Tjofsen Skrevet 17. mars 2014 #26 Skrevet 17. mars 2014 Ble litt skriking, men fikk beskjed fra jordmor om å heller bruke kreftene på å presse. Fulgte tipset fra jordmor og da gikk det bedre.
Ennai Skrevet 17. mars 2014 #27 Skrevet 17. mars 2014 Følte selv jeg brølte så høyt jeg klarte mot slutten,men i følge samboer var det mer sutring/jamring/gråting av middels styrke:p blir spennende å se denne gangen:p
Dini Skrevet 17. mars 2014 #28 Skrevet 17. mars 2014 Vet ikke om det kan kvalifiseres til "under fødselen," men rett før de skulle legge meg i narkose med barn nr 2, dro hun ene sykepleieren min tak i nippelen min og dro til (hun trodde det var kjortelen min og skulle være behjelpelig med å lukke den.. ), da hylte jeg til og lo etterpå..
Elsker livet Skrevet 17. mars 2014 #29 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hadde nok ikke klart det, det kom noen grove grynt under siste del av åpningsfasen. Under pressriene har jeg ikke fått frem et ord, bare pusting, pesing og en lav dur som ett eller annet rart dyr.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #30 Skrevet 17. mars 2014 Skreik, bannet, gråt, ønsket å dø....ja Anonymous poster hash: d6e9b...d09
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #31 Skrevet 17. mars 2014 Jeg var 'innadvendt' under mine to første fødsler, overrasket mest av alt meg selv da jeg skreik som bare f.. når minste kom. Det gikk så fort, riene kom så plutselig og kraftig, og jeg skrek inn i masken med lystgass, de rundt meg hørte ikke så mye av det.. Syns forresten det var forferdelig å høre andre skrike mens jeg lå å ventet på at fødselen min skulle komme igang. Anonymous poster hash: b4ae1...42b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #32 Skrevet 17. mars 2014 Brølte, kjefta og slo rundt meg under åpningsriene ja, for de var innforjævlig vonde. Syntes godt alle andre kunne få høre hvor fælt jeg hadde det, hehe. Under pressriene var jeg mer stille, da hadde jeg epidural og kjente ikke en dritt Anonymous poster hash: e2eeb...e30
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #33 Skrevet 17. mars 2014 Holdt helt kjeft, og de eneste gangene jeg sa noe var da mannen åpnet munnen. Jeg måtte ha det 110% stille, hvis ikke kom det noen stygge ord som ba de andre reise en viss plass om dem ikke kunne akseptere mitt ønske Huff! Anonymous poster hash: aac3d...780
Lille krøll Skrevet 17. mars 2014 #34 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hylte noe jævlig. Fikk ikke bevege meg ut av sengen og så på måleren rundt magen at jeg aldri fikk pause, lå på 120 og oppover fra kl 06-08. Da ble jeg bedøvet og fikk keisersnitt. Hørte i operasjonsrommet at ene jordmoren sa til en "ny". Hun skriker kjempemye men hun er idrettsutøver så hun gjør som man sier uansett. Se her: "legg deg på høyre side". Og jeg gjorde som hun sa jeg....
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #35 Skrevet 17. mars 2014 Det mest vanlige er lyd i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 8582e...259
☆☆☆ Skrevet 17. mars 2014 #36 Skrevet 17. mars 2014 Brølte så heile avdelinga hørte det begge gongane.
rytme Skrevet 17. mars 2014 #37 Skrevet 17. mars 2014 Jeg hylte ikke nei. Men lagde lyd i form av stønning og småsutring:P Jeg hylte en gang da en lege undersøkte meg midt i en pressrie fordi ungen satt fast. Det var det vondeste jeg har opplevd og kom veldig uventet på. Da skrek jeg au!!
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. mars 2014 #38 Skrevet 17. mars 2014 Gryntet og brølte på slutten av riene når jeg var ferdig med å presse med storesøster. Hylte og bannet og skreik og brølte så masse med lillebror at jeg fikk beskjed om å være rolig for det var andre som sov. Dreit i det og hylte mer. Mannen mente jeg hylte høyest av alle de som lå der mens vi var der. Han var over 4,6 kilo, var 39 cm rundt hodet og de måtte vri han for å få ut skuldrene, så trodde jeg skulle dø..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 17. mars 2014 #39 Skrevet 17. mars 2014 Med første brølte jeg noe sinnsykt.. Mens hun ble tatt med sugekopp og de røska og dro. Fikk helt pannikangst og hylte av redsel mer enn smerte trooor jeg.. Husker jeg fikk nesten sånn ut av kroppen opplevelse og tenkte helt rolig inni til meg "jøss..Er det du som lager de lydene der" ? Merkelig følelse. Andre gangen var det litt mer normalt forløp.. Når jeg fikk vondt da, ynket jeg meg mere.. Får mindre vondt med å holde igjen litt lyder føler jeg. Under selve pressingen hylte jeg ikke.. Stønnet og ynket meg litt i det jeg trykket.. Men ikke noe særlig mer. Akkurat da hodet sto midt i åpningen så hylte jeg litt, men husker jeg tok meg i det.. Nei, må fikk jeg lyst å føde igjen!
me_87 Skrevet 17. mars 2014 #40 Skrevet 17. mars 2014 Det var mye klaging under riene men aldri noe skriking selv under pressingen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #41 Skrevet 17. mars 2014 Fy faen så flyforbanna jeg hadde blitt visst jeg fikk beskjed om å slutte å skrike fordi folk sov! Da hadde jeg hylet 1000 ganger være bare på faen! Anonymous poster hash: 596b1...62a
November_84 Skrevet 17. mars 2014 #42 Skrevet 17. mars 2014 Jeg var ganske så stille, helt til jeg hørte hun som fødte vegg i vegg med meg..hun hylte og skrek noe helt forferdelig og da var det som om det gikk opp et lys for meg "ja, det gjør jæ#*^? vondt!" så da begynte jeg også.
Førstemann Skrevet 17. mars 2014 #43 Skrevet 17. mars 2014 Veldig lite lyd med første. Med nr 2 gikk det veldig fort og var veldig vondt, jeg skrek og hylte som en gal!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #44 Skrevet 17. mars 2014 Jeg var helt stum med alle tre,var heller konsentrert med å presse uten pressrier ,så jeg tok i så mye at det var ikke plass til lyd Anonymous poster hash: 8cf06...5de
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #46 Skrevet 17. mars 2014 Kun pusting og pesing under riene, dempede "brøl"/ahh/aaw i pressfasen Anonymous poster hash: d0884...794
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. mars 2014 #47 Skrevet 17. mars 2014 Jeg var ganske så stille, helt til jeg hørte hun som fødte vegg i vegg med meg..hun hylte og skrek noe helt forferdelig og da var det som om det gikk opp et lys for meg "ja, det gjør jæ#*^? vondt!" så da begynte jeg også. Ha ha, sånn hadde jeg det også Husker jeg snakket med henne etterpå, og hun kunne høre meg også
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #48 Skrevet 17. mars 2014 Jeg lagde mye lyd.. Følte det hjalp meg. Har veldig raske og intense fødsler. Siste varte bare i 45 min. Når jeg "presser" ut lyden er det på en måte det samme som å kontrollere pusten og smerten. Hvis jeg skulle holde på i timer og dager hadde jeg kanskje brukt for mye krefter på å gjøre det på denne måten.. Men slik jeg fungerer føles det riktig i øyeblikket.. Litt pinlig er det jo, for det er virkelig dyrelyder som kommer ut! Alle opplever det jo ulikt, men jeg kunne nok aldri klare å være stille! Anonymous poster hash: e9897...14c
Englenemine Skrevet 17. mars 2014 #49 Skrevet 17. mars 2014 Sa Au Au veldig mye. Men ingen hyling eller brøling.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #50 Skrevet 17. mars 2014 Vekslet mellom uling, brøling, stønning og presselyd i kombinasjon med de førstnevnte! Hadde nok blitt skremt dersom jeg hadde ligget på naborommet.. :-P Anonymous poster hash: e9897...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå