Gå til innhold

Dere som ikke vil vaksinere barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er en oversiktelig artikkel:

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/measles-outbreak-hits-new-york-city

For de som ikke orker lese, her er en kort oppsummering:

- utbrudd i NYC nå av meslinger. Dette menes å skyldes at færre vaksinerer sine barn. Konsekvensene av meslinger kan være svært alvorlige, også døden. Og det er fare for fosteret hvis gravide blir syke.

- Det er viktig å tenke kollektivt med tanke på vaksiner (Velkjent argument, men syns ikke det kan gjentas for ofte). Ved å ikke vaksinere dine barn, bidrar du til oppblomstring av farlige sykdommer, og setter de som ikke kan vaksinere seg i fare, feks små barn som ennå ikke er vaksinert eller ikke har fått full effekt av vaksinsjonen ennå, og de som er allergiske. (Blir sint bare jeg tenker på det. Tenk så heldig vi er som lever i en tid der disse sykdommene kan unngås, også velger noen å sette andre i fare…)

- Andrew Wakefield som i 1998 kom med "forskning" som viste at det fantes sammenheng mellom MMR-vaksine og autisme, måtte trekke tilbake artikkelen etter at det ble avslørt juks i forskningen og økonomiske motiver (og ingen kunne reprodusere den).

Anonymous poster hash: 5e60a...3c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer fortsatt ikke til å vaksinere mine barn :)

Gjest Tittentott
Skrevet

Kommer til å vaksinere med de vaksinene som har vært en stund og som man vet litt av langtidsvirkningene på, og som er i vaksineprogrammet, men jeg kommer ikke til å vaksinere med helt nye vaksiner mot epidemier. ME var jo en av bivirkningene på svineinfluensavaksinen f.eks. Stoler rett og slett ikke på vaksiner som er blitt utviklet i hast og som ikke har blitt skikkelig utprøvd

Skrevet

Hvordan tenker du da når det meste av de voksne ikke revaksinerer seg? Bare lurer... Iforhold til hvor mange barn det er i landet iforhold til hvor mange voksne burde vi jo alle vært døde og 6 fot under jorden...

Vell, jeg blir ikke å vaksinere pga denne artikkelen...

Anonymous poster hash: c968b...b9d
Skrevet

For 30-40 år siden fikk alle (99,99%) meslingene som barn. Hvis du leser på mange helsesider fra USA så kan du lese om den FARLIGE sykdommen vannkopper!!! Videre kan du se statestikker på hvor mange liv de har spart etter at de begynte å vaksinere. Merkelig hvordan folk begynner å frykte sykdommene med en gang det blir tilbudt en vaksine mot den i barnevaksinasjonsprogremmet.

Anonymous poster hash: 9d704...967
Skrevet

Hva er det som skjer? Jeg sitter her med nypopet popkorn og venter på at denne tråden skal ta av, men ingenting?

Skrevet

Hva er det som skjer? Jeg sitter her med nypopet popkorn og venter på at denne tråden skal ta av, men ingenting?

Tror folk er lei av å krangle :)

Anonymous poster hash: c968b...b9d

Skrevet

Hva slags vaksiner er det barna får og når blir de vaksinert egentlig ? 

Jeg er gravid, og har egentlig ikke satt meg helt inn i vaksineprogrammet enda. 

Skrevet

For 30-40 år siden fikk alle (99,99%) meslingene som barn. Hvis du leser på mange helsesider fra USA så kan du lese om den FARLIGE sykdommen vannkopper!!! Videre kan du se statestikker på hvor mange liv de har spart etter at de begynte å vaksinere. Merkelig hvordan folk begynner å frykte sykdommene med en gang det blir tilbudt en vaksine mot den i barnevaksinasjonsprogremmet.

Men kjære deg...  Vannkopper er en potensielt dødelig sykdom for nyfødte og personer med nedsatt imunforsvar, nekter du for det? Vannkoppvaksine blir IKKE og kommer IKKE til å bli tilbudt folk flest, kun de som er i helt spesielle risikogrupper.

Meslinger tar livet av tusenvis av barn hvert år, bagatelliserer du det?

Jeg lurer på om folk føler seg så ekstremt trygge her i Norge pga vaksinering over mange år, og gode helsetjenester, at man glemmer hva disse sykdommene kan føre til... Skremmende :(

Skrevet

Kommer til å vaksinere med de vaksinene som har vært en stund og som man vet litt av langtidsvirkningene på, og som er i vaksineprogrammet, men jeg kommer ikke til å vaksinere med helt nye vaksiner mot epidemier. ME var jo en av bivirkningene på svineinfluensavaksinen f.eks. Stoler rett og slett ikke på vaksiner som er blitt utviklet i hast og som ikke har blitt skikkelig utprøvd

ME bivirkning!! Du har lest litt for mye irrasjonell og uvitenskapelig antivaksine propaganda... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--ME-skyldes-ikke-vaksine-6454251.html

Noen av de millioner som lar seg (klokelig) vaksinere vil bli syke og få all verdens av plager, flere vil til og med dø! Det vil også mennesker som skaffer seg en svart katt, eller drikker kamillete.

Skrevet

Søren, jeg må slutte å lese disse trådene.... :( Det er nyttesløst å snakke fornuft og vitenskap med mennesker som skaper sin egen fantasiverden, med helt andre fysiske lover, med pseudovitenskap, konspirasjonsteorier og fanatisme.

Skrevet

Jaja, får bare krysse fingra og satse på at de ikke dævver da!!

Anonymous poster hash: e06d5...ccd

Skrevet

Men kjære deg...  Vannkopper er en potensielt dødelig sykdom for nyfødte og personer med nedsatt imunforsvar, nekter du for det? Vannkoppvaksine blir IKKE og kommer IKKE til å bli tilbudt folk flest, kun de som er i helt spesielle risikogrupper.

Jeg lurer på om folk føler seg så ekstremt trygge her i Norge pga vaksinering over mange år, og gode helsetjenester, at man glemmer hva disse sykdommene kan føre til... Skremmende :(

Var ikke meg du svarte, men jeg svarer likevel når det gjelder vannkopper.

For de aller, aller fleste så er vannkopper en plagsom, men ikke farlig sykdom. Samme virus som er ansvarlig for vannkopper er også ansvarlig for helvetesild. Helvetesild er også en sykdom som for de aller, aller fleste er en plagsom, men ikke farlig sykdom. Helvetesild har stort sett alltid vært "forbeholdt" eldre mennesker - eller i hvert fall svært godt voksne. Barn og ungdom fikk ikke helvetesild.

Hva har skjedd i USA etter innføring av vannkoppevaksinen? Plutselig fikk de mange tilfeller av helvetesild blant små barn, barn og unge. Og i motsetning til helvetesild som eldre får, så er helvetesild hos små barn og unge en svært alvorlig sykdom - også dødelig! Hvert eneste år har USA nå mange tilfeller av sykehusinnleggelser av små barn og unge som har fått helvetesild. Flere av disse får svært alvorlige nevrologiske skader og noen dør dessverre også av sykdommen.

Så man har byttet ut vannkopper - som for de aller fleste er en ufarlig sykdom - med helvetesild hos unge... som er en svært alvorlig og dødelig sykdom.

Jeg har ikke tid til å skaffe dokumentasjon nå (og min erfaring er at denne ikke blir lest her inne, så jeg orker ikke å bruke tid på å finne tak i den).

Hvis du går til offentlige helseregistre i USA så finner du tall over dette. Altså - ikke "alternative" interesseorganisasjoner, men offisielle helsetall fra myndighetene i USA.

Samfunnsøkonomisk er det derimot store besparelser med en vannkoppvaksine siden sykdommen som regel krever en del sykefraværsdager til foreldrene til de barna som får sykdommen (og de fleste får den jo som barn).

Anonymous poster hash: 8b84e...ee9

Skrevet

# 13 igjen her....

merk - jeg diskuterer her kun vannkoppvaksinen, ikke alle andre.

Skrevet

Var ikke meg du svarte, men jeg svarer likevel når det gjelder vannkopper.

For de aller, aller fleste så er vannkopper en plagsom, men ikke farlig sykdom. Samme virus som er ansvarlig for vannkopper er også ansvarlig for helvetesild. Helvetesild er også en sykdom som for de aller, aller fleste er en plagsom, men ikke farlig sykdom. Helvetesild har stort sett alltid vært "forbeholdt" eldre mennesker - eller i hvert fall svært godt voksne. Barn og ungdom fikk ikke helvetesild.

Hva har skjedd i USA etter innføring av vannkoppevaksinen? Plutselig fikk de mange tilfeller av helvetesild blant små barn, barn og unge. Og i motsetning til helvetesild som eldre får, så er helvetesild hos små barn og unge en svært alvorlig sykdom - også dødelig! Hvert eneste år har USA nå mange tilfeller av sykehusinnleggelser av små barn og unge som har fått helvetesild. Flere av disse får svært alvorlige nevrologiske skader og noen dør dessverre også av sykdommen.

Så man har byttet ut vannkopper - som for de aller fleste er en ufarlig sykdom - med helvetesild hos unge... som er en svært alvorlig og dødelig sykdom.

Jeg har ikke tid til å skaffe dokumentasjon nå (og min erfaring er at denne ikke blir lest her inne, så jeg orker ikke å bruke tid på å finne tak i den).

Hvis du går til offentlige helseregistre i USA så finner du tall over dette. Altså - ikke "alternative" interesseorganisasjoner, men offisielle helsetall fra myndighetene i USA.

Samfunnsøkonomisk er det derimot store besparelser med en vannkoppvaksine siden sykdommen som regel krever en del sykefraværsdager til foreldrene til de barna som får sykdommen (og de fleste får den jo som barn).

Jeg har sett at denne vaksinen har blir vurdert i flere europeiska land som et tilbud til alle, og med flere års data fra USA finner man vel ut om det virkelig har noe for seg eller ikke.

Foreløpig er vel de fleste myndigheter skeptiske av forskjellige årsaker, og jeg kan ikke helt skjønne at dette skal ha det store for seg, hvis man ser bort i fra vaksineringen av utsatte grupper da.

Problemet med helvetesild utbrudd hos unge var jeg ikke klar over, trodde bare vaksinen ikke var "sikker" nok enda.

Samfunnsøkonomi ja... Hvordan skal man forholde seg til at bedrifter ønsker å vaksinere ansatte med influensavaksine, er dette riktig?

Skrevet

Jeg har sett at denne vaksinen har blir vurdert i flere europeiska land som et tilbud til alle, og med flere års data fra USA finner man vel ut om det virkelig har noe for seg eller ikke.

Foreløpig er vel de fleste myndigheter skeptiske av forskjellige årsaker, og jeg kan ikke helt skjønne at dette skal ha det store for seg, hvis man ser bort i fra vaksineringen av utsatte grupper da.

Problemet med helvetesild utbrudd hos unge var jeg ikke klar over, trodde bare vaksinen ikke var "sikker" nok enda.

Samfunnsøkonomi ja... Hvordan skal man forholde seg til at bedrifter ønsker å vaksinere ansatte med influensavaksine, er dette riktig?

Det er jo små barn og unge som får vaksinen, og det er også de som hovedsaklig får den virkelig farlige typen helvetesilden - så det er faktisk en svært alvorlig "bivirkning" av vaksinen.

Anbefaler deg å sjekke det opp hvis du er interssert, gå etter offentlige helsestatistikk i USA så finner du det.

Arbeidsgivere og influensavaksine - det er jeg helt imot. Vaksinen er såpass lite forebyggende at jeg mener det ikke er verdt evt risikoer hos normalt friske. 2012-13 vaksinen viste seg å være virksom hos bare ca 50 % (tror det var 56 %) hos normalt friske mellom ca 16 og 60. For eldre så var det bare 9 % som hadde virkning av den. Tallene viser at man må vaksinere 100 personer for at man skal unngå ett enkelt tilfelle med influensa. Da mener jeg at det blir helt feil å vaksinere.

I tillegg mener jeg at det blir en falsk trygghet. Folk vaksinerer seg og tror de er "trygge" - når det faktisk ikke stemmer. Mitt inntrykk er at altfor mange tar vaksinen og det blir en sovepute, de har jo tatt vaksinen så da trenger de ikke gjøre noen egeninnsats for helsen sin...

Det finnes undersøkelser som viser at tilskudd med vitamin D forebygger flere influensatilfeller enn det influensavaksinen gjør. Bare det i seg selv burde være et godt nok argument til å ikke vaksinere, men heller oppfordre til å ta tilskudd for å optimalisere D-vitaminnivåene sine. For den generelle helsen til arbeidstakere ville dette hatt langt større helsegevinst enn influensavaksinen har!

D-vitaminmangel eller lave verdier av D-vitamin gjør immunforsvaret svakere, man blir lettere syk (ikke bare influensa), man blir mer sliten/trøtt, får mer muskel- og leddproblemer, betennelsesproblematikk osv. osv. osv. Dette er årsak til store sykefraværsprosenter - langt mer enn influensaen er.

Så jeg mener at influensavaksinen for de aller fleste bare er tull å ta.

Skrevet

Vi følger det vanlige vaksineprogrammet, men vaksine mot influensa tar vi ikke. 

Skrevet

I Storbritannia var det årlig ca 40000 dødsfall pga meslinger alene hvert år. Mest barn. Før vaksinen. Hvor mange er det i dag?

Anonymous poster hash: 48149...8fc

Skrevet

Nei, enkelte er bare så utrolig sneversynte og egoistiske, dessverre. Så krysser jeg fingrene for at din dumskap aldri noen gang blir skyld i et uskyldig barns død.

Anonymous poster hash: 3c0ed...846

Skrevet

Godta at folk er forskjellige meninger, noen velger ikke og vaksine,det synes jeg vi skal respektere.

Anonymous poster hash: 2b4a1...d43
Skrevet

Godta at folk er forskjellige meninger, noen velger ikke og vaksine,det synes jeg vi skal respektere.

Anonymous poster hash: 2b4a1...d43

Det synes ikke jeg. Jeg synes ikke man skal respektere slike handlinger

Anonymous poster hash: e06d5...ccd

Gjest Tittentott
Skrevet (endret)

ME bivirkning!! Du har lest litt for mye irrasjonell og uvitenskapelig antivaksine propaganda... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--ME-skyldes-ikke-vaksine-6454251.html

Noen av de millioner som lar seg (klokelig) vaksinere vil bli syke og få all verdens av plager, flere vil til og med dø! Det vil også mennesker som skaffer seg en svart katt, eller drikker kamillete.

Det at ME ikke var en bivirkning av svineinfluensavaksinen har jeg vanskelig for å tro på, da jeg selv går på kurs om ME nå og over halvparten av de som går der fikk det etter denne vaksinen. De tok vaksinen, ble syk av den og ble aldri bedre. Til og med overlegen ved denne avdelingen på Haukeland fortalte at ME kan bli fremkalt av vaksiner. 

Det at jeg ikke stoler på vaksiner og medisiner som ikke er blitt testet skikkelig syntes jeg ikke er så rart. Man er ikke sikker på langtidsvirkningene av disse eller hvordan de reagerer sammen med andre medisiner. Jeg ønsker ikke at barna mine skal være testpersoner for vaksiner rett og slett. Da syntes jeg det ville vært bedre å holde dem hjemme fra barnehage mens en epidemi foregikk f.eks.

Angående artikkelen så handlet ikke den om den vaksinen jeg skrev om, og det stod jo der at grunnen til at de ikke fikk erstatting var at de hadde fått symptomene for sent, men det var ikke usannsynlig at noen kom til å få erstatting.

Men som sagt, når det gjelder barnevaksinasjonsprogrammet kommer jeg til å følge dette. 

Endret av Tittentott
Skrevet

At noen kan tro at vaksiner er uten bibirkninger er meg helt uforstålig. Det står jo i pakningsvedlegget. Selvsagt er det sjedent noen får alvorlige bivirkninger, men det skjer. Sånt er det med den saken. Hva en velger er opp til den hver enkelte.

Gjest Tittentott
Skrevet

At noen kan tro at vaksiner er uten bibirkninger er meg helt uforstålig. Det står jo i pakningsvedlegget. Selvsagt er det sjedent noen får alvorlige bivirkninger, men det skjer. Sånt er det med den saken. Hva en velger er opp til den hver enkelte.

Om det er meg du hinter til tror jeg ikke at vaksiner er uten bivirkninger. Men når det er bivirkninger man ikke engang vet hva er fordi vaksinen ikke er testet skikkelig ut syntes jeg det er litt skummelt :-)

Skrevet

Om det er meg du hinter til tror jeg ikke at vaksiner er uten bivirkninger. Men når det er bivirkninger man ikke engang vet hva er fordi vaksinen ikke er testet skikkelig ut syntes jeg det er litt skummelt :-)

Hintet i grunn ikke til noen, men blir bare litt oppgitt når noen tror at det ikke finnes bivirkninger av vaksinene som er i barnevaksinasjonsprogrammet. Og ofte tror de samme at alle andre vaksiner er livsfarlige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...