Gå til innhold

Hvordan er dine barn i en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i et turområde idag, var noen familier med barn. Der var mange andre som vi ike kjenner. Der er bålplass som alle brukte.

Vi hadde med grillmat og til dessert hadde vi marsmallows( Eh, ble skrivemåten rett;-)) og banan og sjokolade innpakket i folie.

Barna rundt, som vi ikke kjente kastet seg nærmest over og skulle ha begge deler. Foreldrene brydde seg ikke bortsett fra ei mor som sa; ja, sånn blir det når en har ned snop på tur.

Mine barn ville aldri spurt andre engang om å få deres mat, og ihvertfall ikke bare tatt uten å spørre.

Anonymous poster hash: 16fcc...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min hadde ALDRI spurt etter å få maten til andre etter fylte 5! og jeg hadde som forelder aldri tillatt mitt barn å oppføre seg slik som du beskriver...

Anonymous poster hash: 4cba9...29a
Skrevet

Mine hadde aldri spurt fremmede folk om noe sånn. De hadde vel knapt nok spurt de vi eventuelt var på tur med heller!

Skrevet

De hadde selvfølgelig aldri spurt. For en freidighet :-S

Anonymous poster hash: 6b0c5...7b8

Skrevet

De hadde ikke gått bort til fremmede en gang.

Skrevet

Min hadde aldri turt. 

Hvor ble det av god gammeldags beskjedenhet?

Skrevet

De tre eldste barna ville aldri brydd seg.

Yngste barnet som akkurat fylte 5 år kunne nok satt seg helt inntil meg og "hvisket" noe om at de var heldige de, se mamma, se hva de har, det så godt ut, eller noe sånt ;)

Anonymous poster hash: cdd48...edc
Skrevet

De tre eldste barna ville aldri brydd seg.

Yngste barnet som akkurat fylte 5 år kunne nok satt seg helt inntil meg og "hvisket" noe om at de var heldige de, se mamma, se hva de har, det så godt ut, eller noe sånt ;)

Anonymous poster hash: cdd48...edc

Signerer denne :D

Huff, våre barn ville aldri oppført seg så freidig og frekt.

Anonymous poster hash: c54f9...627

Skrevet

Blir sånn i denne verden hvor man ikke skal kunne gjøre forskjell på barn samme hva. De lærer ikke folkeskikk og det høres ikke ut som foreldrene har folkeskikk heller.

Jeg hadde fjernet maten unna barna og gitt beskjed om at dette ikke var til alle og om de har lyst på får de heller snakke med foreldrene om å ha med en annen gang.

Anonymous poster hash: c835b...f9a
Skrevet

Jeg har veldig beskjedne og forsiktige barn, de hadde kanskje hvisket at "det ser godt ut" og smugtittet med store øyne ;) skulle av og til ønske de var mere frampå.

Men det du beskriver høres jo litt voldsomt ut... synes det er rart at ikke foreldrene til disse barna reagerte?

Skrevet

De hadde nok lært det av sine frekke foreldre som mener at andre ikke kan ha med seg noe godt på tur. Ikke på en Lørdag en gang.

Mine hadde sendt lange blikk, men ikke spurt dere.

Anonymous poster hash: 2f459...caa
Skrevet

Tok de virkelig mat uten å spørre og uten at foreldrene sa noe?

Anonymous poster hash: c54f9...627
Skrevet

Godt p høre at dette ikke er normalen. Mine kunne også sagt til meg; mamma det så godt ut, kan vi ha med sånn en annen gang. Det er jo bare søtt- kan jo slev bli inspirert av hva andre har med.

Ja- noen tok marsmallows uten å spørre. Var som en kom i en dyrehage hehe. Foringstid til grisene;-)

Vi ga beskjed og jeg sa også til moren med den tilsynelatende morsomme kommentaren at vi hadde med oss hva vi ville uten at det betydde at andre hadde noe med det.

Derimot la det klart en demper på stemningen. Fordi jg ikke klarte holde fred til den moren, fordi en måtte snakke til ukjente barn og fordi alt ble rart. Og det skulle vært unødvendig.

Skrevet

Blir sånn i denne verden hvor man ikke skal kunne gjøre forskjell på barn samme hva. De lærer ikke folkeskikk og det høres ikke ut som foreldrene har folkeskikk heller.

Jeg hadde fjernet maten unna barna og gitt beskjed om at dette ikke var til alle og om de har lyst på får de heller snakke med foreldrene om å ha med en annen gang.

Anonymous poster hash: c835b...f9a

Jeg tror du har rett. Alt skal være likt. En kan jo nesten ikke ta seg en is i egen hage uten at en må by hele gata på det.

Skrevet

For det første hadde de aldri spurt, for det andre hadde de aldri fått lov.

Skrevet

Det hadde aldri skjedd her! Mulig de hadde spurt meg om vi kunne ha med sånn på tur neste gang, men aldri om de hadde gått bort til fremmede og tigget godteri

Skrevet

Det hadde heldigvis aldri skjedd med mine barn.

Meget spesielt

Skrevet

Huff. Høres helt vilt ut.

Mine hadde aldri i verden turt å spørre fremmede om å få. De hadde ikke spurt evt vennepar vi går tur med heller for den del.

Skrevet

Min nr 3 kunne kanskje muligens ha ymtet innpå om han kunne få, men hadde fått klar beskjed fra oss om at slikt er ikke greit. Han er en liten freidig sjel, på godt og vondt.

De tre andre hadde ikke gjort noe slikt.

Anonymous poster hash: 47a16...a39

Skrevet

Har vært i et turområde idag, var noen familier med barn. Der var mange andre som vi ike kjenner. Der er bålplass som alle brukte.

Vi hadde med grillmat og til dessert hadde vi marsmallows( Eh, ble skrivemåten rett;-)) og banan og sjokolade innpakket i folie.

Barna rundt, som vi ikke kjente kastet seg nærmest over og skulle ha begge deler. Foreldrene brydde seg ikke bortsett fra ei mor som sa; ja, sånn blir det når en har ned snop på tur.

Mine barn ville aldri spurt andre engang om å få deres mat, og ihvertfall ikke bare tatt uten å spørre.

Nei himmel og hav så frekt! Det hadde ikke mine unger gjort, det kan jeg med sikkerhet si! For noen sløve foreldre som tillater en slik ufin måte hos ungene sine :huh:  Og til og med kommentere at dere har godt av tigging når dere nærmest "er så dumme" å ha med dere godteri. Jeg hadde ikke kunnet dy meg, men sagt til barna som tigget at dere ikke hadde nok til alle, så derfor fikk de ikke.

Skrevet

Sånn er typisk for de ungene som aldri får lov å smake godteri og sukker. De blir jo helt maniske!

Anonymous poster hash: 1d3fc...58a
Skrevet

2,5 åringen min gjør ikke slik, har lært henne at hun ikke får lov. Til og med hjemme hiver hun seg ikke over snop uten tillatelse ;)

Skrevet

Freidige barn og frekke foreldre som de tydeligvis har lært denne oppførselen av. Hadde jeg kun beregnet til min familie hadde jeg faktisk sagt til disse barna jeg ikke hadde nok til dem og bedt dem spørre mamman sin om hun hadde med noe godt til dem , gjerne med litt brodd i setn så mor skjønner hvor frekke unger hun har oppdratt .

Skrevet

Min beskjedne gutt hadde ikke turt eller fått lov å spørre om å få mat / gode ting av andre.

Dette blir så ufattelig frekt at jeg hadde ikke gitt disse freidige barna noe.

Spør foreldrene deres hadde jeg sagt.

Anonymous poster hash: 0edf0...1dc

Skrevet

Mine hadde aldri turt å oppføre seg sånn. De er litt sjenerte.

Hadde det likevel skjedd ville jeg selvsagt sagt klart fra til dem at dette ikke var akseptabel oppførsel.

Det du beskriver høres nesten utrolig ut (selv om jeg ikke mener å beskylde deg for løgn altså). Det var nå bra at du sa fra, selv om det la en demper på stemningen. Kanskje de ungene og den mora lærte noe? Det er lov å håpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...