Gå til innhold

Hvor mye har dere spart til 3åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på det. Tror vi har rundt 20 000 nå.

Dere?

Anonymous poster hash: 2d4c6...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting.

Betaler heller inn ekstra på huslånet enn å spare penger på bok. Har bufferkonto, men ellers ikke noe sparing.

Anonymous poster hash: 315cd...8d2
Skrevet

Snart 10000, men blir mer når vi får tømt sparegrisen.

Anonymous poster hash: 696ac...9d4

Skrevet

Vi setter av 1000kr til hver av ungene våres, 3 åring har nå 40 000kr. Når det bikker 100 000 kommer jeg til å endre kontoen til høyrenter. Han får jo i tillegg penger under dåpet, bursdager, jul og i andre forbindelser :) Grunnen til at vi har valgt å gjøre på denne måten, er fordi vi har råd til det :)

Anonymous poster hash: 934b2...99f

Skrevet

Halvannetåringen har 20.000.

Min søsters fireårige tvillinger har 40.000 hver.

Skrevet

2 1/2 år og har 25000 på konto.

Minsten på 17mnd har 15000.

Skrevet

Sparer det vi får fra staten hver mnd og så fra dåpen , bursdager, ca 30 tusen.

Anonymous poster hash: 2d072...c56

Skrevet

Hun har 19000kr. Sparer 400kr pr.mnd til hver unge+ putter på penger på sparegrisen. Vet også at bestemor sparer 50kr hver mnd til alle barnebarn.

Anonymous poster hash: 4399b...b7f

Skrevet

Min på 9 mnd har straks 20 000kr. Det meste fra dåpen.

Anonymous poster hash: 3f4fe...ccd

Skrevet

Min treåring at ca. 20 000. Fått til dåp og bursdager også spares det rundt 350 i mnd.

Har en på halvannet som har rundt 14 000.

Anonymous poster hash: e68f3...74a

Skrevet

Her har vi spart 100 000. Kødda!

Anonymous poster hash: 1a74e...40d

Skrevet

Sparer ikke spesielt til barna, men betaler så mye på huslånet jeg kan. Bedre rente får jeg ikke i noen bank på sparepengene mine. Sparer 5500kr i mnd. Når bufferkontoen begynner å nærme seg 70 000, setter jeg over en god ekstra slump på huslånet.

Så når barna blir store og dyre i drift, har jeg forhåpentligvis så lave bokostnader at jeg har råd til det meste :)

Skrevet

Dere som har over 20 000kr på konto til 3åringen, setter dere av fast beløp i mnd eller større summer da dere har ekstra?

Har 10 000kr ca her til 4åringen og jeg setter inn 200kr mnd til han. Sparer på sparegrisen sin og jeg setter gjerne over litt penger om jeg har til overs utenom.

Anonymous poster hash: 51172...256

Skrevet

1800,-

Vi velger å bruke barnetrygda til å kjøpe ting og tang som ikke er lagt inn i budsjettet pr.mnd (om det trengs). Han har ikke tømt sparegrisen på leeeenge da. Ingen dåp eller lignende så ingen penger fra det, og til bursdag/jul ønsker vi ham klær(får fra mange så da slipper vi å kjøpe noe særlig:).

Vi er studenter og sparer egenkapital til huskjøp, så vi sparer inn på alt siden ingen av våre foreldre kan hjelpe oss på noen slags måte. Dette hjelper jo guttungen i stor grad videre i livet.

Den dagen vi begge går ut i full jobb, tror jeg vi blir til å spare barnetrygda.

Anonymous poster hash: c13b9...879

Skrevet

ca 150,000 kr,men barnet arvet en del etter oldemoren sin,hun ønsket og gi barn,barnebarn og oldebarn pengene, hun satt godt i det. barna fikk 250.000. barnebarna 150.000 og oldebarna 125.000

Anonymous poster hash: 3cefd...f9b
Skrevet

Hun var vel rundt 70.000 kr. Sparer fast 1000 kr hver mnd, satt inn engangsstønaden, dåpspenger, bursdagspenger og andre penger hun får. Hun får selvfølgelig noe av pengene om det er noe hun ønsker å kjøpe, men det meste setter vi inn enda nå som hun er så lita :)

Anonymous poster hash: 73b66...e42
Skrevet

Her har jenta mi rundt 8000 på konto (snart 2år), vi sparer ikke fast men setter inn litt nå og da + at ho har en full sparegris som vi snart må få tømt. (der havner penger fra bursdag/jul og generelt det jeg finner i bukselummer ved vask)

Min far sparer 500,- i mnd til henne på en fondskonto som er øremerket studier/bolig som ho kommer til å få den dagen ho blir 25. Så der er det også litt.

Fikk ingen penger til dåp da vi ønsket spesifikke ting til henne som ho har nytte av nå som ho er liten i steden.

Anonymous poster hash: 4eca3...3a8
Skrevet

O.o

Anonymous poster hash: 6fd07...43a
Skrevet

Vi betaler ned på huslånet, vi er ikke interessert i at barna skal ha MYE penger i banken når de er 18 år. Da kan de faktisk bruke kontoene i sitt navn som de vil og vi har i familien vært vitne til at svære kontoer forsvant i russebusser og sydenturer.

Vi ønsker å hjelpe barna inn på boligmarkedet ved å kunne stille som kausjonister, gi større beløp direkte til hus osv. I tillegg kommer vi til å sette inn penger på bsukontoer til barna når det blir gunstig for dem.

Barna skal lære seg å jobbe og spare penger selv. Så kan vi overraske dem med større engangsbeløp ved behov! :-)

Anonymous poster hash: 44b40...56f

Skrevet

250 000.

Anonymous poster hash: 18383...a89
Skrevet

Ungene har vel 30.000,- og 20.000,- sånn ca. Dette er penger fra dåpen og penger de får i gave fra besteforeldre og oldeforeldre til jul og bursdag. Vi sparer ikke spesielt til barna, da betaler vi heller ekstra på huslånet (nærmere 10.000,- ekstra i avdrag per måned + det vi får igjen på skatt + feriepenger + evt bonuser). Barna mine skal få hjelp til bolig når den tid kommer, men sparer ikke på egen konto som de får kontroll på ved fylte 18 år. Lappen skal jeg også betale.

Anonymous poster hash: d7dd3...ab8

Skrevet

Sparar ikkje til ungane, eldste har ca 6000 (sparegris og gåver til jul/bursdag/namnefest), yngste har 1100 kr på konto.

Har barnetrygda og kontantstøtte frå før vi fekk bhgplass på eigen konto, for investeringar i utstyr til ungane. Utgifter til namnefest blir også teke av dette.

Skrevet

2 åringen har ca 7000 kr på egen konto. Dette er dåpspenger og så har vi tømt sparebøssa inn dit en gang. Jeg har en egen sparekonto ved siden av med 5-10000 kroner på hvor jeg setter inn men også tar ut av i forbindelse med innkjøp av div utstyr. Godt å alltid ha penger om man skulle ramle over gode tilbud på ting man trenger. Pengene på barnets konto vil jeg trolig sette inn på bsu når hun blir stor nok til å få det.

Anonymous poster hash: 609a6...ce0

Skrevet

Vi lagde en ekstra konto med barnets navn. Trekker 150,-/mnd fra vår egen til hans.

Skrevet

Dere som har over 75000, har dere kontoen i deres eget navn for å unngå overformynderiet?

Anonymous poster hash: 90ddc...5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...