Gå til innhold

Hvor mye har dere spart til 3åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eldste fyller 3 år vil det stå ca 40 000,- på sparekontoen hennes. Yngste på 1 1/2 år har rundt 20 000,-. Sparer fra 200,- til 1000,- til de i mnden avhengig av inntekt/ ulønnet permisjon etc. Besteforeldrene sparer alle tiere og 20-kronene sine til de på sparebøsse og setter inn når grisen er full! :) 

Anonymous poster hash: 66e24...bb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sparer ikke i barnas navn/konto. De har litt varierende beløp på kontoene sine, men det er ikke snakk om mye. Det er penger de har puttet på sparegrisen selv. Å spare store beløp i barnet navn og på en vanlig barnekonto er ikke spesielt økonomisk, ikke noe jubelrente akkurat. Det er bedre å investere pengene på en måte så de formerer seg og verdien øker fra år til år.

Skrevet

Sparer ikke noe pengebeløp på konto. Vi har heller investert i en 2-roms leilighet, som vi skal leie ut og all sparing og prisvekst i denne er tiltenkt barna når de er voksne nok. Får mer penger ut av noe sånt enn å spare på barnetrygden.

Anonymous poster hash: 5f09f...b38
Skrevet

Vi betaler ned på huslånet, vi er ikke interessert i at barna skal ha MYE penger i banken når de er 18 år. Da kan de faktisk bruke kontoene i sitt navn som de vil og vi har i familien vært vitne til at svære kontoer forsvant i russebusser og sydenturer.

Vi ønsker å hjelpe barna inn på boligmarkedet ved å kunne stille som kausjonister, gi større beløp direkte til hus osv. I tillegg kommer vi til å sette inn penger på bsukontoer til barna når det blir gunstig for dem.

Barna skal lære seg å jobbe og spare penger selv. Så kan vi overraske dem med større engangsbeløp ved behov! :-)

Anonymous poster hash: 44b40...56f

Kjedelig hvis boligen skulle falle skikkelig i verdi en dag. Penger på sparekonto blir ikke borte på den måten.

Anonymous poster hash: e68f3...74a

Skrevet

Dere som har over 75000, har dere kontoen i deres eget navn for å unngå overformynderiet?

Anonymous poster hash: 90ddc...5f9

Kontoen tilhører meg, men jeg har opprettet de "underkontoene" med barnets fornavn. Det gjør at det blir mye lettere for meg å vite hvem av barnetskonto jeg skal legge inn penger når dem får til forskjellige anledning. 

Anonymous poster hash: 934b2...99f

Skrevet

Vi betaler ned på huslånet, vi er ikke interessert i at barna skal ha MYE penger i banken når de er 18 år. Da kan de faktisk bruke kontoene i sitt navn som de vil og vi har i familien vært vitne til at svære kontoer forsvant i russebusser og sydenturer.

Vi ønsker å hjelpe barna inn på boligmarkedet ved å kunne stille som kausjonister, gi større beløp direkte til hus osv. I tillegg kommer vi til å sette inn penger på bsukontoer til barna når det blir gunstig for dem.

Barna skal lære seg å jobbe og spare penger selv. Så kan vi overraske dem med større engangsbeløp ved behov! :-)

Anonymous poster hash: 44b40...56f

Kjedelig hvis boligen skulle falle skikkelig i verdi en dag. Penger på sparekonto blir ikke borte på den måten.

Anonymous poster hash: e68f3...74a

Tenkte på det samme. Dessuten trenger man ikke å spare på deres navn, da vil dem jo ikke ha tilgang til de kontoene når dem er 18 år. Grunnen til at vi valgte denne løsningen, er fordi da vil pengene alltid være tilgjengelig for oss til enhver tid. 

Skrevet

Jeg sparer ingen ting utover det de får i bursdager, om de ikke velger bruke det på noe jeg mener de ikke trenger. Hvorfor skal jeg spare til de? Jeg unner de ikke ett rødt øre de kan forvalte som de selv finner det for godt! Det jeg derimot skal gjøre er å kjøpe/leie en leilighet så de får studert, spandere førerkort, være kausjonist til boliglån, sponse hvitevarer og slike ting, dersom de har gjort seg fortjent til det. Og med det mener jeg at jeg ikke stiller som kausjonist for en som kanskje bare roter med økonomi og er narkoman feks. Jeg trenger ingen egen konto til hvert barn med hauger av penger de kan finne på å bruke på russebil!

Anonymous poster hash: b04b4...03a

Skrevet

0,- på konto. Hun har en full sparegris så vi må nok få den levert en dag, men ellers sparer vi ikke til ungen. Vi vil heller bidra med hjelp til leilighet når vi kommer dit enn å gi henne en konto hun kan bruke på tull når hun blir atten.

Anonymous poster hash: 66b49...56c

Skrevet

Har en som er straks 4 år. Han har 17 000.. Siden vi er studenter sparer vi ikke faste beløp i mnd, men setter inn til bursdagsgaver, dåpsgaver osv.

Anonymous poster hash: bdec3...160
Skrevet

Sparer ikke til barna, de skal få spare selv. Men treåringen har ca 12 000,- etter dåp, bursdager og jul.

Anonymous poster hash: 684df...387

Skrevet

Jeg sparer ingen ting utover det de får i bursdager, om de ikke velger bruke det på noe jeg mener de ikke trenger. Hvorfor skal jeg spare til de? Jeg unner de ikke ett rødt øre de kan forvalte som de selv finner det for godt! Det jeg derimot skal gjøre er å kjøpe/leie en leilighet så de får studert, spandere førerkort, være kausjonist til boliglån, sponse hvitevarer og slike ting, dersom de har gjort seg fortjent til det. Og med det mener jeg at jeg ikke stiller som kausjonist for en som kanskje bare roter med økonomi og er narkoman feks. Jeg trenger ingen egen konto til hvert barn med hauger av penger de kan finne på å bruke på russebil!

Anonymous poster hash: b04b4...03a

Om du velger å spare på ditt eget navn, så har de da ikke tilgang til de pengene der når de er 18 år, og da blir dem jo ikke brukt til tull og tøys. Det er slik jeg har gjort. Disse pengene er også øremerket til førerkort dersom de holder unna røyk og snus, andre dyre ting som de trenger etter hvert når de vokser til, og ikke minst start kapital til leilighet eller hus den dagen de trenger det. Om det viser seg at de må flytte hjem i fra og studerer, så kommer jeg til å hjelpe dem i form å være medeier. Hvem har sagt at sparepengene er fritt frem for ungene?! Jeg har heller ikke tenkt å sy puter under armene deres. Pengene vokser ikke på trærne.

Skrevet

Vi har netopp kjøpt en liten leilighet med 1 soverom som vi leier ut for 8500 i mnd, den skal vi gi sønnen vår den dagen han flytter for seg selv.

Anonymous poster hash: d53c2...29c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...