Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #26 Skrevet 15. mars 2014 Sånn er typisk for de ungene som aldri får lov å smake godteri og sukker. De blir jo helt maniske! Anonymous poster hash: 1d3fc...58a Tull og tøys. Våre barn spiser sjeldent sukker, men de er ikke frekke av den grunn! Anonymous poster hash: c54f9...627
Tauriel Skrevet 15. mars 2014 #27 Skrevet 15. mars 2014 Sånn er typisk for de ungene som aldri får lov å smake godteri og sukker. De blir jo helt maniske! Anonymous poster hash: 1d3fc...58a Tull og tøys. Våre barn spiser sjeldent sukker, men de er ikke frekke av den grunn! Anonymous poster hash: c54f9...627 Tror det heller er et resultat av fri oppdragelse
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #28 Skrevet 15. mars 2014 Min unge over som ikke er 3 en gang ville ikke det. Makan. min hadde ALDRI spurt etter å få maten til andre etter fylte 5! og jeg hadde som forelder aldri tillatt mitt barn å oppføre seg slik som du beskriver... Anonymous poster hash: 4cba9...29a Anonymous poster hash: 7f649...76b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #29 Skrevet 15. mars 2014 Aldri i verden om mine hadde gjort noe sånt. Never ever ever ever. Ikke hjemme en gang tar de noe uten å spørre først. Når det er sagt så er jeg ikke sjokkert, har hatt barn på besøk flere ganger, hvor de nærmest åpner skapdørene for å se hva vi har. Til og med fryseren har de vært i på leting etter is. Først var både jeg og barna sjokkerte men nå er jeg nesten vant til det. Tror jeg er "hu der strenge mammaen som ikke lar oss spise det vi vil når vi er hjemme oss henne". Hadde ei venninne på besøk med sine barn, tilfeldigvis stod det en bolle med ett eller annet snop etter lørdagen på bordet. Barna hennes ble helt febrilske og sugde i seg hver smitt og smule uten å spørre om lov først, moren rakk ikke engang å si noe før det var tomt. Mine to stod der med store øyne og skjønte ikke helt hva som foregikk. Dette er ikke "sukkerfrie" barn altså. Heller omvendt. Anonymous poster hash: aa09b...980
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #30 Skrevet 15. mars 2014 Jeg hadde aldri kommet til å latt min oppføre seg slik. Guri malla så frekt! Sikker på at min veloppdratte sønn ikke hadde kommet til å spurt om å få smake en gang Anonymous poster hash: 8762d...dc6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #31 Skrevet 15. mars 2014 Sånn er typisk for de ungene som aldri får lov å smake godteri og sukker. De blir jo helt maniske! Anonymous poster hash: 1d3fc...58a Tull og tøys. Våre barn spiser sjeldent sukker, men de er ikke frekke av den grunn! Anonymous poster hash: c54f9...627 Tror det heller er et resultat av fri oppdragelse Fri oppdragelse, er det det samme som å oppdra barnet pedagogisk riktig? For isåfall tar du helt feil. Min er en meget høflig gutt som så absolutt kan folkeskikk. Det er vel noe alle prøver å lære barna sine vel? Anonymous poster hash: 8762d...dc6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #32 Skrevet 15. mars 2014 Aldri i verden om mine hadde gjort noe sånt. Never ever ever ever. Ikke hjemme en gang tar de noe uten å spørre først. Når det er sagt så er jeg ikke sjokkert, har hatt barn på besøk flere ganger, hvor de nærmest åpner skapdørene for å se hva vi har. Til og med fryseren har de vært i på leting etter is. Først var både jeg og barna sjokkerte men nå er jeg nesten vant til det. Tror jeg er "hu der strenge mammaen som ikke lar oss spise det vi vil når vi er hjemme oss henne". Hadde ei venninne på besøk med sine barn, tilfeldigvis stod det en bolle med ett eller annet snop etter lørdagen på bordet. Barna hennes ble helt febrilske og sugde i seg hver smitt og smule uten å spørre om lov først, moren rakk ikke engang å si noe før det var tomt. Mine to stod der med store øyne og skjønte ikke helt hva som foregikk. Dette er ikke "sukkerfrie" barn altså. Heller omvendt. Anonymous poster hash: aa09b...980 Det er min erfaring også. De barna som får mye sukker blir nesten som narkomane. Våre barn spiser veldig lite sukker, og er heller ikke spesielt interessert i det. (Vi har ikke en hysterisk tone angående sukker da) Anonymous poster hash: c54f9...627
PRobert Skrevet 15. mars 2014 #33 Skrevet 15. mars 2014 Min hadde spurt meg om å få, ikke fremmede sånn direkte. Han spør hjemme også, ingen får bare forsyne seg som en gjeng grådige gribber her.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #34 Skrevet 15. mars 2014 Nei vet du meg hva.. Ingen av mine barn ville funnet på å gjøre noe sånt! Ikke jeg heller når jeg var barn.. Hvor er oppdragelsen? Jeg ville selvfølgelig nektet å gitt fra meg noe. Om foreldrene selv ikke gjør noe, så er det vi fremmede som er nødt til å sende signaler og og beskjed om at de ikke får og det ikke er greit! Om de får så tror de jo at det er greit og vil gjøre det om igjen. Anonymous poster hash: ee1f2...e4f
Tauriel Skrevet 15. mars 2014 #35 Skrevet 15. mars 2014 Sånn er typisk for de ungene som aldri får lov å smake godteri og sukker. De blir jo helt maniske! Anonymous poster hash: 1d3fc...58a Tull og tøys. Våre barn spiser sjeldent sukker, men de er ikke frekke av den grunn! Anonymous poster hash: c54f9...627 Tror det heller er et resultat av fri oppdragelse Fri oppdragelse, er det det samme som å oppdra barnet pedagogisk riktig? For isåfall tar du helt feil. Min er en meget høflig gutt som så absolutt kan folkeskikk. Det er vel noe alle prøver å lære barna sine vel? Anonymous poster hash: 8762d...dc6 Var nå heller det at det var et svar til det at det var unger som ikke ha fått noe søtt i hele sitt liv. Fri oppdragelse er det jeg har fått forståelse av at det er oppdragelse der det er ingen regler eller grenser, altså barna gjør som de vil og "oppdrar seg selv"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå