Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #26 Skrevet 14. mars 2014 Må si at det virket i den andre tråden som at mange ringte 113 for å få råd, i alle dager??? Hadde ikke kommet på det en gang.. Tenk om noen dør mens du får råd om et barn med vondt i halsen eller øreverk? Bruk AMK til det det skal brukes til, akutte ting som HASTER!! Anonymous poster hash: c063b...dbe
Mamma_til_2 Skrevet 14. mars 2014 #27 Skrevet 14. mars 2014 Må si at det virket i den andre tråden som at mange ringte 113 for å få råd, i alle dager??? Hadde ikke kommet på det en gang.. Tenk om noen dør mens du får råd om et barn med vondt i halsen eller øreverk? Bruk AMK til det det skal brukes til, akutte ting som HASTER!! Anonymous poster hash: c063b...dbe Jeg har vært på kurs i bhg som ble hålt av 3 stk som jobbet på amk og ambulanse,de sa at det er ikke noe i veien for og ringe legevakt og snakke med de om barnet ditt er sykt og du er usikker, han rådet og til og ringe amk om barnet hadde hatt en ulykke og du var usikker på om det trengs legetilsyn, de er der for og gi råd og det er bedre og ringe om du er usikker enn å sitte og være nervøs.
Gjest vinterbrud Skrevet 14. mars 2014 #28 Skrevet 14. mars 2014 AMK har jeg ikke ringt,men legevakten har jeg ringt noen ganger blant annet ved mistanke om beinbrudd og astmaanfall.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #29 Skrevet 14. mars 2014 jeg har ringt 113 to ganger i mitt liv og legevakt/giftsentral to ganger. Begge gangene jeg har ringt har vært fordi jeg har funnet livløse personer (grunnet rus). Da har ambulansen kommet sporenstreks. Den ene gangen jeg ringte giftsentralen var da ungen hadde spist noen ubestemmelige bær i barnehagen (!) og da ungen fikk tak i neglelagg og malte seg i ansiktet med denne i et ubemerksomt øyeblikk... Har vært på legevakten flere ganger både med ungen og meg sel, men da har jeg ikke vært i tvil om at jeg måtte reise ned. Jeg synes ikke jeg ringer legevakt for lett ut ifra dette Anonymous poster hash: 96a79...e4d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #30 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har aldri ringt AMK, men har lav terskel for å ringe legevakt. Er jeg usikker, ringer jeg. Noen ganger for å få råd og veiledning over telefon, andre ganger fordi datteren min trenger en legesjekk. For datteren min har jeg ringt pga høy feber, halsbetennelse, fall på hodet mot asfalt, akutte magesmerter i helgen, pulled elbow, og forstuet ankel etter fall og feber m/utslett. For meg selv har jeg høyere terskel og har ringt for følgende tilstander: hjernerystelse, beinbrudd, kraftig forslått bein etter påkjørsel og for mitt første panikkangst-anfall. Anonymous poster hash: 7b2b8...871
Mandala Skrevet 14. mars 2014 #31 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Jeg hadde lav terskel for å ringe legevakt tidligere. Både for meg selv og barna. Det er nesten pinlig å tenke på nå. Nå derimot er terskelen mye høyere. Men når det gjelder barna har nok det en sammenheng med at de har blitt eldre og kan fortelle mer om hvordan de føler seg. Amk ser jeg på som et sted man ringer når noe virkelig er akutt. Aldri ringt dit. Endret 14. mars 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #32 Skrevet 14. mars 2014 Amk har jeg ringt til en gang i mitt liv. Da var hun jeg ringte på vegne av alvorlig syk, og vi fikk ikke hjelp dessverre. Men dette er lenge siden. Håper det er bedre nå. Tror grunnen til at jeg ikke ble tatt på alvor var stemmen min. Jeg var 20 og hørtes veldig ung ut. Visste jeg hadde rett, og hun ble akuttinnlagt dagen etter. Heldigvis fikk hun ikke alvorlige men. Så jeg har HØY terskel for å ringe amk. Det gjør jeg kun når det er alvorlig. Legevakten har jeg midt på treet terskel på. Der har jeg ringt for å får råd når barnet mitt har hatt smerter (over tid) og vært syk en stund og ikke blitt bedre, men verre om helgen/natta og legen var stengt. Antar jeg er litt midt på treet med å ringe der, vet jeg har lavere terskel enn min egen familie (men de ringte jo ikke før vi barna var døden nær, de fikk til og med kjeft fra legen fordi barnet var alvorlig syk og dehydrert), men høyere enn førstegangsmødre som ringe bare ungen får seg en smell. Hver gang jeg har ringt de så har jeg fått beskjed om å komme inn så antar at terskelen min er litt høy der og. Anonymous poster hash: 47114...3c1
Gjest cd0da Skrevet 14. mars 2014 #33 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Når det gjelder barnet mitt, ja. Når det gjelder meg selv, nei. Jeg ville ikke at mannen min skulle ringe amk da jeg falt om på fjellet og hadde store problemer med å puste, ble blå på leppene av oksygenmangel, men å ringe amk, fikk han ikke lov til Endret 14. mars 2014 av Plysh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå