Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #26 Skrevet 16. mars 2014 Jeg var overvektig som barn, og er det fremdeles. Det hjalp ikke at min mor pushet meg til slanking som 10 åring. Det beste du kan gjøre som mor, er å lage sunne middager, begrense godteri og brus og alt dette uten at du gjør barna bevisst på det Anonymous poster hash: 64db7...6c0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #27 Skrevet 16. mars 2014 Jeg var overvektig som barn, og er det fremdeles. Det hjalp ikke at min mor pushet meg til slanking som 10 åring. Det beste du kan gjøre som mor, er å lage sunne middager, begrense godteri og brus og alt dette uten at du gjør barna bevisst på det Anonymous poster hash: 64db7...6c0 Barna er alt bevisst på at de er store og at de burde veid mindre. De merker det jo på klær, sammenligner vekta med venninner og hverandre osv. HI Anonymous poster hash: 021c7...e36
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #28 Skrevet 16. mars 2014 Viss fireåringen ikke kan være med på noe akitivt er det fordi dere ikke har trent nok på det. Her kan treåringen gå flere kilometer i terreng med bare litt bæring innimellom. Og det er ikke så vanskelig å leve aktivt. Du sier du kjører ungene hit og dit. Kan de sykle eller gå isteden? Anonymous poster hash: 0f238...742
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #29 Skrevet 16. mars 2014 Barns største forbilder ift til fysisk aktivitet/idrett etc er faktisk foreldrene. Det finnes mange ting man kan gjøre sammen. Det må gjerne planlegges og komme inn i en fast timeplan. Gåturer med sekke med frukt etc eller sykkelturer eller svømming eller nå på vinteren aking At fireåringen ikke er utholdende er antakelig at han ikke er vant til å gå så langt. Ta lengre tur for hver gang. Er jo de som går fjellturer med ungene fra de har lært å gå, omtrent. Oppfordre de også til å være mer i aktivitet i friminuttene på skolen. Er skolen TL-skole? Anonymous poster hash: a1f15...411
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #30 Skrevet 16. mars 2014 Hva er det 4-åringen bremser da? Vi er aktive hver helg, har en på 5. Anonymous poster hash: 5925e...a88 Er du alene med ungene, så på lange gåturer eller skiturer, så må du bære 5 åringen alene? Eller på sykkeltur.., ta med minste med trehjulssykkel? De to eldste ønsker et litt annet tempo Anonymous poster hash: 021c7...e36 Trehjulssykkel? Jeg er alene med 5-åringen min så vet ikke hvordan det er med flere barn. Vi sykler lange turer, begynte selvsagt i det små, f.eks bort til nærmeste lekeplass/fotballbane med fotball i sekken. Turer i skogen, opp på et lite fjell, finne ved, klatre i trærne, leike har'n. Svømmehallen. Skiturer, ofte er det lengre og kortere turer å velge mellom fra en eller annen hytte. Avtal møtested. Gå tur, jogg ved siden av den minste på sykkel. Anonymous poster hash: 5925e...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå