuelt om folk som har eller ønsker fire, dersom dere ikke kunne tenkt dere det selv? Anonymous poster hash: f5956...919
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er et lykkelig par som har det godt sammen, ettersom de velger å ha fire barn. Anonymous poster hash: 9fa17...981
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker at de hadde lyst på fire barn.
mamsn t snuska Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Jeg venter nr 4! Følte meg ikke ferdi etter nr 3. Klart det blir mye jobb. Ny bil. Div omjusteringer med soverommene. Men ønsket en større familie, og ser hvor stor glede ungene har av hverandre. Vi får senke på kravene og roe ned med karriere noen år også plutseli er ungene store! Ungene er forøvrig 2-6-8 år. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Spot on, stemmer bra med meg. Gravid med nr 4, husmor, bor på landet og trives med det. Men, når det er sagt så har jeg også interesser, hobby og lidenskap for litt mer enn barna og familien i tillegg. Men å velge stor familie er en livsstil der man må prioritere bort enkelte ting. Det koster, men jeg synes det er mer enn verdt det. Anonymous poster hash: 501c9...76a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Takk for svar! Vi har akkurat fått vårt 3. Barn, så det ligger ikke i noe nør fremtid. Bare tenkte litt rundt det, og var nysgjerrig på andres tanker. Anonymous poster hash: f5956...919
Oktoberrose Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Vi har 4 barn. De er 4,5,7 og 8 år. Var hjemmeværende et par år etter å ha fått nr.2, men startet i full jobb da minste var 1 år. Min mann har også en karriere, og full jobb.. Det eneste som stemmer er at vi har flyttet ut av byen ganske nylig. Klarer å klemme inn noen treningsturer i uka også, men veldig lite sosial på kveldstid og i helgene. En jobb der jeg kan ha hjemmekontor hvis jeg trenger det, og som er veldig fleksibel, hjelper også på. Dette gjelder for både meg og mannen. Full rulle når vi er hjemme med masse vennebesøk og tjohei, men kunne ikke hatt det annerledes:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Signerer. Slik er det for de 4-barnsforeldrene jeg kjenner Anonymous poster hash: 24329...285
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981 Vi har 4. Jobber fullt som anestesispl og anestesilege. Mulig det ikke teller som karriere, men vi er da i full jobb begge to😉 Anonymous poster hash: d2411...980
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981 Vi har 4. Jobber fullt som anestesispl og anestesilege. Mulig det ikke teller som karriere, men vi er da i full jobb begge to😉 Anonymous poster hash: d2411...980 Og bor i by. Anonymous poster hash: d2411...980
Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har 4 barn. Jeg merker stor forskjell på hvordan jeg ble sett på da jeg hadde 3 barn kontra nå når jeg har 4 barn. Da jeg hadde 3 barn, to av de tette, var kommentarene "så kjekt", "sikkert travelt, men du har vel hjelp i den eldste". "de to yngste får nok mye glede av hverandre" osv. Altså jeg ble sett på som "normal". Da nr 4 kom derimot var kommentarene annerledes. "Wow! 4 barn! Hvordan klarer dere det? Jeg har mer enn nok med 2 (eller 3). "Jøss, blir lite søvn på dere nå?" "Tar av meg hatten". "Du har vel fått mannen til å kutte strengen nå?" "hjelpe meg, får dere tid til dere selv i det hele tatt"? Sånn for mitt vedkommende så har jeg ikke merket særlig forskjell i antall barn. Overgang 0-1 var størst. Har man et barn så har man jo rutinene inne. Faktisk har ting blitt lettere med hvert barn. Å ha flere barn tvinger en til å være strukturert og konsekvent. Man kan ikke skeie like mye ut som når man har kun et barn. Det gagner både oss og ungene. Som 4-barnsmor har jeg fremdeles egentid hver dag fra ca 1900. Eller kjærestetid Jeg har samboer og barna har en far. Hvis jeg føler for det så kan jeg gå på fest/ut på byn, treffe venner, hyttetur osv. Det samme kan han. Jeg tror ikke vi er mindre med på ting enn de som "bare" har 3 barn for å si det slik. Jeg føler meg ganske "fri" selv om jeg har en skokk med unger
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tror folk som 4 barn er klin kokos. Jeg holder på å besvime av 2 innimellom. Anonymous poster hash: 6abd5...8fd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Vi har bare 3 foreløbi, bor i by, har utdanning på masternivå begge to. Mannen er selvstendig og jeg jobber vanligvis i fylket men er nå i permisjon. Kommer fra familie med 4 barn, bodde i by da vi vokste opp. Foreldre med høy utdannelse, doktorgrad og medisin. De studerte da de fikk oss. Har hatt en strålende oppvekst og ønsker med en til på sikt! Anonymous poster hash: d8779...0a9
Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Jeg skjønte ikke helt denne. Bruker man hele livet/hverdagen til oppdragelse når man har 4 barn, men ikke når man bare har et barn? Jeg føler ikke jeg bruker mer tid på oppdragelse nå enn da jeg bare hadde et barn. Jeg eller samboer er verken mer eller mindre på jobb nå enn da. Tiden mellom barnehage og leggetid brukes med barna, uavhengig om jeg har et eller flere barn.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981 Generelt sett så er det jo sånn... Svært få toppledere som klarer å ha 4 barn og en krevende karriere. Bare for å sette det på spissen. Sier ikke at folk er husmødre alle mann, men noe stor kerriere får du neppe når du går for 4 barn. I så fall sliter du deg fullstedig ut, eller har masse hjelp fra familie/au pair... Anonymous poster hash: ab15a...e62
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Vi har fire barn. Mannen min jobber mye og tjener mye, vi har au pair og bor sentralt i Oslo. Jeg er hjemme for øyeblikket med baby, men skal jobbe redusert etter hvert. Vi har fire tette barn, og det er en utfordring! Får også maaange kommentarer a la "tar av meg hatten for dere" "hjelp!! fire barn????" osv. Man går liksom over en grense fra tre til fire. Tre begynner å bli ganske vanlig i vår vennekrets, men fire er liksom å regne som ekstremsport. Anonymous poster hash: 98e18...250
Liv & Røre Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 [quname=Anonym bruker" post="146211709" timestamp="1395060095] Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 [/quote Vi har 4 barn, bor i en av Norges største byer og er i full jobb begge to. Vi prioriterer nok familie mer enn venner, men begge trener og får dekket mye av det sosiale via jobb og trening. Ungene har et tett og godt forhold, det eneste jeg kjenner litt på samvittigheten innimellom er behovet for en til en - oppmerksomhet som kunne vært bedre. God og romslig økonomi har vi også.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981 Vi har 4. Jobber fullt som anestesispl og anestesilege. Mulig det ikke teller som karriere, men vi er da i full jobb begge to Anonymous poster hash: d2411...980 Og bor i by. Anonymous poster hash: d2411...980 Ja da, det finns sånne som deg og, som har karriere og 4 barn, så du trenger ikke å forsvare deg... Jeg skrev jo MEST SANNSYNLIG bor på landet og nedprioriterer karriere! Anonymous poster hash: ab15a...e62
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #21 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tror ikke de som har fire barn føler de velger bort noe sosialt liv. For meg så trenger jeg ikke bruke tid på cafe med venner, hutteturer for å bli full osv. For min del er livet mine fantastiska bar og mann. Jeg har eget firma som jeg eier med min mann og vi har det topp. Man får til det man sel vil. Jeg tror heller at de i "topp" jobb egentlig ikke ønsker flere barn, snarere at de føler de må ha barn. Anonymous poster hash: 1c3d6...e34
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #22 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Jeg har fire barn og snart ferdig med mastergrad. Nå skal jeg gjøre karriere. Så nei, livet stopper ikke opp om man får fire barn. Det er snarere tvert imot. :-) Anonymous poster hash: 1ae00...ae2
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #23 Skrevet 17. mars 2014 Har 3 barn Prøver på nr 4 Hvorfor? Fordi jeg er glad i barn og familie er viktig for meg Mannen jobber 100% pluss litt hjemme når ungene er lagt. Vi får egen og kjærestetid Jeg har hobbyer. Studerer så jeg er ferdig om 6-7 år som først sykepleier så enten jordmor eller barnepleier Elsker gleden barna gir og bråket. Blir stusselig uten Mannen og jeg kan ta en tur på byen og kose oss, eller dra på en koselig kjærestetur, er heldig som har en søster som kan og vil sitte barnevakt Ingenting som stopper oss til å gjøre det vi vil. Barna lever vår livsstil ikke vi etter dems, unntaket aktiviteter de driver med Ser på det som en familie utflukt i helgene Man legger opp til liver til hvordan man selv ønsker det Noen er "laget" for kun å takle 1-2 barn, andre flere barn Anonymous poster hash: 7d193...3a8
Edelweis Skrevet 17. mars 2014 #24 Skrevet 17. mars 2014 Vi har 4 barn. bor på landet ja, men vi har karrierer. JEg er førskolelærer (i perm nå) mannen er elektrikker og driver et eget firma innenfor reise. =) synes det er topp med mange barn og i likhet med flere her så synes jeg ikke 4 mann merkes så veldig. vi hadde allerede gode rutiner og nr 4 bare glei rett inn =) har alenetid/kjærestetid etter kl 19.30 på kvelden og har tid til trening og venner! =)
MrsMilla Skrevet 17. mars 2014 #25 Skrevet 17. mars 2014 Jeg tenker det er folk som i hvert fall nedprioriterer/velger bort all form for karriere. De som har fire barn er de som er villige til å vie HELE livet/hverdagen til å oppdra barn. Dette er mest sannsynlig ikke folk som bor på de mest urbane stedene, men heller de som bor litt avsides på landet i fred og ro. Anonymous poster hash: ab15a...e62 Synes det var en litt dryg antakelse å trekke at man absolutt må velge bort all form for karriere....?!! Anonymous poster hash: 9fa17...981 Generelt sett så er det jo sånn... Svært få toppledere som klarer å ha 4 barn og en krevende karriere. Bare for å sette det på spissen. Sier ikke at folk er husmødre alle mann, men noe stor kerriere får du neppe når du går for 4 barn. I så fall sliter du deg fullstedig ut, eller har masse hjelp fra familie/au pair... Anonymous poster hash: ab15a...e62 Tøys, har litt med innstilling, disiplin og hvordan man legger opp dagen. Vi venter nr 4 og verken jeg eller mannen har tenkt å kutte ned på jobb - heller motsatt. Vi ønsker begge å gjøre en grei karriere, og er begge på vei dit. Mine venninner med to barn og 60 % stilling er mer slitne og blir med på mindre enn hva jeg gjør. De har heller ikke tid/ork til å trene, noe jeg gjør om morgenen før jeg drar på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå